Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Hurray from the USA (jeej dat rijmt)

vanavond maar een nieuw adres aanvragen, of ach, waarom nu niet gelijk...

nu is het nog wachten op een Hurray uit:

Rusland --> 11 dagen

China --> 15 dagen

Singapore --> 16 dagen

Tsjechie --> 27 dagen

zo, een adres aangevraagd en deze mag naar.....Taiwan!

Dat gaat lekker met de verre landen haha!
Oei, even haar profiel gelezen, ze is nog maar een jaar lid en heeft al 12 expired kaarten! dat is nogal wat vind ik! maar daarintegen heeft ze er ook al 190 verstuurd!
Chayuz, je wachten is beloond!!!!!

Weer een leuk ver land voor jou.
Wat lekker vroeg krijgen jullie de hurrays! Tof hoor!
Ik vraag me af of de TNT hier wel gaat komen op carnavalsmaandag! De optocht begint zometeen en heb nog niet besloten of ik wel zin heb in de kou te gaan staan kijken :P
Mijn nieuwe kaartje ligt alweer klaar dus als ik zo naar mijn werk loop kan ik hem mooi op de post doen

bah, het is echt koud,onze gaskachel is alweer kapot dus we leven met een straalkacheltje!

misschien een leuk vraagje, wat vonden jullie het leukste land waar je een kaart heen hebt gestuurd en waarvan je er 1 hebt ontvangen?

Ik heb zelf van Letland een heel mooi kaartje ontvangen, een vintage kaartje met roodborstjes :

Dat vind ik een heel mooi kaartje chayuz!

Hier een zieke die zich meldt, gelukkig lijkt het nu beter te gaan. Zo net nog geen post, maar ik sta nu ook weer gelijk (44 verzonden en ontvangen), maar het kaartje van de hyvesruil kan natuurlijk ook komen
Beterschap Ligaa!!!

Chayuz, ik heb een kaart uit Thailand gehad en die vond ik wel erg mooi.

Palmbomen, strand enzo.

Maar de Köln had weer super gezellige tekst.
Sjonge sjonge sjonge wat duurt dat wachten toch lang

Ik heb 4 kaartjes onderweg:

- Finland 8 dagen

- Rusland 8 dagen

- Taiwan 6 dagen

- USA 6 dagen

Hoe kom ik deze week nou door met dat wachten... Pfff....
Bedankt voor het hyvesruilkaartje, ik vind hem erg mooi (en lief!) ik zal nog niet verklappen van wie ik hem had.
Wat een mooi kaartje Chayuz. Ik heb een (eigenlijk al 2) mooie kaartjes uit Japan gehad (origami is mijn hobby dus makkelijk voor hen om daar iets mee te doen).
Snjókorn falla, á allt og alla
Ik had trouwens 2 hurrays, Duitsland en Frankrijk. Allebei blij met het kaartje.
Snjókorn falla, á allt og alla
Geen hurray vandaag, wel een kaartje! En 5 gratis kaartjes uit Engeland. Heb helemaal niet gescoord vandaag voor de hyvesruil, dus ik heb een ander kaartje gekocht, hoop dat diegene die het krijgt er blij mee zal zijn!
quote:Jokejacket schreef op 15 februari 2010 @ 08:46:

Teigera: Dat gaat goed met je expired kaarten! :-) Zo zie je maar weer dat nazenden wel helpt... Heb je die andere 3 ook nog een kaart gestuurd of komen die nooit meer online? Ik heb ze allemaal een extra kaart nagestuurd. Ook degene die nooit meer online komt (al 2 maanden niet inmiddels). Ik dacht ik probeer het gewoon, misschien registreert ze m toch als ze m krijgt. Maar helaas. Dat tweede kaartje is namelijk ook alweer een maand onderweg, naar Duitsland dus is echt wel aangekomen. Zo flauw dat ze m niet registreert!

Voor mij vandaag geen kaartjes en geen Hurrays. Helaas, maar goed, wie weet wat de avond nog brengt.
Ik heb vandaag mijn hyvesruil kaartje gekocht, maar ik kom er net achter dat ik geen postzegels meer heb.. dus die word morgen verzonden:-p

En ik heb vandaag vlakbij mijn stage 2 winkels vlak bij elkaar gevonden waar ze echt hele leuke kaarten hebben!! Nu mijzelf nog tegenhouden dat ik niet elke dag daar ga kaart-shoppen hihi.

Teigera: dat is wel erg jammer van die andere kaarten, maar de andere kaarten die je verzonden hebt zijn gelukkig wel aangekomen dus heb je in ieder geval minder expired:-)
Whoei, via marktplaats 100 kaarten gescoord voor 6 euro :D ik ben benieuwd!
Twee kaartjes ontvangen vandaag Duitsland en Finland. finland viel tegen Duitsland was wel leuk!

Dat doe je goed chayuz... jeetje, ik zoek en zoek af en toe op marktplaats maar vind alleen maar verzamelkaarten. Wat is je tip!
Wauw Chayuz, dat doe je goed!

Vandaag geen PC-nieuws hier alleen maar rotsneeuw.
Dit vind ik wel een heeeeeeeeel leuk kaartje wat ik ontvangen heb uit Japan
Hallo,

Ik ben er even een paar dagen niet geweest. Ben net terug van een paar daagjes Amsterdam. Het kaartje voor de ruil ga ik morgen schrijven en posten. Ik zal de komende dagen niet veel hier zijn, heb erg last van mijn gewrichten en voel me kreupel. Amsterdam heeft zijn tol geïst.

Verder geen hurrays of kaartjes. Maar er is weer een nieuwe week begonnen dus dat komt vast helemaal goed!

Chazuy,wat een mooi kaartje met die hongerige roodborstjes!

Voor degenen die ge-carnavald hebben, was het leuk geweest?
Yes, ik had een Hurray uit Duitsland, met een leuke tekst in het Nederlands, en nog foutloos ook!

Dit was mijn 80e Hurray dus ik mag nu 9 kaarten onderweg hebben!

Ik ga straks er dus 2 aanvragen, kom straks vertellen waarheen.

Moet nu Larf onder de douche vandaan plukken anders, loopt de douche over en is mijn half aangelegde laminaatvloer gelijk naar de Gallemiezen!

Mijn vader is vandaag bezig geweest, morgen gaat hij verder en boven is het een zootje, ik blijf alles van links naar rechts verplaatsen, hihi. Maar het gaat heel mooi worden.
quote:Ligaa schreef op 15 februari 2010 @ 16:01:

Bedankt voor het hyvesruilkaartje, ik vind hem erg mooi (en lief!) ik zal nog niet verklappen van wie ik hem had.

Ook ik vond in de brievenbus een heel leuk, lief en aandoenlijk kaartje..

Enne net als Ligaa hou ik het ook nog eventjes stil wie mij deze kaart gestuurd heeft
Leuk kaartje Chayuz!

Had vandaag 3 kaarten, waarvan een mooie uit Finland met een elven-postzegel die zelf afgestempeld was met een officiële post stempel met Tinkerbell erop echt lief en een heel verhaal.

http://www.mobypicture.com/user/brutsellog/view/6018811

De sneeuwverhalen van daar wil je hier echt niet meemaken.

De andere 2 waren add-kaarten, stomme kaartjes van een bedrijf wat in pc's handelt. De persoon die ze verstuurde had 2 accounts en op beide accounts had hij op dezelfde dag mijn adres gekregen... Hij had er ook nog aftershave of gespoten (JUK). Maar hoe toevallig dat 1 persoon met 2 accounts 2x mijn adres kreeg ... er zijn toch zoveel postcrossers zou je zeggen.
Zo'n postzegel heb ik ook ontvangen op mijn kaart ( niet zelfde maar wel zo'n idee)

Wel heeeeel toevallig, zelfde persoon 2 kaartjes naar jou. En dan ook nog stomme add kaarten.. én aftershave..... ieuw...
Zo, morgen 3 kaartjes posten, hyves-ruil, kaartje voor sweetcandy en dan een official naar USA!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven