Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
ja, hier deed postcrossing ook ff heel vreemd, kon ook niet op de site, maar nu wel weer. Kan het niet laten... heb ipv 3 nu 5 kaarten onderweg hahaahh. De stand is nu dus: Amerika, Finland, Zwitserland, Canada, en Rusland.... allemaal verschillende landen, ik ben heeeel benieuwd en wacht maar af (geduld te klein, moet ik daaraan doen hihihi)
Whaaa, Miertje je gaat ineens wel heel snel! Geweldig haha!
Wat een fijne postcrossing dag was/is het vandaag voor bijna iedereen!

Zelf geen hurrays, maar wel 4 kaarten!!!

1x Finland een kerstmoomin, leuk verhaal.

1x China, kaart gaat wel, lief berichtje achterop

2x Australie, beide super, ook leuk verhaal achterop.

Ik zal zo nog eens kijken naar de kaarten, en wacht ze eerst even af hoe ze zijn. Daarna hoor je van mij hoe of wat.

Denk dat het me wel gaat lukken de 11e
Hier nog een hurray uit Taiwan, nieuw kaartje gaat naar Duitsland, straks 4 kaartjes schrijven dus.

En een kaartje in de bus. Heel toevallig, het is van een vriendin van mij! Hier op het viva-forum leren kennen, zij heeft met aan PC laten doen en nu krijg ik een kaartje van haar! Terwijl zij helemaal niet vaak kaartjes verstuurd, wel leuk hoor. Het is ook een leuk kaartje, allemaal smileys op, kaartje van Ciska van der Meer
Miertje, je gaat lekker zeg.

Justme, zo horen kaarten ook aan te komen.

Leuk Stefanie, van een vriendin van je (ook nog viva-forum) een kaart krijgen.
quote:juuf schreef op 24 februari 2010 @ 15:21:

Ik ga zaterdag naar Arnhem, ga ik wel vaker winkelen maar wil nu ook eens zien wat ze daar hebben aan kaarten. Iemand tips?

jaaa, ik woon niet meer in Arnhem, maar er is een winkel met enorme leuke kaartjes! tjah hoe ga ik uitleggen waar die is.

Als je vanaf het station de stad inloopt door de straat met de Sleghte, boekenvoordeel e.d. heb je op een bepaald moment op de hoek een speelgoedwinkel (ik geloof intertoys) daar zit een pleintje, ga daar links, en dan zit er, naast de eurowinkel (of hoe heet die nu) een soort kitch kitchen winkel (ben de naam even kwijt), daar hebben ze een muur vol enorm leuke kaarten! (toen ik in Arnhem woonde wou ik die altijd kopen, maar had destijds nog geen reden, nu balen dat ik hier niet zo'n winkel heb haha)

Ik hoop dat je de winkel kunt vinden en er ook kunt slagen
Ik ben een beetje druk nu, dus even geen tijd om nieuwe adressen aan te vragen en kaarten te schrijven, dus straks lekker veel (hopelijk) tegelijk, hihi!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Das ook wel lekker een aantal tegelijkertijd aanvragen.

Ik kon weer eens niet wachten. Mijn kaartje naar Taiwan was aangekomen en het volgende kaartje mag naar Spanje (nieuw land voor mij).

Ik vind het jammer dat ik er niet bij kan zijn op 11 april, maar wordt vast en zeker gezellig.
Krijg ik net een hurray uit Engeland (16 dagen over gedaan), ikke blij wil ik een nieuw adres aanvragen, ligt de site eruit..

The postcrossing project is having a break for some maintenance.

We apologize for the inconvenience - we are trying to be brief.

Aaah, ik wil nieuw adressssssss

update; nu doet ie het wel en mijn volgende kaartje mag naar een heel duidelijk profiel naar duitsland!!!! yes, gaat lekker snel!
anoniem_78515 wijzigde dit bericht op 24-02-2010 22:12
Reden: aangevuld
% gewijzigd
quote:chrisy1 schreef op 17 februari 2010 @ 22:12:

en het kaartje van de ruil is binnen. Helemaal te gek en precies volgens wens.

Steph volgens mij heb je iets gemist want ik heb hier toch al laten weten dat je kaartje is aangekomen.

Inmiddels nog een Hurray erbij maar geen nieuwe adressen aangevraagd, misschien morgenochtend.
Twee Hurray's vandaag, en nieuwe kaartjes mogen naar Duitsland en India (!!). Leuke profielen waar ik echt wel iets mee kan.

Verder lag er een kaart uit de USA op de mat vandaag, met een leuk kerkje erop.
De Slegte bedoel ik ook, ik dacht dat is ook een witteboekenwinkel.

Chrisy, dat had ik idd niet gelezen *stom*. Gelukkig dan maar.

VrouwLimburg: Duitsland ik ook nog eens dichtbij.

Teigera: India, dat is gaaf.
Dankjewel Tine, ik ben gek op Arnhem. Moet er echt eens in de 2 a 3 maanden naar toe en kom dan met tassen vol terug.

Bedankt voor de tips, Steph! Bedoel je De Slegte? Daar mag ik van mijn vriend niet naar toe want dan koop ik teveel kinderboeken..

Chayuz bedankt. Volgens mij weet ik wel hoe ik moet lopen.. ga ik daar eens lekker snuffelen!

YES! Ik had ook weer eens een Hurray! Vanuit Canada, vanmiddag schreef ik hier nog dat zij al 5 dagen niet meer online was geweest. Heb zin om weer een kaart aan te vragen..
Wie gaan er 11 april allemaal mee eigenlijk? *heeft nog niet alle hyves-berichtjes gelezen*

En hoeveel kaarten en adressen moet je meenemen? Wat is een handige tijd om even geen officiele adressen aan te vragen en te bewaren voor de meeting?
** Even naar iedereen een goedemorgen zwaaien **
Juuf, ga je toch geen kinderboeken kopen maar heel veel kaarten. Die man van je zal je dan helemaal niet meer naar de Slegte laten gaan .

Heeeel veel Sweetcandy.
Teigera, wauw India. Bijzonder land.

Mijn kaartje naar DL is ook aangekomen en de volgende mag ook weer naar DL. Op zich wel fijn want die komen snel aan.

Zo ga ff kijken op hyves.
Hoera! Een hurray uit Australie! Nieuwe kaart gaat naar Finland.

Fijne dag allemaal!
Ook goedenmorgen, ik ben een beetje drukkig giteren en vandaag maar goed, toch heel even tijd voor jullie

Gisteren een leuk kaartje binnen uit Japan met een Nijntjepostzegel! Zo grappig dat een Nederlands konijntje zo beroemd is in het buitenland.

Ik kreeg ook nog een Hurray, moet je lezen!

""Hi!

Thanks so much for beautiful postcard! I like it very much

Well, I have never been to Finland but I'd really like to visit it ! I've heard a lot about it!

greetings from Taiwan.

Wat denken die Aziaten? Dat Nederland in Finland ligt ofzo??

Maar goed, ik heb gezien dat er veel mailtjes zijn bij Hyves, nog niet gelezen maar zag dat het over de meet ging. Ga ik me vanavond even in verdiepen.

Zijn er nog mensen die mee willen doen met de Postcard Company aankoop?
quote:c_estelle schreef op 25 februari 2010 @ 10:54:

Zijn er nog mensen die mee willen doen met de Postcard Company aankoop?Postcard store is het.
Hehe, Ach ja, voor hun is Finland heel Europa;)
Jemig zeg, Finland zeggen als het nederland moet zijn tssss.

Drie kaarten binnen: Zwitserland, Finland en uit Zweden. Allemaal mooi en volgeschreven alleen die uit Zweden is zijn ID vergeten. Dus daar even op wachten.
No postcards here today! I'm going to shop, bye bye!
Daarstrax een hele leuke hurray binnengekregen vanuit Polen, heb nu weer 2 adressen aangevraagd (Finland en USA).

Strax voor 2 dagen kijken wat er in de brievenbus ligt, ben benieuwd.. .
Zo, heb weer 2 kaartjes ontvangen vandaag, 1 uit china en 1 uit polen.

Ben me wel even mijn hoofd aan het breken hoor. Lees het vaker hier op het forum dat het voorkomt, maar ik wil er dan graag een verklaring voor hoe het nou precies zit.

Heb nu dus 6 kaartjes ontvangen en

5 aangekomen kaarten die ik heb verstuurd......

en dan nog 5 onderweg.........

betekend dat mijn adres dus 6x uitgegeven is, dus dan zouden er 6 hurrays moeten zijn geweest, toch? en dat is niet, heb er maar 5.

Ik zie met mijn bedenken vast iets over het hoofd, maar kom er zelf niet uit. Een van jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven