Rammelende eierstokken

29-07-2009 14:18 2516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aangepast bericht van Blont:

Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx
hey

zo daar ben ik weer.

@nukje

wat ik zou doen is het spiraaltje er al uit halen, zeg je tegen je vriend dat je die rotzooi niet meer in je lijf wil hebben.

En dan over naar condooms, meestal vinden mannen dat niks en dan naar een tijdje wil hij misschien wel zonder.

Of is dit wat te naief!!!!
zo wat veel zware gesprekken hier! Nukje....respect voor jou! Ik herken me helemaal in jouw verhaal. Ware het dat ik nu net een stapje verder lijk te zijn en vriend heeft toegegeven dat hij voor mij de stap wel eerder zou willen zetten dan hij zelf in gedachten had.

Ik heb hem meerdere keren voor zitten rekenen wat het zou betekenen als we nog lang zouden wachten. Ik ben al 15 jaar aan de pil en het is maar de vraag hoe lang het duurt voordat je cyclus weer een beetje normaal is. Dan duurt het nog minimaal 6 tot 12 maanden voordat je zwanger bent + hoe ouder je bent......hoe langer het over het algemeen duurt. Daarna nog 9 maanden zwanger. Dus als hij 36 in gedachten heeft, zouden jullie binnenkort toch al moeten gaan beginnen......anders is het niet eens meer haalbaar. En natuurlijk kan het dan ineens ook heel snel gaan, dat je net als Boefje de eerste maand al zwanger bent. Maar daar ga ik eigenlijk niet vanuit. Ook omdat ik als we beginnen, 32 of 33 zal zijn.

Vandaag lekker romantisch gegeten bij ons thuis en hebben het op een normale manier gehad over kinderen. Ook dat hij het al een mooie toevoeging zou zien.....maar zich bijvoorbeeld niet een zwaar gehandicapt kind kan voorstellen. Dat zou voor hem reden zijn de zwangerschap af te breken. Daar heb ik eigenlijk niet eerder over nagedacht....sommige handicaps zie je van te voren niet. Dus lijkt me wel heel lastig als je daadwerkelijk op dat punt zou staan. Maar hopen dat we niet voor zo'n keuze zouden komen te staan. En dat als het niet lukt, hij nog steeds heel gelukkig zou zijn. Hij heeft het idee dat ik dat niet (of minder) zou kunnen. Dus daar ook nog over gesproken. Kortom, wel een lucratief gesprek; goed om eens over na te denken.

Eerst maar even genieten van elkaar.

Ben benieuwd hoe Frutje het in Parijs heeft!
hahahihi.....dat vind ik een beetje te kort door e bocht.....zo kun je het toch niet stellen. Meeste mannen hebben door dat soort acties juist zoiets van "laat maar".
Ik zou ook niet zomaar in m'n eentje beslissen te stoppen. Zelf ben ik in september gestopt, omdat ik het echt niet meer zag zitten, die hormonen. Maar dat had eerlijk gezegd nog niet eens heel veel te maken met zwanger willen worden. Ik ben erg voor openheid en alles bespreken. Ik wil niets stiekem doen of alleen beslissen en wanneer ik zwanger word, wil ik graag dat we dat allebei heel graag willen.

Misschien wat idealistisch, maar ja. Ben trouwens nu wel 2 dagen overtijd! Zou het dan toch...? Hoop, hoop, hoop! Morgenochtend weer testen, dan is het dus 3 dagen. Gister een negatieve test, maar ja, die menstruatie laat ook maar op zich wachten. (Prima, houden zo!)
Wat ik wel een goede tip vind is het terugrekenen. Mannen schijnen te denken dat wanneer ze ja zeggen, ze morgen een kind op de stoep hebben staan. Dit is wat kort door de bocht, maar ik heb het idee dat ze helemaal geen rekening houden met de tijd die het duurt voordat je zwanger raakt en de 9 maanden die het vervolgens nog eens duurt.

Dus dat is wel een goede tip van Assie, Nukje! Hopelijk kun je daar iets mee!
@ Janine: dank voor je antwoord, ik snap het. Het is ook wel fijn om een moment te hebben, zodat je er een beetje naartoe kunt leven.

@ Hahahihi: gewoon de spiraal laten verwijderen en dan maar tegen manlief zeggen dat hij condooms moet gebruiken is niet mijn manier. Dan voelt het alsof ik het als drukmiddel gebruik (wat in principe ook zo is) en dat vind ik een foute aanpak.

@ Verkademeisje: spannend joh! Ben benieuwd...

@ Assie: jouw 'berekening' is inderdaad een goed argument om niet nog heel lang te wachten. Wat Verkademeisje zegt klopt wel: ook mijn man denkt dat ik waarschijnlijk meteen zwanger word als ik de spiraal laat verwijderen. Maar inderdaad: stel dat het daarna nog een jaar duurt... en stel dat we uiteindelijk 2 kinderen willen... pffff, dan loop ik bij de tweede (mocht het zover komen) al tegen de 37 en dat vind ik eigenlijk te oud.

Ik zit erover te denken om eens met mijn huisarts te gaan praten. Eerst gewoon in mijn eentje en dan misschien eens samen met manlief. Zodat hij langzaam gaat begrijpen dat ik inderdaad niet meteen morgen zwanger ben als we ermee zouden beginnen.

Maar 1 ding moet ik wel zeggen: ondanks de impasse waar ik nu inzit, voelt het wel heel erg goed dat ik de beslissing om een kind te willen nu voor mezelf heb genomen!
quote:nukje schreef op 13 februari 2010 @ 12:49:

@ Nikkie: grappig dat je me zelfbewust vindt overkomen, dat doet me dan toch wel weer goed om te lezen .

Het plan is om volgend jaar de grote reis te gaan maken (moeten we nog even voor sparen).

Spiraal eruit laten halen en manlief voor de anticonceptie laten zorgen vind ik een vorm van chantage. Dan zet ik hem alleen maar onder druk en dat werkt altijd averechts.

@ Nak: ja, daar heb je natuurlijk gelijk in. Ik ga zodadelijk eens wat cijfers opzoeken, misschien dat dat helpt in het gesprek, haha. Manlief is namelijk sneller over te halen met onomstotelijke bewijzen .

Maar het blijft lastig, want ik voorzie een licht gespannen sfeer als ik het echt serieus over dit onderwerp wil gaan hebben. Ik had me ook altijd voorgenomen dat ik NIET die vrouw zou worden die haar man moet overhalen tot het stichten van een gezin. Maar het lijkt nu toch wel een beetje die kant op te gaan (zucht)...

Ik snap het, als het voor jou als chantage voelt moet je dat natuurlijk niet doen. Ik bedoelde trouwens niet dat je van de 1 op de andere dag, zonder met je man erover te praten, je spiraaltje laat verwijderen hoor! Meer een vorm van "in de week zetten" en er alvast samen over nadenken. Verder vind ik dat niet uitsluitend de vrouw verantwoordelijk is voor de anticonceptie, maar dat is een ander verhaal.

Bij jouw man werkt het inderdaad waarschijnlijk beter om zoals Assie zegt met logische en redelijke argumenten te beginnen.

Iedereen veel succes en ik lees met jullie mee!
@verkademeisje: ow, het blijft toch spannend he! hou je ons op de hoogte morgen?

@nukje: grappig dat jij ineens over de huisarts begint.. dat wilde ik net gaan schrijven.. misschien is dat idd een goed idee! succes

verders heb ik een hele fijne valentijnsdag gehad! superromantisch. Vriendlief had me meegenomen naar de stad waar we elkaar ontmoet hebben.. en we hebben gewandeld in het park waar we een kleine 5 jaar geleden hebben gezoend.. lekker in de sneeuw..!
Oh, wat leuk Janine! Echt een valentijnsdag! En hoe zal Frutje die van haar beleefd hebben? Ben heel benieuwd. Morgen is ze terug, toch?

Hier nog geen nieuws. Stand van zaken:

3 dagen overtijd, niet ongesteld, niet zwanger (digitale test).
Het is begonnen
Ohhhhh, verkademeisje! Wat jammer dat het niet direct raak was. Daar gaat het nieuwe onderwerp van dit forum .....(de rammelaars gaan ervoor; in 1 keer zwanger). In twee keer mag ook hoor.....zijn wij wachters heel tevrede mee als dat straks het gemiddelde van dit forum wordt!

Janine; leuk dat je een fijne valentijnsdag hebt gehad. Hij heeft er wat moois van gemaakt.

Ben benieuwd hoe het Frutje in Parijs vergaat. Dinsdag horen we meer.

Ik heb gisteren een leuke dag met familie gehad. Altijd gezellig om iedereen weer te zien en bij te praten.
Morning!

@verkademeisje: niet leuk.. je hoopt er toch zo ontzettend op! Sterkte en op naar de volgende ronde.. gebruikte je nu wel of geen ovutesten?

@assie: gezellig een dagje familie, kan ik ook helemaal van genieten..! volgende week zondag weer naar mijn neefje.. heerlijk vind ik dat.

En nu weer 4 dagen werken. das wel een lekker vooruitzicht! Vrijdag vrij.
Ik ga straks eens in de groep gooien dat ik geinteresseerd ben in de nieuwe functie. Vragen hoe een van de MT leden daar tegenover staat, etc. Hij moet natuurlijk niet denken dat ik mijn huidige functie niet meer zie zitten. Die doe ik nog maar ruim een jaar en daar kan ik nog lange tijd mee vooruit......maar dit zou een extra uitdaging zijn. Een deel van mijn taken zou ik gewoon meenemen.

Vind ik wel heel spannend.........dus zit 'm een beetje te knijpen.

Na het gesprek 13:30 laat ik jullie meer weten.
@assie: spannend! zet hem op... leuk een nieuwe uitdaging...!
Spannend Assie! Weet je al meer?
Go Assie Go!!!! Succes!!
Zo, het gesprek zit erop en heel goed dat ik het heb aangegeven. Weten ze in ieder geval wat mijn ambitie is.....samen zitten brainstormen wat bij mij zou passen....of dit wel de meest logische stap is, etc. Waarschijnlijk is dit niet helemaal de leukste/meest uitdagende stap voor mij. Er is me veel duidelijker geworden wat er van de nieuwe functie wordt verwacht (hoewel ze het zelf nog niet goed weten....haha) en dat het waarschijnlijk een stuk minder inhoudelijk en meer procesmatig is dan ik nu doe. Mijn kracht ligt meer in het inhoudelijke en nu wordt er nagedacht hoe dat verder vorm gegeven kan worden en krijg ik waarschijnlijk mijn eigen afdeling.

Kortom, heel goed om dit eens in de groep te gooien. Zonder mijn collega had ik dat helemaal niet gedaan en zou er ook niet worden nagedacht (of minder) over verdere plannen/afdeling voor mij .

Ikke blij en ben benieuwd wat er uit voort gaat komen.
@assie: een fijn gesprek zo te horen. Af en toe ff de koppen bij elkaar steken over hoe en wat maakt alles heel duidelijk. Ben ook benieuwd waar het voor je naar toe gaat!

hmmmm.. volgens mij is het deze week mijn ovulatieweek volgens de kalender morgen/overmorgen ovulatie.. het klingelt weer namelijk! morgen ga ik naar de drogist om foliumzuur te halen en hmmmzzz dan komt het allemaal wel heel dichtbij. En ik moet zeggen het stemt me ontzettend vrolijk! Hopelijk komt voor de mede-forummers hier ook snel die tijd....
Oh, spannend hoor Janine....nu komt het echt dichtbij. Heb je zo lang toegeleefd naar dit moment......en dan is het moment daar......en dan is het eigenlijk ook weer een beetje raar. Jullie gaan er straks echt voor en voor je het weet (hopelijk) zijn jullie ineens papa en mama.....lijkt me toch wel een raar gevoel, ook al zijn we er met z'n allen best veel mee bezig.
@assie: ja, dat heb ik ook.. heel vreemd. Gisteren zaten we met zijn twee in de auto en ik keek achterom naar de achterbank.. en het lijkt me zo gek dat daar volgend jaar misschien wel een kleine in een kinderstoeltje kan zitten.. hihi. Tenminste als de bevruchting/zwangerschap/bevalling voorspoedig gaat! Mijn vriend is er nog steeds niet zo mee bezig als ik maar hij moest er wel om lachen! dus ik heb het niet heel vaak over.. (alhoewel, af en toe roep ik : april doet wattie wil!)... maar het maakt me ook zo vrolijk en natuurlijk houd ik er rekening mee dat het niet 1,2,3 raak hoeft te zijn maar je mag toch positief denken... ow Assie: ik hoop dat die tijd voor jou ook sneller komt dan je verwacht. Ik had vorig jaar ook nog niet kunnen dromen dat we in april zouden beginnen .. op zijn vroegst begin 2011 kwam mijn vriend eerst mee. Toch ff een klein jaartje vervroegd.
Hallo dames,

Even een klein, snel, romantisch bericht uit Paris. Vriend zit in bad en ik zit op het bed van de hotelkamer met de laptop en een vin rouge. En.... een ring!!!

Hij heeft me gisteren op de Arc de Triomph gevraagd. Hij vond dat origineler dan de Eiffeltoren en ook wel mooi: de liefde triomfeert. We stonden bovenop het gebouw in de zon (en kou) met uitzicht over de stad en toen ging hij op zijn knieën. Hij zei dat hij heel veel van me houdt en voor altijd bij me wil blijven. En toen of ik met hem wilde trouwen. En tadaa: een rood doosje. Ik natuurlijk:jaaa! In tranen. Ik kan het bijna niet geloven!

Nou later meer van mij. We gaan straks nog lekker uit eten en dan morgen weer terug naar Nl. Dan zit het er weer op. Maar eerst nog even verder genieten hier.

Dikke kus van een dolgelukkige Frut!
WOW!!! Frutje, gefeliciteerd!!

Hoera!

Echt super zeg! Je droom komt uit! Nog heel veel plezier en geniet ervan!
Assie, dat gesprek klinkt goed! Leuk dat ze je kwaliteiten zien en dat je groeiperspectief hebt. Lijkt me fijn om ergens te werken waar je duidelijk naar een nieuwe functie kunt groeien. Dat mis ik wel eens een beetje in het onderwijs... Maar hopelijk komt daar binnenkort verandering in, er wordt binnen het onderwijs hard aan gewerkt.

Ik had afgelopen ronde nog geen ovulatietesten. Ook omdat de dag dat lief tegen me zei dat hij wel wilde beginnen, mijn vruchtbare periode al begon. En omdat ik mijn vriend nog even een beetje tijd gunde om rustig aan het idee te wennen, zonder meteen met testen aan te komen. Heb wel al gezegd dat we het de komende ronde wat serieuzer op gaan pakken

Nieuwe ronde, nieuwe kansen! En mijn vruchtbare dagen vallen in de vakantie, dus alle tijd om te ...... juist!

Ik heb er zelf wel echt vrede mee dat het niet meteen raak was. Tuurlijk hoop je dat, maar als het de 2e of 3e ronde gebeurt, is dat nog supersnel! En die licht positieve test van vorige week? Als ik zwanger was en mijn lichaam dat zelf afgebroken heeft, is dat misschien ook wel goed. Misschien was er toch iets fout gegaan en dan heb ik eerlijk gezegd liever dat mijn lichaam die keuze maakt, dan dat wij over een paar maanden te horen krijgen dat we bijv. een gehandicapt kindje krijgen. Klinkt misschien stom hoor, maar zo voelt het gewoon. Heb alle vertrouwen in de volgende keer!
Frutje! Gefeliciteerd... superromantisch.. jouw valentijnsdag is er een om er nooit meer te vergeten!
Zo Frutje!!!!! Van harte gefeliciteerd. Dat was het wachten meer dan waard, toch?

Geniet er lekker van in het land van de "vin"!

Verkademeisje; ik werk ook in het onderwijs, maar je merkt hier wel dat ze oog hebben voor ieders potentie en dat je ook echt kansen krijgt. Sowieso zit ik op een functie waar over het algemeen zo'n 20 jaar oudere mensen pas op komen te zitten. Dat is al super.....en als er dan nog meer mogelijkheden worden geboden. Reden te meer om deze plek voorlopig niet op te geven. Ik was al heeeel blij met mijn werkgever, werksfeer en -omgeving......en dit is gewoon een extra bevestiging. Heel leuk allemaal.

Ik heb het wel getroffen......heb tot nu toe heel vervelende werksituaties meegemaakt....dus eindelijk een omgeving waar ik wat langer zal blijven hangen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven