FRSSWND

04-01-2010 14:06 2608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, kom er nú maar uit!

Link naar het oude topic.

Is het een jongen of een meisje?

Totaal aantal stemmen: 36

Jongen (17%)
Meisje (28%)
Geen idee (6%)
Ik doe niet mee, want polls zijn voor babybrabbelaars (50%)
quote:Pebbles schreef op 18 februari 2010 @ 10:34:Stagiair is passé. Hij belde om 9.02 uur dat hij op station hier in de stad stond met allerlei OV verhalen. Pebblo heeft gezegd dat hij een trein eerder had moeten nemen, niet de moeite meer hoefde te doen hier te komen, en dat hij nu een heel schooljaar moet overdoen omdat hij niet bereid is een half uur eerder op te staan. En daar maar eens over na moet denken.

We hebben het net gevierd met een moorkop.
Moshje groeit lekker door zeg! Mini woog toen ze een jaar werd net boven de 7 kilo.. Die was denk ik een maand of 8-9 toen ze het formaat van Moshje had.

Wind, hoe is het bij jullie?
Zo, dat is met recht een Mini dan Mille!

Ach, mijn arme Poppetje is zo zielig. Ze blijft maar spugen, het kdv denkt dat ze het noro-virus heeft, dat heerst op een van vestigingen. Ze heeft wel voor het eerst in haar leventje vijf minuten stil bij me op schoot gezeten, dat is dan wel weer leuk .
Zo, opdracht 1 is gereed. Nu lekker een weekje vrij .

LLL, ik denk dat vergeetachtigheid bij mij overgegaan is toen ik meer rust in mijn hoofd kreeg. Ik weet dat ik de eerste weken thuis er nog steeds last van had, maar nu heb ik het niet echt meer. Ik heb nog wel dat als ik het drukker heb dat ik bang ben dingen te vergeten.

Misschien was het ook wel hormonaal na stoppen met borstvoeding hoor, maar jij bent toch ook al best een paar maanden gestopt?
Goed zo Morrie, lekker! Dat opdracht 1 af is, en dat je een weekje vrij bent

Poppetje klinkt inderdaad heel zielig LLL. Beterschap!

Ik ga me voor de zekerheid maar vast afmelden. Misschien lukt het me morgen nog even om me te melden maar drukke werkdag en daarna zus die komt eten, inpakken en zaterdag vroeg weg, dus ik weet niet zeker of het lukt. Voor de zekerheid dus vast: fijn weekend/fijne vakantie allemaal, tot donderdag en schrijf niet teveel
Oh, en LLL, jij vroeg nog waar we heen gaan: geen idee meer eigenlijk of ik het hier al verteld had. Maar ik wilde graag een paar dagen weg, alleen geen budget meer na verbouwing enz.

Maar nu kon Millenium voor net niks een 16-persoonshuis regelen (kamplocatie van zijn school, hij had die man over kamp aan de telefoon), ergens in de achterhoek.

Vlak bij Maxi's opa en oma, dus dan zien we die ook weer eens. Klinkt trouwens luxer en groter dan het is hoor, want het is echt zo'n stapelbeddenslaapzaaltjeshuis. Maar wel leuk en Maxi kan dus wel makkelijk een vriendinnetje meenemen, scheelt voor haar en ons qua verveling en puber-entertainment verzorgen
Leuk Mille, je had het inderdaad wel verteld, maar ik was ook even vergeten dat dit het inderdaad was.

Wel lekker veel ruimte .

Veel plezier!
Oh ja Mille, nu je schrijft over entertainment voor Maxi weet ik het weer .

Goed om te horen dat je vergeetachtigheid weer over is Morrie, alleen ziet het er niet naar uit dat het hier de komende tijd rustiger gaat worden. Waarschijnlijk alleen maar drukker, vanavond gesprek gehad, was heel erg leuk! Vertel binnenkort wel meer op SG. Nu tukken, want Poppetje blijft maar spugen dus zal wel een onrustige nacht worden. Echt zo zielig, ze wil heel graag drinken maar gaat dan na vijf minuten piepen en gooit alles er weer uit. Ze heeft echt wel twaalf keer geprojectielbraakt vandaag. Arm popje.
Ach, arm Poppetje. Hoe is de nacht gegaan?

Ben benieuwd naar het gesprek van gister LLL!
De nacht is heel goed gegaan, ze heeft voor het slapengaan nog één keer gespuugd en daarna niet meer. En vanochtend een (verdund) flesje melk binnengehouden, dus het gaat de goede kant op.

Sjaak is net met de jongens naar een binnenspeeltuin vertrokken. Zijn dag met Dim gisteren was zo in het water gevallen door zieke Poppetje dat hij het hiermee maar gaat goedmaken. Ik ben jaloers, ik kan zo genieten van genietende kindjes, zelfs in iets verschrikkelijks als een binnenspeeltuin .
Heeft iemand nog iets van Wind gehoord? Ze is hier nu echt al een hele tijd niet geweest he? Maar waarschijnlijk is ze gewoon aan het genieten van ZCHT en de andere windjes.
Het is nu dus vakantie bij jullie LLL? Bij ons pas over een week, maar Schorrie is er al best aan toe merk ik, hij slaapt lang elke ochtend!

Wind zal het wel druk hebben met visite enzo, volgens mij is ze hier een paar dagen geleden toch nog geweest? Geen bericht, goed bericht lijkt me . Ben wel benieuwd of GW zijn plan nog opgestuurd heeft en of er al een reactie op is gekomen!

Volgens mij heerst het wel, een soort buikgriep. De kinderen hier hebben er al dagenlang 'last' van, alleen dan zonder overgeven.

Ik ben goed bezig, heb al een contract gemaakt, een overzicht van alle dagen die ik wil ruilen voor Knorrie op het kdv, een afspraak verzet op het cb.

Nu ga ik de slip van Schorrie aan zijn pak laten zetten bij de kleermaken en even lekker uitwaaien met Knorrie.
Wind was er maandag nog zag ik.

LLL, heb jij nog wat van die 50 euro gehoord?
Valt gewoon op dat Wind eerst dagelijks langskwam en van alles twitterde, maar nu niet meer. Hoewel me dat heel gezond lijkt ook, je hoeft niet altijd wat te melden te hebben :-).

Hier vanaf vandaag vakantie, althans, vandaag studiedag en koters naar NSO gebracht, pas om 9.30, dus ze hebben lekker kunnen klooien. Vanmiddag gaat Kiloknaller een les meedoen met judo, dus alweer vroeg halen.

Goed bezig Morrie! Moet je zoveel dagen ruilen dan Morrie, welke dagen gaat Knorrie normaal dan naar creche?
O en Mille, als je dit nog leest: veel plezier!
Wat leuk dat KK ook op judo gaat misschien!

Ik wil 8 dagen ruilen de komende 4 maanden.

Knorrie gaat normaal op maandag, dinsdag en om de week op donderdag. De andere donderdag gaat hij dan naar mijn ouders maar omdat mijn moeder niet fit is wil ik die dagen ruilen met een dinsdag (dan ben ik zelf vrij). De dinsdagen om de week dat hij dan dus thuis is komt mijn vader hem 's ochtends ophalen zodat ik wel werkdingen kan doen). Mijn moeder is dan aan het werk zodat het voor haar niet belastend is.

Ben dus nog steeds niet weg. Knorrie heeft gepoept ruik ik, en dat is al de 3e keer deze ochtend. Ik negeer het .
Haha, gisteren liep Kiloknaller al naar het bad toen hij gepoept had en inderdaad... het droop langs zijn been . Teveel details ?

Had Wind gemaild, ze komt even update geven hier, kennelijk niet alleen maar blauwe wolk.
En welke dagen ga jij dan werken Morrie, ma, do en vrij? Heb even geen geduld die puzzel zelf te leggen, maar dinsdag in elk geval niet, dat weet ik wel .
Hier niet zo'n lekker weekje achter de rug

Met ZCHT gaat alles hartstikke lekker en goed. Een waanzinnig lief en rustig mannetje en hij draait lekker mee in het gezin. Daar geniet ik enorm van, maar heb weer geklooi met de borstvoeding.

Gaat lekker... moet nu al huilen en heb nog geen woord op papier.

In de zwangerschap voorgenomen om niet weer te gaan klooien en pijn te gaan lijden door de borstvoeding. Ik kan en wil het niet opbrengen om weer die stress en pijn mee te maken. Daarom ook in de zwangerschap met GW en (oa verloskundige) besproken dat ik me niet meer ga verdiepen in Syndroom van Raynaud en dat wanneer ik pijn zou hebben ik meteen zou stoppen. Geen stress en gejank deze keer en genieten van mijn mannen.

Ik heb twee (de eerste twee) weken pijnloos gevoed. Dit had ik nog niet eerder meegemaakt en heb echt onwijs genoten. Wat was dit heerlijk! Zo'n tevreden mannetje aan de borst en geen pijn. Wat een verademing. Zelfs geen kloven gehad. Tot afgelopen maandag. .. ik legde ZCHT aan en herkende het meteen. Het was terug. En na de voedingen die ongelooflijke pijn die aanhield tot de volgende voeding. Ik heb het genegeerd, maar GW zag het aan me en vroeg of ik soms weer pijn had. Heb het huilend moeten toegeven, want wist wat het betekende. Aan de ene kant opgelucht want geen pijn meer over een paar weken, aan de andere kant teleurgesteld en verdrietig omdat ik zo graag borstvoeding wil geven. Net als bij BRS en KW.

Toch het bv-forum geraadpleegd om te kijken of er nog ontwikkelingen waren de afgelopen drie jaar op het gebied van Raynaud en borstvoeding. Las daar, net als drie jaar geleden dat Nifedipine (een medicijn dat hartpatiënten voorgeschreven krijgen na bijv. een hartaanval om de aderen te verwijden) bij 90% van de vrouwen met Raynaud werkt. Dit alles volgens Jack Newman. Volgens mij een Amerikaan.

Dus woensdag de huisarts gebeld met de vraag of ze Nifedipine (mijn laatste strohalm) wilde voorschrijven. Ik zou die dag worden teruggebeld. Niet gebeurd. Dus donderdagochtend weer gebeld naar de assistente dat ik zou worden teruggebeld. Ze keek in de computer en zag de de huisarts me had proberen te bellen maar geen gehoor had gekregen. Ze gaaf aan dat hij het niet wilde voorschrijven omdat Nifedepine overgaat in de moedermelk. En toen moest ik janken (zo erg... want dan kan ik niet meer normaal praten en alleen maar snikken en met overslaande stem praten) en gaf ik aan of dat dan schadelijk was. Tja, dat wist ze niet. Dus zou ze nogmaals overleggen met de huisarts en zou ik worden teruggebeld. 's Middag werd ik weer teruggebeld met de mededeling dat de huisarts het echt niet deed. Op dat moment heb ik me er bij neergelegd en ben ik naar het winkelcentrum gelopen op kunstvoeding te gaan halen. Toen ik terug kwam werd ik weer gebeld. De assistente weer. Ze had het gevoel dat ik er geen vrede mee had ( duh..) dus vroeg ze of ik langs wilde komen zodat de huisarts me het face to face uit zou kunnen leggen.

Om 15.00 uur naar de huisarts gegaan en was verbaasd dat het een andere arts had dan die ik normaal had. Bij binnenkomst gaf hij me een hand en zei "zo, dus u heeft zelf een diagnose gesteld en gegoogled welk medicijn daar het beste bij helpt". Natuurlijk... ik dacht dat ik daar kwam en hij me uitleg kwam geven waarom hij had besloten niet voor te schrijven, maar werd even op het matje geroepen. Ik heb geantwoord "Sorry, maar kom ik hiervoor?" Want dan ga ik nu weer weg. Daar ben ik niet voor gekomen". Hij vroeg me te gaan zitten en ging vragen stellen. Ik nog steeds op mijn hoede heb hortend en stotend mijn verhaal gedaan. Toen vroeg hij om mijn handen te laten zien om de Raynaud te bekijken. Ik begreep eerst niet eens wat hij bedoelde, maar Raynaud komt voor in handen en voeten dus zo erg had hij zich er in verdiept. Toen ik aangaf dat Raynaud in mijn tepels zat moest hij even slikken. Eikel... Lang verhaal. Uiteindelijk heeft hij nifedipine voorgeschreven (na gebeld te hebben met een neuroloog en het RIVM).

Gisteren meteen naar de apotheker gegaan en die pil ingenomen.

Binnen een half uur barstende koppijn. En het werd steeds erger. Kan zeggen dat het bijna ondragelijk was. Ben naar bed gegaan en er niet meer uitgekomen. Ik kon niets. Mijn ogen open deed pijn, ogen dicht. Ik kon niet liggen, niet staan... man, wat een pijn. Nu had ik niet alleen pijn in mijn tieten, maar ook in mijn kop.

Vanmorgen wakker geworden (nog steeds hoofdpijn) en heb besloten te stoppen. Ik vind het goed zo. Ik heb bij KW en BRS laten zien dat ik doorzettingsvermogen heb als het gaat om borstvoeding, maar het levert zoveel stress op (eerst voedingen kolven dan geven icm de pijn) dat ik nu kies voor mijn gezin en een kraamperiode waarin ik kan genieten ipv opzien tegen iedere volgende voeding. Maar kut vind ik het wel... meer dan kut. Superkut. Een gevoel van falen bekruipt me toch, maar ik zie geen andere uitweg meer.
Kun je zo makkelijk ruilen dan op het kdv Morrie? Hier niet, je mag twee dagen per jaar ruilen, en sinds kort mag dat ook nog maar alleen bínnen dezelfde week. Dus dat ze dan in een week niet op dinsdag maar op vrijdag komen ofzo. Voorheen was het gewoon per jaar, dus dan kon je altijd wel met een dag ziek/vakantie ruilen. Ik vind het een stomme regel .

Nee, nog niks gehoord over de 50 euro. Bank belde gisteren nog wel om te vragen welke automaat het nou precies was, maar ik denk dat als het weer in was genomen het nu wel op mijn rekening had gestaan .

Leuk Lien, Judo. Bij Dim was het dus geen succes, maar Sum zit sinds kort op 'stoeigym', en dat is stiekem ook gewoon judo, en die vindt het fantastisch.

Zo, en nu ga ik eens even mijn excell-bestandje van de vaste lasten updaten. Het geld vliegt eruit hier, dus ik wil de boel weer even op een rijtje zetten en bedenken hoeveel we waaraan uit kunnen geven per maand. Als we het allemaal steeds opschrijven leven we een stuk zuiniger op de een of andere manier.
En als kroon op deze week is KW woensdag door het ijs gezakt!

Hij was spelen bij een vriendje en stond ineens zeiknat voor de deur.

Lang verhaal kort: ze zijn met de oudere broer van vriendje meegelopen (waren voor de deur aan het spelen) en die ging op het ijs een was maken. Dus KW deed hem na en zakte erdoor. Tot borsthoogte onder water en kon zich vastgrijpen aan de kant want hij kon niet staan. De jongens (4 man) hebben hem er uit getrokken.

Ik ben me rot geschrokken en heb (weer) een potje zitten janken.

Had ook anders af kunnen lopen als hij in het midden van de sloot had gestaan.

KW heeft straf. Geen tv, Wii en niet buiten spelen. Die middag zelf op zijn kamer gezeten. Het ergste is dat hij er niet zo heel erg van geschrokken is.

Ben blij dat het aan het dooien is.
He, naar Wind, maar wel goed dat je een keus hebt gemaakt.

En LLL, wij zaten gisteren dubbeltje op z'n kant te kijken (je moet wat ) en ik ga ook weer eens op een rijtje zetten wat we echt uitgeven. Ik weet het wel hoor, hebben we vaker gedaan en enige echte bezuiniging is krant eruit en auto (en eten en cadeautjes en en en), maar dat gaan we niet doen. Overzichtje is wel weer even goed om puntjes op de i te zetten.
Ach Wind wat een verhaal. Wat een eikel zeg die huisarts, verschrikkelijk wat een lompe hork. Ik vind het hartstikke verstandig van je dat je een keuze hebt gemaakt, het klinkt echt vreselijk dat syndroom. En weet je, ik vond het ook iedere keer heel moeilijk om met de borstvoeding te stoppen (dat was na lange tijd, dus anders hoor), maar het viel me iedere keer achteraf weer zo mee. Met een flesje voed je je kind ook, ikk vond het toch altijd weer bijzonder om te merken dat een flesje geven ook een soort van voldoening geeft. Nou ja, lang verhaal met ook nog een telefoontje er tussendoor, maar wilde je eigenlijk alleen maar veel sterkte met je beslissing wensen .
Ja precies, nou het is hier echt noodzaak om de broekriem weer wat strakker aan te halen anders eindigen we straks nog in dat programma
Ah nee, door het ijs gezakt?! Wat een drama, ik zou me ook kapotschrikken, dat zijn echt van die nachtmerries die je hebt! Maar wat is een was maken? Of bedoel je een wak?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven