Wachten of niet?

17-02-2010 09:49 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
3 maanden geleden viel ik als een blok voor een meisje die ik leerde kennen tijdens uitgaan. Ik had net een lange relatie achter de rug, (4 en een half jaar) maar toch werd ik hevig verliefd.

out of the blue heeft ze afgelopen zaterdag tegen mij gezegd dat ze ''tijd'' nodig heeft wat dat ook betekend.Volgens haar is de druk, die mijn vrienden en familie op haar uitoefenen te groot. Ze is bang dat ze mij niet gelukkig kan maken, terwijl ze me nu alleen maar heel hard kwetst en laat vallen. Ze zei ook dat ze nog niet compleet over haar ex heen is en dat dit niet eerlijk zou zijn voor mij, om dan met mij een serieuze relatie te beginnen. Haar ex hield ze die 3 maanden ook angstvallig in het onwisse, omdat ze bang was voor zijn reactie. Nu snap ik het tot nu toe, alleen gisteren sprak ik haar, en vertelde zij mij dat ze de avond ervoor tegen haar ex heeft gezegd dat ze iemand leuk vind.... mij dus. Heeft zij nu echt ''tijd'' nodig of zit ze een spelletje te spelen? Ze is nu namelijk wel de confrontatie aangegaan met haar ex.... nadat ze tegen mij zegt dat ze tijd nodig heeft.

Het is niet zo dat ik geen liefde voel tussen ons, integendeel alles ging perfect, beter kan eigenlijk niet, we hebben dezelfde interesses, we doen momenteel dezelfde studie, mijn vrienden mochten haar (heel bijzonder). En ze heeft extreem zoetsappige brieven gestuurd naar mij.

Ik weet gewoon niet hoe ik hier mee moet omgaan, elke ochtend wordt ik wakker met meer dan duizend gedachtes en pijn in mijn buik van het verdriet. Het duurt 3 uur voordat ik een keer moe genoeg ben om te gaan slapen. Ik vind dit zo verschrikkelijk moeilijk en daarom hoop ik dat iemand het voor mij wat duidelijker kan maken en of het het waard is om te wachten op haar.
quote:Suzuki500 schreef op 17 februari 2010 @ 09:49:

out of the blue heeft ze afgelopen zaterdag tegen mij gezegd dat ze ''tijd'' nodig heeft wat dat ook betekend.Volgens haar is de druk, die mijn vrienden en familie op haar uitoefenen te groot. Ze is bang dat ze mij niet gelukkig kan maken, terwijl ze me nu alleen maar heel hard kwetst en laat vallen. Nee, ze laat je niet vallen. Ze is alleen eerlijk over hoe zij hier in staat. Luister naar haar.
Laat haar een beetje met rust, blijkbaar gaat het haar te snel. Als je aan haar blijft trekken, zal dat gevoel bij haar alleen maar erger worden. Stel je wat onafhankelijker op, bel of sms haar niet elke dag, maar laat er ook wat tijd tussen zitten. En ga in tussentijd dingen voor jezelf doen ter afleiding. En als je een keer iets hebt gepland en zij wil iets met je gaan doen, zeg je dat je helaas al iets anders hebt staan. Dat soort dingen. Is moeilijk hoor, vooral als je het liefste elke dag bij haar zou willen zijn. Maar op die manier beseft ze dat ze jou ook niet eeuwig aan het lijntje kan houden en zal ze er eerder uit zijn hoe ze zich tegenover jou voelt.
Ik heb heel duidelijk tegen haar gezegd, dat ze überhaupt niets moet aantrekken van mijn vrienden en familie. Moet ik hier op gaan wachten denk je? of moet ik het beschouwen als het is ''uit''?
Blijkbaar wil ze - in haar tempo - stappen nemen die ze moet nemen (tegen haar ex over jou vertellen) voordat ze er volledig voor kan gaan. Die tijd en ruimte heeft ze nodig. Ik denk zeker dat dit het wachten waard is, waarom twijfel je daaraan? Ze heeft haar ex over jou verteld, dat is ook een teken hoe ver ze met hem - en jou is!

Na een lange relatie is het helemaal niet ongezond ook wat tijd voor jezelf te hebben, zodat je het gat dat je ex nalaat, niet vult met een nieuwe vriendin. Dat maakt je alleen maar aantrekkelijker....
Vraag haar wat die tijd moet inhouden, maar hoor wat ze zegt en maak er niet meer van. Respecteer haar keuze anders raak je haar sowieso kwijt. Wat zij van jou wel of niet moet, doet er niet toe.
@ nukje;

Ok, is inderdaad misschien de manier, ik trek sowieso niet aan haar. Ik laat haar steeds smsen en tegen mij praten op msn. Ik vind het gewoon moeilijk om voor mijzelf te besluiten of het nodig is om hier nog langer tijd in te steken, Omdat ik in die korte periode wel echt een band met haar heb opgebouwd
je hebt haar drie maanden geleden leren kennen, en nu is ze al bekend met je vrienden én familie? Dat kan ook wel een beetje overweldigend zijn denk ik...
'Er tijd in steken'. Als jij iemand leuk vindt die wat begrip of ruimte van jou vraagt, dan is dat toch prima? Of twijfel je of je haar leuk genoeg vindt?

En idd wat domnaiefmutsje zegt; vraag wat die tijd moet inhouden, wat ze wil uitzoeken en hoe lang ze nodig heeft. Dan heb jij een afgebakende periode waarvan je weet dat zij haar tijd neemt en jij je eigen ding kunt doen. Maak het concreter en respecteer haar verzoek idd.
quote:Suzuki500 schreef op 17 februari 2010 @ 09:49:

Ik weet gewoon niet hoe ik hier mee moet omgaan, elke ochtend wordt ik wakker met meer dan duizend gedachtes en pijn in mijn buik van het verdriet. Het duurt 3 uur voordat ik een keer moe genoeg ben om te gaan slapen. Ik vind dit zo verschrikkelijk moeilijk en daarom hoop ik dat iemand het voor mij wat duidelijker kan maken en of het het waard is om te wachten op haar.

Neem jezelf in bescherming. Als jij er zo ziek van wordt, dan klopt er iets niet. Vertel haar dat jij stapelverliefd bent en dat het voor jou alles op niets is. Leg de bal bij haar en geef aan dat je voor haar open staat, maar dat jij nu geen contact meer zult zoeken en dat als zij er klaar voor is, zij contact met jou op kan nemen.

Doet ze dat niet, dan weet je dat ze niet zo gek op jou is als jij op haar.
Je denkt misschien zelf dat je (en je familie en vriende) niet aan haar trekt, maar ik denk dat zij dat wel zo ervaart.

Vind het eerlijk gezegd ook een beetje vreemd dat je het moeilijk vindt om te besluiten of het nodig is om hier nog langer tijd in te steken. Je vindt haar toch zo leuk?? Dan is dat toch niet zo'n moeilijk besluit? Dan wacht je toch gewoon (rustig) op haar?

Volgens mij moet je wat beter naar haar luisteren en je in haar verplaatsen. Als je nu teveel op haar nek gaat zitten rent ze sowieso weg.

En het is toch ook positief dat zij de stap heeft genomen om tegen haar ex te zeggen dat ze jou leuk vindt? Ze vindt je leuk! Wees blij.
noujah,

Mijn vrienden heeft ze natuurlijk leren kennen tijdens uitgaan en mijn verjaardag. Ze is 1 keer meegegaan naar een tante, omdat ze in Utrecht was en ziek, zodat ze niet zelf hoefde te koken.

Verder heeft ze 1 keer 5 min mijn moeder ontmoet toen ik daar mijn spullen aan het inpakken was, omdat het nu ook niet geweldig gaat tussen mij en mijn moeder zal het daarbij ook blijven.

Ze is dus steeds uit eigen initiatief meegegaan naar ''familie en vrienden''
Ik vind dat tijd in steken nogal negatief klinken eigenlijk.

Als je er geen tijd in wil steken, je tijd niet wilt verdoen, geen geduld hebt, of wat dan ook. Je bent vrij om te doen en laten wat je wilt. Het is wel netjes om dat dan wel aan te geven.
ik denk dat ik het verkeerd verwoord heb, natuurlijk wil ik er tijd insteken, het is meer voor mijzelf een keuze maken. Ik vind haar nog hartstikke leuk , dat is verder ook niet het probleem.
Hi Suzuki500

Ookal heeft ze jouw familie en vrienden uit eigen initiatief ontmoet, ze kan het evengoed als overweldigend ervaren. Ik heb daar zelf ook altijd wel een beetje moeite mee. Dan is het meteen zo serieus!

Als ze tegen jou zegt dat ze tijd nodig heeft, dan heeft ze tijd nodig. Als ze het uit had willen maken had ze dat wel meteen gedaan.

Hoe lang is die "tijd" nu al aan de gang?
sinds afgelopen zaterdag nog niet lang dus
Komt zij ook uit een lange relatie of was haar relatie ook net uit toen ze jou leerde kennen?

Persoonlijk zou ik zelf niet zo snel (vind 3 maanden erg kort) in een nieuwe relatie willen stappen, ik heb nou eenmaal de tijd nodig om even tot mezelf te komen. En ik denk ook, om heel eerlijk te zijn, dat als ik (als ik jouw nieuwe vriendin zou zijn), mezelf als een soort vervangerster of nieuwe invulling van jouw relatie zou vinden. (Als mijn vriend zo snel al een nieuwe relatie zou starten, nadat zijn vorige lange relatie zo kort geleden nog is beeindigd).

Daarnaast zou ik, als ik jou was, wel eens weten welke druk jouw vrienden en familie op haar uit oefenen, want misschien ervaar jij die druk helemaal niet, maar misschien krijgt zij wel tussen neus en lippen door zgn. goed bedoelde opmerkingen, waar ze helemaal niet op zit te wachten.
Technisch gezien is het nooit ''aan'' geweest, ja we(ik ben) zijn verliefd en ja we hebben heel veel tijd doorgebracht samen. Maar echt een relatie is het nog niet geweest we hebben 3 maanden lopen aankloten.

ps: ik ben er vanmiddag laat pas weer om te reageren
Ik zit zelf min of meer in de situatie van je vriendin, al ben ik al langer bij mijn ex weg (een jaar) en wel helemaal over hem heen.

Alleen spelen er bij mij dingen die ik nog niet verwerkt heb van die relatie waardoor ik ook tijd nodig heb en het heel rustig aan wil doen.

Maar ik vind het soms lastig omdat ik mijn nieuwe vriend ook niet wil kwetsen of hem het idee wil geven dat ik hem niet leuk genoeg vind.

Maar tot nu toe gaat het gewoon goed al moet ik er wel om denken om niet te snel te gaan omdat hij dat wil.

Ik heb bijna zijn complete vriendenkring ook al ontmoet hoor en ga nog maar een maand met hem. Maar vond dat niet raar ofzo. Ik bedoel als hij veel bij zijn vrienden is en je ziet hem regelmatig dan lijkt het mij dat je ze ook wel eens ontmoet.

Maar familie, nee daar moet ik nog niet aan denken.

En hij heeft mijn kindje dus ook nog niet ontmoet.

Ik geloof het verhaal van je vriendin dus zeker wel maar bij haar ligt het wel anders. Ik krijg het idee dat ze nog niet echt het idee heeft wat ze wil. Omdat ze ook noemt dat ze nog niet over haar ex heen is. Dan is het te vroeg nu met jou.

En ja je moet jezelf ook beschermen. Dus ik snap best of je je afvraagt of je hier nog tijd in moet steken. Want je wilt ook niet aan het lijntje gehouden worden.

Zoals ik het zie is het gewoon nog niet het moment. Maar is het ook niet duidelijk of ze over een tijdje wel wat wil.

Misschien toch tijdelijk wat meer afstand nemen en dan kijken hoe het loopt?

Je moet ook aan jezelf denken hoor.
Ja nog even over die opmerkingen, misschien benauwd dat haar wel. Omdat ze bijvoorbeeld zeggen: Suzuki is zo gelukkig met je, jullie passen zo goed bij elkaar enz enz.

Dat kan dan wel teveel druk geven als ze er zelf nog niet helemaal over uit is.

Maar dat is niet de reden dat ze time-out wil. Alles bij elkaar zoals ik het lees.

En wel eerlijk van haar om te zeggen.
Ik snap dat ze daar ergens wel een vluchtreactie van kan krijgen ja, want mijn situatie ligt ook nog wat gecompliceerder. Dus misschien vindt zij die druk om mij gelukkig te maken te groot idd. maar dat verklaard bij mij nog niet waarom ze dan nog wel tegen haar ex zegt dat ze iemand leuk vindt...

Denken jullie dat het een goed idee is om volgende week een afspraak met haar te maken (koffie ofzo) en dan vertellen hoe ik erover denk?
Is het nu uit??

Wat het al aan dan?

Want zoals ik het lees zijn jullie een paar keer uit geweest, is zij her en der een paar keer ergens mee naar toe geweest en gaat dat haar te snel

Mijn advies...naar haar luisteren

Ga je aan haar trekken rent ze zeker weg

De keus ligt echter bij jou of je dat wel wil en kan...

Want je zou wel eens een hele lange adem nodig kunnen hebben, zeker ook omdat ze nu het een en ander aan het uitzoeken is met haar ex....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
het is nooit echt aan geweest, maar we deden wel de boyfriend girlfriend onzin... zoals bij elkaar slapen/uit eten gaan dingen ondernemen.....elkaar koosnaampje geven en uitgaan dus.

het is zeker niet ''een paar keer uitgaan geweest'' het was al heel veel meer.

dit hebben we 3 maanden vol gehouden, en toen begon ze over haar ex en dat ze zichzelf nog niet is. maar dat ze mij nog wel leuk vindt

dus of het nou ''uit'' is of pause... ik weet het zelf eigenlijk niet eens
werkelijk... het wordt met de dag vreemder... ze belde net en wilt zaterdag de hele dag wat gaan doen en ze komt nu hierheen. Jullie horen straks wel hoe dat afloopt

in ieder geval bedankt voor jullie hulp!
Ik ben dus de afgelopen 2 dagen bij haar geweest

Blijkbaar is er nog wel ruimte voor een happy ending, want ze wilde me terug omdat ze bang was het te verpesten .

Ik wil iedereen in mijn forum bedanken voor de reacties, het heeft me wel echt geholpen de dagen dat ik me zwaar kut voelde!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven