Mei 2008

26-08-2007 09:59 2248 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleeftijdbevallenvan deroepnaamgewicht (g) /cmAngela2824-04-20082eSophie3270g /48cmPlevier3430-04-20082eMiko3290g /49cmValdispert3403-05-20082ePablo3470g /51cmBowie03-05-20083eTim3380g /50cmPriek2704-05-20081eJens4400g /52cmSabrina2504-05-20082eNathalie4060g /52cmDurske3709-05-20082eAnnabel4340g /53cmBillybob2812-05-20081eZane3740gLeeuwedraak3113-05-20081eTara3955g /53cmRegina3214-05-20082eElise4500g /52cmMilagro3421-05-20081eIda3570gMelissa3024-05-20081eThierry3610g /50cmMoon2902-06-20082eThomas3600g /48cmCharmant2404-06-20082eYoshua5250g
Goedemorgen allemaal,

Mag ik ook nog meedoen?

Ik had al een donkerbruin vermoeden dat ik zwanger zou zijn, maar op een of andere manier vond ik het nog eng om een test te doen, raar he?

De hele tijd waren die testen mn hoop, en nu ik het (bijna) zeker wist, vond ik het opeens heel eng om te testen.

Maar vanmorgen toch gedaan, en ja hoor, zwanger!

Heb al een beetje zitten meelezen met iedereen hier, en ik hoop dat het bij iedereen goed blijft gaan! En Toosje, ook bij mij in de familie veel tweelingen, en bij strakke broeken ( alles wat geen legging of joggingbroek is) moet ik het knoopje ook al losdoen...

Maar voor het lijstje:

charmant, 24 jaar, 2e kindje, uitgerekend 23 mei en ga straks de dokter bellen.

Moet nog een leuke verloskundige zoeken, maar ik ga nu eerst even de oudste naar school brengen...

Groetjes, Charmant
nou meiden,

Ik heb straks 2 examens....gaan jullie duimen?

Nou ik kom later reageren.

Nieuwe zwangere...Welkom!!!! en gefeliciteerd
Hallo meiden!

Joy, wat een verdrietig nieuws! Lijkt me erg vervelend om nu te moeten afwachten wat er verder gebeurt. Heel veel sterkte!

Sabrina, heel veel succes met je examens!

Vorige week ben ik een aantal dagen wat oud bruin bloed verloren. Ik had me er toen al op ingesteld dat het waarschijnlijk fout zou gaan. Maar aangezien het na drie dagen weer ophield, en ik geen krampen kreeg, ben ik toch weer hoopvol geworden. Aanstaande vrijdag heb ik een echo, en ik hoop dus heel erg om dan te horen dat alles goed gaat.

Over de zwangerschapskwaaltjes: Ik heb zelf totaal geen last van vermoeidheid, niet meer dan anders iig (ik ben van nature al een vrij lui persoon, haha). Ik heb wel behoorlijk pijnlijke borsten, alsof ze helemaal blauw zijn. Ze zijn ook een cupmaat gegroeid volgens mij, tot groot plezier van mijn vriend. Ik ben in vlagen misselijk, maar aan de andere kant ook heel erg hongerig. Het lijkt wel of mijn buik 's avonds al echt op een zwangerschapsbuikje lijkt, maar dat kan ook door de hongeraanvallen komen...

Groetjes!
Dames, even F5 drukken voor een nieuw schema.

mvr1975, wanneer ben je uitgerekend of heb ik daar overheen gelezen?

Sabrina, succes met je examens!

Groetjes,

Regina
mvr1975, ik lees net je andere topic! Ik duim voor je dat alles goed komt en dat het bloeden stopt! Wat duurt het dan nog lang he voor het 3 oktober is. Kom maar lekker hier schrijven hoor, wij kunnen er wel tegen als iemand 100 keer per dag verteld dat ze bang is en onzeker.

Heel veel sterkte meid!

Dikke knuffel!
@Joy: als je hier nog leest: heel veel sterkte...

Wat is dit ook een (te) spannende tijd, he? Ik zal blij zijn als we een maandje of zo verder zijn en alles loopt op rolletjes...dat we het alleen nog over kwaaltjes hebben en kleine onzekerheidjes ipv bloedverlies en grotere verliezen. Maar dat neemt niet weg dat je het hier kan spuien, hoor, zoals Regina ook al zegt.

Hier zijn we weer een behoorlijke stap verder: gisteravond had ik m'n 1e bezoek aan de verloskundige. 'k Kreeg gelijk een echo en ze zag een kloppend hartje. Super. Manlief was niet mee vanwege zieke dochter en ik vond het doodeng om dat ding op m'n buik te krijgen en op de uitslag te wachten.

Over 3 weken (8 oktober) mag ik weer langskomen en krijg ik weer een echo.

O: de uitgerekende datum is trouwens wel veranderd. Volgens de echo was het 7 mei.
hé dames,

Daar ben ik weer. Ik heb mijn examens zeker gehaald, want ik heb in ieder geval van de 40 vragen 30 vragen goed.

Nou en door al die drukte en met een kleintje erbij heb je helemaal niet zoveel tijd om bij je zwangerschap stil te staan. Donderdag ben ik alweer 8 weken zwanger! Jahoe!

Durske: Jeetje gefeliciteerd met het kloppende hartje, voelt wel goed he! Ik heb dinsdag mijn eerste echo en blij als ik dat ook te zien krijg. Ik heb die bevestiging echt nodig.

He meiden, moet ik de msn-groep maar verwijderen? Heb het idee dat jullie daar nog niet echt klaar voor zijn of zin in hebben. Dan haal ik hem gewoon weg en gaan we hier weer gewoon verder

Ik weet niet of anderen hetzelfde probleem hebben, maar ik krijg steeds een melding dat er een technische storing is en het later moet proberen!! Dat doe ik dus al een paar dagen, hmmm.

Goed gedaan Sabrina, lekker gevoel iig!!

Joy, wat verdrietig, ik hoop dat je lichaam snel weer hersteld is.

Nieuwe zwangeren, gefeliciteerd en welkom!!

Hier gaat het redelijk, geen bloed meer verloren. Wel heb ik af en toe een zeurbuik. En ik weet dat veel vrouwen dat hebben, maar nu schiet ik er van in de stress. Vrijdag mijn tweede echo, als alles goed is hoop ik dat ik de angst een beetje los kan laten. Ik krijg er gewoon pijn van in mijn nek en schouders.
Storing bij de msn-groep bedoel ik.
Goedemorgen dames,

Durske, gefeliciteerd met je goede echo! Moet toch een heerlijk gevoel zijn om dat kloppende hartje te zien. Ik zal straks het schema even aanpassen en je op 7 mei zetten. Dat betekent dus dat je vandaag precies 7 weken zwanger bent. Wel lekker dat je over 3 weken weer een echo krijgt, weet je tenminste zeker dat het goed blijft gaan.

Sabrina, gefeliciteerd met het halen van je examens, goed gedaan!

Plevier, ik duim voor je dat het morgen allemaal weer goed is en dat je inderdaad niet langer in de stress hoeft te zitten.

Hier is alles goed. Ben nog onzeker en heb af en toe last van 'krampjes', maar dat kunnen ook mijn darmen zijn. Ik zou blij zijn als het 12 oktober was, en we hopelijk een goede echo hebben.

Gijs ligt te jammeren, ga even naar hem toe.

Regina
Hallo iedereen,

Ben even úit de lucht geweest' maar ben weer volop aanwezig

Joy, wat afschuwelijk! Van mijn kant ook een dikke knuffel.

Nieuwe zwangeren: Gefeliciteerd en welkom.

Ik lees ook de kwaaltjes en kan me daar volledig bij aansluiten. Zere borsten, met vlagen echt kotsmisselijk... wat ik niet lees is stemmingswisselingen. Mijn god, wist niet dat ik zo onredelijk kon zijn! Mijn man moet de eerste maanden echt veel slikken want echt leuk ben ik nu niet.

Heb het inmiddels ook aan een andere collega verteld, want het wordt gewoon steeds moeilijker om het niet te vertellen... Hoe ervaren jullie dit?

Regina, nog even voor je schema: ik moet volgende week donderdag naar de gyn. en ik krijg dan voor de 2e keer een echo! Ik hoop dat ik dan een hartje kan zien dan is het helemaal echt.

Nou dames ga de was even ophangen (moet helaas ook gebeuren)

Kus Angela
Hoi meiden, voor wie nog spulletjes nodig heeft: 20 t/m 23 houdt Prenatal weer de Mama Mazzeldagen met 20% korting op bijna het hele assortiment. Wie weet welke koopjes je nog op de kop kunt tikken...?

Link naar de Mama Mazzeldagen

Sabrina, ik heb me wel aangemeld bij de groep maar moet zeggen dat ik er zelf nauwelijks gebruik van maak
20 tot en met 23 september dus... (zwangerschapsdementie slaat hier al vroeg toe...)
Nieuwe zwangeren: van harte welkom! We zijn al met een behoorlijk clubje.

Ook ik vind dit een heel spannende periode. Hoewel ik een heel goed gevoel heb over mijn zwangerschap, ben ik realistisch genoeg om te weten dat er nog een hoop mis kan gaan. Zou de klok ook graag een weekje of zes naar voren zetten....

Durske, wat heerlijk om het hartje te hebben horen kloppen! Wat moet dat geruststellend zijn geweest.

Angela, die stemmingswisselingen zijn helaas erg herkenbaar.

Vlak voordat ik erachter kwam dat ik zwanger was, dacht ik dat mijn menstruatie er aan zat te komen en dat ik mega-last had van PMS. Zo ben ik enorm uitgevallen tegen iemand over iets wat helemaal niet zo ontzettend erg was.

Eerlijk gezegd houd ik mijn hart vast op dit punt. Toen ik vanwege mijn ziekte in een kunstmatige overgang zat, had ik ook enorme (hormonale) stemmingswisselingen, kennelijk ben ik er gevoelig voor...

En ja, het is ook voor mij heel moeilijk om het nieuws geheim te houden. Mijn ouders, schoonouders, zussen en twee goede vrienden weten het dus al. Ook wat dat betreft zou ik de klok graag naar voren zetten!

Verder is mijn honger werkelijk onbeschrijflijk. Ik eet letterlijk twee keer zo veel als voorheen. Gelukkig heb ik alleen maar zin in gezonde dingen, dus dat scheelt. En ik ben (nu nog...) aan de magere kant, dus ik kan het hebben.

Morgen ga ik voor het eerst naar de gynaecoloog!! Maar voor een echo is het denk ik nog te vroeg (ben dan precies 6 weken zwanger).
Ik vind het wel fijn te lezen dat ik niet de enige ben die af en toe zo onzeker is. Ik kijk ook echt uit naar de echo aanstaande vrijdag, ik hoop dat ik dan een kloppend hartje hoor/zie. Ergens heb ik ook het idee dat ik daar straks lig, en dat ze zeggen: 'Goh mevrouw, wat komt u hier eigenlijk doen? U bent helemaal niet zwanger!' Heel raar, zelfs na 3 positieve testen kan ik het soms nog niet helemaal geloven.

Over de stemmingswisselingen: daar heb ik ook wel last van. Over het algemeen ben ik heel vrolijk, maar soms kan ik in tranen uitbarsten over de meest rare dingen. Gelukkig heeft mijn vriend een brede schouder, ik roep ook altijd meteen dat het vast hormonen zijn.
Oh ja, over het geheimhouden: Wij hebben het nog aan helemaal niemand verteld, we willen wachten tot we weten dat alles goed is, en het dan met 12 weken ongeveer vertellen. Af en toe heb ik het idee dat ik zowat uit elkaar barst, dan wil ik het wel van de daken schreeuwen. Maar ik vind het ook erg fijn dat het nu nog ons kleine geheimpje is.

Het is wel erg lekker om hier mijn hart te kunnen luchten!
Lieve meiden,

Wat leuk om al jullie verhalen te lezen. Nieuwe schrijfsters van harte welkom!

Joy, ik zit gewoon te grienen voor de pc. Wat ontzettend jammer dat je een mk hebt gehad. Hoe is het nu met je? Heb je veel (lichamelijke) pijn gehad? Meid, ik denk aan je en wens je heel veel sterkte!

Priek, ik ben ook hartstikke onzeker over deze zwangerschap. Zelfs nu ik het allemaal al een keer heb meegemaakt, vraag ik me voortdurend af of het kindje nog leeft en zo ja of het goed gaat. Die angst voor bij de eerste echo is dan ook zeer herkenbaar. Dat ze dat apparaat erop zetten en dan een lege baarmoeder zien... Ach ja, er zit niks anders op dan af te wachten en vertrouwen te hebben in de natuur.

Milagro, wat spannend allemaal he? Ben zo benieuwd naar je eerste afspraak bij de gyn. Misschien kan er wel een vaginale echo worden gemaakt?

Hayat, sterkte met je zoon en zijn arm. Wat fijn dat de echo er goed uitzag!

Angela, ik vind het ook ontzettend moeilijk om nog even mijn mond te houden over het feit dat ik weer zwanger ben. Van het weekend hadden we allemaal feestjes en was het helemaal lastig om niks te zeggen. Dat was trouwens niet het enige lastige: er waren allemaal lekkere dingen die ik helaas niet mocht eten en drinken zoals leverworst, rauwmelkse kazen, gerookte zalm, prosecco en wijn... Tja. Ik geloof niet dat het laatste iemand is opgevallen.

Regina, schrikken zeg, die krampen. Toen ik het had stortte mijn wereld even in, terwijl het verder gewoon goed is gegaan. Maar ik bedoel maar te zeggen dat ik je schrik en angst begrijp. Heel veel sterkte ermee. Hoe oud is Gijs trouwens?

Plevier, laat je ons weten hoe het vrijdag is gegaan? Ik kan me goed voorstellen dat na je bloedverlies de schrik er goed in zit! Spannend.

Sabrina, fijn dat je examens zo goed zijn gegaan! Ben trots op je. Nou kan je met een goed gevoel een middagdutje gaan doen. Slaapt Eveline nog altijd 's middags een poosje?

Duurske, wat fijn dat je al meteen een echo kreeg. Bij onze vkpraktijk hebben ze zo'n apparaat niet, dus moet je bij een andere instelling steeds (2 keer dus maar) een afspraak maken. Misschien dat ik bij de gynaecoloog vaker een echo zal krijgen, maar dat is pas vanaf 36 weken en dan is er niet bijster veel te zien op een gewone echo...

Andere meiden, tot later weer.

Hier alles wel goed, maar ik ben nog steeds absurd moe. Dat had ik bij de vorige zwangerschap ook wel, alleen had ik er toen geen dreumes bij! Dat scheelt wel een hoop. Ons jongetje kreeg maandag weer eens een pseudo-kroepaanval. Dat is een soort aandoening waarbij de luchtwegen vernauwen en er moeilijk ademgehaald kan worden. Hij blaft dan als een zeehond. Het is heel zielig, want door de paniek van het niet goed kunnen ademen moet hij huilen, waardoor hij meer lucht nodig heeft, wat dus niet lukt door die nauwe luchtwegen. Ik was bang dat we naar het ziekenhuis zouden moeten, dus heb mijn man van zijn werk laten thuiskomen (heb zelf geen rijbewijs), maar het ging langzaam al beter. Wel heeft de kleine nog de hele nacht lopen spoken. Blijkbaar kon mijn weerstand dat niet aan met als gevolg dat ik nu strontverkouden ben. Met het kleintje gaat he inmiddels weer goed, nou zijn pa en ik nog. Hihi.

Verder ben ik weer begonnen met Moeders voor Moeders. Het is dat het voor een goed doel is, want anders zou ik het vanwege de stank niet doen. Op zich heb ik weinig last van misselijkheid, maar die flessen meuren wel zo gigantisch, dat ik alsnog een paar keer over mijn nek ben gegaan. Alles voor het goede doel zullen we maar zeggen.

Ik zal blij zijn als ik eindelijk mijn eerste echo heb gehad, maar ik weet nog niet eens wanneer dat zal zijn. Dus zit er niks anders op dan te wachten... De essentie van zwanger zijn is wachten. Pfffff.

Fijne dag allemaal, Utah.
Phoe, als ik jullie berichtjes zo lees word ik toch een soort van onzeker. Voel me bijna schuldig, maar ik heb echt nauwelijks ergens last van. Ja, beetje moe en zere borsten. Maar niet vaker plassen, niet misselijk, geen last van bepaalde geurtjes, geen stemmingswisselingen... Herkenning bij iemand? Begin me bijna af te vragen of ik wel zwanger ben... (maar heb toch echt 3 positieve tests liggen).

Heb ergens de term 'windei' gelezen, en dat laat me maar niet los. Stom hè? Kijk dan ook errug (!) uit naar de eerste echo, 5 oktober. Maar dat duurt nog zo laa-haang (**dram dram**)....
Hoi!

Daar ben ik ook weer eens. Zit eigenlijk alleen te internetten op mijn werk. We zijn namelijk onlangs (nou ja, sinds 01/08) verhuisd naar een nieuwbouwhuis en zijn nog niet aangesloten bij de kabelleverancier. (Ze wisten zeg maar niet dat in dat deel van de stad al mensen woonden.... Beetje suffig...). Afijn, hier alles verder prima!

Leeuwedraak, ik ben ook niet bijzonder van de zwangerschapsverschijnselen, bij mij is het op en af. Dan weer misselijk, dan weer niet. En af en toe vreselijk moe. Zit dus ook regelmatig met de onzekerheid of het wel echt zo is. Gek he? Ben nu toch al echt bijna drie weken niet ongesteld geweest, dat zou toch wat moeten zeggen...

Afijn, ik heb gelezen dat we er weer vele nieuwe zwangeren bij hebben. Gezellig druk! Allemaal van harte gefeliciteerd! (Ik hoop dat ik iedereen een beetje uit elkaar kan houden, maar dat komt vanzelf wel denk ik).

Verder nog gelezen dat een aantal dames mooie echo's hadden: ook van harte!

En Joy, ik hoop dat er voor jou snel zekerheid komt. Moeilijk lijkt me dat! Heel veel sterkt!

Groetjes!
Utah, ik ben blij te lezen dat ik dus niet de enige ben die zo onzeker is. Bij mij komt het ook wel voort uit het feit dat ik 1 dag na mijn 1e positieve test wat bloedverlies had. Dit ging 3 dagen door, heel weinig en bruin, maar toch. Eigenlijk hadden we er ons op ingesteld dat het wel mk zou worden, maar na 3 dagen verdween het bloed, en bleek ik nog steeds gewoon zwanger. Week later nog een test gedaan, nog steeds zwanger. Het voelt dus ook een beetje raar om helemaal blij te zijn, terwijl we anderhalve week geleden nog zo verdrietig waren. Daarom kijken we ook zo uit naar die echo, dan weten we tenminste zeker (nou ja, bijna zeker) dat alles goed gaat.

Leeuwedraak en Hila, ik kan me inderdaad best voorstellen dat je je ook onzeker voelt als je niet zo'n last hebt van de zwangerschapsverschijnselen. Aan de ene kant natuurlijk wel lekker (de hele dag boven de wc is ook niet alles, gelukkig heb ik daar ook geen last van), maar ik merk dat alle pijntjes voor mij ook een bevestiging zijn van wat er binnen in me gebeurt.

Hebben jullie nog leuke tips mbt het grote nieuws vertellen aan (aanstaande) opa's en oma's? Die van het t-shirtje is erg leuk, maar ik heb helaas geen kind om dat aan te kunnen trekken....;-)
Hoi Priek,

Vwb dat vertellen aan de ouders: ik heb de afgelopen tijd in het vertellen wel gemerkt dat de boodschap op zich genoeg emoties losmaakt. Wat mij betreft volstaat gewoon vertellen dus. Maar dat moet je natuurlijk ook voegen. Als jij iemand bent die overal een creatieve draai aan weet te geven, kan ik me voorstellen dat jij je er iets anders bij voorstelt.

Succes in ieder geval. (Hebben jullie al in je hoofd wanneer je het wilt gaan doen? Wachten jullie tot de 12e week?)
Hila, dank voor je reactie. Ik denk inderdaad dat de boodschap al genoeg emoties los maakt, het is aan beide kanten het 1e kleinkind. Ik dacht ook meer aan iets kleins, zoals bijvoorbeeld een taart meenemen, met muisjes versierd ofzo. Nou ja, we zien wel, we willen inderdaad wachten tot week 12, dus nog 4 weken.
Hallo dames!

Mag ik ook meekletsen?

Ik ben er sinds afgelopen maandag achter dat ik zwanger ben. Nou ja, had het vermoeden al wat langer, maar maandag zag ik toch echt een (wel heel vaag hoor) streepje!

Verschijnselen zijn er ook al: misselijkheid (gelukkig niet zo heel erg, meer weëig gevoel), pijnlijke borsten, veel plassen, moe en ja hoor: Honger!!! Kan echt de hele dag wel eten

Oh ja, ben 37, zwanger van mijn 4e, en uitgerekend eeeh, ik dacht de 25e.

En nee, heb het nog niemand verteld! (ja mijn vriend wel natuurlijk duh)

Groetjes, Liv
hallo

ben idd mijn leeftijd vergeten ik ben 32 en ongeveer half mei uitgerekend

in aug een ongi gehad maar niet zo als normaal dus vk durfde niet 100% zeggen deze meeteld, gaat uit van wel dan ben ik as vrijdag 6 weken anders ong 8?

maar 3 okt hoop ik dat ze wat kunnen zien, lees veel over 10-12 weken

dan echo doen.

bloeden is gelukkig opgehouden, nog iets wat bruinig

heb wel een enorm opgeblaxzen gevoel, en vlagen misselijk

ook af en toe prikkels in benen, en slapjes

weet iemand ook of er bv bij 6 weken bepaalde kwaaltjes horen en bij 12 weken etc

of kan dat gewoon vanlles zijn en pp verschillend

is er ook ergens iets tevinden over outlet baby kamers, nu nog erg vroeg iets te kopen.

en iemand misschien een tip ik sport met een collega fitness/we doen een bepaald rooster met van alles ook buikspieren etc e

maar ik wil beetje rustig aan doen en ze is nu net terug van vakantie

en wil dus weer afspreken

ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, bv last van me rug heb of druk ben?

durf t nog niet te vertellen, wie weet zegt ze per ongeluk iets en dit is te persoonlijk om uit telekken op je werk

zeker erg fijn om hier lekker te kletsen over van alles,

t is allemaal nieuw voor me en denk steeds wat moet ik allemaal regelen haha

je hoort ook vroeg mogelijk opvang moet regelen, maar moet je bij de belastig een formulier vragen? om eea op tegeven zodat je weet wat je terug krijgt?

een hele lijst alweer haha

nu even lekker op de bank

tot snel
Voor iedereen die vrijdag ook een echo heeft( blijkbaar een populaire dag haha): zodra "de staaf" naar binnen ging was het vruchtje te zien en ook meteen een hartje. Ik was toen 7w6d. Dus niks zoeken oid. Dat dacht ik ook, maar omdat het inwendig was, was het meteen BINGO!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven