**September 2009**

14-07-2009 20:45 2755 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, ik maak een nieuw topic, zodat we Mayls ( ) niet lastig hoeven te vallen met gezeur over de tabel. Ik heb nog nooit een tabel gemaakt, dus het kan even duren voor het klopt.

NaamLeeftijdKind nr.GeborenNaamBijzonderhedenMayls28213 juliZaidEngeltje Nadine34226 augustusLuuk8500 gram

64 cmMinie2313 septemberMiniemeisje6980 gram

66 cmBieteltje3424 septemberSander6500 gram

63 cmMamasax2528 septemberBastiaan8340 gram

68 cmChoca33212 septemberTom7230 gram

64,5 cmKwimmie30115 septemberFinn8076 gram

69 cmVisje28117 septemberSilje6210 gram

66 cmSoshiva37118 septemberBink6500 gram

65 cmJojo35220 septemberDochter6010 gram

63 cmSaxmania31227 septemberSaxbaby8550 gram

69 cmLynx37130 septemberNick6920 gram

64 cmLinda29130 septemberThijs6540 gram

63 cmLieselotje3837 oktoberKeesje6985 gram

67 cm
Hier ook kolfbreak.. :-)

Choca: met jouw afbouwoptie zit ik ook even in mijn hoofd... Deze meid is toch een ander kind dan de oudste zeker wat betreft ritme... De oudste kon op een late bv de hele nacht doorslapen... Deze dame niet... maar misschien wel op kv met rijstebloem...

Ik ga ook even lezen welke afbouwopties de andere bv-dames gaan proberen.....

Hahaha... keesje is inderdaad wel erg licht en klein... :-)
Nou he... lekker kleintje nog...

Maarre... hij was de laatse x 6100 gram ofzo en 61 cm volgens mij

Ga ff kijken op je hyves choca. Ik was als duivel. ik sta bij mijn dochter op haar hyves, maar ik weet niet of je die hebt. Volgens mij staat zij bij een ander forumgroepje van hier.

Zal wel even een foto plaatsen vanmiddag.

Mjin man was een overjarige hippie.... hahahaha
Ik geef de laatste voeding voor hongerige baby's. Niet dat het helpt.... Maar ik zit te denken om daar dan nog rijstebloem bij te doen?? Zou dat kunnen??? Of maar de normale poedermelk met rijstebloem?

Heb je trouwens vrienden gemaakt met mijn dochter, kun je de foto's zien en ik heb gereageerd op je foto

Niet gezien dus hahahaa
HIer ook kolfpauze, grappig idee dat we allemaal zitten te kolven!

Die nachten zijn vreselijk maar inderdaad voor het goede doel.

Als ik het volhou bouw ik voorlopig nog niet af, hoop dat het beter gaat als ik straks met bijvoeden begin (nog 4 weken!).

Wil het volgens Rapley gaan doen, jij ook toch jojo of was het lieselotje?

Mag rijstebloem al? Heb het met johannesbroodpittenmeel geprobeert maar dat komt er na een half uur weer uit!
Tuurlijk! Rijstebloem mag al met 4 maanden. Gewoon proberen hoor. Vooral met jouw nachten. Paar flinke scheppen erin

Ik ga gewoon voor de potjes.... Ben nogal van het makkelijke

En dan nog zal ik hem van alles in zijn handen stoppen. Soort van Rapley.. Dus ik doe gewoon wat uitkomt eigenlijk.

Maar begin ook pas over een week of 2 ofzo denk ik.
kunnen baby's van deze leeftijd al wat eten volgens de rapley methode?

thijs vind het fruit toch wel erg lekker gepureerd..

choca: leuke foto!!

petje af hoor voor de bv dames!!! zo veel gedoe en jullie houden het knap vol!!!

knuf voor soshiva!!!!

het niet doorslapen zal wel bij de leeftijd horen.....ik neem nu alles slaapmomenten zelf ook om even te gaan liggen....ben 's avonds erg moe.

lies:fijn dat je er weer bent....laat je het ons weten als je voor nr 4 gaat?

x
vanmorgen bij de fysio geweest en zij heeft zijn hoofdje opgemeten....en nu staan we op het punt...wel of geen helmpje....weet dat manlief het niet nodig vind.....wat zouden julli doen?
Linda: doen dat helmpje!

Ik weet niet of ik het verhaal wel eens verteld heb: mijn oudste was e 2e in heel nederland met een helmpje. De rugligging ging een dag voor zijn geboorte in, nu ruim 14 jaar geleden.

Ze wisten toen niet wat ze ermee aanmoesten en via via ben ik toen in tilburg terecht gekomen omdat daar alleen de helmpjes gemaakt werden. toen nog in testfase. Wat was ik blij dat ik het gedaan heb.

Ik ben dus zeer alert en zeer tegen de rugligging en heb kees daarom bijna vastgebonden op zijn zij (zijn zus trouwens ook). Wel met de veilige middelen natuurlijjk.

Maar goed... doen hoor. Het is een jongetje en die hebben over het algemeen kort haar en blijft het altijd redelijk zichtbaar als je er niets aan doet. Maar goed.. dat is mijn mening. Begrijp dat e het rot vind. VOnd ik ook toen... vooral omdat mensen het natuurlijk nog niet kende.

En de vierde komt eraan.. We hebben het er al over, maar het wordt pas rond juni dat we gaan b eginnen. Moeten in oktober naar curacao he!? Maar ik heb er wel weer zin in Manlief ook, die wil het liefst nu al.. Maar ik oefen liever nog even hahahaha
@Lies: hahaha, nee joh!! :-)... goed man.. de vierde... succes tegen die tijd... :-)... ik ben er wel klaar mee zeg maar... :-)

@Linda: rapley wordt geadviseerd vanaf zes maanden of in ieder geval op het moment dat kinderen zelf met hun handen iets kunnen grijpen en het naar hun mond kunnen brengen. Dat zou dan (volgens Rapley) het meest natuurlijke moment zijn waarop kinderen zelf aangeven toe te zijn aan vast voedsel. Meestal is dat rond de zes maanden. Ook kunnen ze met deze methode zelf bepalen hoeveel ze binnen krijgen (dus lijkt een beetje op het 'voeden op verzoek' principe).

Helmpje: heb ik geen ervaring mee, maar als Lies dat wel heeft en zij adviseert je het te doen.. dan zou ik het ook doen.

@Sosh: ik ga dus Rapley doen. Moet alleen even kijken of ik me echt aan het voedselintroductieschema van Stefan Kleintjes ga houden. Sommige fruitsoorten ga ik later introduceren ivm allergie vriend, maar ik laat ukkie gewoon groente met ons mee eten op de momenten dat we aardappels, vlees, groente eten.

En als we pasta ofzo eten dan kijk ik wel of ik potje groente doe of bijv. tomaat of paprika geef.

En wrs. zal ik richting oppas (oma's) ook wel iets van potjes moeten doen, want die vinden het allemaal maar raar dat Rapley.. Ik hoop dat KDV minder 'raar' reageert... :-)
Jojo; Meis stopt al een maand ofzo vanalles zelf in haar mond, maar ze krijgt echt nog geen stronken broccoli hoor!

Kan iedereen haar tabeldingen weer even opnieuw plaatsen en in vet?
hoe geef je dat dan met aardappelen?? Mogen ze lekker smeren met hun handen??? Dan is het niets voor mij.....
meiden, hebben jullie ook zo'n last van haaruitval?
Krijg visite dus even snel, vanavond weer uitgebreid!

Ja Linda ook hier is het grote haaruitval begonnen. Vreselijk! Had gehoopt dat het aan mij voorbij zou gaan, maar helaas.

Volgens mij is er ook weinig niets aan te doen.
lies: verstandig om dan nog heel even te wachten Lies....Curacao gaat voor.... je wilt dan niet hoog zwanger zijn...

Ik neig nu nog naar nee voor het helmpje....het is zo'n verschrikkelijk lelijk ding....en onhandig...en ik ken ook niemand met zo'n ding.....als je het nou nog wat vaker tegen zou komen.....

ik ga me in de komende week eens even goed inlezen....en alles voors en tegens op een rijtje zetten. Werkt ook niet mee dat man het niet nodig vind.

Mijn tabeldingen zijn goed....Pas 22 maart hoef ik weer naar het CB....

De nachten worden standaard.....23.30-3.30 en vanaf 5.30 klaarwakker.....

vanmorgen om 7 uur wel weer in bed gelegd en nog heerlijk kunnen slapen tot 8.45....Maakte en heleboel goed....

Maar wat kan het nou zijn? Hij heeft geen honger....Heb overdag 2 flessen al ietsje groter gemaakt....misschien na het weekend toch het cb even bellen voor tips...

x
Vervelend he Linda? Hier ook al een paar dagen een onrustige slaper helaas. Vannacht 1 uur hoorde ik hem, maar viel hij weer in slaap. 4 uur fles, en half 7 tot half 8 liggen brabbelen. heb ik hem er niet uit gehaald. En toen kwam hij om half 9 negen weer Beetje jammer

en hier nog geen haaruitval.

Ik heb toevallig 2 vriendinnen die een kindje met helm hebben. Zijn ook nog eens 2 zussen

Het is ook niet echt mooi, maar wel voor een goed doel toch?

Maar je moet er inderdaad wel achter staan en ik kan me heel goed voorstellen dat je naar nee neigt. Je kan niet lekker kroelen enzo... Maar ja... tis maar een half jaartje toch?
Hier ook al een tijdje haaruitval en met mijn lange bruine haar is dat soms echt wel vies: overal liggen ze en ook tussen de schone was enzo Bij dochter had ik het pas toen ik stopte met bv maar nu dus al eerder!

Ik zou wel een helmpje doen, vriendin van mij had ook twijfelgeval bij dochter en die heeft nu echt een vreemd plat hoofdje. Vriendin zegt dat het straks met langer haar wel wat mooier zal worden maar heeft er nu toch spijt van.. Kindje is nu 1 jaar en zij had eigenlijk van 6-12maanden een helmpje moeten hebben. Is wel lastig want het is zo'n groot aanwezig ding maar nu ik het bij dochter vriendin heb gezien weet ik zeker dat ik het wel zou doen. Wellicht dat zo'n lijstje voors en tegens helpt om duidelijk te krijgen wat je voorkeur heeft en misschien kan de ha/ka of cb jullie nog helpen met de keuze?!

Tom heeft vannacht weer eens twee voedingen gehad 20-02-05-08 maar daartussen gelukkig lekker geslapen! Wel lastig als ze echt wakker zijn, je kun het nog niet uitleggen of een boekje voorlezen ofzo...

Wij hebben bij dochter een combi van rapley en potjes gedaan. Dat ging best goed en was soms enorm knoeien maar ook erg leuk! De combi met gewone potjes en zelfgemaakte prakjes (aanrader: boek opperdepop ban de appie) is wel handig voor bij het kdv en bij de oma's -> die vinden rapley te veel gedoe! (hier tenminste). en het is ook handig als hè ergens bent waar je liever niet teveel knoeit (restaurant) of als je haast hebt. Wat wel een nadeel van Rapley is: dochter wil altijd zelluf eten en ook toen ze dat nog niet kon. Potjes en prakjes gingen tot ongeveer 1 jaar nog goed dmv voeren maar daarna was het altijd zelluf of de kaken op elkaar! Niet heel handig... Maar weet niet of dat echt door rapley komt of door eigenwijze genen

Nu bij Tom gaan we denk ik toch hetzelfde doen, beviel me wel dus eens kijken hoe dat bij hem gaat. Eerste bijvoeding zal worteltjespuree zijn en dan hou ik 1 worteltje apart om te kijken hoe dat gaat! Fototoestel en camera uiteraard erbij

Ik ga ff een tukkie doen, even genieten van het zeldzame moment dat beide kinders slapen!
Bastiaan 8230 gram en 66 cm... en oja, ik ben inmiddels 25 ;)

hierv verder erg druk. lees wel mee maar lukt neit altijd om te reageren..

naast mn weekendje milaan ga ik ook nog kort weekend op cursus in Londen.. hmm... best heftig maar heb er ook wel heel veel zin in hoor!

las wat over rapley. Hier dat niet, wij doen gewoon verse fruit en groente. Net begonnen met peer en banaan, hij vindt het heerlijk!!

moet de laptop even afstaan aan manlief. kom snel weer langs.

x
Ik leef nog, maar daar is ook alles mee gezegd. Elke dag werken en al 3 avonden op rij tot laat weg ivm cursussen/vergadering e.d. Dus geen tijd om te reageren. Zelfs niet om bij te lezen. Hoop er van het weekend tijd voor te hebben. Eerst maar eens afwachten morgenavond of mijn kinderen me nog herkennen

Ga nu dan ook laatste fles klaar maken en dan mijn mandje in, gaaaaap....
@Minie: grijpt ze dan ook naar dingen die verder weg liggen en stopt ze ze dan in haar mond? Dan is ze al snel voor haar leeftijd!

Want dat is wat ik bedoelde... dat ze eerst zelf pakken en dan in hun mond doen. (dat is wat Rapley inhoudt).

Ukkie hier stopt ook alles in haar mond, maar kan dingen die verder van haar hand liggen nog niet pakken. Ze pakt wel dingen die tegen haar hand worden gehouden.. en die gaan dus ook naar haar mond.

Maar heb gisteren toevallig geoefend met dingen verder weg en dan moet ze echt moeite doen en probeert ze met 1 hand (zou met twee handen moeten zijn) er naar te grijpen, maar grijpt dus gewoon mis.

Ik kijk wel: als ze dat met zes maanden nog niet kan, wacht ik in ieder geval wel met bijvoeden. Ik geloof zelf namelijk wel in de theorie van Rapley dat kinderen zelf wel aangeven of ze er klaar voor zijn.

Onze oudste is ook typisch een 'zelluf' eter.. Dat was al vanaf het moment dat hij brood kreeg (7 maanden). Ik heb dat ook nooit in hele kleine stukjes aangeboden, want hij is ook geen 'propper'.. .Hij hapte gewoon stukjes van een kwart boterham af. Nu doet hij alles zelf... alleen lukt het hem nooit het laatste beetje yoghurt met roosvicé op te eten.. Hij vindt het dan te lang duren met veel geknoei... :-)... Dus dan mag ik m helpen met dat beetje..

@Sax: sterkte...!!

Vannacht hier een hongerige dame om 22.00 uur en 1.30. En ze werd wakker van de wekker om 5.45 en was super vrolijk en heeeeel erg wakker dus na haar eten van 6.00 uur is ze gezellig met mij mee de badkamer in geweest.

Gisteren onze vakantie voor eind augustus geboekt. Helaas kon het niet meer op onze voorkeursdata en voorkeurscaravan dus hebben we een duurdere periode en caravan moeten kiezen. Maar goed.. we zitten wel op de voorkeurscamping in Toscane!!
Hier ook ontzettende haaruitval. Heel vervelend, je vind echt overal haren. Inclusief dus op de boterhammen die ik s ochtends voor mijn vriend smeer.

Linda, ik denk zelf dat ik het wel zal doen dat helmpje. Ik kan natuurlijk makkelijk praten want wij hoeven die beslissing niet te nemen, maar als er bij Silje hier sprake van was geweest denk ik dat ik het wel zal doen. Natuurlijk is het wel erg vervelend om 6 maanden met die helm in de weer te zijn, maar ik denk dat dit zich wel op langere termijn loont. Je ziet het ook steeds meer moet ik zeggen op straat.

Hier trouwens een trotse moeder. Silje kan sinds gisteren zelfstandig zitten. Zo schattig om te zien. Ze houd zich dan vast aan haar knietjes of voetjes en zit dan als een klein propje op de grond. Ze houd het niet erg lang vol, maar het begin is er!

Een vraagje Silje drinkt nu Pepti van Nutricia, wanneer moet ik beginnen met het invoeren van de opvolgmelk. Ik denk dat wij nu willen overschakelen op de "normale" Nutricia ( Standaard heet die geloof ik). Hoe gaan jullie dat doen en vanaf wanneer begin je daar mee? Ze is gisteren vijf maanden geworden, misschien dat ik over een week of twee dan een flesje standaard flesvoeding geef per dag en dat dan opbouw? Vraag me af of dat wel gaat werken omdat aan Pepti een heel andere smaak aan zit, waar ze echt aan moeten wennen ( en afwennen). Ben benieuwd hoe ze ook gaat reageren op de nieuwe voeding omdat ze een tijdje geleden nog erg overstuur was en moest overgeven van de Hypoallergene voeding. Toch vermoed ik dat ze geen koemelk allergie heeft. Denk dat ik maar het consultatiebureau ga bellen voor advies.
@Visje: leuk dat zitten!

Geen advies m.b.t. overgang pepti naar opvolgmelk.

Hier geen haaruitval...

Maar ja.. heb een dikke bos haar van mezelf dus daar is niet veel bij gekomen tijdens mijn zwangerschap...

Wel 'irritaties' over het haar van ukkepuk... Ze heeft ook een ontzettende bos met haar, maar nu begint het er wel echt onverzorgd uit te zien (van die vastgedraaide klitten en kale plek op achterhoofd).

Heb vanochtend de kapper gebeld en ze gaat volgende week net als mama naar de kapper... :-)...

Gisteren ook maar even bij HM online alvast wat kinderkleding gescoord.. Vond trouwens de babykleding echt dramatisch.. Voor zoonlief wel veel leuke dingen gezien!
Hier ook een drukke mama. Maak het me misschien zelf ook wel druk hoor, maar ben elke avond uitgeteld. Weet dat ik (gelukkig) niet de enige ben.

Heb nog steeds dieprespect voor de bv mama's die nog 'snachts moeten voeden. Echt petje af voor jullie.

Linda ik denk ook dat ik wel voor een helmpje zou gaan. Toen het met Nick ter sprake van waren wij het er ook al over eens om het wel te doen. Het ziet er niet echt super uit dat geef ik toe, maar denk dat je er wel veel profijt van hebt. Op het KDV zit ook een jochie met helmpje. Ze moeten toch een half jaar met zo helmpje? Zou jammer zijn als je er achteraf spijt van zou krijgen.

Visje wat leuk dat Silje het zitten gaat ontdekken. Snap dat je heel erg trots bent. Hier ook geen advies wat betreft overstappen van voeding.

Sax knuffel!

Jojo ahhhhhh kleine uk naar de kapper....ben heel benieuwd hoe ze het gaat vinden. O lekker de vakantie geboekt. Iets om naar uit te kijken.

Wij gaan hoogstwaarschijnlijk naar Luxemburg. Geen idee of dat wat is, maar hebben dan een tussenweg gevonden. Wilden eerst naar Frankrijk, maar ik zie dat niet zitten met 3 man op de achterbank zo'n stuk. Ze zitten al behoorlijk krap en dan zo'n lange afstand. Dit is mooi om te proberen of we het leuk gaan vinden en of het te doen is.

Lies wat leuk dat jullie serieus met een vierde bezig zijn. Wat klinkt dat veul he....

Volgens mij heb ik nog niet op alles gereageerd. Sorry!

Wij gaan vanavond naar een sport examen van de oudste. Nick blijft voor het eerst thuis en de buurvrouw heeft de babyfoon. Zie er best wel tegenop, al zitten wij ook nog geen 3 minuten van huis. Hoop dat het goed gaat.
@Lynx: zal vast goed gaan met Nick... :-)...

Bij de kapper ook wel: weet zeker dat ze alleen maar zit te smilen naar de kapper... :-)... want het is me een lachebekkie.

Wel raar gevoel om met vijf maanden oud ukkie al bij de kapper te zitten. De oudste ging ik pas toen hij 1 jaar was... maar goed, die was ook kaal toen hij geboren werd... :-)...
Ze pakt inderdaad ook dingen die verder weg liggen, en ze draait zich ook naar dingen toe die ze wil hebben. Alleen het doordraaien op haar buik gaat nog niet, er zit steeds een armpje in de weg. Gister heeft ze een heel bakje wortel helemaal leeg gegeten.
Hihi, zal ik maar niet zeggen dat Tom al twee keer bij de kapper is geweest hè?

Dochter pas met ruim een jaar!

Jammer dat ik je niet heb gezien Lies! Wel leuke foto's zeg!! Knappe meid ook!

Tom kan ook al sinds een paar dagen eventjes los zitten, ik hou m dan nog wel btje vast want de vloer is zo hard Als hij iets voor zich ziet gaat hij het meteen pakken en straks aan tafel op schoot was hij al meteen aan het rapleyen met boontje maar ik heb het hem toch al afgepakt! Dochter blij want 'Tom isse baby niettuh boontje eten!', dat zal wat worden over drie weken!

En hij rolt de hele dag op z'n buik maar nog niet terug, tot z'n frustratie soms! Alhoewel hij ook af en toe heel lang vrolijk op z'n buik kan spelen, zeker met z'n zus in de buurt. Hij 'zwemt' dan ook soms van blijdschap, zo'n enorm smeltmoment!!!

Morgen weer lekker naar Limburg, we staan op tijd op en er staat als het goed is weinig file ivm carnavalsvakantie, dus lekker een volle dag genieten bij m'n ouders!

Kga nu ff tukkie doen, man is over drie kwartier thuis en dan gaan wij eten - ook wel lekker keertje relaxed eten met z'n tweetjes!

Tot later!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven