Aug/sept 2009

19-11-2009 22:52 1444 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 36 Zwanger van de 4e!

Uitgerekend: 03-11-2011 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Rebbel 28 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 24 SABA (05-09-09)

Dierewier 28 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 33 MIMA (09-09-09)

Lala1979 31 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 32 Zwanger van de 2e!

Uitgerekend: 23-09-2011 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 34 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 29 ESSIE (14-09-09)

Aapje 31 MINI-MONKEY (31-08-09)
Leuk, jullie dag samen, Nala. Fijn als meisje het ook leuk vindt.

Es dus ook d'r voetjes ontdekt. Mattie ook, en is inderdaad erg schattig gezicht.

Pauwie, heb ook KvW gekeken na jouw tip en gisteren gelijk de tip van Jonnie Boer met de wortels uitgeprobeerd. Nou, dat ging er in, hoor. Vandaag maar weer gedaan. Zijn tip was om de groente puur te geven, zodat ze de smaak ook echt leren kennen (waardoor ze het later ook beter waarderen) en dat vind ik wel een goede. Dus doe nu eerst een paar keer wortel en dan aardappel apart erbij.

Mattie heeft vandaag de 'b' ontdekt en ligt nu steeds te ba-ba-ba-en in de box. Klinkt al echt als praten, gezellig geluid Ben benieuwd wanneer ie gaat ma-ma-ma-en

Hmm, klinkt nu minder gezellig, geloof dat ik 'm even naar boven ga transporteren. Daag!
Lief dat praten he Rebbel! Bobbie is er fan van om midden in de nacht, zo rond een uurtje of 4 heel hard en uitgebreid "Boev" te roepen en kwartiertje lang. En als ze klaagt "mamamamam". Nu nog mamamama terwijl ze blij is en dan zitten we op de goede weg haha!

Lekker een weekje vakantie Pauwie!

Ga eens kinderen in goede banen leiden...

Ciao
Rebbel - Het is lastig dat Mima niet goed uit de fles drinkt, maar zit er niet heel erg mee. Heb het gevoel dat het wel goed gaat komen, want bij mijn man drinkt ze inmiddels al wel een paar slokjes. Desnoods roeren we als ik weer ga werken melkpoeder door haar eten en geef ik 's avonds en 's ochtends de borst. Ze drinkt wel water uit een kopje. Dus vocht zal ze altijd wel genoeg binnenkrijgen denk ik. Tot april werk ik voornamelijk thuis. Ik moet in maart 3 keer naar Dublin voor kortere afspraken, maar het handige van een au pair is dat zij en Mima gewoon mee kunnen gaan als dat handiger is vanwege de BV.

Tussen 19.30 uur en 2 á 3 uur 's nachts drinkt Mima überhaupt niet. Dus ik kan wel lekker met mensen gaan eten of drinken.

Pauwie - ik heb gisteren ook naar de Keuringsdienst van Waarde gekeken. Vond het wel grappig om te zien, maar het verbaasde me ook helemaal niets. Wij zijn inmiddels begonnen met wortel. Ze vindt het heerlijk . Jammer genoeg hebben we geen sapcentrifuge. Vond het ook wel een goede tip om de wortel te koken in wortelsap. Ik ben ook van plan voorlopig de verschillende smaken zo veel mogelijk gescheiden te houden.

Oh, ik hoorde trouwens dat het bij BV-baby's niet uitmaakt of je met fruit of groente begint, omdat BV toch zoeter is dan de meeste groenten.

Nala- dat familiedagje klinkt heel gezellig . Het gaat heel vanzelfsprekend met de au pair eigenlijk. Nu zal het vast schelen dat we gewend zijn om logé's te hebben en ons huis te delen. We hebben de afgelopen 2 jaar al heel wat vrienden/familieleden uit NL op bezoek gehad.

Mima vindt haar inmiddels ook leuk, dat is wel heel fijn.

Misschien heeft Essie geen tijd om te slapen op het KDV omdat er te veel te zien is. Of ze voelt zich nog niet 100% thuis. Mima slaapt normaalgesproken overdag in haar bedje, maar door de au pair laat ze zich (nog) niet wegleggen. Ze slaapt liever op haar arm. Ook prima wat mij betreft.

Momo - lief he, dat geklets . Mima heeft vanmorgen ontdekt dat het leuk is om bij het water drinken in het kopje te blazen . En nu maakt ze op dezelfde manier ook telkens een 'Bwwwwwwwwww' -geluid als ze aan het spelen is .
Hahaha, Mmomo. Dat heeft Mattie ook, nachtelijk kletsen. Al is het hier niet 4 maar 5 uur Happy Hour . Eerst vind ik het irritant, want houdt me uit de slaap, maar kan na een paar minuten mijn lachen al niet meer houden. Hij gaat dan steeds omhoog met z'n stemmetje, omdat ie een reactie wil (net als in vraag-antwoord-gesprek zeg maar). Als ie dat een paar keer achter elkaar doet, ben ik om haha.

Nou, dat is fijn, Vis, dat je er verder niet mee zit. En lekker dat je zo flexibel bent met een au pair. Klinkt nog beter dan een man die thuis is bij de kinderen, haha. Want die gaat echt geen uur met een slapende baby zitten (nou hoeft dat hier gelukkig ook niet).

Vandaag lekker druk dagje, want zus over de vloer met zwagert en vier kids. En einde van de dag was de jongste ziek (spugen), zo zielig. Heb boxkleed inclusief speelgoed maar in de wasmachine gedaan in de hoop dat Mattie het niet overneemt.
anoniem_66875 wijzigde dit bericht op 23-02-2010 20:36
Reden: hmmm, beetje te veel gespijbeld bij Engels vroeger... snel verbeterd!
% gewijzigd
Wauw Vis, wat een luxe een au pair!

Happy Hour Bobbie had het hier vannacht helaas een uur lang. En ze wilde tegen me aanliggen voor de gezelligheid tijdens haar monoloog. Dus nu wallen tot mijn kin Wel lief dat Mattie met zijn stem omhoog gaat als hij antwoord wil.... Heel schattig lijkt me dat!
Pauwie, nog naar de dierentuin geweest? Het weer was er niet echt naar.

Essie is helaas nog niet opgeknapt.

Diaree is wel over, maar ze is nu snotverkouden. Kan ook weer 4 wkn duren volgens CB.

Hoorde van de week dat er bij de moeder van mijn schoonzus (en beste vriendin) ws borstkanker is gevonden...

Zij gaat nu de medische malle molen in.

Gister is er een vriend van ons weer naar Afghanistan gegaan. Gelukkig maar voor 10 weken.

Je bent dan wel weer blij als hij weer thuis is.

Ik ben vanmorgen even bij de ha geweest. Hb laten meten. Die was errug goed zelfs! 9,5. En 7,5 is al goed.

Dus ben ws gewoon moe door de hele nieuwe situatie. Groter huis, kleintje, etc.

De assistente raadde aan om Supradyn te slikken, dus gelijk gehaald.

Hoop dat het beetje helpt, want wordt beetje lamlendig van dit gevoel.

Morgen weer lekker een dagje werken. Voor het eerst weer eens op mijn oude groepje!
Iemand nog schaatsen gezien?

Ik kijk nooit en toevallig gisteravond voor het eerst.

Wat een ramp voor die jongen zeg.

Nogmaals, Vent en ik zijn geen schaatsfans, maar we raakten er maar niet over uitgepraat...
Inderdaad niet naar de dierentuin.

We gaan vandaag maar eens even naar zo'n binnenspeeltuin, het is toch vakantie!!

Ik ben wel schaatsfan. We zijn vorig jaar nog naar Thialf geweest. Ik was ook helemaal van mijn stuk. Vind wel dat ze beiden heel professioneel hebben gereageerd en hoop ook dat ze er samen uitkomen. Heb altijd al een zwak gehad voor Kemkers... hoe krijg je zoiets weer goed in je koppie..

Moppie eet als een dijker en lijkt nog nergens last van te hebben. Maar we beginnen natuurlijk ook heel safe.

Tot nu toe : Appel, pruim, broccoli, bruine bonen en wortel.. Gaat lekker dus.

Nog steeds niets gehoord van het huis... We gaan vandaag zelf maar eens bellen.
Ik zwaai heel even naar jullie..heb het even heel erg druk.

Volgende week dinsdag word ik geopereerd en mijn galblaas verwijdert. Mijn klachten die leken op maagklachten zijn galstenen en de aanvallen komen zo regelmatig dat ik onder het mes moet. Dan 3 daagjes ziekenhuis. En als ik weer thuis ben kom ik hier ook weer vaker kijken en schrijven.
Sterkte de komende week Lala! Ennuh, hier schrijven kan altijd nog hoor... Knap eerst maar lekker op

Rebbel - haha, gelukkig hoeft je man niet op Mima te passen... Eigenlijk hebben jullie het natuurlijk nog veel beter voor elkaar. Bij jullie hoeft er helemaal niet gewend te worden . Vanmorgen heeft Mima een heel uur op de au pairs schoot geslapen. Zo bizar dat ze zich niet in bed laat leggen door haar... Maar ja, de au pair vindt het wel grappig geloof ik (zegt ze tenminste ) Ik ben blij dat Mima en zij het gezellig hebben. Vandaag nog nauwelijks gehuil en veel gekraai en gelach gehoord vanuit de woonkamer (ik ben boven aan het werk).

Vanmorgen heeft ze ook 60 ml FV gedronken. Het merk dat we nu in huis hebben vindt ze wel lekker. Het zuigen op de speen lijkt ze in de weken dat de de fles echt weigerde echt verleerd. Ik heb nu het gat in de speen groter gemaakt en 'schenk' de melk min of meer in haar mondje . Dat vindt ze reuzegrappig, ook omdat ze ontdekt heeft dat ze bellen kan blazen met de melk .

Nala - Essie krijgt alle virusjes achter elkaar. Zielig hoor! Maar ja, zo bouwt ze natuurlijk wel een goede weerstand op.

Momo - Wat grappig dat Bobbie tegen je aan wilde liggen babbelen . Mima gaat de laatste dagen om een uurtje of 6 mopperen. Na de schone luier gaat ze dan ook uitgebreid liggen spelen.
lala ; Heel veel sterkte komende tijd. Galsteenaanvallen zijn echt geen pretje, hoop dat je zometeen bevrijd bent van dat ongemak.

Heerlijk naar de kinderboerderij en het bos geweest. Pindaslingers en vetbolletjes gemaakt (voor de volgende winter?)

Nog steeds niets gehoord van de makelaar Blllgggrghge.

Morgen wellicht naar de dierentuin.
Helaas lijkt de diarree hier weer terug te zijn.

Ook nog last van de snottebellen.

Schiet dus niet op...

Das wel fijn Pauwie, dat Moppie zo goed reageert op al dat eten.

Wel jammer dat je nog steeds niets hebt gehoord van de makelaar. Gewoon achter zijn/haar vodden aanzitten!

Lala, das balen! Gelukkig wordt er snel wat aan gedaan.

Sterkte ermee!

Vis, waar komt je au pair trouwens vandaan?

Vandaag lekker gewerkt. Was een hele tijd geleden, zo op mijn oude groepie.

Essie sliep voor het eerst goed op het kdv.

Helaas moest d'r juf me weer vertellen dat ze Essie een aandachtstrekkertje vindt...

Misschien is dat wel zo, maar dat hoef ik niet 3 weken achter elkaar te horen.

Essie is de laatste dagen erg wisselend onrustig. Vanaaf was het weer feest. Veel huilen.

Gelukkig vond ze met papa in bad gaan erg leuk. Heeft nu ook door hoe ze moet spetteren.
Dierewier, gefeliciteerd met Nesta zijn verjaardag!

Ik ben lekker bezig geweest vandaag. Nu ff lekker op mijn gat zitten.

Ze zijn gister begonnen met de bloementuin leeg te trekken. (ivm die boktor)

Nu zijn ze helemaal klaar.

We zitten echt open en bloot en wonen dan ook aan een drukke weg.

Best wel raar idee dus.

Maar gaan over een tijdje aan de nieuwe bloementuin beginnen!
Nala, wat naar dat de kdv leidster dat zo benadrukt. Ze zegt toch ook wel eens fijne dingen over Essie toch?

Fijn dat Mima het zo fijn het bij de au-pair. Mag ik haar niet een weekje lenen?

Binnenkort ook aan de wortels en bananen!

Behalve veel hoesten (en daardoor soms spugen) gaat het goed met Saba. Die jonger lijkt steeds vrolijker te worden.

Volgens het kdv was het een charmeur. Maar ook hij kan zich volgens hen soms slecht vermaken (Nala)

Maar ja die mensen willen ook het liefst dat de kindjes lekker veel slapen zodat ze het niet té druk hebben... Tja.
Nala; das echt vervelend om te horen! Bij Alissa zeiden ze dat ook steeds...tja, daar is gewoon weinig aan te doen. Ik krijg nu elke week te horen dat Elfje zoveel makkelijker is dan Alissa. Voelt ook niet altijd even lekker, al is het een compliment voor Elfje, op Alissa ben ik ook gewoon heel trots. Misschien kun je de bal terug kaatsen door om tips te vragen? Daar hebben ze vast niet van terug.

Nesta jarig...HOERA!!!

Aruba; jullie ook al beginnen met hapjes...erg leuk allemaal!

Ik heb vandaag de 6mnd pap gekocht met de hoop dat Elfje eens wat meer uurtjes 's nachts achter elkaar gaat maken, want het slapen is hier echt bagger. Ze lijkt wel 2 onder en 2 boven tandjes gekregen te hebben de afgelopen week, dus dat kan ook dwars gezeten hebben.
Nala - Onze au pair komt gewoon uit Nederland. We hebben sollicitatiegesprekken gehouden toen we daar met Kerst waren.

Ik vind het idioot dat de KDV-leidster een baby van nog geen half jaar oud een aandachtstrekkertje vindt. Als ze het negatief bedoelt tenminste. Baby's doen gewoon wat in hen opkomt en het lijkt me normaal dat de ene meer behoefte heeft aan aandacht dan de andere. En het is het werk van de juf om daar goed mee om te gaan. Als ze het te druk heeft moet ze met haar baas gaan praten, niet bij jou gaan zeuren.

Aruba - Ik ben veel te blij met onze au pair. Die is niet te leen :D. Ik kan me goed voorstellen dat Saba een echte charmeur is. Zo ziet hij er idd uit op de foto .

Lala - 4 tandjes ineens! Elfje heeft goed de vaart erin.
Thx meiden, fijn om te horen.

Ik dacht psies hetzelfde, maar als mama ben je tuurlijk niet zo objectief.

Als ze het woensdag weer zegt, ga ik wel wat terug zeggen hoor. (hoop zo dat ik dan niet dicht sla)

Ik hoor eigenlijk iedere week hetzelfde; slaapt slecht en is een aandachtstrekkertje.

Het slapen ging nu dan goed, gelukkig.

Heb ook echt het idee dat ze het zegt, omdat het hun nu meer tijd kost of zo. Maar vind dat dat gewoon hun werk is. Hoort erbij toch? Het ene kind is makkelijker dan de ander.

Nou ja, lig er niet wakker van hoor, maa je hoort toch liever alleen maar leuke dingen over je kind.
Welke kindjes draaien al?
Moppie doet nog vrij weinig, van buik naar rug lukt, maar andersom ligt al tijden d'r arm in de weg.
Mijn computer deed een beetje gestoord!!!!

Wilde eerst niet versturen en daarna deed hij een inhaalslag.

Weet ook niet hoe ik berichten kan verwijderen , dus nu wijzig ik ze maar. 5 dezelfde berichten is ook zo saai!
Laatste officiel vakantiedagje vandaag, moet nog even bedenken of we nog wat gaan doen vandaag. Mijn kntslekinderen zijn in ieder geval alweer lekker bezig en het is alweer een bende in ons huis.

Ik wil in het weekend in ieder geval nog naar de euromast en met de pannenkoekenboot.
Nala ; heb je ook zo'n heen en weer boekje bij het kdv? Kan heerlijk verhelderend werken.... Enne babies blijven babies, heerlijk onvoorspelbaar en niet voor te programmeren.

Lekker trouwens dat ze al snel aan de nieuwe tuin komen werken. Kom in april weer eens langs om te kijken hoe het er voor staat (verjaardag op het laantje).

Bijna iedereen nu aan de hapjes? ik dacht dat ik dan wel klaar zou zijn met de bv, maar ik geloof dat ik het toch nog steeds wel erg handig vind. Ben ook al een hele tijd van de pads af en dat voelde ook als een bevrijding.

Gisteren heerlijk naar de dierentuin geweest. het weer werkte heel erg mee!! Toen we bij de speeltuin aangekomen waren , begon zelfs de zon te schijnen.

We zijn plannen aan het maken voor de zomervakantie. We willen dit jaar met de auto naar frankrijk en dan daar een huisje, stacaravan of ingerichte tent oid. Nog mensen met ervaring of tips..

Hebben jullie al plannen?
Nou Pauwie je bericht is duidelijk overgekomen hoor. 5 keer is misschien iets te veel van het goede . Ik heb geen tips voor je voor de vakantie, want zelf ben ik altijd van de actieve vakanties geweest (fietsen), maar dat zit er nu met een kleintje even niet in. Wij gaan nu in juni 10 dagen naar België in een huisje.

Na 1,5 week slecht slapen, heeft Kabouter de afgelopen 2 nachten goed geslapen en is hij 's nachts maar 1 x wakker geweest om vervolgens weer door te slapen tot een uur of 7. Ik hoop dat het zo blijft voorlopig!

Vanmiddag krijgt mijn moeder de uitslag van de onderzoeken. Ik hoop dat alles goed is!
Hee gymy.

Belgie , Waar?

Ik hoop dat de uistalg ok is vanmiddag.
oh Gym, ik duim hard voor een goede uitslag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven