Rammelende eierstokken

29-07-2009 14:18 2516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aangepast bericht van Blont:

Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx
Ja pipo......ik vind het ook wel een heel spannend vooruitzicht......de ene keer verlang je enorm naar zo'n kleintje.....en de andere keer ben je 'bang', omdat je niet weet wat je precies te wachten staat. Je blijft altijd de ouders van zo'n kleintje, maar het beinvloed je leven wel op een heel andere manier als het kindje bijvoorbeeld een ernstige afwijking heeft. Dat beeld is in mijn ideaalplaatje zeker niet aanwezig.....

Hetzelfde geldt voor de bevalling......gewoon het punt dat je niet weet wat je te wachten staat, hoe de pijn zal voelen, of je het wel aankan, etc. Dat maakt dat ik daar wel tegenop zie.

En ik wil wel eerder stoppen met de pil, maar voorlopig nog even niet. Eerst nog lekker vakantie vieren, etc. Daarna zal ik het eens in de groep gooien. Een aantal maanden van te voren, vind ik wel genoeg
@pipo: ja, nog 1,5 maand! tenminste als mijn cyclus blijft zoals die nu is.. kunnen we midden april beginnen met ronde 1! En ja, ik ga toch ook de eerste ronde ovulatietesten gebruiken.. ik wil gewoon weten of ik nog pcos heb.. (dan test ik er eentje waarvan ik zeker weet dat ik geen eisprong heb en als ie dan positief is dan weet ik waar ik aan toe ben)

@ assie: ja, een paar maanden van tevoren is in de meeste gevallen genoeg lijkt me. Ja, ik zie ook tegen sommige dingen op.. zoals de bevalling.. lijkt me vreselijk pijnlijk. Maar ja, je hoort ook meestal alleen maar de bekende horrorverhalen (of blijven die het meeste hangen?)... ieekk..
trouwens hebben jullie keuringsdienst van waarde gezien over babyvoeding? ik nog niet maar ga ik binnenkort ff online kijken
Nee heb ik nog niet gezien.......altijd goed om dat ook alvast te weten
@ janine: Ik heb de ovulatietesten ook meteen de eerste ronde gebruikt! Je berekent via die internetprogrammatjes wanneer je ongeveer vruchtbaar bent. Ik heb dat ruim genomen, bij mij was dat geloof ik van 23 dec t/m 30 dec. Dus als je het in je vruchtbare week sowieso om de dag doet dan zit je goed. Maar er zat kerst tussen bij mij dus heb ik het niet precies om de dag gedaan. Bij mij was de ovulatietest op 27 dec heel positief dus dan zit je net voor je ovulatie. Dus op 27dec en 28dec gesekst en met succes !
@boefje: heel goed bezig geweest! vind het wel grappig je bent een dag later bevrucht dan een vriendin van mij (nu 10/11 weken) en ik hoorde zondag dat ze tweede kerstdag is bevrucht haha.. grappig he.

und jetzt! aan het werk.. vandaag werk ik in slowtempo merk ik..
Oh trouwens.....ik ben ook wel wat meer huismus geworden. Het is wel lekker inderdaad om met vriend op de bank te hangen met een wijntje enzo. Hoewel.....dat wijntje is er de laatste weken niet meer bij.....
Hoi, ik heb een paar maanden geleden een paar keer gepost op dit topic maar houd het lang niet elke dag bij. Zie nu dat er al 129 pagina's zijn, net ff te veel om allemaal weer terug te lezen!

Ik ben eind juli 2009 al gestopt met de pil (na een jaar of 13(!)) en heb manlief voorbereid dat ik ivm mijn leeftijd echt wil beginnen met zwanger proberen te worden. Eerst was ie nog wat terughoudend, maar sinds enkele maanden is hij ook helemaal om (de schat)! Dus nu kunnen we helemaal ongeremd klussen! Niet dat we het nu heel vaak doen, mss 1x per week. We komen er helaas niet vaak aan toe, dus dat moeten we denk ik echt opschroeven naar minstens 2x per week.)

Sinds ongeveer oktober slik ik foliumzuurtabletten... en sinds kort ook een multivitaminepreparaat, want dan schijnt de kans op zwangerschap toe te nemen. Heb trouwens een leuk boek van de bieb geleend over vruchtbaarheid en zwanger worden.

Mijn probleem is echter dat ik een onwijs lange en onregelmatige cyclus heb! Heb sinds het stoppen van de pil 4 cycli doorlopen van resp. 52, 54, 36 en 45 dagen Het bepalen van de vruchtbare dagen is dus echt koffiedik kijken. @Verkademeisje. janine en boefje: welke ovulatietesten gebruiken jullie en hoe werkt dat? @Boefje, wat voor internetprogramma is dat, kun je mss een url geven?
@orchid: ik gebruik nog geen ovulatietesten.. wij beginnen in april.. Ik heb toen ik stopte met de pil de eerste maanden een normale cyclus gehad.. en toen werd cyclus langer en langer... (maar nooit langer dan 50 dagen). Pcos werd bij mij vastgesteld, nu is mijn cyclus (minder stress, meer regelmaat, andere vriend, en bezoekje aan homeopaat) weer regelmatiger geworden (30-34 dagen met soms een uitschieter naar 36 dagen). Ik weet niet welke ovulatietesten handig zijn: maar ik wil graag die van matcare proberen. Die zijn te bestellen via internet. Ovulatietesten werken via je urine.. als je op ovulatietesten googled zie je het
hey janine, dankjewel voor je snelle reactie! Ik zie dat jouw cyclus ook niet om vrolijk van te worden is . Gelukkig dat het nu in ieder geval wat regelmatiger is. Hoe oud ben je? En wat is pcos?
ben 30. (bijna 31) en stopte met de pil in 2005.. toen werd het onregelmatiger (en ik had nog andere verschijnselen, vet haar, puistjes, haaruitval, werd dikker en viel ook weer veel af). Zelf vermoedde ik pcos (meerdere cystes in eierstokken door ontregelde hormoonhuishouding). Hierdoor ontwikkelen zich in de eierstokken (ovarium) meerdere (poly) cystes. De eicellen groeien niet of onregelmatig, waardoor er geen of onregelmatig een eisprong optreedt en vrouwen onregelmatig of niet menstrueren. Doordat de eisprong onregelmatig of geheel niet plaatsvindt zijn deze vrouwen verminderd vruchtbaar. Een hormoonbehandeling kan dit verhelpen.. In april ga ik beginnen en ik hoop dat het snel raak is... maar pcos is een syndroom wat je in principe altijd in je hebt.. je kunt het door bijv. afvallen, minder stress de eisprong weer opgang krijgen.
Hoi bijna naamgenootje! Wat leuk dat je vriend ook wil...

Mijn beste vriendinnetje heeft een vriend met ontzettend rammelende zaadballen, terwijl zij eigenlijk (nog) niet wil. Pfff, en ik wil zo graag maar mijn vent...

Nu heeft zij haar vriend beloofd om te stoppen met de pil in haar huwelijksnacht, goeie manier om hem tot een aanzoek te dwingen

Zal nog wel een jaar duren dan, zijn we misschien samen zwanger, dat lijkt me dan weer erg leuk!

En de bevalling: lijkt me ook vreselijk! Ik ben al niet zo goed met pijn...

@janine: ben je weer een beetje beter?

Als ik het goed begrijp ben je er pas na het stoppen met de pil achtergekomen dat je pcos hebt? Jee, daar ben ik ook wel bang voor, dat ik na het stoppen er achter kom dat ik iets onder de leden heb waardoor ik minder vruchtbaar ben...
@orhis: ja, toen kwam ik er pas achter, maar ik had altijd wel het gevoel dat ik niet goed reageerde op de pil. Voordat ik met de pil begon was ik wel gewoon regelmatig ongesteld (14-17 jaar) met een cyclus van 30-31 destijds.

Heb wel altijd veel bruin bloedverlies gehad tijdens menstruatie, ik weet niet of dat er mee te maken heeft/had of dat het met mijn dubbele baarmoeder te maken heeft.. Dianepil geslikt tot mijn 20ste maar mijn menstruaties werden steeds langer overgestapt naar microgynon wat weer resulteerde dat ik elke maand 1 week hoofdpijn had. Toen nog diverse lichtere pillen gehad (constante spotting tussentijds). Mocht niet baten. Helemaal gestopt. en toen kwam pcos aan het daglicht. Dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor.. ik had altijd al het idee dat er iets niet klopte.
Hallo allemaal,

Wat is er weer veel geschreven! Ik heb nogal een helse week op mijn werk, dus ik lees af en toe mee, maar concentreer me even op andere zaken. Volgende keer weer meer van mij!

Groetjes Frut
@Frutje: Jaja, jij hebt zeker andere dingen aan je hoofd, zoals... TROUWEN!!!

@Orchid: leuk dat je weer even komt kijken hier, ik hoop dat het snel raak is. Maar dan moet je je vriend misschien wel wat vaker bespringen

@Boefje: lijkt met lastig om die wijntjes te moeten missen... Hoe ervaar jij dat? Je had toch laatst een alcohol-loos feestje?

Ik ga over anderhalve week naar een warm land. Kanniewachten.
@Pipo: vakantie, gaaf joh! waar ga je heen? Ik ben er ook wel aan toe, heb de afgelopen maanden hard gewerkt... Nog niks gepland helaas.
Ik ga naar een tropisch eiland ...! En meer wil ik er niet over los laten Het is daar in ieder geval zo'n 28 graden overdag. Heb er superveel zin in!
Hoi Orchid.

Via deze site heb ik het berekend. Ik had cyclussen van 28-29-30-31 dagen. Op zich heel regelmatig dus heb ik in die calculator een korte cyclus en een lange cyclus ingevoerd en die twee vruchbare periodes aan elkaar geplakt.

Vruchtbare periode berekenen

Voor de ovulatie testen heb ik Matcare besteld. Meteen lekker veel zodat je vaak kan testen.

Succes ermee!

@ Pipo: Heel eerlijk gezegd vind ik het best lastig zonder drankje op een verjaardag zitten. Ik heb het er natuurlijk heeeel graag voor over maar dat neemt niet weg dat ik het behoorlijk saai vond op die verjaardag. Iedereen dronk om me heen en werd steeds joliger en ik bleef met m'n dubbelfris gewoon fris. De tijd gaat ook heel langzaam. Op een gegeven moment dacht ik dat het minstens 01:00 moest zijn en toen was het 22:45...... Normaal denk je "Lekker vroeg nog".....nu ben ik om 23:00 maar naar huis gegaan...

Vrienden vragen ook steeds of ik toch gezellig mee uit ga maar voorlopig heb ik daar weinig zin in.

Fijne vakantie!!!
@pipo/boefje: ja, het drankprobleem.. haha. Gelukkig ben ik niet zo drinker (meer)... Als ik bij mijn vriendinnen ben drink ik eigenlijk nooit (ben dan de bob) vriend drinkt wel.. ik heb het dan ook niet nodig.. we hebben het dan zo gezellig en de tijd vliegt. Ook als ik thuis ben drinken we nooit wat ... ja, heel sporadisch een wijntje (maar die staat daarna weer geopend in de koelkast en ik kan hem na 2 weken weggooien). Tijdens stappen vind ik een glaasje of wat meer wel heel lekker.. of tijdens een festival.. dat zou ik dan ook gaan missen.

@boefje: via libresse.nl kun je ook een menstruatiekalender invullen.. ook handig die geeft ook aan wanneer je eisprong is.. ik ga die van jou ff checken. En de matcare ga ik binnenkort ook maar bestellen...
Wow Boefje, dat is een handige site. Heb even gekeken voor mezelf (niet dat ik al bezig ben maar ik kon het niet later) en vond het best wel confronterend om al de uitgerekende datum te zien... Zou op zijn vroegst zomer 2011 bevallen (als we in oktober beginnen). Ach ja, ik zeg het nog maar eens: geduld is een schone zaak!

@Janine: hmmm, bij mij gaat er toch wel wat meer alcohol naar binnen ben ik bang. Knap dat jij zo'n gematigde drinker bent! Maar goed, voor een kindje laat ik het natuurlijk allemaal met LIEFDE staan :-)
Hee Boefje, jij ook bedankt voor je reactie. Ben enthousiast, dus heb zonet maar gelijk een paar Matcare-strips besteld.

De berekeningssite heb ik ook even gecheckt, helaas werkt het niet als je cyclus, zoals in mijn geval, langer is dan 35 dagen.

Ik houd mijn menstruaties bij op menstruatiekalender.net, daar kun je ook berekeningen uitvoeren. Maar ja, met een onregelmatige cyclus heb je daar weinig aan.

PS: ik hou ook wel van een wijntje, wordt af en toe nog moeilijk tijdens een eventuele zwangerschap....maar goed, eerst maar eens zwanger worden!!!
Hi dames,

Wat veel info over berekeningen, uitgerekende data, etc.

Hier is het erg druk, met veel overleggen en harde deadlines.....dus zoals jullie hebben gemerkt ben ik vanaf gistermiddag veel minder aanwezig. Hopelijk vanaf vrijdag weer wat vaker!
En Pipo: wat een heerlijk vooruitzicht.....je gaat vast naar mijn profielfoto op vakantie! Heerlijk!
pipo: gematigde drinker ben ik eigenlijk pas sinds kort hahaha.. vroeger dronk ik echt werkelijk iedereen onder tafel. En moet zeggen echt trots ben ik er niet op... maar wel leuke dingen meegemaakt he..
@Assie: ik miste je al! Jaaaaah, je profielfoto heeft me geinspireerd: het is tijd voor een beetje zon en ik laat nat, grijs en koud NL even achter me. En hopelijk kom ik met een ring aan mijn vinger weer terug

Succes met de deadlines.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven