Verliefd op schoonbroer...

23-02-2010 11:22 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Geloof dat ik een probleempje heb...

Mijn vriend en ik zijn bijna 5 jaar samen. De eerste tijd was het allemaal super. Maar na ongeveer anderhalf jaar, werd het minder. Volgens mij is het wel normaal dat in een relatie na een tijd de spanning eraf is enzo. Dus daarom maakte ik me niet echt zorgen ofzo. Want ik hou echt heel veel van mijn vriend. Maar zoals ik al zei veranderden er dingen en door zijn houding ten opzichte van mij nam mijn zelfvertrouwen steeds meer af.

Een jaar of 3 geleden gingen we naar een verjaardag van een vriend van ons. De broer van mijn vriend was er ook. En opeens besefte ik dat ik hem eigenlijk superaantrekkelijk vond. Zo had ik hem nog nooit bekeken. Hij is trouwens ook 8 jaar jonger dan mij. Echt raar. Ik snapte niet waar dat vandaan kwam. Maar phoe... wat vond ik hem leuk.... Ik heb niks met dat gevoel voor hem gedaan, dus dat is uiteindelijk weer minder geworden. Maar weer een tijd later, nu ongeveer anderhalf jaar terug, was dat gevoel voor mijn schoonbroer er weer. Ik wou gewoon het liefst de hele dag bij hem in de buurt zijn. Ook deze keer heb ik niks met dat gevoel gedaan. Dus het werd ook weer minder. Tot afgelopen oud en nieuw. Het was alsof ik door de bliksem getroffen werd. Ik ben gewoon hartstikke verliefd op hem... En een aantal weken terug zijn we met een aantal mensen op vakantie geweest. Hij was er ook bij... Ik probeer het gevoel te negeren, maar ik moet zeggen dat dat niet echt lukt...

Mijn relatie met mijn vriend gaat niet helemaal super. Vaak heb ik meer het gevoel dat ik zijn dienstmeisje/huishoudhulp ben dan zijn vriendin. Daarbij heeft hij op alles wat ik doe commentaar, en weet hij het altijd beter. En mijn zelfvertrouwen is naar 0 gekelderd.

Ik schaam me eigenlijk voor mijn gevoelens voor zijn broer. Zoiets mag toch niet?! Ik was eigenlijk altijd wel in de veronderstelling dat je verliefdheidsgevoelens kan onderdrukken. Dat gaat dus niet zo gemakkelijk als ik dacht...

Echt ingewikkeld! Ik ben verliefd, dus dat wil ik van de daken schreeuwen! Maar ik hou ook heel veel van mijn vriend! Aaaargh!!

HELP!!!
Je relatie is niet goed en dan ga wordt je verliefd op iemand die je wel goed behandelt, klopt dat?

Wil je je relatie uitmaken of er aan werken?

Wat wil je met je verliefdheid?
Ik heb niet echt tips voor je, maar misschien moet je je bedenken dat je zwager ook maar gewoon een man is, die boert na het eten, remsporen heeft in zijn boxershort, en ook vieze scheten kan laten.

Want het gras is altijd groener aan de andere kant. Dat je nu al zo lang verliefd bent op een ander, zegt misschien ook wel wat over je relatie. Ik denk dan ook dat daar je grootste probleem ligt.
Stressed is just desserts spelled backwards
Als ik jou was zou ik iig stoppen met de relatie met je vriend. En ga lekker genieten. Misschien heb je nu alleen gevoelens voor schoonbroer omdat je bewust of onbewust toch niet gelukkig bent in de relatie die je nu hebt.

Je zou een moeilijke weg in slaan als je wat met je schoonbroer zou beginnen. Maar ik lees nergens dat het wederzijds is.

Dus nogmaals, stop met deze relatie. En wie weet wat voor leuks er allemaal op je pad komt waar je veel gelukkiger mee zal worden.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Je vriend weet dus alles beter, heeft kritiek en behandelt je als dienstmeisje. Dat soort eigenschappen zijn wel vaak familietrekjes, vrees ik. Ik zou dus iemand anders uitkiezen om verliefd op te worden, niet de broer.
Stoppen met je relatie en handjes af van de broer.
quote:korenwolf schreef op 23 februari 2010 @ 11:28:

Je vriend weet dus alles beter, heeft kritiek en behandelt je als dienstmeisje. Dat soort eigenschappen zijn wel vaak familietrekjes, vrees ik. Ik zou dus iemand anders uitkiezen om verliefd op te worden, niet de broer.Niet mee eens. Ik heb 2 zwagers en mijn man en zijn broers zijn zo verschillend van karakter dat je niet zo denken dat ze broers zijn. Maar goed, ik heb de leukste al van de 3
Hehe, ik moet even de andere kant van het verhaal laten zien. Ik ben namelijk samen met een hele lieve schat die mij vreselijk gelukkig maakt en zijn broertje is een asociale grove egoistische vrouwonvriendelijke zak. Dus dat zijn broertje hetzelfde zal zijn als hij is zeker niet altijd waar. De kans zit er natuurlijk wel in.

Ik zou eerst eens stoppen met deze relatie, want dat zit sowieso niet goed. Daarna weer tot jezelf komen en dan kan je wel weer verder kijken. Misschien blijft het wel zo, misschien hebben de voorgaande dames wel gelijk en is het net zo'n vent als zijn broer.
Meerdere relaties aangaan binnen een familie lijkt me echt geen aanrader. Daar komt alleen maar ellende van.

Ik zou eens kritisch kijken naar je huidige relatie, en of je denkt dat je oud wil worden met deze man. Wil je dat wel, maar ben je toch ontevreden, zou ik eens gaan praten met hem dat je graag wat dingen veranderd zou willen zien. Anders zou ik er mee stoppen. Vaak langdurig verliefd zijn op andere mensen, is wel een teken aan de wand.
Ho, wacht even, ik zeg niet dat broertjes altijd op elkaar lijken! Maar meehelpen in huis is vaak iets dat je van huis uit meegekregen hebt, of niet. En het belangrijk vinden om gelijk te hebben ook. Het zal zich bij de een anders uiten dan bij de ander.
Mara hoe oud ben je?
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Ik weet niet of het wederzijds is... We zien mekaar regelmatig. Maar hij behandeld me in ieder geval met (veel) meer respect dan mijn vriend...

Mijn vriend en z'n broer lijken niet echt op mekaar. Mijn vriend is echt een ontzettend botte boer. (Zijn ouders zeggen dat ook. Hij is exact het tegenovergestelde van tactvol...) Zijn broer is heel zachtaardig.

Hahaha, dat van die remsporen en dat boeren en gras groener bij de buren dat klopt wel. Zo denk ik ook. Stel ik zou met hem (als het wederzijds zou zijn...) verder gaan, dan is die verliefdheid misschien na een tijd ook weg...

Ik hou echt heel veel van mijn vriend. En ondanks alles wil ik eigenlijk ook niet bij hem weg...

Misschien optie om te vragen of schoonbroer bij ons komt wonen... Gezellie met z'n 3tjes... (grapje)
quote:mara79 schreef op 23 februari 2010 @ 11:50:

Ik hou echt heel veel van mijn vriend. En ondanks alles wil ik eigenlijk ook niet bij hem weg...

Dan zou ik toch maar wat harder aan je huidige relatie gaan werken. En niet meer dagdromen over je zwager.
quote:mara79 schreef op 23 februari 2010 @ 11:50:

Ik weet niet of het wederzijds is... We zien mekaar regelmatig. Maar hij behandeld me in ieder geval met (veel) meer respect dan mijn vriend...

Mijn vriend en z'n broer lijken niet echt op mekaar. Mijn vriend is echt een ontzettend botte boer. (Zijn ouders zeggen dat ook. Hij is exact het tegenovergestelde van tactvol...) Zijn broer is heel zachtaardig.

Hahaha, dat van die remsporen en dat boeren en gras groener bij de buren dat klopt wel. Zo denk ik ook. Stel ik zou met hem (als het wederzijds zou zijn...) verder gaan, dan is die verliefdheid misschien na een tijd ook weg...

Misschien optie om te vragen of schoonbroer bij ons komt wonen... Gezellie met z'n 3tjes... (grapje)

Om te beginnen zou ik me maar eens afvragen waarom je je vriend eigenlijk leuk vindt en waarom je bij hem wilt blijven en of je dat écht wil. Mijn ervaring is, dat naar een ander gaan omdat je je eigen vriend niet leuk meer vind, niet echt een lang leven beschoren is.

Beter laat je je schoonbroer voor wat het is en ga je je ernstig over je eigen leven en relatie beraden. Als je besluit er een eind aan te willen maken (aan de relatie dan alsjeblieft! ) is dat prima, daarna kun je weer verder zien.
Je roept wel steeds dat je echt heel veel van je vriend houdt, en dat je eigenlijk ook helemaal niet bij hem weg wilt, maar noem eens 5 dingen op die helemaal te gek zijn aan hem. Want tot nu toe heb ik alleen maar negatieve dingen over hem gelezen.

Ik vraag me af of je niet bij hem blijft omdat je niet weg durft te gaan. Want iemand die mijn zelfvertrouwen tot nul reduceert, daar zou ik niet bij willen blijven tot ik 80 ben. Dat is in mijn ogen geen 'houden van'. Dat noem ik 'de wind eronder houden'.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
Je houdt van iemand die je zelfvertrouwen tot nul maakt? Hou je wel van jezelf?
Ik snap dat ook niet. Je vriend is een botte boer, die jou gebruikt als sloof, je zelfvertrouwen tot het nulpunt heeft gebracht maar je houdt heel veel van hem?

Vreemd hoor.
Heet een schoonbroer niet zwager??
Verbreek je relatie als je er niet gelukkig mee bent en het niet goed ziet komen. Dat is in ieder geval eerlijk.

En handen af van je zwager. Dat is hoogstwaarschijnlijk puur een uitvlucht voor je. Zoek maar een andere uitvlucht als je single bent.
in België zegt men wel schoonbroer
quote:mara79 schreef op 23 februari 2010 @ 11:22:

Mijn relatie met mijn vriend gaat niet helemaal super. Vaak heb ik meer het gevoel dat ik zijn dienstmeisje/huishoudhulp ben dan zijn vriendin. Daarbij heeft hij op alles wat ik doe commentaar, en weet hij het altijd beter. En mijn zelfvertrouwen is naar 0 gekelderd.

Staat '79 in je nickname voor je geboortejaar? Zo ja, dan kan ik me haast niet voorstellen dat jij je zo onzeker laat maken door hem. Je laat je op die leeftijd toch niet behandelen als dienstmeisje/huishoudhulp? En als hij het dan altijd beter weet, dan laat je alles toch aan hem over?

Mijn advies: bedenk of je uberhaupt wel met je huidige partner verder wilt en zo ja, werk aan je zelfvertrouwen door meer voor jezelf op te komen!
quote:colalight schreef op 23 februari 2010 @ 12:41:

Je houdt van iemand die je zelfvertrouwen tot nul maakt? Hou je wel van jezelf?Precies. Ga daar eerst maar eens mee aan de slag zou ik zeggen.
quote:loisnvt schreef op 23 februari 2010 @ 13:11:

[...]

Staat '79 in je nickname voor je geboortejaar? Zo ja, dan kan ik me haast niet voorstellen dat jij je zo onzeker laat maken door hem. Je laat je op die leeftijd toch niet behandelen als dienstmeisje/huishoudhulp? Volgens mij heeft dat niets met leeftijd te maken hoor.
Als je neit gelukkig bent in je relatie kun je er beter mee stoppen. Maar dan zonder meteen iets met je zwager te beginnen. Probeer voor jezelf uit te vinden of je huidige vriend echt zo verschrikkelijk is, of dat je dat alleen maar denkt omdat je nu verliefd op een ander bent.

Daarnaast moet je je eens even voorstellen hoe dat zal gaan als je ooit iets met je zwager zal beginnen; je schoonouders worden dan opnieuw je schoonouders, ik denk alleen dat ze het niet helemaal kunnen waarderen dat je van de ene naar de andere broer hopt. Je vriend wordt je zwager. Lekkere familiefeestjes zullen dat worden in de toekomst! Nee, iets beginnen met een broer van je partner is echt een grote NO GO voor mij.
Daarnaast moet je je eens even voorstellen hoe dat zal gaan als je ooit iets met je zwager zal beginnen; je schoonouders worden dan opnieuw je schoonouders, ik denk alleen dat ze het niet helemaal kunnen waarderen dat je van de ene naar de andere broer hopt. Je vriend wordt je zwager. Lekkere familiefeestjes zullen dat worden in de toekomst! Nee, iets beginnen met een broer van je partner is echt een grote NO GO voor mij.[/quote]

Scheelt wel een hoop gedoe bij het leren kennen van je schoonouders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven