Happy valentine: het is uit :-(

14-02-2010 17:05 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zucht, wat ik hiermee wil weet ik niet. Even van me afschrijven, denk ik. Ik heb het net uitgemaakt met vriendlief die gek genoeg niet wist wat hem overkwam. En daar wordt ik dan weer onzeker van: heb ik hem geen kans gegeven? had ik duidelijker moeten zijn?

Voor mij voelde het niet goed zoals het ging, maar dit voelt minstens net zo kut en ik doe heel hard mijn best om niet achter hem aan te rennen nu om het direct goed te maken. (dus maar VF) Terwijl ik hem eigenlijk gewoon niet kwijt wil, maar ook niet in de relatie wil zitten waar we de laatste tijd in zaten. Vaag verhaal misschien, maar ik weet het gewoon even niet en die berg chocola helpt ook niet...

PS. de titel is een geintje, meer dan lekker samen eten lag niet in de planning en dat was niet speciaal omdat het valentijnsdag was. Ik wilde vandaag alleen leuk maken om weer een positieve draai aan onze relatie te geven. Nou, dat is lekker gelukt
Dat zeg ik....
Courage: dat was inderdaad de hoofdreden, maar de 'symptomen' daarvan waren voor mij wel echt van belang. Die zorgen ervoor dat ik me niet belangrijk voor hem voel, zeker nadat ik dit al een paar keer heb aangegeven de laatste tijd. Echt, ik ben niet één of andere jaloerse vriendin die hem geen goede relatie met exen gunt (die heeft hij en dat vind ik prima), maar met iemand waar je alleen sex mee had? Terwijl ik meerdere keren heb aangegeven dat ik dat en vooral de manier waarop op dit moment niet fijn vond?

En vandaag zei hij inderdaad dat hij niet wist dat ik het zo belangrijk vond en dat hij dan (bij gods gratie) voor mij wilde kiezen.. Maar ik wil helemaal niet dat dat voor hem als een keuze voelt. Ik probeer voor hem en mezelf te zorgen, te zorgen dat we leuker zijn samen dan apart. En dat verwacht ik ook van mijn vriend.

Weer zo'n lang warrig verhaal, sorry
Dat zeg ik....
Q, thanks!

Valentijnsdag heb ik er alleen maar bijgesleurd voor een catchy titel overigens. Wilde vandaag lekker koken en verder niets speciaals doen. Samen rondhangen, boek, film of zo. Dus beladen is het niet. Vervelen wel
Dat zeg ik....
Hoe kan het nou dat jij dit al meerdere keren hebt aangegeven en hij vandaag zegt dat hij niet door had dat dit zo belangrijk voor je was?
quote:hechicero schreef op 14 februari 2010 @ 17:54:

Hoe kan het nou dat jij dit al meerdere keren hebt aangegeven en hij vandaag zegt dat hij niet door had dat dit zo belangrijk voor je was?

Het is een man....

Goede vraag, dat snap ik dus ook niet. Mijn idee: hij wilde het niet horen omdat het hem niet zo goed uitkwam. Als je hoopt dat het vanzelf overwaait ga je er natuurlijk niets mee doen. Zoiets?

Aanvulling: en nu heeft het opeens consequenties en is het wel belangrijk. En daar wordt ik dan weer heel boos om omdat ik dat een slechte reden voor zijn verandering vind. Terwijl -je zou het niet geloven- we echt leuk waren samen
Dat zeg ik....
[quote]websje schreef op 14 februari 2010 @ 17:57:

[...]

Het is een man....

Ja precies!

ben je wel naar hem toe duidelijk geweest dat dit voor jou echt een probleem is, en dat het belangrijk voor jou is dat jullie hier een oplossing voor bedenken. Laat ik het zo zeggen..heb zelf een relatie waarin ik soms dingen voor mijn gevoel moet uitspellen..en dan pas valt het kwartje...

Waarom is het niet goed genoeg voor jou wanneer hij vandaag wel aangeeft dat hij voor jou wil kiezen? Je wil dat hij dit uit zichzelf doet?
quote:websje schreef op 14 februari 2010 @ 17:43:

Valentijnsdag heb ik er alleen maar bijgesleurd voor een catchy titel overigens.
quote:hechicero schreef op 14 februari 2010 @ 18:05:

[quote]websje schreef op 14 februari 2010 @ 17:57:

[...]

Het is een man....

Ja precies!

ben je wel naar hem toe duidelijk geweest dat dit voor jou echt een probleem is, en dat het belangrijk voor jou is dat jullie hier een oplossing voor bedenken. Laat ik het zo zeggen..heb zelf een relatie waarin ik soms dingen voor mijn gevoel moet uitspellen..en dan pas valt het kwartje...

Waarom is het niet goed genoeg voor jou wanneer hij vandaag wel aangeeft dat hij voor jou wil kiezen? Je wil dat hij dit uit zichzelf doet?Naar mijn idee ben ik echt duidelijk geweest, juist omdat hij de hints niet oppikte. Dus ik heb echt uitgespeld hoe het voor mij voelde, in ieder geval voldoende voor hem om mij voor de voeten te gooien dat ik hem dwong te kiezen. Daarop geantwoord dat ik dat niet wilde doen, maar dat dit nu en op de manier van de afgelopen weken niet goed voelde. Hij gaat gewoon door en begon hier vandaag zelf over. Daarop geantwoord dat ik baalde van gisteren waarna we weer in dezelfde discussie kwamen én hij dus in een bijzin vertelde dat hij gisteren echt wel had willen verschuiven als het voor mij zo'n issue was omdat hij komende week toch ook met haar had afgesproken. Tja, hoe duidelijk moet ik dan nog zijn?

Je hebt gelijk met je laatste vraag. Volgens mij omdat het me weer bevestigd in mijn gevoel dat hij mij niet belangrijk genoeg vond om die keuze zelf te maken, maar dat echt alleen wil doen als ik er deze consequentie al aan heb verbonden. Een beetje laat dus

Ik weet het eigenlijk ook niet. Ergens bekruipt me het gevoel ook wel een beetje dat ik net een enorme fout heb gemaakt. Maar het alternatief was natuurlijk ook niet goed geweest...
Dat zeg ik....
quote:AgentL schreef op 14 februari 2010 @ 18:16:

[...]

Dat zeg ik....
Websje, je komt op mij altijd over als een leuke en vooral slimme meid. Je zult dus ongetwijfeld de juiste keuze hebben gemaakt!

Maar wel een knuffel en nog meer
quote:juniper8 schreef op 14 februari 2010 @ 18:29:

Websje, je komt op mij altijd over als een leuke en vooral slimme meid. Je zult dus ongetwijfeld de juiste keuze hebben gemaakt!

Maar wel een knuffel en nog meer [afbeelding] en en dankjewel. Ik hoop dat ik dat binnenkort zelf ook zo voel!
Dat zeg ik....
Het lijkt mij in ieder geval goed dat je het heft in eigen handen genomen hebt. Er is blijkbaar een grens geweest waar hij toch over heen is gegaan. Het voelde voor jou niet goed en daar heb je actie op ondernomen!! Ik heb daar in ieder geval veel respect voor.

En vergeet niet Websje dat dit nu allemaal nog heel erg vers is. Ga er in ieder geval straks een nachtje over slapen en dan zie je morgen wel weer verder. Wie weet, voelt het allemaal heel anders morgen!
quote:websje schreef op 14 februari 2010 @ 17:57:

Aanvulling: en nu heeft het opeens consequenties en is het wel belangrijk. En daar wordt ik dan weer heel boos om omdat ik dat een slechte reden voor zijn verandering vind.Ghegh. Herkenbaar.
quote:websje schreef op 14 februari 2010 @ 18:25:

[...]

Hé, het werkt wel.
quote:qwertu schreef op 14 februari 2010 @ 18:41:

[...]

Hé, het werkt wel.

I know. Er is een supermarketeer aan mij verloren gegaan

En je vorige quote: ik weet net of het helemaal eerlijk is, maar dit is echt mijn gevoel daarover. Erop terugkomen omdat hij dan opeens wél kan kiezen voelt nogal manipulatief. Van mijn kant dan. En dat wil ik zeker ook niet zijn.
Dat zeg ik....
quote:websje schreef op 14 februari 2010 @ 17:57:

[...]

Aanvulling: en nu heeft het opeens consequenties en is het wel belangrijk. En daar wordt ik dan weer heel boos om omdat ik dat een slechte reden voor zijn verandering vind. Terwijl -je zou het niet geloven- we echt leuk waren samen En ik denk dat het juist hierom een goed moment is geweest om het uit te maken. Juist omdat je he zat was, en hij nu met deze reden aankomt. Betekend voor mij alleen dat hij je of niet voor vol aanziet of hij heeft altijd onderschat wat het met jou deed. En aangezien jij het meerdere keren hebt aangegeven, is het nu tijd dat je voor jezelf kiest.
quote:websje schreef op 14 februari 2010 @ 18:43:

[...]

I know. Er is een supermarketeer aan mij verloren gegaan

En je vorige quote: ik weet net of het helemaal eerlijk is, maar dit is echt mijn gevoel daarover. Erop terugkomen omdat hij dan opeens wél kan kiezen voelt nogal manipulatief. Van mijn kant dan. En dat wil ik zeker ook niet zijn.Nee manipuleren moet je niet willen. Dat gaat zich op den duur wreken. En uiteindelijk schiet je er niets mee op want dan doet hij het voor jou en houdt hij het niet vol. Hij zou het in moeten zien en zelf de keuze maken om het op een andere manier te moeten doen. Pas als hij dat doet geheel los van jou, pas dan zal het werken.
Ik lees net wat er in de tussentijd allemaal is gezegd... zo herkenbaar! Ik zit precies in hetzelfde schuitje...

Dacht ik toch de knoop doorgehakt te hebben en daar nu ondanks Valentijnsdag iets mee te gaan doen, bedenkt meneer dat ik toch beter naar hem toe kan komen. Moet ik me nou alweer aan hem aanpassen?!
Oh Dolphine, goed dat je voor jezelf de knoop hebt doorgehakt. Ik zou je beslissing niet van zijn 'wensen' laten afhangen. Maar bereid je er maar op voor dat je je niet heel blij voelt achteraf. (ik iig niet, maar voor mij was het bijna net zo'n verrassing als voor hem.)

Dushi: thanks! Jij weet het een stuk korter én duidelijker te verwoorden dan ik. Dat is precies wat ik voel. Nadeel is dat hij me vroeg om wel heel snel contact met hem op te nemen. Lijkt er een beetje op dat hij verwacht dat ik wel bij draai ipv dat hij zelf iets verandert en naar mij toe komt. Ik wil geen spelletjes spelen, dus stel dat ik morgen/overmorgen besluit toch verder met hem te willen ga ik ook wel naar hem toe. Maar dan heeft hij nog niet zelf iets aangepast. (ben gewoon een slappeling, nu al aan het bedenken dat ik hem ga missen)
Dat zeg ik....
Het achteraf-moment lijkt vandaag niet meer te gaan komen, want ik ga nu eens een keer niet naar hem toe op het laatste moment. Morgen wordt de dag! Ik denk dat het eenzelfde verhaal wordt: een verrassing voor ons beiden...

Probeer hetzelfde te doen en bedenk niet hoe je komende week bij hem op bezoek gaat. Hij komt maar! Oeh, klinkt wel makkelijk he?
Webs, lieverd
quote:Dolphinie schreef op 14 februari 2010 @ 19:29:

Het achteraf-moment lijkt vandaag niet meer te gaan komen, want ik ga nu eens een keer niet naar hem toe op het laatste moment. Morgen wordt de dag! Ik denk dat het eenzelfde verhaal wordt: een verrassing voor ons beiden...

Probeer hetzelfde te doen en bedenk niet hoe je komende week bij hem op bezoek gaat. Hij komt maar! Oeh, klinkt wel makkelijk he?

Denk er vooral nog even rustig over na als het toch vanavond niet wordt!!!!

Ik wil absoluut niet in de 'wie knippert er het eerst' wedstrijd terecht komen, maar heb morgen gelukkig sowieso geen tijd. Dus ik heb (gedwongen) wat bedenktijd. Wie weet ben ik over een paar dagen wel gewoon opgelucht ipv verdrietig. Voelt alleen nu nog niet zo, zit alleen maar te denken aan al die plannen die niet doorgaan

Leo: dankjewel
Dat zeg ik....
Kijk als je hem toch terug wilt dan doe je dat. Maar je weet nu al zelf te zeggen: hij is dan nog niet veranderd of doet dat tijdelijk. Dan is het even door een bittere pil heen en flink veel tranen wegwerken. Maar dan doe je er toch alleen maar goed aan om niet meer verder te gaan. Dit is volgens mij geen overhaaste beslissing geweest. Je hebt alleen nu de knoop doorgehakt maar je hebt hier volgens mij al wel vaker over nagedacht, maar het niet willen weten omdat je liefde toch groter was dan de "ergernis" (even tussen haakjes want ergernis klinkt lichtzinniger dan ik het bedoel)
Nog maar eentje erbij je kunt er genoeg gebruiken nu!
Dushi: je hebt gelijk, maar ik ben gewoon bang dat ik doordat ik zelf niet goed in mijn vel zit, de zaken ook een beetje heb opgeblazen. Ik denk het niet, maar de kans bestaat dat ik hier spijt van krijg. Dan wil ik daar ook eerlijk over zijn.

Ik heb er wel eens over nagedacht, maar altijd besloten dat mijn liefde (veel) groter was dan de ergenissen. Dit raakte me blijkbaar meer dan ik dacht.

Dit voelt zo klote, ik drentel hier een beetje rond alsof ik ziek ben Joggingkloffie aan, chocola en thee, kleenex binnen handbereik en maar kijken op die stomme mobiel of hij belt of smst Bij mijn ex was ik meer boos dan verdrietig, nu hoop ik alleen dat het met hem goed gaat. Zo dubbel...
Dat zeg ik....
Die stomme mobiel...erg herkenbaar! Gelukkig lang geleden, maar kan me nog als de dag van vandaag herinneren hoe het voelt. Ik vind het knap van je, want het is zó makkelijk om zelf die mobiel te pakken! Hou vol en neem de tijd om aan het idee te wennen. Daarna kun je nog altijd verder zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven