Reserveknuffel

22-02-2010 21:23 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje van 14 maanden heeft zich aan een knuffel gehecht, waar ik geen 2e van kan kopen. Ik dacht dat dat geen probleem zou worden, omdat ik de knuffel zoveel mogelijk in zijn bed laat. Maar in situatie waar hij zich niet helemaal thuis voelt zoals op de creche of pas op vakantie is die knuffel echt zijn steun en toeverlaat. Nu heb ik zitten googelen. Hij heeft een groene beer van Kalou, die beer is nog wel in het geel te krijgen of anders kan ik als reserve een groen konijn nemen. Ik weet niet hoe ik plaatjes kan plakken, maar hier de linken konijn of beer.

Vraag is dus, zou hij zich ook nog gaan hechten aan een knuffel die lijkt op zijn huidige knuffel en wat zou belangrijker zijn, kleur of vorm.

Hoop dat hier moeders zijn met ervaring met reserveknuffels
ik weet dat er een site is voor oproepjes m.b.t. reserve-knuffels, misschien kun je daar eens kijken?
Op de knuffelkwijtsijt kun je zoeken naar een reserveknuffel. Op marktplaats staan ook heel veel knuffels. Ik heb op beide sites een reserveknuffel gevonden. Precies dezelfde als zoon- en dochterlief al hadden. Maar beide kinderen hebben nooit de reserveknuffel geaccepteerd. Ondanks dat ik ze vanaf het begin gerouleerd heb, is er toch aan de "echte" iets bijzonders.
Toevallig hebben wij zondag een reservekonijn voor onze dochter gekocht (zij is 6 maanden, hebben de knuffel een jaar geleden gekregen toen ik zwanger was, gelukkig hadden ze hem nog bij de hema). Manlief legde dochterlief gistermiddag in bed met reserveknuffel ipv de echte (die moet nl. nodig in de was ) na 10 minuten begon ze heel hard te huilen om pas op te houden toen het echte konijn weer in beeld was. So mutch voor de reserveknuffel in huize Mardjen

Ik heb het reserveding nu bij ons in bed gelegd, misschien helpt dat.

Niet een heel zinnige post, maar het wennen aan precies hetzelfde beest gaat hier nog niet echt van een leien dakje dus
Je kunt ook etiketjes bestellen met naam en telefoonnummer van je kind. Mocht ie kwijtraken kan de vinder je bellen.

Dat heb ik gedaan met het eendje van mijn dochter.

Toen ze een jaar of vier was, begon eend wel erg te slijten. Dat heb ik haar toen laten zien, en gezegd dat eend een beetje oud was geworden van haar geknuf. Toen hebben we samen in de winkel een andere knufknuffel uitgezocht en eend zit naast het hoofdkussen. Die heeft het pensioen wel verdiend, maar is nog lang niet afgedankt.

Als ze later groot is, haal ik de vulling eruit, laat hem inlijsten en dan krijgt ze hem cadeau
Mardjen, de reserve ruikt niet naar je kind. Je kunt ze beter, op momenten dat ze haar knuffel niet heeft, tegen elkaar aan leggen. En de nieuwe in haar bed erbij leggen.
Ik heb voor mijn dochter 5 reserveknuffels, waarvan twee in de juiste kleur. Maar geen daarvan is zo lief als de 'echte'. De echte heet knijpkonijntje (vraag me niet waarom...) en de andere 5 zijn gewone konijntjes. Knijpkonijntje is wel een beetje vaal en slap geworden, hij gaat nu bijna 4 jaar mee. Ik heb de reserveknuffels gevonden op marktplaats.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Het grappige is dat mijn nichtje dezelfde knuffel heeft en dat ze allebei feilloos weten welke knuffel van wie is.... Vandaar dat ik ook bang ben dat hij niet in een knuffel gaat trappen die er ook nog eens net iets anders uitziet... Ik ga eens even op de reserveknuffelsites kijken. Misschien ook nog contact zoeken met Kalou, misschien hebben zij nog wat liggen.

Meer ervaringen/tips zijn welkom.
@mamalelie, dat had ik ook al bedacht inderdaad. Maar dacht dat die knuffel misschien niet genoeg geur af zou geven? Proberen waard in ieder geval.

@to Ik heb de knuffels even bekeken. Ik denk dat ik die beer zou bestellen. Als hij nu een beer heeft maakt de kleur minder uit dan de vorm denk ik en het gaat als ik het goed zie ook alleen om het lijfje toch? Daarbij merkt hij toch wel dat het een ander is dus een ander kleurtje maakt niet uit denk ik?
Mijn dochter heeft ook een reserve 'Nijntie', maar het maakt haar niet uit welke ze krijgt.....

Het was het knuffeltje wat in het kraampakket zat. Toen buren verderop een baby kregen en na een paar maanden bleek dat hun baby er totaal niet naar om keek, mocht mijn dochter hem van hun hebben!

Ik heb idd ooit gehoord van zo'n knuffelwebsite! Succes met zoeken!
quote:Juultje schreef op 22 februari 2010 @ 21:35:

Ik heb voor mijn dochter 5 reserveknuffels, waarvan twee in de juiste kleur. Maar geen daarvan is zo lief als de 'echte'. De echte heet knijpkonijntje (vraag me niet waarom...) en de andere 5 zijn gewone konijntjes. Knijpkonijntje is wel een beetje vaal en slap geworden, hij gaat nu bijna 4 jaar mee. Ik heb de reserveknuffels gevonden op marktplaats.

Dat herken ik van mijn kleine broertje (nu 7 jaar). Hij had altijd een aapje. Maar na deze bijna kwijt geraakt te zijn heeft mijn moeder ook eens nieuwe bijgehaald. Ook die waren nooit zo lief als de echte. De echte was 'krabaap' omdat ie door zijn geknuffel (ondanks wassen) wat hard was geworden en daarmee kon hij lekker tegen zijn gezicht schuren denk ik. De andere waren gewone aapjes .

TO, als je echt voor een reserve wil gaan (geen idee of dat aanslaat) zou ik voor de beer gaan. Want die lijkt het meest op het origineel denk ik. Dat groen en geel lijken nog aardig op elkaar. Een konijn is meteen weer zo anders met lange oren enzo.
Wat zijn die reserveknuffelsites dan? Ik zoek al zo lang naar tweede exemplaren van de lievelingsknuffels, maar noppes. En de ene is nog wel de paashaasbaas van Jamin die ik bij zowel de producent als bij Jamin niet meer kan kopen.
MILF in the making ;-)
Op marktplaats wel een paarse beer gezien. Die ga ik denk ik sowieso maar proberen, en misschien kom ik ook eens een groene tegen. Gelukkig zijn het ook geen dure knuffels... als ze nog wat beter te betalen waren dan kocht ik ze wel allebei.
TO als ik de naam van je knuffel google schrijf je het als kaloo (niet kalou) en dan kom ik best veel sites tegen (wel veel buitenlands ook). Misschien dat je via die weg nog wat kunt vinden?
http://www.trendykado.nl/ ... o-Plume-Medium-Groen.html

Deze kun je bestellen, het is een medium groene, alleen, heel raar, er staat niet bij of het een beer of een konijn of wat dan ook is.... (komt van deze lijst: http://www.trendykado.nl/ ... t=290&ps=Houten+speelgoed)

Bij de paarse staat wel een plaatje, en dat is een beer. En bij de konijnen staat bij dat het een konijn betreft. Dus misschien heb je geluk?
Hm sorry, volgens mij werkt het toch niet
Ze moeten de knuffelfabrikanten gewoon verbieden om ieder jaar nieuwe knuffels te maken.
Wij hebben twee konijnen, een "echte" en een "reserve". Drie keer raden waar ze allebei liggen? Juistem: in gebruik in bed. Die dame van ons viel niet te foppen en wilde ze gewoon allebéi.

Overigens heeft ze op de creche een ander knuffeltje en hebben we in het begin onderweg ook wel een ander knuffeltje meegenomen (zelfde beertje als op de creche, maar dan degene die in haar bed lag, daar hebben we er dus ook twee van ).

Mijn ervaring is dus dat een reserveknuffel niet zo veel nut heeft, maar ook dat je kind zich wellicht ook gewoon aan twéé knuffels kan hechten.
haha moet inderdaad verboden worden. Tegen de tijd dat je kind zijn knuffel heeft gekozen is hij al niet meer te koop.
Toen ik in de gaten had dat mijn kleintje wel erg gehecht was aan 1 knuffel heb ik er meteen 5 van gekocht. Die rouleren nu tussen bed en wasmachine en ze zijn nu allemaal net zo versleten. Wel zo handig!
Zoontje heeft zich gelukkig aan een makkelijk verkrijgbare knuffel gehecht. Ik heb er meteen 3 bijbesteld, Leo van Difrax. En het was de knuffel die ik voor hem gekocht heb toen ik zwanger van hem was, ik noemde hem altijd My Little Lion (of Zion). Ik baalde er wel een beetje van toen bleek dat mijn 3 bijbestelde leo´s lichtbruin waren ipv donkerbruin. Vooralsnog heeft hij het verschil niet gemerkt, de donkere ligt op het KDV. Ik was ze overigens met regelmaat, dus of zijn geurtje er nu echt inzit....

Ik zag overigens direct dat het een leeuw was, verder denkt iedereen dat het een hond is
quote:Dali78 schreef op 22 februari 2010 @ 21:23:

Mijn zoontje van 14 maanden heeft zich aan een knuffel gehecht, waar ik geen 2e van kan kopen. Ik dacht dat dat geen probleem zou worden, omdat ik de knuffel zoveel mogelijk in zijn bed laat. Maar in situatie waar hij zich niet helemaal thuis voelt zoals op de creche of pas op vakantie is die knuffel echt zijn steun en toeverlaat. Nu heb ik zitten googelen. Hij heeft een groene beer van Kalou, die beer is nog wel in het geel te krijgen of anders kan ik als reserve een groen konijn nemen. Ik weet niet hoe ik plaatjes kan plakken, maar hier de linken konijn of beer.

Vraag is dus, zou hij zich ook nog gaan hechten aan een knuffel die lijkt op zijn huidige knuffel en wat zou belangrijker zijn, kleur of vorm.

Hoop dat hier moeders zijn met ervaring met reserveknuffels

Volgens mij is dit de groene beer, alleen ontbreekt de foto. Maar aan de omschrijvingen te zien en die te vergelijken met de omschrijvingen waar wel een afbeelding bij staat, 'moet' dit hem zijn.

http://www.trendykado.nl/ ... o-Plume-Medium-Groen.html
Whatever, I do what I want
Dochter heeft een Iejoor knuffel uitverkoren. Al vrij snel een bijgekocht en later nog een derde. Ze gingen steeds om en om in de was, maar zodra het besef kwam dat er 3 waren wilde ze ze inderdaad alle 3! (papa, mama en kindje Iejoor ) Dus we zochten nog het hele huis af als er 1 ontbrak. En ze zag aan de minieme verschillen wie wie was. Nu is ze 4 en taalt al een jaar niet meer naar de Iejoors, bed wordt bevolkt door minstens 6 knuffels in roulerende samenstelling.
hier hebben ze hem misschien ook wel:

http://www.dotties-interi ... emid,31/album,13/photo,5/
Hier staat ie bij, linksonderaan:

http://www.alleskidsag.nl/plume%20en%20fleur.htm

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven