Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Wat leuk Kaar! Wie weet zitten we wel naast elkaar zonder dat we het weten. Of ergeren we ons "aan dat mens voor ons wat steeds haar stoel naar achter klapt terwijl we nog zitten te eten" ofzo.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
jullie kunnen een 'meet' organiseren bij het linkerachtertoilet ofzo..
Ben net terug en het was natuurlijk heerlijk. Maar ik was wel blij dat ik de hotels van tevoren had geboekt want de helft zat bommetje vol. Ook de nachttrein Bangkok-Surat Thani zat stampvol. De boten van en naar Phi Phi kun je wel op laatste moment regelen en de Air Asia vlucht Phuket-BKK was ook rustig.

Ik heb het olifanten wassen bij K'buri gedaan, was leuk maar wel erg commercieel. De tocht door de 'jungle' stelde niks voor, was klein rondje rond t kamp en je werd echt de olifant opgejaagd. Mijn mahout vroeg of ik op z'n nek wilde zitten ipv in het bakje en dat heb ik wel gedaan (ondanks dat er bordjes stonden met 'voor eigen risico') maar dat was best eng. Het wassen zelf ging wel in rustiger tempo en was erg leuk. Je kan dat hier boeken. Ze reageren niet op email, ik heb het laten regelen door het guesthouse en kreeg de indruk dat dat ook makkelijk nog een dag tevoren kan. Was wel een end rijden vanaf K'buri, zo'n 45 minuten en het hele circus duurde een uurtje. Van het bezoek aan het Karen-dorp moet je je niet veel voorstellen (je rijdt er op je olifant doorheen op weg naar de rivier) en contact met de 'wunderful and natural' bewoners was er ook niet echt bij, maar daar kwam ik ook niet voor.

Wie vroeg ook alweer of de dag ervoor terugvliegen naar BKK te doen is. Dat heb ik gedaan en ging prima. Hadden nog een avond en een dag in Bangkok (we vlogen pas tegen middernacht naar NL). Heb wel het hotel voor 2 nachten geboekt zodat we tot 's avonds in de kamer konden blijven en rustig konden douchen en inpakken. Ga wel op tijd naar het vliegveld want de files zijn vreselijk en inchecken en paspoortcontrole duurde bij elkaar bijna anderhalf uur! Wij waren redelijk op tijd, maar ik zag menigeen erg gestresst worden en mensen die vlucht dreigden te missen werden niet langs de rij geloodst.
.
Lachen Kaar, doe jij maar een roos in je knoopsgat. Ik zal voor je uitkijken.
Ik laat je wel omroepen. "Wil Winterdip even naar de voorste uitgang komen en zwaaien". Leuk in een vol vliegtuig.
Hahaha... Dan draai ik me waarschijnlijk om naar mijn vriend en zeg: "Hoorde ik dat nou goed?! Vroegen ze om iemand die Winterdip heet?!" (Hij weet namelijk niet dat ik hier post onder de naam Winterdip).
O wat maf, sta ik bij het inchecken natuurlijk de hele tijd om me heen te koekeloeren om te kijken of ik je herken. Ik hou wel een Viva in m'n hand
Hahaha... Een viva in je hand. Haarkleur? Lengte, gewicht? Als ik denk dat jij het bent bots ik 'per ongeluk' tegen je aan en zeg ik: "Sorry mevrouw, u staat in de weg!"

Weet je dat ik het ben
Donker haar 1,60m, grote kale vriend kan niet missen. Ik roep wel de hele tijd: "Ik ben blij dat ik op vakantie van mijn winterdip afkom"
Hahahaha.... geweldig! Als ik dat iemand hoor zeggen dan reageer ik wel even met: Pffff, hier ook zo'n winterdip! Lekker cryptisch allemaal. Vriend zal er waarschijnlijk niets van snappen. Dat maakt het nog leuker!
Hahaha zal een gezellige boel worden daar dan in het vliegtuig!
Opeens kijk ik naar mijn avatar en ik bedenk me dat dat op Koh Phangan genomen is. Op het strand van Haad Salad.
Haha, wou dat ik erbij kon zijn!!

Impala, je hebt toch wel een leuke vakantie gehad? Wat heb je nog meer gedaan??
Ja tuurlijk was het leuk! Ik ben in Bangkok o.a. naar kickboxen geweest, dat was een hele belevenis. We zaten 2e ring en dat bleek de beste plek. Op de eerste rang zit je te laag (n.l. vlak voor het verhoogde podium zodat je tegen voeten aankijkt.)

Ook een hele dag gefietst, door de stad zelf (gewoon tussen het drukke verkeer en de uitlaatgassen) en aan de andere kant van de rivier over hele smalle betonpaden langs het water (met Bangok Biking).

In K'burie de hele riedel: het treintje, de brug, de hellfirepass, erawan-falls en het olifanten-wassen dus. Ook een nachtje naar de junglerafts, dat was niet goedkoop maar wel de moeite waard. Je kunt daar de rivier afdrijven met een zwemvest aan en ik was zo lekker aan het floaten dat ik vergat weer op tijd naar de kant te gaan en met een bootje opgepikt moest worden :-)

Nachtrrein naar Surat en toen met de bus naar Krabi. Nachtje in Ao-nang, railay bezocht (was mooier dan ik verwacht had, vooral het backpakkersstrandje links naast het grote strand). Toen naar Phi Phi, zat op Long Beach en dat was een hele goeie keus. Superfijn strand met veel schaduw en niet zo druk. Gesnorkeld rond Phi Phi bij het koraal (voor het eerst, wauw wat is dat mooi!) en tussen de zeeschilpadden en kleine haaien. Op long beach kun je ook vanaf het strand naar het koraal zwemmen. Maya bay gezien, extreem druk en weinig aan eigenlijk. Toen Phuket, we zaten aan het eind van Karonbeach maar zijn bij Kata naar het strand gegaan want mooier, knusser en meer schaduw. Aan het eind van het strand van Karon zit op de heuvel een superromantisch restaurant (on the rock), daar hebben we heerlijk uitgebreid gegeten. De kermis in Patong bekeken, dat moest ik gewoon een keer gezien hebben. En de Hongs by Starlight-kanotour gedaan met John Gray (daarom ging ik naar Phuket) in Phang Nga bay. Dat was wel heel erg leuk, maar er waren wel heel veel kanos in de hongs (te veel...) Tenslotte terug naar Bangkok. Ik vroeg me nog af of ik wel naar Chinatown moest, omdat ik al wel wat Chinatowns gezien heb, maar dit bleek toch wel de Chinatown der Chinatowns. Dus blij dat ik toch gegaan ben. Ook de snakefarm in Bangkok (waar ze gif 'melken' voor serums was de moeite waard.

Dit alles en nog meer hebben we in 15 dagen gedaan dus ik lig nu uit te puffen op de bank ;)

Het staat me bij dat iemand van jullie ook naar het Navalai River Resort in Bangkok ging. Dat is echt een superhotel met een heerlijk restaurant aan het water, dat grenst aan een ferrypier dus een toplocatie.
.
Heeeerlijk ! wij gaan 15 maart weer, ik heb er heel veel zin in!
Dat schiet ook aardig op Gelukkeling! Dan ben ik alweer terug (niet aan denken).
Kaar, wat wordt jullie programma ongeveer? Of had je dat al vermeld hier?
quote:impala schreef op 19 februari 2010 @ 21:49:

Nachtje in Ao-nang, railay bezocht (was mooier dan ik verwacht had, vooral het backpakkersstrandje links naast het grote strand). Toen naar Phi Phi, zat op Long Beach en dat was een hele goeie keus. Superfijn strand met veel schaduw en niet zo druk. Gesnorkeld rond Phi Phi bij het koraal (voor het eerst, wauw wat is dat mooi!) .

Dat is Tonsai, mijn favorietste plekje in Thailand!! Wij zijn daar ooit een maand blijven hangen omdat het zo leuk was en bleef.

Het koraal bij Long Beach is geweldig! 1 van de mooiste onder water plekken die ik ken.En ik ben blij te horen dat het de tsunami overleefd heeft. Staan die hutjes op het strand er nog, met die hangmatjes ervoor?
Geen programma dit keer. Vliegen zondag direct door naar Samui en gaan nog een paar dagen naar Phangan en dat is het wel zo'n beetje. Beetje turbulent jaar achter de rug, dus gaan alleen maar op het strand hangen. En jullie? Jij gaat naar Lamai toch?
Hey Kaar!

Wij vliegen direct door naar Samui. Als we aankomen in BKK, een uurtje of 2,5 later vliegen we door. Lamai inderdaad. Daar twee weken (waarvandaan we waarschijnlijk ook nog een dag of 3 naar Hong Kong gaan, is een directe vlucht vanaf Samui). Dan terug naar BKK en vanuit daar een weekje Laos, dan nog een week onbeslist. Zal omgeving Krabi en/of Khao Lak of Phuket worden. Eindigend in 2 of 3 dagen BKK voordat we weer naar huis gaan (28-3).

En jullie? Waar gaan jullie heen in Samui?
Ik weet dat iedereen Chaweng verschrikkelijk vindt, maar ik vind het wel leuk. Mijn vriend houdt meer van het zwembad dan van het strand, dus daar vertoeven we meestal en na al die jaren heb je gewoon je adresjes waar je graag eet, of waar je een borrel drinkt. Of we zitten net zo lief met een spelletje op het balkonnetje. Muziekje erbij. We gaan voor een paar dagen rust dus nog wel naar Koh Phangan en dat wordt of Haad Salad of Thong Nai Pan. Vorig jaar naar Vietnam geweest en het jaar daarvoor naar Cambodja. Volgend jaar misschien toch combineren met Laos. Jij reist best heen en weer dus: eerst naar het zuiden, dan nog verder naar het zuiden, dan naar het noorden en daarna weer naar het zuiden.

Helaas geen maand dus voor ons dit keer, maar hopelijk gaan we in september naar Indonesië.
quote:mayou schreef op 20 februari 2010 @ 11:54:

[...]

Dat is Tonsai, mijn favorietste plekje in Thailand!! Wij zijn daar ooit een maand blijven hangen omdat het zo leuk was en bleef.

Het koraal bij Long Beach is geweldig! 1 van de mooiste onder water plekken die ik ken.En ik ben blij te horen dat het de tsunami overleefd heeft. Staan die hutjes op het strand er nog, met die hangmatjes ervoor?

Ja Tonsai inderdaad - veel relaxter dan het 'echte' Railay. Was ook een van mijn favoriete plekjes. Met zonsondergang springen er mensen met een parachute van de rots, dat was wel leuk om naar te kijken. Maar het was wel gevaarlijk geloof ik want ze klapten steeds bijna tegen de stenen.

Op Long Beach staan geen hutjes (meer) óp het strand. Er zijn ook geen ligbedden, dat was wel fijn (vind ik altijd zo lelijk...). Ik zat in Paradise Pearl Bungalows helemaal in de linkerhoek (vanaf het water gezien), dat was ook de mooiste plek met het mooiste en lekkerste restaurant. Aan de rechterkant van het strand was een barretje met vrij harde muziek en daar hou ik helemaal niet van. Maar daar was het wel het beste snorkelen.

Nog meer naar links, voorbij een rotspartij in het water lag het Viking Resort, als enige aan dat baaitje en dat was ook een relaxt hotel en plekje. Beetje meer alternatief (reggae enzo) maar wel up-market.
.
Wat zijn nog meer mooie snorkelplekken in Thailand, liefst vanaf het strand? Want ik ben een beetje verslaafd geraakt ;)
.
Wij zaten op LongBeach helemaal rechts bovenop de berg (steile trap omhoog). Geweldig uitzicht daarvandaan.

Die 2 resorts die jij noemt kan ik me nog wel herinneren ja. Die zagen er ook goed uit toen. Die hutjes op het strand waren toen erg basic, maar je zat echt eerste rang.

Op Koh Tao kun je erg mooi snorkelen bij Ao Leuk en Tanote bay.
Dat wordt dan volgende keer Tao

Ja, dat resort tegen de berg was ook mooi (en alles tussen uiterst links en uiterst rechts een stuk minder), maar die trappen he... Lig je op het strand en wil je even iets van je kamer halen
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven