** LDR deel 13 **

05-01-2010 12:39 3084 berichten
LONG DISTANCE RELATIONSHIPS

deel 13

Hier is deel 12:

Long Distance Relationship (LDR) nr.12
Alle reacties Link kopieren
Tja.

Das zo.

Maar dat kan toch niet elke keer zo zijn? Men oh men, en hij maar denken dat ie zo ervaren 30-ger aan de haak had geslagen. Drama.

Bij mij kan het nooit normaal of wel?

Of ze willen niet, of ze komen in 1 sec en nu weer niet.

Misschien moet hij gewoon even wennen? En na meer keer oefenen wordt het misschien wel een laatkomer...
Mijn Duits is heel heel heel erg slecht. Ik kom niet verder dan Ich heisse... und ich wohne in der Niederlanden

Dus dat kan wel heel wat oefening gebruiken. Maar ik ben zo ie zo slecht in vreemde talen. Engels was een drama om te leren maar dat kan ik nu gelukkig wel goed want ik kan zelfs in het engels ruzie maken Maar Duits moet wel te leren zijn...
quote:es1450 schreef op 17 februari 2010 @ 15:27:

Heb je in Spanje wel goede Duitse lessen? Is het een Duitse leraar of zo? Of ben ik nu erg bevooroordeeld?

Mijn Frans is best goed, ik heb er immers gewoond en gestudeerd, maar dat is lang geleden (oma vertelt) en het was ook niet lang genoeg om helemaal goed vast te gaan zitten.

Het is idd. een Duitse bevoegde lerares en het privéles. Want Duits is hier een "intellectuele taal" wat je dus alleen doet als mega geek dus er is geen groepje.

Ik vind Spanjaarden die een buitenlandse taal spreken, zelfs als ze vier jaar op de universiteit hebben gezeten en die studie gedaan hebben, vaak belabberd slecht spreken. Dus ik kan me je vooroordeel wel voorstellen.

Ik vind dit wel goed want ik denk dat de les nu makkelijker voor mij zal zijn, dan wanneer de 'basisgrammatica' de Spaanse zou zijn, dan leggen ze dingen waarschijnlijk onlogisch uit voor mij.
Mevrouwtje, dit las ik laatst: engels leren duurt 30 uur, frans 30 dagen en duits dertig jaar. Dus pas op wat je zegt.
Oh dat hoorde ik ook deze week van die leraar Duits: Spanjaarden die de opleiding tot vertaler doen of hebben gedaan en dan in Duitsland les nemen en die echt beschamend slecht Duits spreken. Heb je vier jaar universiteit achter de rug en kom je vervolgens in een A2 of B1 klas terecht.
quote:fille schreef op 17 februari 2010 @ 15:38:

[...]

Dat je leert: 'Iche heiss Margaretha. Ich wohne in Espanien.'

Ik heb altijd dikke pret om de Spaanstaligen die bij een s aan het begin es, zeggen.

Zo zei een Colombiaanse: dat ze naar Estockholm ging, wat iemand anders echt helemaal niet begreep.

Nou estockholm vind ik dan nog een milde, dat is immers in het spaans Estocolmo. Maar wat dacht je van espinning, esport en high eschool musical???

Het lijkt altijd of ze zo'n moeite ermee hebben dat je ze een flinke heimlich wilt verkopen. Ik haaaaaaaaaaat het

maargoed, zo spreken dus ook sommige mensen die Engels gestudeerd hebben!!! En les geven aan kleine kindertjes!!!!!!

Ik heb trouwens al kennis gemaakt met de juf, we hebben al wat gepraat, ik heb verteld wat ik min of meer verwacht en zij heeft een inschatting gemaakt van mijn niveau, (denk ik)
Ja en heb je dus vier jaar energie en tijd verneukt en geld verspild.

Wist je ook al dat een BA opleiding aan de universiteit hier 4 jaar is?!??!??!
ik wil alleen maar mn engels ophalen momenteel, en dan vooral al het romantische en vunzige enges. Heb ik daar nog tijd genoeg voor, 9 dagen? Of moet ik kiezen tussen vuzig en romantisch? Dan weet ik even niet meer welke nou belangrijker is hoor!

(raaaaaare pc op de uni hier, alle leestekens zitten ergens anders. Straks een tentamen, dat gaat niets worden. Zij die gaat sterven groet u)
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:fille schreef op 17 februari 2010 @ 16:10:

Mevrouwtje, dit las ik laatst: engels leren duurt 30 uur, frans 30 dagen en duits dertig jaar. Dus pas op wat je zegt.

Ik ben gewaarschuwd... en ik stel me geen ilussies. Ik dacht een paar jaar geleden ook ik ga wel ff portugees leren als ik dan toch in Portugal zit. Maar dat is bij een mooie droom gebleven...

Maar stiekum lijkt me Duist iets makkelijker om te leren omdat het dichter bij het Nederlands ligt qua grammatica en er een logische uitspraak in zit. Wat bij het engels dus niet geval is en waardoor ik nieuwe woorden altijd eerst 1000000x verkeerd zeg voordat ik het goed kan zeggen...
quote:Margaretha2 schreef op 17 februari 2010 @ 16:14:

Ja en heb je dus vier jaar energie en tijd verneukt en geld verspild.

Wist je ook al dat een BA opleiding aan de universiteit hier 4 jaar is?!??!??!Dat is een Groot Brittanie toch ook zo soms?
Poeh, ik vind de Engelse grammatica juist meer op de Nederlandse lijken. zelfde samenstelling, maar dan makkelijker. Duits lijkt er ook wel op maar dan moeilijker. Ik vind Duits qua grammatica meer op latijn lijken.

Ik weet niet hoe het in het UK is maar in Spanje is het 'altijd' zo, mijn 3 jarige BA is net zo veel waard als een spaanse BA alleen hebben zij er dan vier jaar over gedaan. Lijkt me best ontmoedigend.
Ik kom even snel hallo zeggen en Ine een dikke geven. Altijd K*T als vrienden vertrekken! Wat ik trouwens helemaal vergeten was: wat leuk, die foto van de scones!!!!!!!! En ze horen zo "rommelig" eruit te zien, hoor, was bij mij ook zo en in het recept stond ook dat het wat rommelig (en dus écht home-baked ipv uit de fabriek eruit ziet).

Ohja, en Nemo: kan het niet komen dat ie te veel drank op had? Ik heb ooit een ONS gehad, die kwam ook niet, maar dat was vanwege de drank. Vond ik toen ook enorm vervelend, maar ja. En Box klinkt alsof ie wel zwaar verliefd is. Of lijkt dat alleen maar zo?

En Duits, tja ach Duits...gelukkig hoef ik daar niets aan te doen. Handig als je tweetalig bent opgevoed (toch, Es? ) Engels is na studie en werken in Engeland/Ierland ook geen probleem, gelukkig. Maar Frans. Tja, daar zou ik wel weer ns een opfrissertje voor mogen hebben. Verstaan, ja, best wel, maar spreken...kan ab-so-luut niet uit m'n woorden komen. En m'n Spaans, daar kom ik niet verder dan: Hola, qué tal? Me llamo Jooles, soy de Paisos Bajos. (ooit in Ierland beginnerscursus 1 en 2 gedaan...).
Ohja, ik ben trouwens ziek. Een hoopje snot. De hele dag geslapen. Getver. Maar ik moet en zal vrijdag weer beter zijn, want vrijdagavond en zaterdagavond verjaardagen van twee hele goede vriendinnetjes. Dus maar weer snel richting bed...
anoniem_57551 wijzigde dit bericht op 17-02-2010 17:57
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Lijkt me heerlijk 2 talig opgevoed zijn!

Zou ik ook echt willen bij mij kinderen.

Ine: helemaal vergeten Das echt kut! Heb je nog wel meer goeie vrienden daar? Heb je dan ook zelf wel eens zoiets van: ik ga terug? Of is dit je plekje echt zeker weten?

Jooles: beterschap!

Marg: waarom is dat bij voorbaat ontmoedigend? In BE doe je bv ook verloskunde in 3 jaar, terwijl ze er in NL 4 jaar over doen. Zelfde diploma Europees erkend, maar NL is dan toch niet perse ontmoedigend ofwel?

Wbt Box... ik ga er maar nog niet te zwaar aan tillen.. Ik weet niet of hij die dingen tegen iedereen zegt en ook echt meent. Ik geniet maar gewoon, das lang geleden :-)
Die Box!

Beterschap Jooles.

En liever niet in 't Duits hier. Verstaan gaat wel redelijk, maar praten echt voor geen meter. Doe dan Frans, kunnen Nemo en ik iig ook meedoen.

Ik zou m'n Frans ook wel naar 'n hoger niveau willen, ik blijf in de simpele versie hangen. En Marokkaans-arabisch leren, maar dat gaat pas gebeuren als R. fatsoenlijk Nederlands praat. In zijn huidige tempo duurt dat nog 'n jaar of 10.

Ine: hoe is 't? Hoe ging 't afscheid? Wat vervelend dat dit voor jou nu net de drukste en meest hectische weken zijn, heb je natuurlijk niet echt tijd om er bij stil te staan.
quote:Jooles schreef op 17 februari 2010 @ 17:55:

En m'n Spaans, daar kom ik niet verder dan: Hola, qué tal? Me llamo Jooles, soy de Paisos Bajos. (ooit in Ierland beginnerscursus 1 en 2 gedaan...).Joh dan ben je al veel verder dan de meeste Nederlanders, die komen niet verder dan: Hola, cuanto kost da? Dos cervezas por favor. En: chiqui chiqui en la playa

Nemo, ik vind dat ontmoedigend omdat je dan meer tijd en geld en energie besteedt aan iets waar je net zoveel aan hebt als iemand die er minder tijd, geld en energie aan zou hebben besteedt. Tenzij er een duidelijke meerwaarde is van dat extra jaar (bv. hoe geweldig het voor je cv is BA University of Oxford erop te zetten), zou ik daar dus ook nooit voor kiezen.

Wat betreft Box, of het is een player (ik bedoel niet dat hij een miljoen meiden heeft maar dat hij wel weet wat hij tegen meiden moet zeggen), of hij is verliefd op je. Maar ook als het een player zou zijn zie ik er niets slechts in. Het is toch leuker dat iemand met wie je seks hebt zich zo opstelt, dan dat hij heel afstandelijk is of erger nog dat jij je onzeker gaat voelen? Gewoon lekker van genieten!!!
Trouwens, ik heb vandaag een mega originele gehoord waarvan ik echt in een deuk heb gelegen. Kom je uit Frankrijk (heb Frans accent vinden sommigen)? Nee, uit Nederland. Aha. En wat brengt je naar stad xxx, een missverkiezing? (de serieuze droge kop er zelf bijdenken)

mediterrane mannen, you gotta love 'em!
:rolf:

Zeker goed voor je zelfvertrouwen om die kant op te gaan. Helemaal in combinatie met blond haar

Dus zie je het niet meer zitten met de Nederlandse man, wijk dan uit naar het zuiden.
Aaaaaaaarggghhh!! Bleugh. Poehhhhhh. Pffffffffffff!

(post-tentamen stress ontlading)
Dead woman walking, hoe ging het? Toch nog een kansje?

Jooles, beterschap.
BASSIST! Hij is gek. En daarom vind ik m zo leuk. Want ik ben ook zo.

Ik weet niet eens hoe ik het verhaal vertel. Hij belt me net, na mn tentamen. Hij is boos, gestresst, druk, gefrustreerd. We praten en hij zit heel erg met alle financiële troep.

Na een tijdje hangen we op. Kutgevoel.

Dan belt hij terug. Hou je van britpop?

Ok, wat is dat nou voor'n achtelijke vraag nadat je net zo boos belt?

Plan is: we gaan naar Detroit, dansen op britpop. Want hij heeft net een knoop doorgehakt en gaat deze week nog iets oplossen met de financiele troep (even te lastig om uit te leggen)

In ieder geval, ik vroeg hem in het eerste gesprek: als er iets is dat ik voor je kan doen moet je t zeggen. En hij heeft iets bedacht: een massage. Máár! Niet te vrezen... Hij wil m ruilen voor een massage aan mij.

Allezejus ik ben gek op die man. Met al z'n gektes en buien en hoe hij zich er overheen zet.

Zal ik iets raars zeggen? Hij haalt goeie dingen in mij naar boven, en ik in hem. Hoe maf is dat?
Je mag ons wel dankbaar zijn dat we je gemanipuleerd hebben om een ticket te kopen. En je kan je dankbaarheid niet beter tonen dan dit soort leuke verhaaltjes te schrijven.

Ik wil ook een man. Ik weet dat ik dit hier niet mag zeggen, maar desnoods ver weg.
quote:fille schreef op 17 februari 2010 @ 23:22:

Ik wil ook een man. Ik weet dat ik dit hier niet mag zeggen, maar desnoods ver weg.

Dat mag je hier juist zeggen. Met kwijlt hier bij onmogelijke afstandsliefdes! (jaja, steek onderwater aan de meelezers, haha, zo'n avond is het vandaag)

Na dat telefoontje: ik wil niet meer 9 dagen wachten! We komen (langzaam - voorzichtig) weer in het spannende gebied. Flirterige telefoontjes. Oh ja. OH JA!

Damn, ik wil niet meer wachten.

Oh nee, ik wil wel wachten want ik durf niet. On hee, ik durf wel.

Nou ja. Dat dus.
Met mijn haar zo stom kan ik ook nooit een man dichtbij vinden.

Als ik pokon op mijn hoofd smeer, groeit het dan sneller? Of heet dat anders?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven