Badbevalling

17-02-2010 17:34 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit er sterk over te denken om bij de 2e (ben nu 23 wkn zwanger) een badbevalling 'te doen'.

Wie heeft hier ervaring mee en was dit positief / negatief?

Wat ik me ook afvroeg; moet dat (mega)bad al die weken klaarstaan in je woonkamer of kan je man die opzetten als t begint te rommelen? Hoe lang duurt t uberhaupt tot zo'n bad gevuld is?

Nou ja...genoeg vragen dus....
Ik neem aan dat je van plan bent om een tijdje in dat bad te dobberen? Houd je er dan wel rekening mee dat na een tijdje dat water niet meer zo ehh... 'helder' is? En dat je daar dan dus wel ín ligt?
Hanneke, dat boeit je dan echt geen drol meer, al dobber je door de vanille vla, dat merk je niet
Ja, dat vind ik echt.
quote:Mamasaar schreef op 17 februari 2010 @ 18:05:

Hanneke, dat boeit je dan echt geen drol meer, al dobber je door de vanille vla, dat merk je niet Ah :-) Dat is nog een ervaring die ik nog gaan hebben, dus dat weet ik inderdaad niet. Het lijkt me alleen vooraf gezien niet zo prettig. En koud ook trouwens, ik neem aan dat dat water redelijk afkoelt na een paar uur? Of merk je dat ook niet?
Geen idee eigenlijk, ben gewoon in het ziekenhuis bevallen. Maar ik neem aan dat een waterkokertje naast het bad geen luxe is.
Ja, dat vind ik echt.
Heb je een verloskundige die badbevallingen wil doen?

Mijn verloskundige deed dat nl niet. Nu wilde ik ook niet in bad bevallen dus maakte het mij niet uit, maar ik vond het wel opvallend dat de maatschap daar heel stellig in was.
En een schepnetje?

Het interesseert de vrouw in kwestie waarschijnlijk niet begrijp ik, maar de verloskundige en andere aanwezige misschien wel?
Past een baby wel in een schepnetje Hanneke??
quote:dangeensuus schreef op 17 februari 2010 @ 18:16:

Past een baby wel in een schepnetje Hanneke??

Vermoedelijk niet

Maar naar wat ik inmiddels heb begrepen komt er niet alleen een baby uit. Ik vermoed dat je niet elke keer in en uit bad stapt om naar het toilet te gaan, en om te voorkomen dat je uiteindelijk in een soort open riool ligt lijkt het mij toch geen overbodige luxe. (Dat is in elk geval voor mij wel een reden om van een badbevalling af te zien)
Duh.... je meent het roflol!!!
zolang je het maar niet op je hyves of facebook zet http://www.lamebook.com/bloody-hell-let ... ents-begin
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Mijn zus is kraamverpleegkundige en vertelde over een badbevalling in het ziekenhuis.

Dat schepnet is om de drollen uit het water te vissen...

Het bad weer leeg laten lopen duurt ook best lang.
Ah, mijn 'ik-pik-sarcasme-niet-zo-snel-op-modus' staat weer eens aan :-)
Zou je eigenlijk niet onder de douche mogen bevallen, op een baarkruk? Verloskundige met een douchemuts, teenslippers lieslaarzen en een plastic schort..... lijkt me veel handiger eigenlijk.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:singalala schreef op 17 februari 2010 @ 18:23:

zolang je het maar niet op je hyves of facebook zet http://www.lamebook.com/bloody-hell-let ... s-beginbah! er is bij sommige mensen niets meer prive!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 februari 2010 @ 18:26:

[afbeelding]Ik heb de tribunes voor MissChicken gemist?
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
http://images.google.nl/i ... aterbirth&spell=1&start=0

Ik zie anders ook zat keurig schoon gebleven badwater.
Bij mijn zus werd het afgeraden omdat ze dan niet goed konden zien hoeveel bloed ze verloren was,

(ze beviel uiteindelijk in het kraamhotel, daar stond ook een bevallinsbad met warmhoud ding erin, dus warm blijft het wel)
http://images.google.nl/i ... HapdCawwRZyLeXK65Pudz8KkM=&h=394&w=530&sz=30&hl=nl&start=23&um=1&itbs=1&tbnid=fG0Ji6AA8ZMldM:&tbnh=98&tbnw=132&prev=/images%3Fq%3Dwaterbirth%26ndsp%3D21%26hl%3Dnl%26client%3Dfirefox-a%26channel%3Ds%26rls%3Dorg.mozilla:nl:official%26sa%3DN%26start%3D21%26um%3D1

Dat ziet er goed uit....
quote:hanneke000 schreef op 17 februari 2010 @ 18:07:

[...]

Ah :-) Dat is nog een ervaring die ik nog gaan hebben, dus dat weet ik inderdaad niet. Het lijkt me alleen vooraf gezien niet zo prettig. En koud ook trouwens, ik neem aan dat dat water redelijk afkoelt na een paar uur? Of merk je dat ook niet?

Volgens mij zitten er verwarmings elementen in waardoor het vrij lang warm blijft. Want dat is een van de redenen waarom je in bad zou willen bevallen, dat het zo lekker warm is en je daardoor makkelijker ontspant.

Heb ik van horen zeggen...
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
quote:marie_liselotte1981 schreef op 17 februari 2010 @ 18:27:

[...]

bah! er is bij sommige mensen niets meer prive!Die foto's daarna zijn nog erger! :puke:
godsamme BGB hahaha
En even een serieuze reactie voor TO. Ik wilde in bad bevallen, dacht ik. Tot ik in het bad lag en niet wist HOE snel ik er weer uit moest komen wat niet lukte waardoor ik als een vastgelopen walvis klem lag in een badkuip met veel te koud water en persweeën

Niet heel charmant. Je kunt dus baden huren en deze zet je op als het gaat rommelen.
Blauw kind

Heb het maar even als link geplaatst en niet direct als plaatje Maarrre, wat is dit kind blauw zeg. is dit normaal bij een badbevalling, uberhaupt? Het staat op de site van een verloskundigenpraktijk... Boet mij niet echt vertrouwen in.. *slik*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven