Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Hello medeverslaafden.....

Ik ben Essie en ik ben verslaafd!

hihi

Ik had vandaag een hele leuke Hurray in de mailbox, uit Italië. Ze woont in de omgeving waar ik vroeger met mijn ouders regelmatig op vakantie ben geweest en dat had ik ook gemeld. Ik kreeg daar een uitgebredie reactie op terug.

Ook zag ik hier dat er wel een stel meiden mee willen doen met de bestelling bij The Postcard Company. Om een goed beeld en een goede bestelling te kunnen doen zou ik van iedereen, die mee wil doen, graag een mailtje ontvangen (via Hyves) dat je meedoet en hoeveel kaarten je wilt afnemen en van welke series. Ook of je ze op de meet wilt ontvangen of toegestuurd wilt krijgen, dan kan ik uitrekenen hoeveel je precies betalen moet.

Wat een hoop Hurrys zijn er vandaag gekomen zag ik! Jeetje, Qatar..... ik ben jaloers.

Evelinemos, welkom.

Ik zit te dubben of ik nu nog een kaart zal aanvragen of nog even wacht.......
Nog steeds geen adres aangevraagd! Verder ook geen kaartjes in de bus, alleen eindafrekening van het water, de magazines die toekomen op dinsdag en de plannen van de keuken. Laatste is jeuj natuurlijk!

Ook geen hurray's :(
Ow trouwens,

Evelinemos, welkom hier. Leuk dat je mee komt schrijven!
Vanmorgen even een blik geworpen in de brievenbus toen ik richting mn werk ging en ja.. er lag een kaartje uit Rusland!

Nu heb ik al mijn kaartjes onderweg, moet dus echt geduld hebben voor ik zelf weer kan versturen.

Verder heb ik een al langer kriebelende neiging niet meer weten te onderdrukken en ben mn kaartjes allemaal aant inscannen.. .

1 van allen had dit ook al gedaan, en dat terwijl ik toen dacht dat ik vast de enige zou zijn die deze neiging had..

Gelukkig ben je met een verslaving als deze nooit alleen .
Welkom voor de nieuwen.!!

Moet nog even kijken of ik de 11e wel kan, zit met een paar verjaardagen. Jullie horen het nog!. Hier is het ook weer rustig qua versturen en ontvangen. Van de 12 heb ik er telkens 10 onderweg ( dat probeer ik in ieder geval, om niet boven de 10 uit te komen)
Ik kon het niet laten en heb toch weer een kaart aangevraagd, die mag naar Finland en diegene (weet niet eens of het man of vrouw is) heeft niets in zijn /haar profiel staan en is toch al ruim een jaar lid..... tja, daar gaat dan toch een I-drukker kaartje heen!
Neeeeeeeee c_estelle!!!

Hihi ik heb nog steeds geen aangevraagd, ik wil wachten tot ze er allemaal zijn (nog 5 te gaan :P )
Nou, ik heb het toch wel 2 uur!!!! volgehouden voor ik een nieuwe kaart aangevraagd heb!
Haha 2 uur!!!! Wauw zeg!
Ik heb vandaag weer eens pech, geen kaartjes geen hurrays. Zelfs bijna geen tijd om jullie op de hoogte te houden.
Snjókorn falla, á allt og alla
Voor ik ga kijken welke kaarten ik wil bestellen bij de postcard store, vraag ik hier even hoeveel kaarten jullie denken te gaan bestellen? 10 of 50 of veel meer (of minder?).

c-estelle?
anoniem_81638 wijzigde dit bericht op 23-02-2010 21:43
Reden: ander bedrijf
% gewijzigd
De score van vandaag:

- 1 zeer korte hurray

- Mezelf kunnen beheersen om gelijk een nieuw adres aan te vragen

- 3 enveloppen met thee voor mijn project

- gezond gegeten de hele dag

- 1 keer gesport (bewegen op muziek, zegmaar fitness-bewegingen en oefeningen in een grote zaal) LEUK!
Goed gedaan sweetcandy!!!

Mijn score van vandaag

- 1 leuke official uit Finland.

- 1 baantje van 3 uur per week

- lekker nieuw vega-gerecht gemaakt

- in DE kaartenwinkel in mijn stad geweest en alleen de kaart gekocht waar ik voor kwam, alle verleidingen weerstaan!
quote:Ligaa schreef op 23 februari 2010 @ 20:57:

Voor ik ga kijken welke kaarten ik wil bestellen bij de postcard store, vraag ik hier even hoeveel kaarten jullie denken te gaan bestellen? 10 of 50 of veel meer (of minder?).

c-estelle?

Ik dacht er aan, 3 of 4 pakketen te bestellen, al gelang de belangstelling en dan pakketjes te maken van 10 kaarten per pakket (dus 1 per afbeelding) en dan kun je per pakket (bv animal kingdom) aangeven hoeveel pakketjes van 10 stuks je wilt hebben.

Wat denken jullie daarvan?
Mij lijkt dat een goed idee ik heb al doorgegeven aan je c-estelle welke drie catogorien ik het leukst vind. En ik denk dat ik per catogorie dan 2 pakketjes zou bestellen bij je. Maar dat ligt dus aan de belangstelling e.d. van de andere participanten.

Goed teamwork met z'n allen
quote:c_estelle schreef op 23 februari 2010 @ 21:51:

[...]Ik dacht er aan, 3 of 4 pakketen te bestellen, al gelang de belangstelling en dan pakketjes te maken van 10 kaarten per pakket (dus 1 per afbeelding) en dan kun je per pakket (bv animal kingdom) aangeven hoeveel pakketjes van 10 stuks je wilt hebben.

Wat denken jullie daarvan? Klinkt als een goed plan. Ik heb echter nog niemand van jullie op mijn Hyves dus kan ook niet via Hyves mailen. C_estelle, mag ik weten wat jouw Hyves is zodat ik je kan toevoegen?

Oh, vanavond ook nog wat kaartjes besteld bij artunlimited... en postzegels bij pmk... hihi, ik kan weer even vooruit!
quote:Teigera schreef op 23 februari 2010 @ 22:15:

[...]

Klinkt als een goed plan. Ik heb echter nog niemand van jullie op mijn Hyves dus kan ook niet via Hyves mailen. C_estelle, mag ik weten wat jouw Hyves is zodat ik je kan toevoegen?

Oh, vanavond ook nog wat kaartjes besteld bij artunlimited... en postzegels bij pmk... hihi, ik kan weer even vooruit!

*ploef*

Maar ik haal het zo wel weer weg hoor!
Thanks, haal maar weg!
Hej!

Arme Sven he... En eigenlijk ook een beetje arme Bob, want echt blij kan hij ook niet zijn nu denk ik....

Eveline, leuk dat je je hier hebt aangemeld! Gezellig!

Ik zal eens even gaan kijken wat voor soort kaarten ze verkopen daar. Welke site is het?

Had 2 hurrays, maar 1 was leeg. En zelf een kaartje uit Japan.
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Dit is de site: The Postcard Store.

Hier kan je ook een 'free sample' aanvragen.
Oh, Die free sample had ik al... Wist niet dat dat daarvan was. Zal morgen ofzo eens kijken wat voor kaarten ze verder nog hebben...

Trusten!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Janna, is niet arme Bob. Die liep met een smile rond. (ik ben Bob-fan) maar ik vind het erg voor Sven.

Lekker veel kaartjes en hurray's op dit topic.
quote:Janna80 schreef op 23 februari 2010 @ 23:23:

Arme Sven he... Ja bah, was echt naar!
ik baal er ook nog steeds van... ik gun Bob de Jong zeker brons, daar gaat het niet om, maar ik vind het zo triest voor Sven Kramer .
quote:snjokorn schreef op 23 februari 2010 @ 20:47:

Ik heb vandaag weer eens pech, geen kaartjes geen hurrays. Zelfs bijna geen tijd om jullie op de hoogte te houden.

Hadden wij even een zelfde dag gisteren.

Nu ligt dochterlief nog op bed dus even tijd voor mij.

Ze heeft vakantie dus we doen veel dingen samen.

Maar ben nu weer bijgelezen, wat een berg hurrays heeft iedereen gehad zeg.

En dat het sommigen van jullie lukt om dan zo'n tijd te wachten met het aanvragen van een nieuw adres zeg.

Echt knap.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven