col-trui fetisj?

19-02-2010 21:02 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ooit van gehoord. Ik niet. Ik weet ook niet of ik het zo moet zien hoor. Maar ik ben nu zo'n week aan het mailen met een man via een datingsite. We schreven elkaar behoorlijk uitgebreide mails, wel leuk, best veel overeenkomsten. Er zijn ook foto's uitgewisseld, best aardig, ik had hem wel eens willen ontmoeten. Schrijft hij mij gisterenavond in een mail, en ik citeer (plak en knip): "Ik val enorm op vrouwen die een coltrui dragen, het zal je misschien wat vreemd in jouw oren klinken maar het is wel echt zo. Ik hoop dat je dat niet erg of vreemd vind. Draag jij dat ook wel?".

Nou, ik draag dus geen coltruien, misschien onder mijn ski-kleding of schaatskleding als het heel erg koud is, maar anders niet. Heb er verder niets mee, vind het ook niet fijn zitten.

En ik zal het ook zeker niet gaan dragen om een ander "te behagen". Mensen (mannen) moeten niet dat soort dingen van me gaan vragen, daar houd ik niet van. Sterker nog, als ik zoiets weet word ik daar alleen maar recalcitrant van, stel dat ik juist wel graag coltruien zou dragen, dan zou ik ze in dit geval juist niet gaan dragen.

Heeft iemand hier uberhaupt wel eens van gehoord? En moet ik dit nu inderdaad zien als een soort van fetisj of maak ik het nu erger dan het is?
ik zou als ik jou was TO ook lekker dicht bij jezelf blijven.

heb eens iemand gekend die mijn zwarte kleding niet altijd mooi vond, die bleef maar aandringen dat ik eens een kleur of wit moest dragen, nou dacht het niet, dat is niet wat ik wilde nog mooi vond, dus na een poosje gezanik heb ik het contact verbroken daar ik het gezanik spuug zat was
Bij een kort rokje vind ik een coltrui erg leuk staan

(in de winter dan he! met dikke panty en laarzen)

Draag het regelmatig.
quote:toujourssourire schreef op 20 februari 2010 @ 18:08:

Bij een kort rokje vind ik een coltrui erg leuk staan

(in de winter dan he! met dikke panty en laarzen)

Draag het regelmatig.

Ja, sommigen staat het ook hartstikke leuk. En die dragen wellicht ook graag een coltrui. Prima.

Maar ik niet. En dan wil ik het ook niet dragen om iemand anders te plezieren tijdens de sex, want daar gaat het toch om met een fetisj.

Maar een ander zal er wellicht helemaal geen moeite mee hebben. Ik weet niet hoever jouw liefde voor coltruien precies gaat?
quatro ben jij loreal haar mail vriendje?
overigens draag ik wel coltruien en zelfs jurkjes met col, staat gewoon erg pittig, vind ik zelf
;)

Er wordt in dit topic bijzonder spastisch gereageerd over deze coltrui-'fetish' zeg.quote:loreal schreef op 20 februari 2010 @ 16:26:

[...]

Meen je dit nou? Dat het voor een vrouw een kleine moeite is om zo'n kledingstuk te dragen? Dit vind ik dus echt belachelijk. Doe jij dat zelf? Trek jij iets aan voor een vrouw, omdat zij daar opgewonden van wordt? Terwijl je het zelf maar helemaal niks vindt? (Want daar gaat het hier dus om hé, ik vind het maar niks. Zou ik het wel oke vinden dan was er nl. ook geen enkel probleem.)

Maar ik zou dit dus zelf nooit doen. Ik zou mezelf daarmee enorm verloochenen, en zou ik daar dan toch in meegaan dan zou ik misschien nog een hekel krijgen aan mezelf. Is het niet op het moment zelf dan wel achteraf..

Ik weet dat sommige mensen heel ver gaan in aanpassingen naar hun partner toe, maar ik blijf altijd zo dicht mogelijk bij mezelf. Daar voel ik me gewoon het beste bij. Komt er iemand in mijn leven die daarbij past, dan is dat mooi. Gebeurt dat niet, dan is dat ook geen ramp. Ik ga mezelf in ieder geval zeker niet verloochenen om een ander te plezieren..

Ik zie niet in hoe het dragen van een coltrui (een COLTRUI! Waar hebben we het dan in hemelsnaam over) jezelf verloochenen is. Doe jij nooit iets voor de man waar je gek op bent waar je zelf niet zo dol op bent?

Als mijn vriend opeens aan zou kaarten dat hij een coltruifetish heeft zou ik daar in eerste instantie best een beetje raar van op kijken inderdaad, maar daarna absoluut bereid zijn om in de slaapkamer af en toe een coltrui te dragen. Net als dat ik bij mijn vorige vriendje weleens laarzen in bed droeg, of een bepaald setje lingerie aan trok.

Dat is toch niet zo raar, een beetje geven en nemen?
quote:Festen schreef op 20 februari 2010 @ 19:37:

quatro ben jij loreal haar mail vriendje?

Ik heb geen fetisj, of althans, niet dat ik weet. Maar ik vind zo'n soort coltrui bij bepaalde vrouwen heel erg mooi en vrouwelijk staan. Vandaar mijn bovengemiddelde interesse in dit topic

Maar een voorkeur is iets anders dan een fetisj. Ik heb de indruk dat een fetisj veel meer voorkomt bij mannen dan bij vrouwen, ik kan me tenminste geen topic herinneren waar een vrouw uit de kast kwam met een fetisj op materiaalgebied.
En fyi: ik zou normaal dus echt nooit maar dan ook nooit een coltrui dragen, want dat ziet er niet uit bij mij.
quote:Groll schreef op 20 februari 2010 @ 08:21:

Er zijn niet veel vrouwen die er voordelig uitzien in zo'n trui. Velen vallen dan door de mand.

Je moet geen buikje hebben, niet te breed zijn in de schouders, perfecte borsten hebben in precies de goede maat, Je moet kaarsrecht staan en je moet ook de goede gelaatstrekken hebben (het kan erg streng maken) en de goede gezichtsvorm hebben om je nek te kunnen missen in het plaatje.

Wat deze man wou, is iemand met een perfect figuur.

Borsten controleert toch niemand, dus die kun je prima voordeliger laten uitkomen via goede bh en/of kipfilets. De rest ben ik met je eens.
quote:Courage schreef op 20 februari 2010 @ 13:36:

Nouja Quattro, het lijkt mij dat 'onschuldig' niet alleen bepaald wordt door het object van de fetish zelf (in dit geval de coltrui), maar ook door hoe degene die de fetish heeft hiermee omgaat.

Kennelijk is de fetish voor deze man zo belangrijk dat hij nog voor een ontmoeting wil weten of de vrouw hierin mee zal gaan c.q. het nog voor een ontmoeting ter sprake gebracht moet worden.

Daarmee lijkt voor mij zijn fetish op een heel hoog plan te staan. Het doorkruist de elkaar-leren-kennen-fase.

Het klinkt voor mij alsof hij erg veel aandacht schenkt aan deze fetish en er erg mee bezig is. De partner zelf (de vrouw) kan dan uit beeld verdwijnen. Daar is niets onschuldigs aan.

En ja, ik heb het (kort) meegemaakt en het is niet grappig als te pas en te onpas de fetish 'mee moet doen'.

Heb je ervaring Quattro met iemand met een fetish? (dat kan verhelderend werken nl.).

Ik heb er geen enkele ervaring mee. Het lijkt me idd iets wat iemand normaal gesproken pas in een veel later stadium naar voren brengt. (Uit schaamte, angst voor afwijzing etc).

Maar ik kan uit de verhalen van TO niet opmaken hoe "zwaar" die fetisj is, er zullen gradaties zijn neem ik aan.

En ik weet niet zeker of ze die kleding in bed aan moet, of gewoon als normale dagelijkse kleding?
Quatro dat is geen fetisj maar gewoon een voorkeur voor bepaalde kledingstukken bij vrouwen, soms denk ik wel dat men een fetisj en een voorkeur een beetje door elkaar haalt.
in het geval van TO is ook niet echt duidelijk of de mailvriend een fetisj aanhaalt of dat het een voorkeur is van hem, col trui.

vreemd is wel dat zij elkaar niet hebben gezien en hij duidelijk vraagt of TO col truien draagt.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

,
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Eens met Courage. Een fetish hoeft niet heel problematisch te zijn en inderdaad, veel mensen hebben wel zoiets. Maar als je het zo zwaar laat meewegen in je partnerkeuze gaat dat best heel ver. Je plaatst de fetish boven de persoon, laat het bepalend zijn voor je relatiekeuze zelfs... Ik zou zelf ook geen relatie willen met iemand die zijn fetish zo hoog heeft staan.

Ik heb wel ervaring met fetishisten waarvan ik het bij de ene persoon helemaal niet erg vond, ondanks dat ik zijn fetish niet deel, en bij de ander echt relatiebelemmerend vond. Dat zat hem precies in het verschil wat Courage al heeft benoemd. Bij de eerste persoon, had hij een relatie met mij en was de fetish gewoon een leuke extra. Met de tweede was de fetish het hoofddoel van een relatie en de relatie zelf, tsja, zolang het zijn fetish diende ging het wel goed.

Het gaat om balans denk ik. Als zijn fetish inderdaad zo belangrijk voor hem is, dat hij het voor het ontmoeten al wil weten, dan zou hij er beter aan doen om op een fetish gerelateerde datingsite op zoek te gaan. Als je het allebei zoooo belangrijk vind, heeft het allemaal wat meer slagingskans...
quote:Noblesse_Oblige schreef op 23 februari 2010 @ 15:25:

Eens met Courage. Een fetish hoeft niet heel problematisch te zijn en inderdaad, veel mensen hebben wel zoiets. Maar als je het zo zwaar laat meewegen in je partnerkeuze gaat dat best heel ver. Je plaatst de fetish boven de persoon, laat het bepalend zijn voor je relatiekeuze zelfs... Ik zou zelf ook geen relatie willen met iemand die zijn fetish zo hoog heeft staan.

Ik heb wel ervaring met fetishisten waarvan ik het bij de ene persoon helemaal niet erg vond, ondanks dat ik zijn fetish niet deel, en bij de ander echt relatiebelemmerend vond. Dat zat hem precies in het verschil wat Courage al heeft benoemd. Bij de eerste persoon, had hij een relatie met mij en was de fetish gewoon een leuke extra. Met de tweede was de fetish het hoofddoel van een relatie en de relatie zelf, tsja, zolang het zijn fetish diende ging het wel goed.

Het gaat om balans denk ik. Als zijn fetish inderdaad zo belangrijk voor hem is, dat hij het voor het ontmoeten al wil weten, dan zou hij er beter aan doen om op een fetish gerelateerde datingsite op zoek te gaan. Als je het allebei zoooo belangrijk vind, heeft het allemaal wat meer slagingskans...Mooi omschreven en helemaal mee eens. Zaken en liefde in balans. Ik denk dat het juist goed en eerlijk is dat vooraf gesproken wordt over de fetish. Bevalt het niet dan wijs je iemand gelijk af. Ik denk dat het beter is om vooraf die keus te maken als later dat je er achter komt . Een fetish kan heel opwindend zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven