Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Niemand?

Nou, dan ga ik maar gewoon beginnen!
Geen ervaring met die schrijver, maar veel leesplezier Trench.

Ik heb gisteravond op aanraden van een forummer in een ander topic Ik ben niet bang van Niccolò Ammaniti besteld. Ben benieuwd.
Bidden wij voor Owen Meany heb ik ook nog liggen, afgeschreven boek vd bieb. Heb al eens de eerste blz. gelezen, maar het lijkt mij erg gedetailleerd. Wat vonden jullie mooi aan dit boek? (zonder de inhoud te verklappen)

Misschien dat dat mij er toe aanzet om het te gaan lezen.
Van de week de nieuwe Jill Mansell tussendoor gelezen en heb gisteren uit de bieb gehaald Vlucht uit het land van de vrijheid van Anna Meijerink( nav aan ander topic) en heb er nog een stel liggen.Jammer genoeg geen tijd om te lezen dit weekend..
Heb vandaag Godenslaap van Erwin Mortier gekregen van een vriend, ben benieuwd. Hij vond het erg mooi. Maar lees nu eerst De verdwenen Jozef van Elizabeth George nog even uit.
Lelieblank Scharklakenrood ook mijn lijstje gezet, lijkt me erg mooi. En boek van Ammaniti ook. Maar even niets bestellen, ben de laatste weken genoeg te keer gegaan, even genoeg.
Heb niks gelezen tijdens mijn weekje sunparcs. Denk dat ik larsson even opzij ga leggen en weer in Mansell begin.
Gisteren 'De reunie' van Simone v/d Vlucht gelezen. Goed boek, fijne schrijfstlijl, dus nu nog maar een v/d vlucht gepakt. Ditmaal 'Schaduwzuster'.
De reunie is dan ook een topboek. Schaduwzuster wil ik zeker ook nog eens lezen. Linda, vertel me later maar hoe het was.

Ben nu bezig in 'niet storen' van Jill Mansell, en wederom weer een leuk begin. Gaat weer snel uit zijn denk ik.
Ik heb hier ook nog een aantal Jill Mansells in de kast, alleen nog nooit aan toegekomen om te lezen. Die mogen van de zomer mee naar het strand
Daar zijn ze ook fijn voor Linda,ze lezen lekker weg.

Ik heb gisteren een beetje gelezen in Vlucht uit het land van de vrijheid en ik ben nu al onder de indruk en bang voor de ellende die nog gaat komen in het boek...
quote:trenchtown schreef op 10 februari 2010 @ 12:08:

Iemand hier die wel eens iets van John Irving heeft gelezen? Ben benieuwd naar jullie reacties!Weduwe voor een jaar heb ik gelezen, heel lang geleden, maar was wel mooi. The Cider House Rules heb ik de film gezien, telt dat ook?
Wie heeft dit boek gelezen?

In het Nederlands is het boek uitgegeven onder de naam: "Waar is het fout gegaan?" in het Engels origineel uitgegeven onder de naam: "We need to talk about Kevin". De auteur is Lionel Shriver.

Dit is een van de meest intrigerende boeken die ik ooit heb gelezen. Het boek is geschreven vanuit de moeder die brieven schrijft waarin zij haar leven beschrijft met haar zoon. Het boek gaat over liefde (of nog meer het gevoel geen liefde te kunnen geven of ontvangen), school massacre, moedergevoelens, etc.

Ik vind het moeilijk om een goede omschrijving te geven zonder te veel weg te geven. In ieder geval een boek dat mij keer op keer kippenvel geeft.

Ben benieuwd wat andere lezers er van vinden.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
Eindelijk is "De kinderen van de keizer" van Claire Messud uit. Het was geen aanrader.

Gisteravond begonnen in "Huid" van Mo Hayder, heerlijk! Het is alweer gruwelijk en ik zit er meteen al goed in. Ik verheug me al op mijn leesuurtje vanavond .
quote:dolfje schreef op 22 februari 2010 @ 10:41:

Ik heb gisteren een beetje gelezen in Vlucht uit het land van de vrijheid en ik ben nu al onder de indruk en bang voor de ellende die nog gaat komen in het boek...

Nou ik heb de hele middag en avond doorgelezen,wat een verhaal..

Nou ja verhaal,wat heeft die vrouw allemaal moeten doorstaan zeg...
quote:annekeg schreef op 22 februari 2010 @ 18:29:

Wie heeft dit boek gelezen?

In het Nederlands is het boek uitgegeven onder de naam: "Waar is het fout gegaan?" in het Engels origineel uitgegeven onder de naam: "We need to talk about Kevin". De auteur is Lionel Shriver.

Dit is een van de meest intrigerende boeken die ik ooit heb gelezen. Het boek is geschreven vanuit de moeder die brieven schrijft waarin zij haar leven beschrijft met haar zoon. Het boek gaat over liefde (of nog meer het gevoel geen liefde te kunnen geven of ontvangen), school massacre, moedergevoelens, etc.

Ik vind het moeilijk om een goede omschrijving te geven zonder te veel weg te geven. In ieder geval een boek dat mij keer op keer kippenvel geeft.

Ben benieuwd wat andere lezers er van vinden.Ik heb het boek ook gelezen en was er erg van onder de indruk. wat een heftig einde! Heb ook Game Control van haar gelezen en dat was ook een erg sterk boek. Dus als je die ergens kan vinden raad ik die zeker aan!
Dank je Saszzje. Ik ga hem dit weekend direct opspeuren, zal vast wel te vinden zijn, ik woon in Calgary dus meeste Engelstalige boeken zijn wel te vinden.
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
@diesel3 - Owen Meany is zooo mooi!! Veel mensen komen er lastig doorheen, maar echt de moeite waard!!
dankjewel littlemissvixen.

maar wat is er dan zo mooi? Zijn het de personen, het verhaal, of de sfeer. Had graag wat meer geweten....maar niet het verhaal verklappen.......of is dit moeilijk?

Ben trouwens zelf bezig in: De som der dagen Isabel Allende, wel apart. En Alice, het wolvenmeisje, Kristin Hannah, en dit bevalt heel goed!!!!
quote:Witchke55 schreef op 22 februari 2010 @ 08:16:

De reunie is dan ook een topboek. Schaduwzuster wil ik zeker ook nog eens lezen. Linda, vertel me later maar hoe het was.

Ben nu bezig in 'niet storen' van Jill Mansell, en wederom weer een leuk begin. Gaat weer snel uit zijn denk ik.Schaduwzuster gisteren uitgelezen. Ook een aanrader! Wederom fijn geschreven & spannend tot het eind. Ditmaal werd er vanuit 2 ik-personen geschreven, maar toch prima te volgen.
Linda : die moet ik dan eens gaan lenen bij de bieb.

Idd die mansells lezen lekker weg hé. Heb daar nu al 8 boeken van gelezen. Als ik nog eens wat meer geld heb (ben werkloos) ga ik de nieuwe eens kopen, die heet 'versier me dan'.

Verder hou ik ook van Kinsella en Cathy Kelly.

Nu en dan nog eens een thriller er tussen en een waargebeurd verhaal.
Versier me Dan vond ik persoonlijk een beetje tegenvallen. Er zit minder humor in dan normaal en het was echt wel heel erg voorspelbaar. Natuurlijk wel lekker voor tussendoor.
Ben momenteel weer helemaal in de vampierboeken jeugd en volwassenen. Vandeweek de hele House of Night serie gelezen. Ben nu in Circus of the Damned begonnen, derde deel uit de Anita Blake serie. Cool....
Ik heb gisteren de nieuwe van Kim Moelands besteld. Een thriller, dus heel wat anders dan haar debuut Ademloos, maar ik vind haar schrijfstijl wel prettig, dus ik ben benieuwd of het wat is.

Ik ben nu net begonnen in Een goede man slaat soms zijn vrouw.
Weerloos heb ik ook al in huis, ben ook erg benieuwd!

Ik ben nu bezig in Kleine Meid van Sophie Hannah.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven