En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
Met vriend gaat de goede kant op hoor

Hebben wel een heftige periode gehad...en ik neem dan gevoelsmatig blijkbaar wat afstand.

Vandaar Isa nog steeds op 1

En snap dat dat te link is om dan Poef mee te nemen naar de Antillen.

Een kennisje van mij is gaan wonen op Curacao en heeft toen wel haar 2 katten meegenomen.

Vandaar dat ik het vroeg,ging voor haar vrij makkelijk.
Ja Parasol,geweldige oren heeft the Captain,met die pluimen!

Maar die wortel is vreemd
quote:Zoebie schreef op 21 februari 2010 @ 19:24:

Wij hadden eens heel lang geleden, een vuilnisbakkenras van een hond. Uit het asiel. Zoooo'n mooi en lief beestje. Toen we een nest kittens hadden, kwam haar moedergevoel boven en sleepte ze op een gegeven moment de kittens mee haar mand in. En die begonnen bij haar aan de tepels te sabbelen en opeens gaf ze ook melk. Ze was zo trots op haar kinders. Likte ze schoon en verzorgde ze als een moederkloek. We hebben er nog ergens foto's van. Apart was dat zeg. Ze had nooit jongen gehad, maar was ook niet geholpen.Wat apart dat moederpoes dat toeliet! Moederpoes hier tolereerde alleen mij en uk bij haar nest (mits we de kittens er niet uithaalden), de rest werd spugend en grommend weggeblazen. Mijn moeder kwam een keer met de sleutel binnen en durfde amper de woonkamer in te komen, zo fel was ze. En mijn moeder is best wat gewend, qua katten.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Truste ladies

Morgen nog een dagje vrij en dan zit mijn weekje vakantie er weer op.

Tijd om weeres aan de bak te gaan en iets minder op het forum te hangen
quote:Poezewoes schreef op 22 februari 2010 @ 00:20:

[...]

Wat apart dat moederpoes dat toeliet! Moederpoes hier tolereerde alleen mij en uk bij haar nest (mits we de kittens er niet uithaalden), de rest werd spugend en grommend weggeblazen. Mijn moeder kwam een keer met de sleutel binnen en durfde amper de woonkamer in te komen, zo fel was ze. En mijn moeder is best wat gewend, qua katten. Poez de hond was wel zo slim dat ze het pas deed als moeder even weg was. Zoals op de foto. Waaaat moeder weg, zitten die arme kleintjes alleen. Dat kan niet, dan ga ik er maar bij zitten. Maar als die rooie terug kwam, moest ze er snel uit. Hoewel ik ze ook eens allemaal liggend in dat kleine bakkie heb gevonden.
Jaaa, moederpoesies kunnen heel fel zijn. Toen ik nog heel klein was, hadden we thuis een keer een nestje. Ik stond (lompe peuter) een keer op een pootje van zo'n kleintje, die gaf een brul en toen kreeg arme papapoes een enorme optater van mamapoes.

Ik ga ook zo slapen, morgen naar de slaappoli in Ede en dan krijg ik hopelijk een goed Plan van Aanpak voorgeschoteld voor mijn slaapproblemen (ik maak zo goed als geen melatonine aan).
Ik ben mijn eigen bananenschil
Moge, wat een leuke foto's allemaal. Succes vandaag Olijfje bij de slaappoli.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Olijf ik hoop dat ze daar wat voor je kunnen betekenen. Niet slapen is echt rot. Succes.
Goeedemorgen allemaal!

Leuk weer al die foto's, hoewel ik ze hier op werk helaas niet allemaal kan zien.

Parasol...die van jou is echt zó lief, vooral die foto met die wortel! En jouw Scarlett lijkt wel een beetje op mijn Guus...leuk om te zien!

Mooie verhalen ook van Biebelie en Delphicat...kan het me wel goed voorstellen hoor!

Onze katten hebben een tijdje geleden beiden (vlak na elkaar) hun bekken gebroken. We konden ze laten opereren of in de bench doen voor 6 weken. Hebben uiteindelijk gekozen voor 6 weken bench omdat een operatie bijna 1500 euro was en we het eerst op die manier wilde proberen. Voor mij heeft het altijd als een paal boven water gestaan dat als dat zou niet voldoende zou zijn we alsnog die operatie hadden gedaan, wat de kosten ook geweest zouden zijn. Maar toevallig had ik het er laatst met vriendlief over en voor hem was dat toch iets minder vanzelfsprekend....ik wist niet wat ik hoorde!! Gelukkig is het niet zover gekomen, maar hij had hoog en laag kunnen springen, als het had gemoeten was het gebeurd!!
Olijfje...veel succes vandaag!!
Ik heb zo'n hele speciale band met Bo. Beetje raar om te schrijven want ik ben op alle 3 even gek maar met hem een diepere band. Ik heb hem met 6 weken van de dood gered en het was ook liefde op het eerste gezicht. Hij nog te jong en zag mij als "moeder". Die andere katten vond hij ook leuk maar mij nog iets leuker. Ik was in die tijd vreselijk depressief. Niet normaal meer toen. En Bo gaf zoveel levensgeluk toen. Ja kan het niet goed verwoorden maar echt door hem ben ik door die nare periode uitgekomen.

En wat niet te verwoorden is, er is iets tussen Bo en mij. Bo kent ook een soort van "gunfactor". Als ik iets wil dan doet hij dat, ook al denkt hij van "nou ja". Hij vertrouwt mij duizend procent. Zie ik vaak met de opnamens van reclame, hij weet natuurlijk niet waarom het is, maar als ik hem dan vraag iets te doen dan doet hij dat voor mij. Zo van, nou als vrouwtje dat wilt dan doe ik dat wel even. Die andere katten van mij zijn veel eigenwijzer als ik ze vraag om iets op commando te doen. Die kunnen dan kijken van "doe het lekker zelf". Of ze snappen het niet. Maar ze zijn me allemaal even dierbaar hoor.
MV, dat is toch niet raar dat een poes een zo speciale plek inneemt door bepaalde gebeurtenissen in je leven? Ik vind het knap dat hij zo goed naar je luistert. Die 3 van mij zouden ook zoiets hebben van; doe het zelf maar

Ik vind het nog steeds moeilijk dat Sweety dood is. Met haar had ik ook een speciale band. Puur omdat toen ik zwanger was, ze altijd op mijn dikke buik ging liggen, en dat ik merkte dat de baby er dan naartoe zwom/kroop. Maar aan het einde van de zwangerschap ging het zo slecht met haar dat we haar moesten in laten slapen (kanker). Tranen met tuiten heb ik gehuild. Anders was ze nu 13 geweest.

Zoebie, wat een leuke foto's van de hond met haar nestje
Stressed is just desserts spelled backwards
Ah wat zielig Male. Dat hoor je wel meer he dat dieren het aanvoelen als je zwanger bent? Ik ben nooit zwanger geweest dus geen ervaring mee, maar het lijkt mij wel heel bijzonder die band tussen je ongeboren kind en je kat, zoals bij jou Male.
quote:Zoebie schreef op 22 februari 2010 @ 00:33:

[...]

Poez de hond was wel zo slim dat ze het pas deed als moeder even weg was. Zoals op de foto. Waaaat moeder weg, zitten die arme kleintjes alleen. Dat kan niet, dan ga ik er maar bij zitten. Maar als die rooie terug kwam, moest ze er snel uit. Hoewel ik ze ook eens allemaal liggend in dat kleine bakkie heb gevonden.

Wat een shat die hond.

Zou ze niet eigenlijk een eigen nestje hebben verlangd toen?

Ik heb nog een foto van één van de kittentjes die gewassen werd door Ome Joppe:

(Joppe is één van de 2 die met mijn ex mee naar Duitsland is verhuisd,hoop dat hij nog leeft)
MV mooi omschreven hoe jij en Bo één zijn.

En heel begrijpelijk.
Male,heb je nog foto's van Sweety (en i.c.m. je zwangere buik???)
quote:biebelie schreef op 22 februari 2010 @ 11:49:

Male,heb je nog foto's van Sweety (en i.c.m. je zwangere buik???)Oh, dat lijkt me leuk om te zien! Zo'n bolle buik met poes er op!
Dank meiden voor alle succeswensingen, dan wel hier dan wel via Hyves!!

Het blijkt dus dat mijn melatonine-aanmaak pas vanaf 3 uur 's nachts goed op gang komt (uitgevonden via speekseltest) en dan nog uren doorgaat. Vandaar dat ik dus zo verrot inslaap (krijg veel te laat een slaapprikkel enn dus ook veel te laat een ontwaak-prikkel) en standaard wakker word met het gevoel dat het nog midden in de nacht is (en dan is het dus een uur of 11 ). Ik moet nu elke avond om 10 uur (4 uur voor mijn eerste natuurlijke aanmaak) 5 mg melatonine nemen en over een week even opbellen hoe dat gaat. Het moet dus met een week al aanslaan, dus duimen jullie voor me? Ik weet niet meer wat het is om lekker en goed te slapen.

Zo, tot zover de off topic mededelingen van huishoudelijke aard.

Male, ik ben ook erg benieuwd naar evt. foto's! Bijzonder dat jouw kindje ook reageerde op poes-op-buik!

En Bieb, wat een schattige foto van Oom Joppe met kittentje...wat erg dat je helemaal niks meer over hem weet.

Ik kreeg net een mail van Zooplus dat pakket is meegegeven aan TNT, dus ik verwacht dat de postbode hier morgen een groot pak komt brengen. En grr, kreeg ook een mail van ZooPlus dat er nu op (bijna) alles 20% korting is. Zal je altijd zien, net nadat je iets duurs hebt besteld. Nu is het wel een kado van Olijvenpaps, maar toch...
Ik ben mijn eigen bananenschil
Nou Siep is weer helemaal de oude. Alleen nog een beetje aanhankelijker lijkt het wel. Hij komt naast me liggen. Gaat dan lekker op zijn ruggetje liggen rollen en ik moet hem dan op dat mooie zachte witte buikje aaien. Hij is echt spierwit van onderen. Zijn buikje dus hé, geen gekke dingen gaan denken.

Het nadeel is alleen dat ik hem dus niet meer binnen kan houden. De eerste paar keer ging ik mee, maar Zijne Hoogheid wil geen bekijks bij het ontlasten.

Hij komt gelukkig wel steeds meteen terug als hij buiten is.
Ja ik duim voor je Olijfje. Ik zou ZEKER even bellen met Zooplus. En gewoon zeggen dat jouw order net is gekruist met die aanbieding en dat je het toch een groot verschil vindt. (je zou even kunnen kijken of je je bestelling ook weer kan retourneren, niet dat je dat dan doet maar dan kan je ook zeggen, ik wil die krabpaal heel graag hebben dus terugsturen en dan weer bestellen voor die 20% korting vind ik ook zo'n gedoe voor U en mij ........... hint hint)

Ik ben helemaal verliefd op die foto Bieb, Bo doet dat ook altijd bij Kane (die is nu alleen niet meer klein maar ook toen hij kitten was deed hij dat), dat is toch "dwingend" naar een kitten toe van hier blijven zitten, je krijgt een wasbeurt. Met zo'n poot op de kop van Kane blijft hij altijd stil liggen en hard knorren, heerlijk vind hij die wasbeurten.
quote:Splinter02 schreef op 22 februari 2010 @ 00:10:

[...]

Haha, ja dat is waar! Die van jou pakt het rigoreuzer aan!

Mooie foto's heb je geplaatst trouwens! Echt schattig, die wit-met-zwarte koppies. Daarin lijken ze dan een beetje op elkaar.

Maar uh... een speelwortel?? Het zijn waarschijnlijk ook halfbroer en zus....tenminste dat zegt het asiel. Die speelgoedwortel is zijn lievelingsspeeltje. Een stoffen wortel met veertjes aan de top. Beetje catnip erin en gaan met die banaan! Op de foto met de laptop zie je hem ook nog naast de laptop liggen haha.
De verhalen over hoe belangrijk de dieren voor iedereen zijn zijn super om te lezen. Ik heb deze kanjers nog geen jaar maar zou ze nooit meer kwijt willen. Ook mijn honden van vroeger hebben nog een speciaal plekje in mijn hart en daar worden nog vaak herinneringen aan opgehaald samen met mijn ouders:)
Ik herken dat wel. Mijn vriend trouwens ook. Mijn allereerste poes Sylvester was zo'n schatje. Jammer dat ik toen niet meer wist over bijvoorbeeld vlooienallergie. Die had ze maar wisten wij veel. (midden jaren 70) Ik zal eens kijken of ik van haar nog een foto heb en of ik die kan scannen. Ok, ik kan dat niet maar vriendlief wel. Dat was ook een schildpad met wit. Zij herkende het geluid van de auto, en dan kwam ze altijd miauwend naar de parkeerplaats rennen om ons te begroeten. Ze is 13 jaar geworden en is al een jaar of 25 dood maar ik denk nog wel eens aan haar. Mijn moeder is haar ook nog niet vergeten, soms halen we leuke herinneringen op aan Sylvester. Wat een schatje was dat zeg.

Mijn vriend heeft net wat foto's gemaakt van de nieuwste hobby van de poezen. Het water drinken uit de douche.... Wanneer hij terug is van de polder met Tara zal ik vragen of hij ze op de laptop wil zetten. De gewone computer doet raar en slaat steeds vast.
Hier de badkamerfoto's van de poesjes

Zou het niet gewoon zijn dat dit de manier is waarop de poezen duidelijk willen maken dat ze écht écht écht een drinkfontein MOETEN hebben??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven