jaloers
woensdag 17 februari 2010 om 22:08
Ik moet mijn verhaal gewoon even kwijt aan wie het maar lezen wil, just feelin' sorry for myself now: Toen ik op mijn huidige werk aan de slag ging werd ik al snel verliefd op een collega. Bij wijze van spreken stapte ik daar de drempel over en het was raak, ik was van de kaart en niet zo'n beetje ook. Ik heb er nooit wat mee durven doen, ben altijd de kat uit de boom blijven kijken en toen opeens... werd bekend dat hij en een andere collega een relatie hadden gekregen. Was voor mij wel een schok, ik had het nooit aan zien komen en voelde me echt een beetje verraden. Ze mochten allebei blijven en zitten er nog steeds, so happy together. Maar god wat kan ik me ergeren aan dat mens, alleen haar lach bezorgt me soms al een bloeddruk die wat aan de hoge kant is. Het is echt een little miss perfect: Alles helemaal goed op de rit, altijd tip-top in de lak, op haar werk is nooit iets aan te merken, altijd de medewerking van collega's, nooit eens een off day. Aargh! Heel stiekem zou ik me beter voelen als ze uit elkaar gingen, dat zou denk ik een beetje voelen als "mijn gelijk". Ik zou het wel uit mijn hoofd laten om zulke "lelijke" gedachten hardop te verkondigen, maar hier kan ik het toch eens kwijt. Misschien dat dat oplucht... Op mijn werk gedraag ik me altijd netjes, ookal erger ik me groen en geel, misschien dat dat het gevoel versterkt ofzo. Ik wist in ieder geval niet dat ik het op deze manier in me had...

woensdag 17 februari 2010 om 22:29

woensdag 17 februari 2010 om 22:43
Hieronder wat inspiratie qua laxeermiddel, wel ff uitkijken
http://www.youtube.com/watch?v=EXFsz1V5s18
http://www.youtube.com/watch?v=EXFsz1V5s18
woensdag 17 februari 2010 om 23:06
“Maar god wat kan ik me ergeren aan dat mens, alleen haar lach bezorgt me soms al een bloeddruk die wat aan de hoge kant is. Het is echt een little miss perfect: Alles helemaal goed op de rit, altijd tip-top in de lak, op haar werk is nooit iets aan te merken, altijd de medewerking van collega's, nooit eens een off day. Aargh!”
Lieve victorya…..wees eens eerlijk….de vrouw met haar persoonlijkheid zoals je hierboven beschrijft….zou je zelf willen zijn he?
Dan is het helemaal niet vreemd dat hij jou niet zag te staan en juist voor haar is gevallen toch?
Lieve victorya…..wees eens eerlijk….de vrouw met haar persoonlijkheid zoals je hierboven beschrijft….zou je zelf willen zijn he?
Dan is het helemaal niet vreemd dat hij jou niet zag te staan en juist voor haar is gevallen toch?
woensdag 17 februari 2010 om 23:12
woensdag 17 februari 2010 om 23:18
woensdag 17 februari 2010 om 23:19
Ach het is al stoer dat je het weet van jezelf. Lekker nare dingen denken af en toe en dan maar gewoon weer verder toch? Maakt je geen rotmens wel een herkenbaar mens. Zolang je niets doet en het je functioneren niet beinvloedt is er volgens mij niets aan de hand.
Iedereen heeft een "pittig ranzig" kantje in zich, jij ontdekt dus nu dat jij een kantje : "jaloers kreng" hebt Nou en?
Blijf lekker schrijven hier
woensdag 17 februari 2010 om 23:30
Hee Bellerophon, natuurlijk zou ik deze gevoelens liever niet hebben: Het is nogal verwarrend dat je gevoel zo met je op de loop gaat terwijl je verstand anders wil. Dat spreekt voor zich denk ik. Natuurlijk wil ik die vrouw zijn die alles voor elkaar lijkt te hebben, anders zou ik niet jaloers zijn. Deze situatie leert me kennelijk dat ik qua zelfvertrouwen op dit moment gewoon niet zo sterk in mijn schoenen sta. Aan de andere kant geloof ik nooit dat het plaatje zo perfect kan zijn als het nu wordt voorgespiegeld, dat moet ik er wel bij zeggen, maar goed...
woensdag 17 februari 2010 om 23:52
Ik ben gewoon mezelf niet, ik ben verder nooit bovenmatig jaloers en andere mensen kennen mij ook niet zo. Er is niemand die mij een jaloers kreng zou noemen, dat wil ik toch zeker niet onvermeld laten *graaft even heel diep in haar geheugen*. Ik ben deze gevoelens gewoon zat en diep in mijn hart weet ik ook wel dat ik het beste naar een andere baan uit kan gaan kijken maar ik durf deze baan nog niet los te laten. Ik weet zeker dat als ik hier weg ben mijn hoofd ook weer "leeg" is, maar ik moet daar denk ik toch letterlijk afstand voor nemen. Misschien wordt het bij deze nu tijd om te verhuizen naar de pijler "werk"?
En ach ja, rare kronkels, misschien wist je het nog niet zuigstengel, maar daar worden we allemaal wel eens mee geconfronteerd, de onbedwingbare drang tot het plaatsen van ongenuanceerde reacties daargelaten.
En ach ja, rare kronkels, misschien wist je het nog niet zuigstengel, maar daar worden we allemaal wel eens mee geconfronteerd, de onbedwingbare drang tot het plaatsen van ongenuanceerde reacties daargelaten.
donderdag 18 februari 2010 om 00:13
Legt zijn arm over victorya’s schouder en zegt: natuurlijk is het plaatje niet zo perfect zoals je het voorspiegelt, niks en niemand is perfect…..jij dus ook niet.
Maar aan de andere kant zijn wij perfect in onze imperfectie, dus probeer het niet te veel te perfectioneren, misschien geeft je dat uiteindelijk meer zelfvertrouwen.
Maar aan de andere kant zijn wij perfect in onze imperfectie, dus probeer het niet te veel te perfectioneren, misschien geeft je dat uiteindelijk meer zelfvertrouwen.
donderdag 18 februari 2010 om 12:37
Het is je onzekerheid die dit veroorzaakt. Je ziet inderdaad dingen in die vrouw die je zelf ook zou willen hebben en dat knaagt.
Zie dit als een kans om te werken aan je onzekerheid en belangrijker: waar komt die vandaan? Als je daar niet achterkomt, ga eens met een psycholoog praten, die kan je erbij helpen om de onderste steen boven te krijgen.
Daar heb je de rest van je leven profijt van.
Zie dit als een kans om te werken aan je onzekerheid en belangrijker: waar komt die vandaan? Als je daar niet achterkomt, ga eens met een psycholoog praten, die kan je erbij helpen om de onderste steen boven te krijgen.
Daar heb je de rest van je leven profijt van.