Introductie vlees!

24-02-2010 13:37 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Hoe bereiden jullie de eerste babyhapjes, met vlees?

Mijn zoontje is bijna 1 en krijgt zo nu en dan kip (gekookt) door zijn hapjes.

Ik wil binnenkort starten met rundvlees. Koken jullie het vlees ook?

Ben benieuwd!

Alvast bedankt voor de evt tips.
Oudste at met de pot mee, dus gewoon gebakken vlees, als ik iets niet lekker vind is het wel gekookt vlees.
Gatver: gekookt vlees!
Miniol eet gewoon mee wat de pot schaft.. dus ook rundvlees.

En gekookt rundvlees?? blehhg.. ik krijg al kippenvel bij t idee!

Lekker in stukjes en gewoon voeren.. vinden ze heerlijk!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
('t is altijd weer 'n gok in welke pijler je terecht komt bij zulke titels, je denkt bij eten maar sluit ook de sekspijler niet uit)
Met 1 aten ze gewoon wat wij aten (niet alles natuurlijk maar meeste wel)

Vlees heb ik nog nooit gekookt; de introductie was gewoon hapje proeven van mij, en later gewoon een stukje.

Volgens mij is het voor de smaak en structuur beleving ook beter niet alles door elkaar te mengen, maar gewoon gescheiden aanbieden.
Nee nooit gekookt. Met een jaar mag hij ook gewoon met de pot mee eten, mits niet te veel zout. Ik deed toen stukjes van ons vlees meestal gewoon in stukjes. Maar kan je natuurlijk ook nog prakken. Kip is trouwens puur vanwege de gaarheid dat ze aanraden het te koken.

Heerlijk hoor lekker pruttenet het eten eet smakelijk.
Hier 1 van 14 maanden, die vanaf 1 jaar gewoon met de pot mee eet, dus het vlees wordt gewoon gebakken. Het enige waar we op letten is dat het altijd doorbakken is. Gewoon een stukje van ons vlees krijgt ze dus.
Vanaf 1 jaar at die van ons met de pot mee, heb eigenlijk niet nagedacht over langzame introductie van voedingsmiddelen
Kip kookte ik wel, ander vlees niet.

Niks vies aan trouwens hoor gekookt vlees. Vlees in ragout is gekookt en de ballen in je soep .
Gewoon zoals ik het zelf ook eet, alleen dan kleinere stukjes en bij echt hele pittige kruiden/saus maakte ik het vlees van hem apart klaar, maar over het algemeen at hij gewoon echt precies hetzelfde als wij.
hier ook nog nooit vlees gekookt. Gewoon mee laten eten.
quote:twinkeling schreef op 24 februari 2010 @ 14:07:

Kip kookte ik wel, ander vlees niet.

Niks vies aan trouwens hoor gekookt vlees. Vlees in ragout is gekookt en de ballen in je soep .

Als ik ragout maak heb ik echt geen gekookt vlees hoor! Dat bak ik lekker aan!

En zelfs m`n soepballetjes braad ik aan alvorens ze de soep ingaan!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:biol schreef op 24 februari 2010 @ 14:22:

[...]

Als ik ragout maak heb ik echt geen gekookt vlees hoor! Dat bak ik lekker aan!

Haha, ik lees dit terwijl het etenstijd is. Ben meteen heel nieuwsgierig naar hoe jouw ragout dan is .
Hier aten ze met 1 jaar ook (allang) met de pot mee. Ik zal niet zeggen dat het cold turkey ging, maar echt introduceren? neuh....
Hee Missmysterious, onze groep is weer wakker geworden! Zeker omdat we allemaal toe zijn aan de verjaardagen!

Hier eet dochterlief min of meer met de pot mee, dat wil zeggen dat ze bijna alles eet wat wij eten, ik kook vaak wat meer en stop het dan in de vriezer zodat zij ook een echte maaltijd heeft als wij een keertje soep eten of een broodje.

Ik kook haar vlees en vis, ze vindt het heerlijk. En (niet gruwelen) wij ook. Gekookte zalm is echt lekkerder (en gezonder) dan gebakken! Gebakken gehakt eet ze minder goed dan gekookt. Ze is nu bijna één, maar ik geef al vanaf acht maanden vlees en vis.
Ben vergeten erbij te vermelden dat ik een kindje heb met allergische aanleg en daarom nieuwe voedingsmiddel veelal kook (ja, ook fruit bij de eerste introductie).
Vanaf wanneer mag je vlees geven eigenlijk? Ik was gisteren bij de voedingsdeskundige omdat mijn zoon bijna een half jaar is (woon in het buitenland), en zij zei dat hij vanaf zes maanden al aan het vlees moet omdat hij het ijzer nodig heeft. Het lijkt me zo vroeg! Vanaf wanneer gaven jullie je baby vlees?
Nou, met zes maanden begonnen wij pas met bijvoeding, en dat was dus echt alleen fruitpotjes en groentepotjes (dus alleen met groenten, niet met vlees of andere toevoegingen). Daarvoor had onze dochter alleen melk gehad.

Met zes maanden was zij trouwens ook nog helemaal niet aan vast voedsel toe (dit verschilt natuurlijk per baby), ze had er gewoon geen interesse in en was met andere dingen bezig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven