En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
Qua interieur:

- schreeuwerige speeltunnel: check

- stuk karton midden in de kamer (daar zit ie zo lekker op): check

- stuk stevig inpakpapier (kan ie zo leuk mee spelen, onder kruipen, z´n prooi (stukje vlees) op leggen, kapot scheuren etc.): check

- overal losse speelbeestjes, balletjes, sliertjes: check

- bruin gespikkeld slaaphuisje: check

- géén bloemen (die worden opgegeten): check

- géén planten (idem): check

- overal haren: check

- klimpaal tot aan het plafond (op het mooiste uitzichtplekje in huis): check

- in de werkkamers: afgekrabt behang: check.

- paarse kattenbak (incl. rondslingerende korrels): check.

Gelukkig is poes zelf een schoonheid, echt een aanwinst in de inrichting van het huis!
quote:Splinter02 schreef op 21 februari 2010 @ 18:54:

Qua interieur:

- schreeuwerige speeltunnel: check

- stuk karton midden in de kamer (daar zit ie zo lekker op): check

- stuk stevig inpakpapier (kan ie zo leuk mee spelen, onder kruipen, z´n prooi (stukje vlees) op leggen, kapot scheuren etc.): check

- overal losse speelbeestjes, balletjes, sliertjes: check

- bruin gespikkeld slaaphuisje: check

- géén bloemen (die worden opgegeten): check

- géén planten (idem): check

- overal haren: check

- klimpaal tot aan het plafond (op het mooiste uitzichtplekje in huis): check

- in de werkkamers: afgekrabt behang: check.

- paarse kattenbak (incl. rondslingerende korrels): check.

Gelukkig is poes zelf een schoonheid, echt een aanwinst in de inrichting van het huis!

Planten gaat hier wel weer en bloemen lukt ook. Toen Forest een half jaar was presteerde hij het om een vaas van bijna een meter hoog met daarin gladiolen om te duwen. Vaas bleef heel, Forest gelukkig ook, maar oh wat was het veel werk om al dat water van de vloer te dweilen .

En die speeltunnel gaat er binnenkort ook komen, is wel erg leuk.
Whaha...wat zijn katten toch grappig en geniepig..

Ik kom net thuis (even bij mn moeder op bezoek geweest)

en vriend was boven.

De katten heel hard miauwen en om me heen draaien dus ik wou ze al een zakje zachtvoer gaan geven,dat is hun avondmaaltijd.

Maar ik dacht laat ik voor alle zekerheid nog even naar boven roepen...ik was al een beetje verontwaardigd...waarom ie ze om 19.00 nog niet gevoerd had.

Heb ze het allang achter de kiezen de gasterds!
Tara ligt er relaxed bij Ratteke!!

En die andere hond met kat samen van Sometimes,wat liehief!!

Wij hadden vroeger thuis een grote zwarte labrador maar die was als laatste in huis gekomen bij 4 katten.

Mooi dat hij onderdanig naar de katten was

één van de sjacherijnige oude katers kroop wel eens bij hem in de mand als hij er al lag te slapen..

Oude boerderij waar het niet overal even warm was en die oude stramme kat wou ook wat warmte.

Dan durfde de hond niet eens meer te bewegen,zoooo grappig..

Kat diep in slaap en hond op van de zenuwen.

anoniem_70402 wijzigde dit bericht op 21-02-2010 19:20
Reden: typvoud
% gewijzigd
Wat zielig voor de Zwarte Poef

Als je zo'n prater in huis hebt merk je het direkt hé als ie niet goed in zn vel zit.

Kun je niet een plankje tijdelijk aan de butenkant over het luikje timmeren?

Dan kan Poef er wel niet uit maar kan ie wel even tot rust komen...
Wij hadden eens heel lang geleden, een vuilnisbakkenras van een hond. Uit het asiel. Zoooo'n mooi en lief beestje. Toen we een nest kittens hadden, kwam haar moedergevoel boven en sleepte ze op een gegeven moment de kittens mee haar mand in. En die begonnen bij haar aan de tepels te sabbelen en opeens gaf ze ook melk. Ze was zo trots op haar kinders. Likte ze schoon en verzorgde ze als een moederkloek. We hebben er nog ergens foto's van. Apart was dat zeg. Ze had nooit jongen gehad, maar was ook niet geholpen.
Oooh wat lief Zoebie.

Een pleegmoedertje/assistent moeder.

Als je een keer de foto's wilt plaatsten,ben benieuwd!

Hoe ben je de dag doorgekomen?
Met het opruimen van de zolder heb ik mijn doos foto's weer gevonden. Dus ik zal eens gaan spitten. Ze zullen wel super onduidelijk zijn want het is een eeuwigheid geleden.
Wat vond de moederpoes daarvan? Dat hondje de kittens meenam? Ik vind het een mooi verhaal. ik zie het ook zo voor me, hondje met poesje in dr bek. En dan nog melk geven ook! How adorable and cute!
Owww, ik ga dit niet redden…. Het lijstje uit mijn hoofd leren…. Maar ik ga zeker een poging doen hoor!

MV, knuffel!!! Ik herken zo wat je zegt, een vriendin van mij durft ze ook niet naar buiten te laten, die woont ook aan het water. Doen wat je hart je ingeeft, als je gevoel zegt: “lekker binnen houden”, gewoon je gevoel volgen!

Wij hebben geluk hoof Ratteke en Splinter, voor Monty hadden we Kasper en die wilde ook nooit iets weten van Dribbel, dus ik vind het gewoon geweldig dat deze twee wel met elkaar “knuffelen”. De eerste paar weken heeft de kat overigens alleen maar onder de bank gezeten, want het is zo eng als je kitten bent en er staat een grote snuit die wil ruiken wie je bent

Dephicat, ook dat is zo herkenbaar! Soms zijn ze helden op sokken die katten, en is er eentje die echt heel dominant is. Ik hoop dat Poef in ieder geval weer naar buiten durft straks.

Ben heel benieuwd naar je ervaring met dat ingewikkelde kattenluik!

Hier was dat ook aan de hand, ik heb een kattenluik wat je in 4 standen kunt zetten, naar binnen en niet meer naar buiten b.v. Dat heb ik een aantal keren gedaan, toen zat de indringer hier binnen. Mens wat heb ik die plantenspuit gebruikt! Hij ging zowat door het raam heen van de deur, voelde zich echt heel erg bedreigd. Overigens heeft dat niet geholpen…., de buren zijn verhuisd, dus probleem opgelost.

Splinter, mag tie niet eens bloemen eten? :-)

Biebelie, hahaha errugh!!! Eten eten eten, wat een “loeders”

Whahaha schitterend verhaal over die hond en kat in de mand.

Zoebie, gaaf is dat he? Ben benieuwd of het je lukt om foto’s in te scannen.
Poeh he...heeft me ruim een half uur gekost om bij te lezen (had deze week gewoon nergens tijd om te forummen) maar het was het dubbel en dwars waard...wat fijn dat er weer zoveel beestjes veilig thuis zijn!!!!

Toch ook even met mijn beestjes pronken

Guus toen hij een paar weekjes was:

Guus en Bram toen ze net een dagje bij ons waren, hadden allebei ontstoken ogen, niesziekte en zaten vol met vlooien en oormijt:

Bram zoals ie nu is:

En Guus, hier ook wat groter:

Wauw, Zoebie, wat bijzonder! Vond moederpoes dat goed?

Delphi, zielig hoor, voor Poef! Is het een bekende kat, die binnen wil komen? Ik zou inderdaad voor eventjes het luikje vergrendelen, dan komt er niemand meer in. Hoe lang blijft een kater sproeien, is dat niet na een tijdje weer over?

Talkinghead, dat is echt ellendig, zo´n vaas omver. Blijkt er altijd veeeeel meer water in te zitten dan je dacht! Hopelijk had je geen vloerbedekking... Enige voordeel is meestal wel dat poes zo schrikt dat ie het nooit meer doet.
Ooh Mittens wat zielug!!

Die rode oogjes en bloederige plekjes.

Kwamen ze van een boerderij ofzo?

Bram,prachtig mooi opgedroogd en zo'n mooi rond kopje!!

Zie ik nou goed dat Guus nog steeds een lekoog heeft?

(waar ik vroeger woonde met ex was ook zo'n witte met zwarte vlekken die heette Koetje )
Ja, ze waren echt twee hele zielige hoopjes. Er was ook nog een zusje, kopie van Guus, maar die heeft het uiteindelijk niet gered. Inderdaad kwamen ze van een boerderij!

Guus heeft inderdaad nog steeds af en toe een prutoog, gaat ook niet meer over, maar hij lijkt er verder geen enkele last van te hebben. Het is trouwens nu ook al weer veel beter dan op de foto's!

Hihi...koetje is ook echt een lieve naam!
Forest zal altijd wel erg ondeugend blijven...afgelopen week zat hij weer eens op de koelkast en toen hij er af wilde nam hij een rekje met kookbestek, de pepermolen en een flesje balsamico-azijn mee. Vooral dat laatste was een groot feest om op te ruimen :not:. Wij denken dat ie er iets van zou leren, maar nee, een half uur later zat ie weer op de koelkast.

O ja, we hebben idd geen vloerbedekking, maar parket is ook heel vervelend in de combi met water. Nu was ik er snel bij, maar we hebben ooit een lekkende kerstboom gehad (het crepepapier dat mijn ouders heel lief om de standaard hadden gedaan zoog water op en toen het verzadigd was ging het druppelen). Helaas zien we die plek nog steeds.

Delphi, wat een lastig probleem! En hartstikke zielig voor Poef om zich zo bedreigd te voelen in zijn eigen huis. Wij hebben sinds enige tijd zo'n automatische pieper bij de voordeur staan: onze katten (vooral Forest) voelde zich binnen bedreigd door de buurkat die er steeds langs liep. Voorheen had Olivier daar ook al problemen mee en hij sproeide dan het gordijn bij de voordeur onder (totdat we de onderste rand eraf knipten omdat het gordijn door het vel wassen meer rafel dan stof was, over een verantwoord interieur gesproken). Ik weet niet of dat iets is? Dat je zo'n ding neerzet en aanzet als Poef binnen is? Hieronder een voorbeeld, wij hebben een goedkoper exemplaar, ik denk zelfs via Telsell ofzo.

Kattenverjager-voorbeeld
Ik heb een foto gevonden van de hond met de kittens. Maar hier zit de hond in de kist van de moederpoes.

Zijn mand staat er naast.

Zo leuk om dit nog eens terug te zien.

Wat schattig Zoebie, en je hebt gelijk een nestje kittens die niet bang zijn voor honden. Altijd handig.
Ik moet ook foto's hebben in de mand van de hond, dat de kittens drinken. Ik kom hem denk ik nog wel tegen.
Poppig!!

En wat een lekker bekkie die hond
Zoebie, wat een geweldige foto!! En die kittens zijn echt om vreselijk verliefd op te worden!
Hier liggen de jonge poesjes lekker tegen de hond aan.

Moederpoes vind het wel genoeg. Ze wil er ook bij.

Och Zoebie, wat een prachtig stelletje moet dat zijn geweest!
Hi Viva-ers, even een klein vraagje over de kat (voormalig kater) van vriendlief. De kat is niet helemaal gezond (fulltime verkouden, maar de dierenarts weet ook niet wat ie daarmee aan moet), maar happy, aanhankelijk en knuffelig.

Normaal gesproken zie je bij 'm dat zijn neusje nat is en dat er wat vocht omheen zit. Nu is dat vocht bloed geworden. Wat moet ik daarmee? Ik weet dat jullie allemaal roepen dat jullie geen dierenartsen zijn en dat het van alles kan zijn en dat ie naar de dierenarts moet maar aangezien de kat nog steeds vrolijk en aanhankelijk is, dus normaal, zie ik nog even geen noodzaak (vond het ook niet nodig om een nieuw topic te openen, vandaar).

Iemand enig idee wat het kan zijn? Ik heb wat gegoogled maar werd daar niet veel wijzer uit (behalve dat het volgens mij niet acuut is). Iemand die dat eerder heeft gezien bij een kat?

(ik ben even naarstig op zoek naar een foto van de kat in kwestie om in de sfeer van het topic te blijven, maar ik kan het even niet vinden).
Wow jullie hebben overuren gemaakt! Had een weekendje niet geforumd....is dus duidelijk geen optie haha.

Etosha, wat een genot dat Tunya weer terug is! Iemand zei dat ze dit weekend terug zou komen en dat is gewoon gebeurd! Super!!

Welkom aan alle nieuwe dierenvrienden. Gaarne zoveel mogelijk spammen.

@Captain Obvious: Niest de kat veel? Ik heb een chronische snotteraar en als ze een tijdje veel niest dan springen er bloedvaatjes. Volgens de DA klinkt dat erger dan dat het is en is dat omdat het teveel overbelast wordt. Helaas heeft die van mij een bacterie waar ze nooit helemaal vanaf komt en om de zoveel tijd moet ze een AB ervoor. Verder overigens een levendig ding:)
Oh ja en wat een geweldige foto's van de surrogaat-moeder:) Smelt smelt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven