hachee van entrecote??
maandag 15 februari 2010 om 13:32
Hallo,
Even een snelle vraag. Kan ik hachee van entrecote maken? Ik heb nog bijna een kilo biologische entrecote in de vriezer liggen, echt een goed mooi stukje vlees. Zonde, want ik mag geen rood vlees omdat ik zwanger ben.
Nu heeft mijn schoonmoeder ooit wel eens hachee van dit zelfde vlees gemaakt geloof ik, maar ik kan haar niet bereiken.
Iemand tips, hoe lang moet ik het dan laten sudderen bijvoorbeeld? Wordt het niet taai??
Ik heb echt zin in hachee vanavond! Haha.
Bedankt alvast
Even een snelle vraag. Kan ik hachee van entrecote maken? Ik heb nog bijna een kilo biologische entrecote in de vriezer liggen, echt een goed mooi stukje vlees. Zonde, want ik mag geen rood vlees omdat ik zwanger ben.
Nu heeft mijn schoonmoeder ooit wel eens hachee van dit zelfde vlees gemaakt geloof ik, maar ik kan haar niet bereiken.
Iemand tips, hoe lang moet ik het dan laten sudderen bijvoorbeeld? Wordt het niet taai??
Ik heb echt zin in hachee vanavond! Haha.
Bedankt alvast
maandag 15 februari 2010 om 13:37
Volgens mij wordt dat inderdaad taai.
Wat ik zelf zou doen;
Entrecote in fijne reepjes snijden, en dan kort bakken met ... tja. Wat je lekker vindt, champignons, uitje, knoflook..
Als je toch perse hachee wilt maken, maak dan de basis zonder het vlees, of met een klein stukje wat je er later uithaalt, en dan op het laatst stukjes entrecote toevoegen en rustig gaar laten worden. Gaar = ho.
Wat ik zelf zou doen;
Entrecote in fijne reepjes snijden, en dan kort bakken met ... tja. Wat je lekker vindt, champignons, uitje, knoflook..
Als je toch perse hachee wilt maken, maak dan de basis zonder het vlees, of met een klein stukje wat je er later uithaalt, en dan op het laatst stukjes entrecote toevoegen en rustig gaar laten worden. Gaar = ho.
maandag 15 februari 2010 om 13:46
Hoewel ik draadjesvlees heerlijk vind, lijkt het me zonde om daar je (dure) entrecote voor te gebruiken, want voor echt stoofvlees heb je juist die taaie lappen nodig, met veel bindweefsel.
Ik zou doen wat mamalelie zegt, in dunne reepjes en dan roerbakken, dan kun je het gaar maken en zonder bezwaren eten. Je moet wel opletten dat je het niet te gaar maakt, bij twijfel even een stukje doorsnijden, zodra het niet meer rood is, is het gaar en kun je het eten.
Eet smakelijk!
Ik zou doen wat mamalelie zegt, in dunne reepjes en dan roerbakken, dan kun je het gaar maken en zonder bezwaren eten. Je moet wel opletten dat je het niet te gaar maakt, bij twijfel even een stukje doorsnijden, zodra het niet meer rood is, is het gaar en kun je het eten.
Eet smakelijk!
maandag 15 februari 2010 om 13:48
Ik maak gerust stoofvlees van bieflappen of biefstuk/rosbiek, heb een gruwelijke hekel aan rundvlees met vet nl. Kan idd taai worden, maar je moet het vooral niet laten koken. Echt lang laten sudderen (vlamverdeler gebruiken) en gewoon een scheut azijn of wijn toevoegen dan wordt het vlees wel zacht.
maandag 15 februari 2010 om 13:50

maandag 15 februari 2010 om 14:13
Als het nog aan een stuk zit (las ik toch???) dan zou je het ook aan kunnen braden (kort) en dan in de oven zetten op een lage temperatuur (ik zou zeggen 80/100 graden, maar is een gok) Als je dit lang genoeg doet wordt het neit taai van binnen maar wel rose genoeg om te kunnen eten als je zwanger bent (kerntermperatuur van 65 graden en dan een half uur lang). Is het dus en lekker en gezond...
maandag 15 februari 2010 om 16:07