M '06

18-03-2009 18:01 3023 berichten
Alle reacties Link kopieren
nieuw topic!!!!
Merel, hoe was het gisteren?

Indian, dat doen wij ook altijd. 1 x per week alle drinken,beleg, brood, e.d halen. Maar om de dag kocht ik wel vlees, groente en eventueel fruit of vergeten dingen.

Ik vind vlees uit de vriezer nl niet zo lekker.

Nu wordt dus echt alles 1 x per week gekocht. Heb nu diepvriesvlees, diepvriesgroente en vergeten is pech en een week wachten.

Afgelopen week ging t goed.

Gelukkig weet ik dat het geen verschil maakt qua voedingswaarden. Heb ooit een tijdje bij een voedingsdeskundige gelopen en daar gehoord dat verse groente of groente uit een pot/vriezer net zo veel vitamines e.d. bevatten. Dus sindsdien doe ik geen moeite meer met snijden, wassen etc. Tenzij het bv voor stampot rauwe andijvie oid is. Want dat vind ik alleen lekker bij mn vader vers van het land.
koffie, zwart graag...
ja voor stampot is dat idd het lekkerste!!
Merel: hoe was het?

Indian: das gek van je pc, dit jaar is er geen 29 feb ! Ach, mocht de kaart aankomen, dan zal ik hem zeker apart houden. Jij bent er trouwens vroeg bij met kaartjes sturen. Hhmm, ik zie het meestal pas te laat, tenzij mijn oog is gevallen op de verjaardagskalender die op het toilet hangt en ik er van te voren aan denk om een kaartje te sturen.

Knappe D, zelf gaan staan in de box !

oh, boodschappen haal ik tegenwoordig wanneer ik weer wat nodig heb. Geen vaste planning meer. Eigenlijk komt het er op neer dat ik 2 keer in de week in de supermarkt te vinden ben.

Ja, Syl, verse andijvie is veel lekkerder door de stamppot heen! Ik koop altijd van de voorgesneden, gewassen verse andijvie. Dat is een kwestie van door de aardappels heen doen. Lekker makkelijk!

Bepaalde groente vind ik sowiezo vers veel lekkerder (spercibonen, andijvie, bloemkool).

Emdin was afgelopen nacht niet helemaal lekker. Had zijn bed ondergespuugd en daarna nog 1x in de emmer. Gelukkig had hij vandaag nergens meer last van. Het enige is dat hij nu wat minder eet. Ach, beter minder dat het er weer uitkotsen :puke:

Gisterenmiddag lekker naar de dierentuin geweest en het was zalig. Wel een koude wind, maar een heerlijk zonnetje. We kwamen een oud vriendinnetje van de KDV tegen en uiteindelijk is ze nog met ons meegeweest om te spelen samen met Emdin. Haar moeder heeft haar omstreeks 17.10 uur weer opgehaald. Was wel even leuk voor Emdin, iemand te spelen.

Morgen ga ik weer werken. Geen koorts meer, de infectie aan mijn been is over en ik hoef nog maar 2 dagen AB te slikken. Helaas is mijn hoestje nog niet verdwenen, maar dat duurt altijd langer dan gepland.

Vandaag niet veel uitgespookt. Vanmiddag even bij oma op visite geweest en daar lekker thee gedronken. Zelfs Emdin vond de thee heerlijk.

Frans: hoe is de keelontsteking en de griep?

Juul, Scooby, Xop, Tiramam, Pips: alles goed met jullie?

Zo, ga weer lekker surfen. Fijne avond allemaal!
Merel, hoe was het? Was V mee?

Zaterdag weg geweest (feestje) en Lynn was het hele weekend ziek. Nu gaat het weer beter en komt er zo een vriendin op bezoek (hoogzwanger, heb haar al even niet gezien, ik ben benieuwd!)

Later meer
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Hoi!

HIEPERDEPIEP HOERAAAAAAAAA voor onze eerste 4 jarige hier!!! Lieve Valentijn, van harte gefelicteerd met je verjaardag!! Ik hoop dat je een leuke dag hebt met veel cadeautjes en slingers en taart en gezellige visite!! Jee, je bent nu 4 jaar en dus groot!!!

Lieve Merel, van harte gefelciteerd met je grote zoon! Goh je oudste kind naar de basisschool, dat zal wennen zijn zeg! Hebben jullie het gisteren gevierd of vieren jullie het vandaag? Wat mag hij trakteren en wat heeft hij van jullie gekregen?

Ik ben weer beter! Jee ik was echt ziek vorige week. Zo balen want man was weg en ik moest dus voor de kinderen zorgen terwijl ik ziek was. Donderdag konden ze gelukkig naar mijn moeder toe. Vrijdag heb ik mezelf naar de huisarts gesleept en kreeg ik antibiotica. die hielp wel goed, maar helaas heb ik daar nu een allergische reactie op zodat ik er nu helemaal gestippeld uitzie. En het jeukt!!

Q, hoe is het met jou? Ben je weer aan het werk gegaan vanochtend?

Merel, hoe was de uitvaart?

En jee neem jij madelief mee naar het theater? Wat een held ben je dan zeg. Dat had ik echt niet gedurfd met Bojan, die ko(a)n zo gillen . welke voorstelling was je naafr toe?

Syl, hoe is het vandaag? Ga je al wel naar een fysio voor je bi? Helpt dat een beetje?
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Ik doe trouwens 1 keer in de week boodschappen. Neem Milena en Bojan mee en mik de hele kar vol ;) . Tussendoor moet ik nog wel eens wat halen wat ik vergeten ben, maar in principe sleep ik alles voor de hele week op vrijdag in huis.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Goedemorgen!

Van harte gefeliciteerd met Valentijn, Merel!! Ondanks alles toch een hele fijne dag gewenst!!

Pittig, hoor, dat je zo ziek was en ook nog alleen voor de kids moest zorgen, Frans! En oeghhhh.... jeuk van de AB. Aiaiaiaiai, ik weet niet wat erger is...pijn of jeuk. Dat laatste word je gewoon GEK van, of niet?!

Jee, Juul, Lynn ziek terwijl je een feestje had; vervelend is dat.... Maar goed, ook vooral heel zielig voor Lynn zelf!

Leuk, een hoogzwangere vriendin! Is het haar eerste?
Hier ook 1x per week en heel soms nog wat ophalen tussendoor. Kost 't minste tijd .
Oeps, ik had de 25e in mijn hoofd voor Valentijn.

Valentijn (en mama, papa en Madelief) gefeliciteerd met je 4e verjaardag!!!
Hiep hiep hoeraaaaa voor Valentijn!!!

Ik had de 27e in mn hoofd. maar dan is sofie jarig zie ik nu.

Vroeger deden we ook 1 x per week boodschappen. Maar we hebben ook een tijd in het centrum gewoond op 3 minuten van de AH dus sindsdien deden we om de dag boodschappen.(vlees/groente). En 1 x voor de houdbare spullen.

Juul, balen zeg dat ze zo ziek was t weekend. Inmiddels opgeknapt?

Ik heb vanaf week 12 in de zwangerschap al fysio. Heeft zeker geholpen want bij Jasper was t echt veeeeel erger dan nu.

Frans, oei allergisch voor de ab!
koffie, zwart graag...
Lieve Valentijn, hartelijk gefeliciteerd emt je 4de verjaardag!!

Ook merel, MErelman en Madelief gefeliciteerd!

Vind dit toch wel weer een bijzondere leeftijd, netzoals de eerste verjaardag.

Nu veranderd er weer veel, in de zin van, ze gaan naar school etc etc.

Q, ja koop meestal de kaarten en schrijf ze dan zelf. Maar heb het nu ingesteld op de pc en die laat ze versturen op de datum die ik aangegeven heb. Alleen met die van Emdin is iets mis gegaan, verwacht dat die ook vandaag al aankomt

Ga weer, moet naar de KA met Yuma. Vanmorgen gezwommen, net nog even gestofzuigd en moet nog even dweilen, en ben al zoooo moe. Maarja, even doorbikkelen, dan rusten we uh, woe middag wel weer uit.

Dus kom straks wel weer even lezen!
Nee, haar 3e, ze is ervaren dus

Man was thuis bij Lynn, die was niet naar het feestje. Het viel wel mee hoor, last van haar buik en een beetje koorts. Ze eet nog steeds niet veel, maar de koorts is weg.

Fijn dat je weer beter bent, Frans! Poeh, en ook alleen voor de kindjes zorgen, pittig!

Sam ligt al 2 1/2 uur te slapen, ik weet niet wat ik meemaak! Sowieso slaapt hij beter als hij slapend uit de maxi cosi komt, maar dit is wel erg lang voor zijn doen.

Ik vrees dat ik erg lui ben als het op boodschappen doen aankomt. Elke dinsdagmiddag komt Albert bij ons (en bij 2 van onze buren, ben dus niet de enige ), tussendoor haal ik nog wel vers brood, groente en wat ik vergeten ben.

Intussen is het 6 uur later, vriendin stond op de stoep... eerst maar eens posten.
Valentijn en mama Merel: van harte gefeliciteerd met je en je zoons verjaardag ! De feestelijk heden nog in volle gang?

En een spannende dag voor de boeg morgen, de allereerste echte schooldag!

Indian: jaaaaaaaaaaaaaah, de verjaardagskaart is binnen. Maar ik heb hem netjes apart gelegd en nog niet opengemaakt. Alvast bedankt, mocht ik het tegen de tijd dat Emdin jarig is vergeten om je te bedanken.

Juul: wat vervelend dat Lynn ziek was dit weekend, maar ook weer goed te horen dat ze zo is opgeknapt. Ach, een keertje minder eten, is niet erg. Zo lang het maar niet elke dag gebeurt. En hoe lang heeft Sam uiteindelijk geslapen?

Frans: balen dat je een allergische reactie hebt op de AB! Mag/moet je het nog doorslikken om de kuur af te maken?

Ik ben vandaag weer wezen werken en dit viel niet tegen.

Mijn AB-kuur loopt morgen af. De enige reactie waar ik last van heb, zijn maag/darmklachten, maar dit wordt ook beschreven als een bijwerking. Ach, een paar dagen extra poepen, kan geen kwaad !

Juul: jij bent slim zeg, met je AH-bezorgdienst. Als je regelmatig thuis bent, lijkt het me ook handig. Of komen ze langs wanneer je het zelf inpland of t? FF onduidelijk hoe ik het moet schrijven. Wie oh wie weet de oplossing.

Emdin is na het eten in slaap gevallen, nadat hij geplast had en ik zijn pyjama had aangetrokken. Hij heeft ook niet veel gegeten. Gisterenavond ging pas heel laat slapen. Ik kreeg hem niet in slaap, dus hij sliep pas omstreeks 22.30 uur

Met als gevolg dat hij nu doodop is. Ik had op de KDV aangegeven dat hij vanmiddag wel mocht slapen, maar hij wilde niet en heeft slechts een half uurtje gerust.

Heb nu de hele avond voor mezelf. Ook wel weer een beetje saai, maar ook wel lekker. Fijne avond allemaal!
Koorts is toch niet weg en diarree is nu alleen maar toegenomen. Ik heb haar net weer helemaal verschoond, in bed gepoept. Morgen toch maar even de dokter bellen. Bericht van vanavond was eigenlijk bericht van vanmiddag en toen ging het best goed. Maar vanmiddag heeft ze ook nog een keer in haar broek gepoept, net de wc niet gehaald.

Ik ben met boodschappen bezorgen begonnen toen ik zwanger was en niet meer goed kon tillen. In ons rijtje van 4 laten we met z'n drieën de boodschappen bezorgen, toevallig allemaal op dinsdagmiddag, je kunt bij het online bestellen een bezorgmoment kiezen, ik kies altijd dinsdagmiddag tussen 16 en 18 uur, die is ook het goedkoopst.

Balen Frans, dat je allergisch reageert op de ab!
Dank jullie wel! Ik reageer even kort, Ben tamelijk leeg na alles.

Uitvaart was prachtig, heftig, verdrietig en mooi tegelijk . Je kan er Lang en kort over praten maar her blijft vreselijk.

Mijn Vader en zijn vrouw zijn vanmorgen wel op de koffie geweest, heel sterk en krachtig van ze. Tijdens Lang zal ie leven had ze her wel moeilijk, begrijpelijk.

Verder was het een leuke dag, leuke kadootjes en gezelllig

morgen werken, Dan hopelijk tijd voor jullie!
Lynn is best ziek, vanmorgen nog een keer alles verschoond. Net wel bij de dokter geweest, kan een week duren. Verder is er niet zo veel aan te doen, uitzieken dus. Straks even met man bespreken hoe we dat morgen doen. Vannacht 3 keer eruit geweest voor Lynn en een keer voor Sam, ben erg moe nu...

Merel
Jeetje, Merel...... Ik ben en blijf er stil van.

Juul ook sterkte, met ziekenboegje. Zwaaaaarrrrr.
Ze ligt nu lekker op de bank onder een dekentje, hopelijk slaapt ze zo even. Ze heeft 38,5 koorts. Morgen komt mijn schoonmoeder oppassen.
De juf van Lynn belde net, maandag gaat ze voor het eerst wennen! En dan elke week een ochtend tot ze echt mag. Ze mocht eigenlijk elke week 2 ochtenden, maar dat lijkt me voor nu nog even wat veel ineens, met 3 dagen kdv erbij. Dat komt wel als ze echt 4 jaar is. Over 2 weken intake, zijn jullie daar allemaal samen heen geweest? Het is midden op de dag, dus heb het eigenlijk op mijn agenda gepland. Moet ik wel Lynn en Sam meenemen.

Merel, hoe was Valentijns eerste schooldag?
Merel wat dapper dat je vader en stiefmoeder kwamen!

Arme Lynn, hopenlijk voelt ze zich snel weer beter! Intake? Wat gaan jullie dan doen? MIlena mag volgende week donderdag voor het eerst. Ze gaat dan donderdag- en vrijdagochtend, de week erop ook donderdag- en vrijdagochtend en dan de woensdag voordat ze jarig is ook. Ik ben zooo benieuwd hoe ze het zal vinden!

Ik moest stoppen met de ab vanwege de allergie erop. Jeuk en bultjes zijn ook nog niet weg. Keelontsteking ook niet helaas. Zit weer aan de paracetamol omdat het zo'n pijn doet. MOrgen maar weer naar de dokter bellen en hopen dat er iets anders aan te doen is dan afwachten tot het over is. Het is niet zo erg als vorige week en ik ben er gelukkig verder niet ziek bij.
Geen idee eigenlijk wat de intake inhoudt, ik neem aan dat ze wil weten wat voor kind Lynn is enzo. Ze heeft haar ingedeeld in een groepje met haar vriendinnetje, erg leuk dat ze daar rekening mee houden.

Spannend he! Echt weer een periode die afgesloten wordt. En als ik haar dan vandaag op de bank zie liggen is het nog zo'n klein meisje...

Balen dat je nu geen ab meer hebt vanwege de allergie. Keelontsteking is zo pijnlijk! Hopelijk knap je snel op.
Moeilijk Merel, wel fijn dat het voor Valentijn wel gewoon allemaal doorgaat.

Sterkte!

Juul, beterschap. Hopelijk knapt ze snel op.

Hier vandaag ook de brief binnen voor de intake. Met een formulier wat we ook in moeten vullen. Ik wil dat vent mee gaat, heir is het ook midden op de dag, dus moeten even kijken of we het iets later qua tijd kunnen schuiven.

Kids mogen hier volgens mij niet mee, of er staat dat het niet hoeft...zal eens goed lezen. Wil hem anders wel meenemen, is hij er alvast een keer geweest.

Frans, balen zeg dat je niet tegen de AB kunt.

Pfff ben totaal op nu. Vent is ziek, en heb dus een slechte nacht gehad. Vandaag gewerkt, ben nu dus helemaal op.

ohhh ze worden echt groot, onze maart baby's!! (en febr en apr )

Intake is als ze al 2 keer gewend heeft, dus ze kent het dan al. Ik zou niet weten waar ik de kinderen moet laten als ik ze niet mee mag nemen, kan niet echt anders dus.

Das niet fijn, Indian, dat je man ziek is, beterschap voor hem!
He Juul: wat balen dat het ongeveer een weekje kan gaan duren met Lynn. Ik hoop echt dat het eerder over zal zijn!

Frans: kan je huisarts je geen andere AB voorschrijven? Eentje waar je niet allergisch voor bent? Keelontsteking is tenslotte vreselijk om te hebben.

Voor Emdin krijg ik geen intakegesprek. Inmiddels heb ik de juf al zo vaak gesproken aan de telefoon, dat ik het een en ander nu wel weet. Ook het infopakket al binnengekregen met een vragenlijst, die ik inmiddels heb ingevuld. Die moet ik meenemen met de eerste wenochtend. Emdin gaat wennen in de ochtenden op 19 maart, 23 maart, 25 maart en 26 maart. Eerste echte schooldag is 30 maart.

Dit soort gesprekjes plannen ze altijd op onmogelijke tijden voor werkende ouders. Vind dat zo raar, dat ze er niet een klein beetje rekening mee proberen te houden om het bijvoorbeeld aan het einde van de middag te plannen, zo na schooltijd bijvoorbeeld.

Ja, onze kids worden echt al groot. En ook wijs. Als ik af en toe de antwoorden en reacties van Emdin hoor, dan merk je al echt dat het een grote knul aan het worden is. Hij heeft vandaag op de KDV zijn verjaardagsmuts al gemaakt, die staat alvast klaar voor 29 maart.

Emdin was vandaag op de KDV een beetje aan de diarree, maar gelukkig is dat nu over en/of het is nog niet tot uiting gekomen thuis. Ik heb de hele dag al last van mijn darmen/diarree, maar dat is een bijwerking van de AB. Waarmee ik inmiddels klaar ben en hopelijk verdwijnen dan ook al die nare bijwerkingen.

Infectie aan het been is over en ook is de luchtweginfectie stukken minder. Morgen zijn we lekker vrij en ik heb nog niet veel gepland. Lekker vooruitzicht. Ik denk dat ik met Emdin ga kijken voor een aantal dingen voor school, zoals gymschoentjes, lunchbox, drinkbeker en zo. Hij mag dit uiteraard allemaal zelf uitzoeken.

Zo, ben weer bij en ga nu nog even op internet snuffelen.

Fijne avond allemaal en alvast welterusten voor later en/of nu.
En hier ook weer een zieke! Valebtijnheeft oorontsteking , zit nu bij de dokter....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven