grazax?
woensdag 24 februari 2010 om 20:49
ik ben een week geleden begonnen met grazax, heb hooikoorts en deze smelttabletten zou ik 3 jaar lang elke dag moeten nemen om immuun/immuner te worden tegen pollen ( zou spuiten krijgen maar dat mocht niet meer ).
nu heb ik de laatste dagen erge hooikoortsverschijnselen, ook als ik binnen ben, heb nog voor 7 weken tabletten en dan zouden we kijken of ik ermee verder ga of niet.
wie heeft er ervaring met dit middel ? worden de verschijnselen na verloop van tijd minder ?
wil het wel graag afmaken, xyzal en dergelijke zijn maar symptoombestrijding, ik hoop dat deze therapie me er ( deels ) vanaf kan helpen.
alvast bedankt
PTT
nu heb ik de laatste dagen erge hooikoortsverschijnselen, ook als ik binnen ben, heb nog voor 7 weken tabletten en dan zouden we kijken of ik ermee verder ga of niet.
wie heeft er ervaring met dit middel ? worden de verschijnselen na verloop van tijd minder ?
wil het wel graag afmaken, xyzal en dergelijke zijn maar symptoombestrijding, ik hoop dat deze therapie me er ( deels ) vanaf kan helpen.
alvast bedankt
PTT
woensdag 24 februari 2010 om 21:04
Lees hier al een tijdje mee maar heb speciaal hiervoor een nick aangemaakt. Op deze vraag kan ik je tenminste antwoord geven .
Ik gebruik zelf sinds 4 jaar Grazax. Daarnaast heb ik ook SlitOne druppels voor mijn huisstofmijt- en bomenallergieën. Omdat ik erg allergisch ben zijn deze kuren voor mij niet genoeg en doe ik ook nog aan symptoombestrijding met Nasonex neusspray en Aerius tabletten.
Ik heb zelf wel het idee dat mijn neusslijmvlies en ogen in de loop van de tijd veel rustiger zijn geworden. Ben dus zeker positief over de kuren. Echter, het effect is niet aan te tonen door middel van een huidpriktest.
Zo lang ik geen last heb van bijwerkingen of wat dan ook vindt mijn KNO arts dat ik moet doorgaan tot ik 5 jaar heb volgemaakt. Dan wordt de situatie verder bekeken.
Succes ermee!
Ik gebruik zelf sinds 4 jaar Grazax. Daarnaast heb ik ook SlitOne druppels voor mijn huisstofmijt- en bomenallergieën. Omdat ik erg allergisch ben zijn deze kuren voor mij niet genoeg en doe ik ook nog aan symptoombestrijding met Nasonex neusspray en Aerius tabletten.
Ik heb zelf wel het idee dat mijn neusslijmvlies en ogen in de loop van de tijd veel rustiger zijn geworden. Ben dus zeker positief over de kuren. Echter, het effect is niet aan te tonen door middel van een huidpriktest.
Zo lang ik geen last heb van bijwerkingen of wat dan ook vindt mijn KNO arts dat ik moet doorgaan tot ik 5 jaar heb volgemaakt. Dan wordt de situatie verder bekeken.
Succes ermee!
woensdag 24 februari 2010 om 21:12
Fijn dat Aerius bij jou wel goed werkt! Bij mij was het altijd tegen het eind van de middag uitgewerkt, precies als het tijd werd om eens lekker naar buiten te gaan om van het weer te genieten...
Gelukkig word ik er dan weer niet moe van. Ik werd altijd vooral moe van mezelf en mijn vele niesbuien. Blij dat dat nu een stuk beter gaat.
Gelukkig word ik er dan weer niet moe van. Ik werd altijd vooral moe van mezelf en mijn vele niesbuien. Blij dat dat nu een stuk beter gaat.
woensdag 24 februari 2010 om 21:19
Ik gebruik nu bijna 3 jaar grazax en ik heb zo goed als geen hooikoortsklachten meer. Kan me niet herinneren dat in het begin de klachten erger werden.
@Chopin: 4 jaar?? Grazax moet je volgens mij 2 à 3 jaar slikken en dan stoppen. Het is geen medicijn maar een middel waardoor je immuun zou worden. Of heb jij het langer voorgeschreven gekregen omdat je zo zwaar hooikoorts hebt?
@Chopin: 4 jaar?? Grazax moet je volgens mij 2 à 3 jaar slikken en dan stoppen. Het is geen medicijn maar een middel waardoor je immuun zou worden. Of heb jij het langer voorgeschreven gekregen omdat je zo zwaar hooikoorts hebt?
woensdag 24 februari 2010 om 21:29
donderdag 25 februari 2010 om 07:58
donderdag 25 februari 2010 om 11:16
Ik hoop het ook voor je! Bij mij scheelt het wel echt al enorm hoor, dus als ik er na 3 jaar mee had moeten stoppen had ik daar ook vrede mee gehad. Omdat mijn arts het echter wel wilde proberen en ik het nou ook weer niet zo belastend vind om de tabletten en druppels in te nemen, hebben wij besloten nog even door te gaan.
Succes in elk geval!
Succes in elk geval!
zaterdag 27 februari 2010 om 12:20