Eind 2006/begin 2007

18-03-2009 16:14 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Thijmen,

van harte met je eerste verjaardag!!
trouwens nog een tip als je nog wat leuks met je lief wil doen. Met Ryanair vliegen lief en ik voor 2 dagen naar Venetie. Retourtje 2 personen is 60 euro inclusief alle toeslagen. Hotelletje voor 100 euro en we hebben een superleuk uitje! Actie geldt in maart en april. Je kunt naar nog veel meer plaatsen. Wij vliegen vanaf Bremen.
oe dat is wel een heel goede tip...voor als ik straks m'n eerste salaris weer mag ontvangen...maar weet al zoveel leuke dingen te doen met geld...(met name uitgeven)

Ziekenboeg hier nog volop. Lief en ik dan....O man o man is lang geleden dat ik me zo ellendig heb gevoeld. Ben ook nog ongesteld geworden en het lijkt alsof het elke keer weer een beetje heftiger wordt (qua buikpijn dan) daar had ik eerder echt nooit last van....maar nu...man ik loop krom om maar enigzins iets comfortabel te voelen...blegh.....

DRP leuk om iets van je te horen en dat je even komt langswaaien. Heftige periode voor jullie achter de rug dus. Maarik heb ook begrepen dat jij en de Prince (om hem dan maar ff zo te noemen ipv Plindje) jullie trouwgeloften opnieuw hebben gedaan.....romantisch hoor.....

Gelukkig dat het met je andere mannetjes en je wijffie een eind de goede kant op gaat....sterkte.....
Ha meiden, even bij gelezen. Hier gaat alles zijn gangetje, vanochtend een bakkie gedaan met de meiden van de gym en verder niets bijzonders, beetje gepoetst in huis. Mmman had Jasmijn meegenomen naar zijn ouders en Thijmen lag te slapen, dus ik heb lekker door kunnen pakken. Nu is mmman richting de super met Thijmen en Jasmijn zit tv te kijken dus heb ik even rust. Heerlijk!

Geen bijzonderheden hier.
Nounou...rustigjes hier!

Ik ben vanmorgen naar de kerkdienst van onze school geweest met Jasmijn samen. Was heel leuk, mijn klas deed een stukje toneel en Jasmijn was echt wel lief. Daarna nog even bij mijn broer langs, Tirza doet het goed! Nu zit Jasmijn weer even te rusten voor een filmpje en mmman is met Thijmen bij zijn oma langs. Relaxed dagje vandaag. Vanmiddag komen nog vrienden op de koffie, vanavond niks. Heerlijk!!!

Jullie nog leuke belevenissen?
neuh...heb de voorramen gepoetst en de planten verpot. Stonden er zo treurig bij.

Verder gisterne het nieuws dat een bevriend stel uit elkaar is. best wel shocking aangezien ze van plan waren om dit jaar oktober te gaan trouwen....maar ja, als je gaat evalueren......

Lief is emt de meisjes aan het verven geweest. Fenna vindt het vooral leuk om op te eten. ben benieuwd wat voor kleur poep ze straks heeft. Mayte zit er helemaal onder.....

Nu liggen ze op bed en ga ik zo verder om de woonkamer ens rigoreus te boenen (heb zelfs de radiatoren al geboend.....)

Maar dan hoef ik van de week niet zoveel te doen en kan ik lekker met de meiden leuke dingen doen ipv ze te vermaken met de stofzuiger. Fenna vindt het geweldig en hangt er boven, terwijl Mayte haar handen tegen d'r oren houdt en het altijd te luid is...
Nee, eigenlijk geen bijzondere belevenissen. Vanmorgen heb ik opgeruimed en wat gepoetst en daarna is Eva naar bed gegaan en heb ik met Floor naar Sneeuwwitje gekeken.

Morgen gaan we skieeen. We zouden een dagje naar Winterberg gaan maar door alle sneeuw duurt het rijden daarheen best lang.

We gaan nu waarschijnlijk naar de indoorhal in Bottrop.

Ach ja en ik ben verder gaan poetsen en onze woonkamer en keuken zien er uit om door een ringetje te halen.

Bottrop is idd niet zo ver bij jullie vandaan.

Je hebt echt de smaak te pakken van het naar beneden roetsjen van een berg....

dus weinig bijzonders hier......
Eigenlijk heb ik mijn buik wel een beetje vol van de sneeuw en het skieen maar we hebben al weken geleden met een vriendin en haar vriend afgesproken en dan is het ook wel weer een gezellig uitje.
Ha, hier is de zomervakantie knoop doorgehakt. Mmman heeft de eerste 3 weken van juli vrij en we gaan de eerste week een midweek met mijn ouders, broer, schoonzus en 2 nichtjes naar CP in Drenthe. Dit betalen mijn ouders omdat ze laatst 35 jaar getrouwd waren!

Als we dan op vrijdag naar huis gaan, rijden wij als gezin door naar een luxe chalet op een camping op de Veluwe. Mét vaatwasser Wél de voordelen van een camping, níet de nadelen. En nog best goed te betalen ook, want we gaan nog net de week voor de bouwvak. Ik heb er zin in!!!
@mmmoi:lekker dat jullie de vakantie nu hebben geregeld. Bij die CP in drenthe zit straks ook de nieuwe Plopsaland toch?
Heu heu,

Pebbs, Bottrop is wel leuk. Alleen aan het einde van de dag als er meer ijsvorming is, wordt het wat lastiger. Maar het is er wel erg leuk om te skieen, veel plezier!!!

Mmmoi, dat klinkt goed, die plannen, heerlijk.

Ringel, fijn hoor, zo'n fris huis, heerlijk! Wij hebben vandaag weer een mount everest aan schoon wasgoed opgevouwen (logeerbed op zolder is een te fijne bewaarplek, hahaha)

Verder hier een luie dag, lief en ik werden beiden wakker met hoofd en keelpijn en snotneus. Gisteren naar het spoorwegmuseum geweest samen met vrienden, het was erg leuk, en wat we waren moe, hahaha!!!
toevallig dat ik vandaag nog heb gekeken hoe het met de werkzaamheden met de nieuwe Plopsaland gaat...lijkt me toch wel erg leuk hoor om daar met de meiden naar toe te gaan.....

ben een beetje aan het rond surfen.....Liefs pieperdienst gaat om middernacht in...ik hoop zo dat er deze week geen fikkie wordt gestookt. O en de kachel heeft kuren.....verrekte ding slaat steeds uit en voordat je het in de gaten hebt zit je in de kou. Morgen de monteur maar eens bellen....*grmbl zoooooo geen zin in, maar ook geen zin in kou*
Oeh, Ringel, wat een rotmoment op een kachel met kuren te hebben. Is je lief niet handig? Toen ik vanmorgen de jongens naar het KDV bracht, liepen al die ukken met hun jassen aan. Ook een kapotte kachel, brrrrrr. Het was al met al erg raar en Mats was vreselijk overstuur toen ik wegging, net als veel andere kindjes.

Pfff, heb een baalochtend, was naar om zo weg te gaan terwijl Mats zo huilde. Eenmaal op mijn werk even gebeld en toen was alles allang weer goed natuurlijk!
even ego hier. Gisteren weekendarts geweest. Jesper heeft al 5 dagen koorts. Arts gaf aan dat ik vandaag weer heen moest als de koorts niet gezakt was. Vanochtend nog steeds 38,5, dus naar huisarts. Die vermoedde longontsteking, dus naar ziekenhuis. Het is (tot nu toe) geen longontsteking maar een zware luchtweginfectie. Dus vooral goed in de gaten houden ivm eventuele benauwdheid en contact zoeken met ziekenhuis bij twijfel.

Nu ga ik zelf een tukje doen. Jesper ligt ook lekker te slapen.
Ben ook weer thuis. Werd gebeld door het KDV. Sverre is ziek geworden; heeft hoge koorts, ontstoken ogen (van buiten naar binnen met het watje!), verkouden, slaperig, niet willen eten. Kortom; een heel zielig ziek ventje.

Eenmaal thuis even lekker gekroeld, ogen schoongemaakt en weer in bed gelegd. Stakker.

Mats is ook meegegaan; zit nu naast me naar Cars te kijken want heeft niet geslapen.
wat een ziekenboeg hier zeg! Beterschap voor je manneke annie!
He get Krook wat naar.......Hoop dat het snel beter gaat met je zieke mannetje......

Was je al klaar met tukken?

@Annie, jij ook beterschap met je mannetje.....is Sverre zomaar ineens ziek geworden? (en goed van die reminder....buiten naar binnen, buiten-> binnen......check)

Meisjes liggen lekker te slapen. Mayte wilde niet lunchen want voelde zich ziek....(en we hadden croissantjes gehaald en is ze normaal gek op) ze wilde het liefst op de bank voor de tv met drinken en een dekentje.......

Heeft uiteindelijk wel een kleine beetje gegeten en een kop thee gehad maar was ook blij dat ze naar bed mocht....das toch raar?

O en Fenna's kiezen komen door...ze heeft nu beneden rechts 1 (en meteen mee op d'r wang gebeten) en links komt ook door....verklaart waarom ze niet zoveel wilde eten de afgelopen dagen.......arm prulleke......
O en dat wilde ik ook nog vragen. Hebben jullie wel eens een melkblaar gehad? (heb ergens een klok horen luiden maar de klepel nog niet gevonden)

Heb het donkerbruine vermoeden dat ik er nu 1 heb. OP het buitenste randje van m'n tepel zit een bultje, met een wittig propje bovenop. Kan het niet uitknijpen en als ik knijp doet het best pijn (je kan het gewoon zo vastpakken) Fenna krijgt het ook niet kapot gedronken....iemand tips?
Ringel, geen spruw? Kan het geen talgkliertje zijn? Heb nog nooit van een melkblaar gehoord, maar dan kan juist meer aan mij liggen.
Goh, wat een ziekenboeg hier. Iedereen veel beterschap gewenst! Annie gewoon van het werk vrij moeten nemen en die kleine Jesper ook nog naar het zkh...Ook Mayte en Fenna kwakkelig, het zal de tijd van het jaar ook wel zijn.

Ook Thijmen vandaag niet prut bij de g.o. vandaan gehaald. Ik ben dan wel blij dat ik een g.o. heb, want kan niet zomaar ineens vrij nemen van het werk om hem te halen! G.o. had hem gelukkig ook liefdevol verzorgd, maar hij had wat verhoging, ineens een prutoog, een zeer/vuil oor en zijn longen zitten nog steeds vol taai slijm. Soms ziet hij er niet uit: uit al zijn holtes stroomt vocht/slijm/etter... hij kwijlt zichzelf ook helemaal nat, dus dan is 'ie helemaal smerig. Als hij zo doorgaat, ga ik woe. toch weer even naar de ha met 'm, ik vind het niet normaal, en omdat hij ook al in 2 maanden niets gegroeid was... Hij eet verder wel heel goed en is lief, het enige is dat hij 's morgens al rond zessen wakker is en eruit wil, hij heeft dan erge honger, na een schone luier en lekkere fles melk gaat hij gewoon weer verder! Suffie, lekker ding. Hij kruipt nu vreselijk vlug en gaat overal op zijn knietjes bij zitten dus niets is meer veilig en Jasmijn begint al te schreeuwen als hij op vijf meter afstand is en zij met haar Playmobil speelt: 'Ik heb allemaal kleine prulletjes!!!! Dat is gevaarlijk!!! Wegwezen Thijmen!!!'

Jasmijn is op het moment trouwens echt lastig. Eigenlijk sinds ze drie is. Ze zeggen wel, terrible two's, maar hier is het terrible threes. Ze is verschrikkelijk druk, maakt veel herrie en beweging, valt Thijmen lastig, drijft haar zin door op de meest irritante manieren en kan heeeeel driftig zijn. Bovendien eet ze haar (warm) eten heel slecht, eigenlijk alles wat eten betreft behalve ijsjes en snoep/koek geeft strijd. Alleen als we haar voeren eet ze nog wel goed maar dat vertik ik gewoon. We maken nu gewoon geen strijd meer, we zetten de kookwekker op een kwartier per maaltijd, en is het niet op, halen we het weg en krijgt ze niks anders. Ze heeft vanavond geen hap van haar warm eten op 'want ik vind het niet lekker'. Op deze manier wordt het geen machtsmiddel want wij maken er geen issue meer van, is het idee Ik hoop maar dat het werkt. Lief heeft al Olvarit fruitpotjes zonder stukjes in van die Tupperware houdertjes ingevroren zodat ze toch wat fruit binnen krijgt als zijnde een 'ijsje', de slimmerd. Ze pikt het, dus nou ja!

Ze kan gelukkig wel wat missen, ze is flink en ook altijd gezond eigenlijk.

Vanavond tieners, ik moet zo alweer weg. Niet veel zin. Een van de drie leiders is ook nog eens ziek... ach ja. We slaan ons er maar doorheen!
O en Ringel, ik heb qua melkblaren ook alleen de klok horen luiden...weet wel dat ik vaak ontstoken talgkliertjes op mijn tepelhoven had toen ik nog zelf voedde, dat leken dan een soort puistjes en die kon je ook echt uitknijpen, weird!
die dingen die jij bedoelt zijn de kliertjes van Williams (hehehehe langleve den google) dat is heel normaal, houdt de tepelhuid vettig

Nee dit is echt een blaar....(ook ff gegoogled) heb via een borstvoedingsforum (he ja ik ook) gelezen dat je de tepel warm moet maken met een warm compres en dan kun je zelf (!!!!) met een steriele naald de blaar door moeten prikken. Nou heb ik vanavond voor het voeden ff staan prutsen maar niks dat er ingedikte melk uit komt hoor. alleen bloed. Fenna krijgt het ook niet stuk gedronken dus ik denk dat ik ook maar ff richting ha ga.

Begint wel pijn te doen en de kans op een borstontsteking ligt dan ook op de loer (tis dus eigenlijk een verstopt melk kanaaltje)

Maar ik had dus echt nooit gedacht dat ik Fenna met ruim een jaar nog zelf zou voeden, al is het nog maar 1 voeding per dag. Ik ben wel aan het afbouwen want ben er zelf eigenlijk wel klaar mee. Elke week een dag meer niet voeden. Deze week zijn het 3 dagen die ze zonder mijn melk naar bed gaat.....gaat eigenlijk zonder probleem.

@Mmmoi, hoe jij Jasmijn omschrijft is net alsof ik Mayte lees. Die is ook in zo'n verschrikkelijke fase. Niet willen eten en om bijna alles strijd maken. Dit kan met zo'n gegil gepaard gaan dat we d'r maar ff op de gang zetten om uit te razen.

Daarbij komt ook dat ze steeds beter dingen kan omschrijven en vertellen wat ze heeft gedaan en dat haar fantasie af en toe op hol slaat. Vandaag vond ze het maar raar dat ik een andere achternaam heb dan haar en Fenna en Lief......uitgelegd dat papa en ik dan eerst moeten trouwen....dat idee stond haar wel aan, want dan mag ze een prinsessenjurk aan........lekkertje.
Krook, hoe gaat het met Jesper??

Iedereen sterkte met alle zieke kindertjes.

Hier gaat het goed. Hanna is supergezellig (ja sorry), ik vind alleen wel dat we een beetje moeten oppassen met het geven van aandacht. Ze heeft een grote broer die haar adoreert en die alles leuk vindt van haar. Ook in het algemeen krijgt ze heel veel positieve aandacht (vaak van wildvreemden, die haar helpen haar pop goed te zetten in de buggy ofzo), dus ik voel me soms verplicht om niet alles leuk en goed te vinden van haar, bang dat ze later naast haar schoentjes gaat lopen (ik kan het niet goed uitleggen geloof ik).
Beterschap aan alle zieken. Het moet echt lente worden. Zeker voor die kleintjes duurt de winter veel te lang.

Bottrop was leuk al ben je na een tijdje wel uitgekeken op die baan. En vervolgens in een betonnen tunnel 5 minuten staan tot je weer boven bent.

Volgende keer ga ik denk ik liever naar Winterberg, dan maar wat langer in de auto.

@terrible trees: sinds de vakantie vorige week is Floor een stuk beter handelbaar. We zijn ook een heel stuk strenger nu maar dat was ook echt nodig.

Eten ben ik al heel lang geleden mee opgehouden om me daar druk over te maken. Sinds een week of 2 eten ze allebei ook steeds meer.

Nu mijn bed in, skieeen is wel vermoeiend.
@Pebbs: Haha, ja, maar als je kind altijd heel goed heeft gegeten is dat wel moeilijk, om dat ineens los te laten. Nu is ze dus zonder eten naar bed gegaan en ik ben in staat haar wakker te maken met een bak vla oid Maar ik doe het niet hoor.

@Mirjam: Ik herken wel wat je zegt, Jasmijn is ook altijd best 'populair', heel veel mensen vinden haar schattig en ze is natuurlijk lekker bijdehand. Als ze met mij mee naar school gaat drommen alle kids om haar heen en dan komt ze echt om in de aandacht. Ze wordt daar echter niet leuker van... ik moet echt in de gaten houden dat ze later niet een queen bee gaat worden, haha.

@Ringel: Fijn om te horen dat er meer peuters in die fase zijn nu, ik dacht al dat ze achterliep, dat het nu pas ging komen. Ik was altijd hartstikke positief over haar gedrag maar nu ineens is het tij gekeerd. Hoewel ze ook wel heeeel lief en gezellig kan zijn, maar ze heeft nogal een overheersend karakter en daarbij trekjes van adhd en dat kan echt heel vermoeiend zijn, zeker als ze haar zin wil en ze dat dus echt niet krijgt van ons.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven