Reserveknuffel

22-02-2010 21:23 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 14 maanden heeft zich aan een knuffel gehecht, waar ik geen 2e van kan kopen. Ik dacht dat dat geen probleem zou worden, omdat ik de knuffel zoveel mogelijk in zijn bed laat. Maar in situatie waar hij zich niet helemaal thuis voelt zoals op de creche of pas op vakantie is die knuffel echt zijn steun en toeverlaat. Nu heb ik zitten googelen. Hij heeft een groene beer van Kalou, die beer is nog wel in het geel te krijgen of anders kan ik als reserve een groen konijn nemen. Ik weet niet hoe ik plaatjes kan plakken, maar hier de linken konijn of beer.

Vraag is dus, zou hij zich ook nog gaan hechten aan een knuffel die lijkt op zijn huidige knuffel en wat zou belangrijker zijn, kleur of vorm.

Hoop dat hier moeders zijn met ervaring met reserveknuffels
En hier kun je hem bestellen (de groene beer):

http://www.alleskidsbeste ... ategory&categoryID=258294

onder dit bestelnummer:

(Kaloo Plume) 960305 Medium Groen
Whatever, I do what I want
quote:siesa schreef op 22 februari 2010 @ 22:15:

Toen ik in de gaten had dat mijn kleintje wel erg gehecht was aan 1 knuffel heb ik er meteen 5 van gekocht. Die rouleren nu tussen bed en wasmachine en ze zijn nu allemaal net zo versleten. Wel zo handig!

Hier hetzelfde verhaal! Al blijft knuffel nr. 1 wel speciaal voor hem. (én voor ons)

De ex van mijn vriend heeft tijdens hun scheiding zijn oude knuffel weggegooid,,,is dat niet heel erg fout?! Is toch een bijzondere herinnering?!
quote:qwertu schreef op 22 februari 2010 @ 22:05:

Wij hebben twee konijnen, een "echte" en een "reserve". Drie keer raden waar ze allebei liggen? Juistem: in gebruik in bed. Die dame van ons viel niet te foppen en wilde ze gewoon allebéi.

Overigens heeft ze op de creche een ander knuffeltje en hebben we in het begin onderweg ook wel een ander knuffeltje meegenomen (zelfde beertje als op de creche, maar dan degene die in haar bed lag, daar hebben we er dus ook twee van ).

Mijn ervaring is dus dat een reserveknuffel niet zo veel nut heeft, maar ook dat je kind zich wellicht ook gewoon aan twéé knuffels kan hechten.Hier hetzelfde, dochter zag per ongeluk ze allebei en sindsdien heeft ze twee knuffies in bed liggen. Inmiddels is ze 4 en maakt het niet zoveel meer uit, zolang haar bed maar zo vol ligt, dat ze er nog net bij kan.
Mijn zoontje van drie heeft een piepklein paardje van de hema als knuffel uitverkoren. Drama natuurlijk, want heel klein is ook snel kwijt. Heb hem zelfs al een keer bij mijn schoonouders uit de groene kliko moeten vissen, was die tussen de bladeren terecht gekomen.

Wij hebben stad en land afgezocht voor een tweede paard en uiteindelijk via internet gevonden. Hij zag gelijk dat het een ander paard is (nog niet versleten genoeg) en dus blijft het echte paard nummer 1. Ben er dus niets mee opgeschoten, enige voordeel aan een heel kleine knuffel is wel dat die snel droog is na het wassen. Gelukkig begint hij inmiddels wel belangstelling voor andere knuffels te tonen.
Dochter heeft een muis (zeer origineel 'Muis' genaamd ), en ze heeft er 4 van. Papa, mama, oma en baby muis. En Papamuis is de échte. Dát is de muis die ze altijd mee wil. Mama, oma en baby zijn slechts surrogaat, maar Papa, díe moet mee. Inmiddels is hij zo'n beetje tot op de draad versleten, en ik heb al met haar afgesproken dat als hij kapot gaat, hij echt weg moet en ze het met mama, oma en baby zal moeten doen, maar vooralsnog...

Grappige is ook dat het precies dezelfde knuffels zijn, maar zij weet ze feilloos uit elkaar te houden. We hebben ze een keer stiekem gemerkt, maar zelfs zonder ze vast te hebben ziet ze welke 'wie' is. Papa is de meest opvallende omdat die een bobbel in z'n staart heeft, daarom is het haar favoriet.
Om een kort verhaal lang te maken...
Mijn tip is ook marktplaats. Zoon had hema knuffel ook tot op de draad versleten en ik had em gekocht tijdens mn zwangerschap dus die was allang niet meer in collectie. Ze konden em ook niet nabestellen, heb het nog gevraagd.

Via marktplaats was er precies dezelfde knuffel, zoon keek heel raar toen die over de post binnenkwam. hij herkende em wel maar moest er niks van hebben, hij was te mooi.

Uiteindelijk is de oude knuffel kwijt geraakt (hij heeft em losgelaten toen hij achter op de fiets zat) en toen kon hij niet anders dan de nieuwe accepteren, wat hij nu ook braaf gedaan heeft.

succes ermee!
Kraaltje daar hoop ik ook op. Op het moment dat de `echte` echt kwijt is dat ze dan haar nieuwe konijn accepteert. Ik vind het trouwens bijna ongelofelijk dat ze zo klein al echt een voorkeur hebben. Vanaf 4 maanden werd dochter opeens hysterisch van geluk als ze haar konijn in beeld kreeg (terwijl ze voor die tijd meer het antroposofische popje tegen haar wang kreeg van mij, nu al eigenwijs dus ). En echt overal waar ze is (kdv, oma, oppas) wordt ze blij van haar konijn. Thuis krijgt ze hem alleen in bed, op kdv en bij oma speelt ze er ook mee.
mardjen, dat zou wel makkelijk zijn he. Ik dacht echt dat hij de nieuwe nooit zou accepteren, ben blij dat het nu gelukt is.

Heb zelfs in het donker nog eens dezelfde route gefietst toen die oude was gevallen, maar nooit meer gevonden.

Zijn knuf gaat mee naar opa en oma omdat hij daar een hele dag is en dus ook tussen de middag slaapt, gek genoeg slaapt hij op het kdv prima zonder. Daar heeft hij wel een ander popje wat we ooit als vervanging gekocht hebben, maar die thuis nooit geaccepteerd is.
minikraal heeft dus pas met een maand of 8 deze knuffel als favoriet gekozen vrij laat dus, als ik het zo lees..
Mijn dochter is erg gehecht aan haar 'Titi' (zo heeft ze haar knuf zelf genoemd). Ze heeft er drie, één voor beneden en om mee te nemen, één op het kdv en één voor in bed. Ze worden regelmatig afgewisseld en gewassen. Sterker nog, dochter geeft zelf aan dat Titi gewassen moet worden omdat hij vies is. Ze heeft allang in de gaten dat er meerdere Titi's zijn, maar dat accepteert ze gewoon gelukkig! En die van beneden, die blijft beneden. Die gaat echt niet meer naar bed en dat weet ze ook.
Bedankt iedereen voor de reacties en de leuke verhalen.

@ Crini, ik dacht dat ik redelijk goed kon googelen, maar jij wint! Ik heb de importeur en die winkel waar geen plaatje bij stond gemaild, hoop dat het iets wordt. En zo lang letten we maar heel goed op zijn beer:)
Ik heb mijn dochter (3 jaar) en zoon (bijna 1) vanaf hun geboorte een spuugdoekje van Prénatal mee naar bed gegeven die ze hier hun 'koekel' noemen. Ze zijn er allebei gelukkig aan gaan hechten.

Helaas is dochterlief sinds ruim een half jaar ook aan een knuffel gaan hechten die nergens op het internet te vinden is. Mijn man heeft hem op de kermis voor haar 'gegrepen' toen ze net geboren was. Het is een roze met witte eenhoorn en ik vond hem toen al heel leuk, echt een meisjesknuffel. Dat vindt zij nu dus ineens ook en nu ben ik vreselijk bang dat hij/zij een keer kwijt raakt...
mmmoi, heb je een plaatje? Ik heb hier een roze eenhoorn liggen, ik dacht van de kermis uit zo een automaat.
MILF in the making ;-)
[quote]TessTan schreef op 23 februari 2010 @ 13:34:

Mijn dochter is erg gehecht aan haar 'Titi' (zo heeft ze haar knuf zelf genoemd). [\quote]

Onze dochter heeft haar knuffel (een groen/blauw doekje met hondenkop van Prénetal) ook Titi genoemd! Grappig! Ze accepteert het ook gewoon dat er 2 zijn. Hier gaan ze ook beide in de was. Geen probleem. Maar ze was nog maar een maand of 4/5 toen ze titi2 kreeg.

Wij hebben hem via marktplaats gekocht.
Hier een groen poesje: http://www.bundlesofjoy-s ... ddetail.asp?prod=plume015

=27
Haha, leuk topic. Dochter is pas 4,5 week dus nog geen vaste knuffel ervaring hier. Maar ik zie de bui wel hangen als ik het zo lees. Tijdens mijn zwangerschap hebben wij voor de babykamer, thema 'beer', van allerlei plaatsen en winkels leuke teddyberen verzameld, ook bijv tijdens vakanties, weekendjes weg etc. Reserveknuffels vinden kán dus nogal lastig worden!
@DRP: Ik heb alleen een plaatje waar meisje ook op staat...maar de eenhoorn is wit en zijn hoeven, hoorn en manen zijn roze. En hij heeft drie geborduurde sterretjes op zijn borst.
Mijn zoon kreeg bij zijn geboorte een konijntje, kraamkadootje van een vriendin. Sinds dat moment waren zoon en Nijn onafscheidelijk. En dat zijn ze nog, zoon is inmiddels 16!

Konijn ligt nu alleen nog in zijn bed en gaat niet meer overal mee naar toe. Maar slapen zonder Nijn? Zo groot als hij is, inmiddels steekt hij een kop boven me uit, dat zit er niet in!

Dochter is 10, die heeft een Minnie Mouse.

Ze ging met haar vader op vakantie naar het buitenland en we hadden Minnie een label met naam en adres gegeven.

Minnie vergeten....dikke tranen, en 3 weken later bracht de post Minnie! Helaas zonder afzender, die hebben we nooit kunnen bedanken!

Om deze knuffel gaat het.

Ben er inmiddels achter dat het van het merk Nici is, en van de serie Magic Forest. Maar kan er geen een te koop vinden in het roze, wel in het blauw, maar die zoeken we niet..

Het gaat om de staande versie (kan ook zitten) van ong. 30 cm hoog, net zoals op dit plaatje. Hij is er ook in het veeeel groter en veeeel duurder en in een versie die op zijn buik ligt.
mmoi heb je misschien iets aan het nummer? Dan kan je misschien bij een webshop waar ze de blauwe verkopen de roze onder dit nummer bestellen?

N27014 M/F UNICORN PINK 28cm
Whatever, I do what I want
Dank je Crini, maar de eenhoorns worden niet meer gemaakt door Nici, dus ik moet net het geluk treffen dat een winkel hem nog heeft/iemand hem tweedehands heeft.
Jippie, het forum weet toch altijd raad! Met dank aan het googletalent van Crini heb ik een groene beer in bestelling staan. De importeur heeft er nog een aantal op voorraad liggen. Na alle verhalen ben ik benieuwd of het 2e exemplaar geaccepteerd gaat worden, maar ik vind het een rustgevende gedachte dat we straks een reserveknuffel hebben.
Mmmoi, we hebben hier een andere helaas.
MILF in the making ;-)
Niemand? Jammer...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven