Wat betekent dit....

21-02-2010 13:53 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 10 jaar samen zijn en 2 lieve kindjes verder heb ik afgelopen vrijdag mijn vriend ten huwelijk gevraagd.

Ik had een taxi besteld die ons naar een luxe restaurant bracht, heerlijk gegeten. Met de kok besproken dat ik het aanzoek zou doen tussen het hoofgerecht en nagerecht. Daarna zou een spetterend dessert komen.

Had het heel intiem geregeld allemaal en op een lieve, eerlijke bescheiden manier hem gevraagd. Met de vraag of hij in 2012 met me wilde trouwen (onder het mom van 12,5 jaar samen)

Zijn antwoord: je overvalt me wel, misschien.... ik ben er niet aan toe....het is te snel na het krijgen van onze kindjes (jongste 2,5 mnd) Maar lees goed ik wil trouwen in 2012!!!!

Wat moet ik hiermee, er is verder niet meer over gesproken... hij vond het heel sneu voor me dat ik dit allemaal zo heb geregeld maar meer kan hij er niet van maken...

Ik voel me KUT!!!!
Ik denk dat hij niet van plan is om bij haar te blijven, dus trouwen heeft geen zin. Gedoe met scheidingspapieren en zo...
quote:fashionvictim schreef op 21 februari 2010 @ 18:58:

Wat een lul ben je als je je vriendin zo te kakken zet in het openbaar.

Nou zou ik sowieso nooit een man vragen hoor, maar dat je vriend gewoon doodleuk nee zegt, wat een slappe hap.

Bij mij zou het het begin van het einde zijn. Niet goed genoeg om mee te trouwen, dan helemaal niet. Doei.Zij wist dondersgoed dat haar vriend niet wil trouwen, dus als je dan zelf het risico wilt lopen hem in 't openbaar voor 't blok te zetten met 'n vraag waarop je 't antwoord al weet, dan moet je ook maar op de blaren zitten. Had ie dan moeten liegen en 'ja' moeten zeggen om haar de openbare afgang te besparen en haar in de auto naar huis moeten zeggen dat het 'n leugen was?
@ BE: ik dank dat hij best bereid is bij haar te blijven, maar dat hij om 1 of andere reden niets voelt voor het huwelijk. Dat kan namelijk, weet ik uit eigen ervaring.
Ondanks dat ik het enorm sneu vind voor TO, waardeer ik enorm de eerlijkheid van haar partner.................waren maar meer mensen zo eerlijk, dan waren er ook veel minder misverstanden!!
quote:Brown_Eyes schreef op 21 februari 2010 @ 19:08:

Ik denk dat hij niet van plan is om bij haar te blijven,.. Waar haal je dat nou weer vandaan?

Ik denk dat ie dat wel plan van is.. vandaar de kinderen en t partnerschap. Alleen hoeft trouwen niet van em omdat ie wellicht daar de meerwaarde niet van in ziet
quote:loisnvt schreef op 21 februari 2010 @ 19:10:

Ondanks dat ik het enorm sneu vind voor TO, waardeer ik enorm de eerlijkheid van haar partner.................waren maar meer mensen zo eerlijk, dan waren er ook veel minder misverstanden!!Hij zegt vaagjes "dat het te snel gaat" en vervolgens komt het er niet meer op terug, terwijl hij weet dat TO gekwetst is. Dat noem ik niet eerlijk, al begrijp ik hem wel. Hij is waarschijnlijk volkomen overvallen door dit aanzoek en wilde niet bot NEE zeggen, maar het lijkt me wel beter als ze dit nu eens grondig gaan uitpraten.
Hij is geschrokken denk ik, jullie zijn zolang samen en gelukkig.. als hij had willen trouwen met je had hij het al eerder gevraagd...denk ik, misschien is hij gelukkig met je zonder dat boterbriefje?? Hij is wel eerlijk, maar ik vindt het heel rot voor je .. dat je al die moeite gedaan hebt.. en dan dit.. hebben jullie het er nooit eerder over gehad over trouwen? misschien is hij juist hartstikke blij dat hij een vrouw heeft die niet wil trouwen(dacht ie)
Ik ben het Brown Eyes eens, hij wil er gewoon gevoelsmatig nog vanaf kunnen. Anders had hij wel ja gezegd of haar zelfs zelf gevraagd.
Am Yisrael Chai!
Ik ben het met jou eens, FV, wat betreft dat ik een man nooit zou vragen.
quote:Brown_Eyes schreef op 21 februari 2010 @ 19:08:

Ik denk dat hij niet van plan is om bij haar te blijven, dus trouwen heeft geen zin. Gedoe met scheidingspapieren en zo...Goede bijdrage weer
Thanks, Biebke.
quote:fashionvictim schreef op 21 februari 2010 @ 19:29:

Ik ben het Brown Eyes eens, hij wil er gewoon gevoelsmatig nog vanaf kunnen. Anders had hij wel ja gezegd of haar zelfs zelf gevraagd.Zou het FV? Ik weet natuurlijk niet hoe een man denkt en voelt, maar zelf wil ik pertinent niet trouwen, ook niet als ik veel van een man zou houden en oud met hem wil worden. Zou dit voor een man ook niet op kunnen gaan?
tuurlijk kan dat, Iris

en dat zal het in dit geval ook zijn
quote:iris1969 schreef op 21 februari 2010 @ 19:41:

[...]

Zou het FV? Ik weet natuurlijk niet hoe een man denkt en voelt, maar zelf wil ik pertinent niet trouwen, ook niet als ik veel van een man zou houden en oud met hem wil worden. Zou dit voor een man ook niet op kunnen gaan?Ik denk het niet. Ik geloof daar niet in, in ieder geval. Ik ken daarvoor veel te veel mannen die ineens tóch willen trouwen als het object van hun affectie daar zwaar aan tilt, of erger nog, niet bij ze wil blijven zonder ring aan hun vinger.
Am Yisrael Chai!
quote:fashionvictim schreef op 21 februari 2010 @ 19:29:

Ik ben het Brown Eyes eens, hij wil er gewoon gevoelsmatig nog vanaf kunnen. Anders had hij wel ja gezegd of haar zelfs zelf gevraagd.Hij kon er gevoelsmatig al niet meer vanaf van het moment dat er kinderen kwamen. Of ze samenwonen of 'n officieel trouwbriefje hebben doet voor 'n eventuele relatiebreuk niet ter zake. Het zijn de kinderen waar ie voor altijd door aan z'n vriendin dan wel ex vast zit.
er zijn ook gewoon heel veel mensen die niets in trouwen zien hoor. Daar zit verder niets meer achter dan dat
Kinderen krijgen (mits bewust) vind ik inderdaad een heel veel heftiger stap dan trouwen.
vraag aan degene die niet willen trouwen of het niet nodig vinden: als het nu voor je partner wel belangrijk is en veel betekent om te trouwen is het dan zo verschrikkelijk om het wel te doen, voor die ander?

Als je weet dat je daarmee je partner echt een groot plezier doet?

( ben niet getrouwd en heb geen plannen, gewoon een vraag).
quote:elninjoo schreef op 21 februari 2010 @ 20:05:

[...]

Hij kon er gevoelsmatig al niet meer vanaf van het moment dat er kinderen kwamen. Of ze samenwonen of 'n officieel trouwbriefje hebben doet voor 'n eventuele relatiebreuk niet ter zake. Het zijn de kinderen waar ie voor altijd door aan z'n vriendin dan wel ex vast zit.Dat is toch heel wat anders en vast zit je er echt niet aan, hoor...
quote:annetd schreef op 21 februari 2010 @ 20:12:

vraag aan degene die niet willen trouwen of het niet nodig vinden: als het nu voor je partner wel belangrijk is en veel betekent om te trouwen is het dan zo verschrikkelijk om het wel te doen, voor die ander?

( ben niet getrouwd en heb geen plannen, gewoon een vraag).

pff... moeilijke vraag hoor..

weet ik zo niet

maar tegenvraag: wil je met iemand trouwen die dat eigenlijk niet wil en het alleen doet omdat jij anders de relatie verbreekt?
Eigenlijk snap ik heel de vraag niet; wat betekent dit?

Nou, dat je tot 2012 moet wachten misschien!!!
quote:fashionvictim schreef op 21 februari 2010 @ 19:58:

[...]

Ik denk het niet. Ik geloof daar niet in, in ieder geval. Ik ken daarvoor veel te veel mannen die ineens tóch willen trouwen als het object van hun affectie daar zwaar aan tilt, of erger nog, niet bij ze wil blijven zonder ring aan hun vinger.

Dan zaten ze er blijkbaar toch niet zo mee om te moeten trouwen om hun vriendin tevreden te stellen en was het dus geen echt principe of waren ze te lui om er tegenin te gaan. Eerlijk gezegd vind ik dat slapper dan een man die iets echt niet wil en zich ook niet door zijn vriend in een hoek laat drukken.

Overigens ken ik wel mannen die principeel niet willen trouwen met hun oude vriendin en dan vervolgens doodleuk wel trouwen met hun nieuwe vriendin. Die hielden dus achteraf gezien inderdaad een slag om de arm.

Maar is trouwen (de bruiloft) niet veel meer een vrouwending en gaan mannen daar in mee, omdat het wel zo handig is met kinderen enzo?
Tuurlijk niet. Maar ik heb het niet over chantage. Maar om met je partner te trouwen uit vrije wil omdat het belangrijk is voor je partner.

(antwoord op 'moeilijkhooreennickname")
quote:annetd schreef op 21 februari 2010 @ 20:12:

( ben niet getrouwd en heb geen plannen, gewoon een vraag).Ik heb ooit ja gezegd om mijn vriend te plezieren (al ging het huwelijk uiteindelijk niet door omdat we uit elkaar gingen), maar het zat me toch niet lekker, omdat ik het zelf zo'n poppenkast vind.
HIJ WIL WEL!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven