Omgaan met meningsverschil binnen relatie

19-02-2010 14:52 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve lezers,

Ik heb sinds kort een vriendin en alles is nog erg teder tussen ons.

In het verleden ben ik altijd heel makkelijk geweest als het op ruzies neer kwam. Maar nu ben ik zo onder de indruk van haar dat ik alles op alles wil doen om het goed te houden tussen ons.

Ze is zelf erg makkelijk in relaties maar wilt altijd een andere verklaren hebben dan "Sorry" als ik iets doe zonder opzet.

Ik heb het idee dat zij het idee begint te krijgen dat ik haar niet serieus neem. Ik zou het erg op prijs stellen als jullie me hiermee kunnen helpen. Houd aub wel rekening mee dat ik zelf niet echt de slimste ben als het op relaties neerkomt.
Wat heb je haar misdaan?
Ik snap er niks van.
Stressed is just desserts spelled backwards
Wat wil je precies weten?
Bleeeh, als je al zo op je tenen moet lopen in het begin... Nee dank je!
Ja, dat vind ik echt.
Ik begrijp het niet.

Bedoel je nu dat je

*haar zit te vleien, alles ok vindt, constant met haar meepraat en zij dat allesbehalve leuk vind (hoe zou je zelf zijn?)

of

*dat je schrik hebt om iets verkeerd te zeggen als je iets misdaan hebt en zij een weerwoord wilt?

Verklaar u nader
En heb je al een antwoord op je vraag?
De titel is aangepast (ik hoop dat het de lading dekt) en de reacties op de help in de titel zijn verwijderd.
Ze is zelf erg makkelijk in relaties maar wilt altijd een andere verklaren hebben dan "Sorry" als ik iets doe zonder opzet.

Bedoel je nu dat ze vraagt om redenen waarom je sorry zegt?

Kan je een voorbeeld geven?
we hebben vaak menings verschillen maar omdat zei wat ouder is heb ik soms het idee dat ze niet wilt luisteren dus dan ga ik automatisch over naar een toon die ze wel snapt maar die ik niet meen. Nu is ze boos op me en wilt ze me niet spreken.
Ehh...Jij bitched en zij is kwaad? Snap ik wel hoor.

Maar dan nog rijmt het niet helemaal met je OP.

Hoe oud ben jij trouwens en hoe lang zijn jullie al samen?
Ja, dat vind ik echt.
Wat is er dan gebeurd dat zij niet met jou wil spreken?
ik ben 23 zij 28. maar ik loop niet te BITCHEN.
quote:NIETSweter schreef op 19 februari 2010 @ 15:13:

we hebben vaak menings verschillen maar omdat zei wat ouder is heb ik soms het idee dat ze niet wilt luisteren dus dan ga ik automatisch over naar een toon die ze wel snapt maar die ik niet meen. Nu is ze boos op me en wilt ze me niet spreken.

Dus zij bepaalt jouw toon? En dat neerbuigende "die ze wel snapt" wordt ook door haar veroorzaakt?

Heb je al eens bedacht dat zij jou misschien heel goed begrijpt maar het desondanks niet eens is met je? En dat dit haar goed recht is?
quote:NIETSweter schreef op 19 februari 2010 @ 15:13:

Kan je het bovenstaande gewoon niet tegen háár zeggen?

"Ik heb soms het idee dat jij niet wil luisteren en dan ga ik automatisch over naar een andere toon, terwijl ik het niet zo meen. Hoezo ben je nu zo boos op me?"

Tis maar een ideetje hoor, het heet 'communiceren' en is inderdaad soms best lastig...
quote:NIETSweter schreef op 19 februari 2010 @ 15:20:

ik ben 23 zij 28. maar ik loop niet te BITCHEN.

Nee, je past alleen je toon aan, ik zie het al

Verder compleet eens met Wuilis. Ik zou er ook voor passen.
Ja, dat vind ik echt.
Meningsverschillen horen er nu eenmaal bij. Het ligt eraan hoe het aanpakt, het hoeft niet perse op een ruzie uit te lopen. Maar alleen 'sorry' vind ik ook irritant. Misschien ben je niet klaar bent voor een relatie met een wat oudere vrouw, als je niet begrijpt waarom zij enige uitleg wilt waarom jij sommige dingen doet. Alleen pleasen is ook niet goed, je moet wel jezelf blijven natuurlijk.
quote:Llian schreef op 19 februari 2010 @ 15:30:

Meningsverschillen horen er nu eenmaal bij. Het ligt eraan hoe het aanpakt, het hoeft niet perse op een ruzie uit te lopen. Maar alleen 'sorry' vind ik ook irritant. Misschien ben je niet klaar bent voor een relatie met een wat oudere vrouw, als je niet begrijpt waarom zij enige uitleg wilt waarom jij sommige dingen doet. Alleen pleasen is ook niet goed, je moet wel jezelf blijven natuurlijk.eens met Lilian!
quote:Mamasaar schreef op 19 februari 2010 @ 15:26:

[...]

Nee, je past alleen je toon aan, ik zie het al

Verder compleet eens met Wuilis. Ik zou er ook voor passen.hahaha dat is ook het eerste wat ik dacht
Het is tevens wel zo dat we bij de zelfde werkgever zitten en dat ik haar hogere ben.

Heb wel de intentie om een ander baan te vinden zodat we prive en werk goed gescheiden te houden.

Het is tevens wel iemand met wie ik mezelf wel de rest van me leven zie delen en zo denkt zij ook over mij maar her en der zijn er dus wrijvingen.
Luister eens, beantwoord nou gewoon een even de vragen die gesteld worden.

Geef een voorbeeld:

welke aanleiding had het menigsverschil

- wat zei jij

- wat zei zij

- wat hebben jullie afgesproken

etc...
quote:NIETSweter schreef op 19 februari 2010 @ 15:43:

Het is tevens wel zo dat we bij de zelfde werkgever zitten en dat ik haar hogere ben.

Heb wel de intentie om een ander baan te vinden zodat we prive en werk goed gescheiden te houden.

Het is tevens wel iemand met wie ik mezelf wel de rest van me leven zie delen en zo denkt zij ook over mij maar her en der zijn er dus wrijvingen.Oh, maar dan begrijp ik het. Niet. Waarom heb jij een relatie met iemand aan wie je leiding geeft? Waarom niet direct overplaatsing aangevraagd of een andere baan gezocht?
Fijn voor je, maar je gaat op nergens inhoudelijk op in.
Ja, dat vind ik echt.
Ik begrijp er ook niks meer van.

Ben ik héél erg bot als ik me nu afvraag of je wel echt 23 bent, met al die taalfouten en zo?
Haar hogere, met deze schrijfstijl, en uitdrukkingen? Een etage hoger zeker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven