En we tetteren door over onze dieren
maandag 15 februari 2010 om 22:16
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.
Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!
Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen
Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):
De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen
Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!
Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen
Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):
De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen
Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
donderdag 25 februari 2010 om 07:32
hallo hallo,
mag ik even inbreken aub?? Lees vaak mee met al jullie heerlijke verhalen maar moet echt even iets vragen!
Ik woon niet in Nederland en de omgang met huisdieren gaat hier vaak even iets anders dan hoe ik het gewend ben, maar goed...
Heb een heel lief klein poezemeisje hier rond lopen (als jullie willen spam ik wel een foto later) en we waren vanmorgen bij de DA voor de laatste van een serie vaccinaties. (ze is nu 4 maanden oud ongeveer)
Nu heb ik een vraagje over castratie, volgens de DA hier moet ze namelijk 7 (!) dagen bij DA blijven omdat het een zware operatie is waarbij ze de hele baarmoeder en eierstokken verwijderen. Ik weet van de eierstokken, maar de hele baarmoeder eruit???? Is dat echt nodig? En 7 dagen blijven???? Hoe werkt dat in Nederland?? Is dit normaal of zal ik toch maar op zoek gaan naar een andere DA?
Alvast ontzettend bedankt voor info. Ik weet niet goed hoe of wat en zou het zooooo zielig vinden haar een week achter te laten!
mag ik even inbreken aub?? Lees vaak mee met al jullie heerlijke verhalen maar moet echt even iets vragen!
Ik woon niet in Nederland en de omgang met huisdieren gaat hier vaak even iets anders dan hoe ik het gewend ben, maar goed...
Heb een heel lief klein poezemeisje hier rond lopen (als jullie willen spam ik wel een foto later) en we waren vanmorgen bij de DA voor de laatste van een serie vaccinaties. (ze is nu 4 maanden oud ongeveer)
Nu heb ik een vraagje over castratie, volgens de DA hier moet ze namelijk 7 (!) dagen bij DA blijven omdat het een zware operatie is waarbij ze de hele baarmoeder en eierstokken verwijderen. Ik weet van de eierstokken, maar de hele baarmoeder eruit???? Is dat echt nodig? En 7 dagen blijven???? Hoe werkt dat in Nederland?? Is dit normaal of zal ik toch maar op zoek gaan naar een andere DA?
Alvast ontzettend bedankt voor info. Ik weet niet goed hoe of wat en zou het zooooo zielig vinden haar een week achter te laten!

donderdag 25 februari 2010 om 07:41
7 dagen blijven is écht niet nodig! Dit riekt naar geldklopperij. Toen ik pfff meer dan 10 jaar geleden mijn meisjes liet helpen moesten ze een nachtje overblijven. Ik geloof dat je nu 's ochtends je kat brengt en dan kan je m in de namiddag weer ophalen.
Dat van die baarmoeder weet ik niet. Daar is het echt te lang geleden voor. Misschien iemand anders?
Dat van die baarmoeder weet ik niet. Daar is het echt te lang geleden voor. Misschien iemand anders?
donderdag 25 februari 2010 om 08:29
Goedemorgen!
Ik ben er weer even. Was jullie niet vergeten hoor, maar ik heb het de laatste tijd zo druk gehad dat veel forummen er bij in schoot!
Hier gaat alles goed, heb gisteren voor het eerst Billy's nageltjes geknipt en dat ging hardstikke prima. Weet alleen nog niet of ik er helemaal fan van ben, die nagels knippen, of ik het wel nodig vind ofzo.
Ik ben er weer even. Was jullie niet vergeten hoor, maar ik heb het de laatste tijd zo druk gehad dat veel forummen er bij in schoot!
Hier gaat alles goed, heb gisteren voor het eerst Billy's nageltjes geknipt en dat ging hardstikke prima. Weet alleen nog niet of ik er helemaal fan van ben, die nagels knippen, of ik het wel nodig vind ofzo.
668, the neighbour of the Beast

donderdag 25 februari 2010 om 08:34
quote:Marels schreef op 25 februari 2010 @ 08:29:
Goedemorgen!
Hier gaat alles goed, heb gisteren voor het eerst Billy's nageltjes geknipt en dat ging hardstikke prima. Weet alleen nog niet of ik er helemaal fan van ben, die nagels knippen, of ik het wel nodig vind ofzo.Ik zou je kat er wel aan laten wennen. Ik heb er nooit over nagedacht en dus ook nooit gedaan. Maar nu worden ze zo lang, ze blijven overal in haken. Voor hun niet leuk en niet leuk voor mijn dekbedovertrekken, badjas, vesten etc. Ik doe het niet zelf, ik ga naar de dierenarts. Die van mij doet het voor 6 euro. Medusa mag dus af en toe naar de dierenarts. Kutkat wil het gewoon NIET! De andere 2 lukt me nog wel, die zijn wat rustiger.
Goedemorgen!
Hier gaat alles goed, heb gisteren voor het eerst Billy's nageltjes geknipt en dat ging hardstikke prima. Weet alleen nog niet of ik er helemaal fan van ben, die nagels knippen, of ik het wel nodig vind ofzo.Ik zou je kat er wel aan laten wennen. Ik heb er nooit over nagedacht en dus ook nooit gedaan. Maar nu worden ze zo lang, ze blijven overal in haken. Voor hun niet leuk en niet leuk voor mijn dekbedovertrekken, badjas, vesten etc. Ik doe het niet zelf, ik ga naar de dierenarts. Die van mij doet het voor 6 euro. Medusa mag dus af en toe naar de dierenarts. Kutkat wil het gewoon NIET! De andere 2 lukt me nog wel, die zijn wat rustiger.
donderdag 25 februari 2010 om 08:41
Hoeft dus niet, er aan laten wennen, want ik kan ze zonder problemen knippen. Hij bleef ondertussen gewoon met het touwtje van mijn trui spelen. Geen enkel probleem.
Sowieso kan ik alles met Billy doen; nagels knippen, in zijn bek kijken, op zijn kop houden, maakt niet uit. Meneer blijft gewoon keihard spinnen
Over die nageltjes vraag ik me meer af of ik het nut er wel van in zie, zeg maar, en of die korte nageltjes voor hem niet vervelend zijn omdat het niet lekker speelt ofzo.
Sowieso kan ik alles met Billy doen; nagels knippen, in zijn bek kijken, op zijn kop houden, maakt niet uit. Meneer blijft gewoon keihard spinnen
Over die nageltjes vraag ik me meer af of ik het nut er wel van in zie, zeg maar, en of die korte nageltjes voor hem niet vervelend zijn omdat het niet lekker speelt ofzo.
668, the neighbour of the Beast

donderdag 25 februari 2010 om 10:15
gefeliciteerd met de geboorte Leo.....
Loki gaat ook goed, hij wil nog niet heel fanatiek spinnen, maar hij heeft het ook echt heel druk met verkennen en spelen. Het is spelen eten en slapen en nog niets tussendoor. Ik heb hem gisteren wel even mogen horen spinnen, heel mooi motortje.....
*ik ga even koffie drinken op het werk, ziekjes nog steeds*
Loki gaat ook goed, hij wil nog niet heel fanatiek spinnen, maar hij heeft het ook echt heel druk met verkennen en spelen. Het is spelen eten en slapen en nog niets tussendoor. Ik heb hem gisteren wel even mogen horen spinnen, heel mooi motortje.....
*ik ga even koffie drinken op het werk, ziekjes nog steeds*
I can do anything i want, and so can you....
donderdag 25 februari 2010 om 10:23
SunnyC, als je hier een poes laat castreren dan breng je haar 's ochtends en na de operatie als ze goed wakker zijn mogen ze weer naar huis. Daar hoeft je kat niet 's nacht voor te blijven, laat staan 7 dagen. De baarmoeder wordt verwijderd als daar problemen mee zijn of bij oudere katten maar bij een jonge kat niet.
Bij een poes is het een iets zwaardere operatie dan bij een kater maar na een dag of wat hebben ze er geen last meer van.
Bij een poes is het een iets zwaardere operatie dan bij een kater maar na een dag of wat hebben ze er geen last meer van.
donderdag 25 februari 2010 om 10:28
Ik moet echt iets gaan doen in mijn huis. Maar ik was nog even OS aan het kijken en ik viel als een blok in slaap. Werd wakker van een paar kattennageltjes in mijn benen. Siep was lekker warm bij me komen liggen en de hond lag bij me op de grond. Ik was Siep in mijn slaap aan het aaien en dat vind hij zo lekker dat ie zijn nagels in me zet.
Lieieief.
Lieieief.

donderdag 25 februari 2010 om 10:46
Hoe is het met Siepie?
Hier gaan de mannen naar volle tevredenheid naar buiten. Smorgens racen ze gelijk van keuken (waar ze 's nachts zitten) naar schuifpui, direct naar buiten
Bij mooi (droog) weer komen ze rond 1 uur wat eten samen en daarna vertrekken ze weer zij aan zij
Zo tegen half vijf komen ze binnen en dan blijven ze binnen.
Foto's!
De laatste 6 zijn nieuw!
Hier gaan de mannen naar volle tevredenheid naar buiten. Smorgens racen ze gelijk van keuken (waar ze 's nachts zitten) naar schuifpui, direct naar buiten
Bij mooi (droog) weer komen ze rond 1 uur wat eten samen en daarna vertrekken ze weer zij aan zij
Zo tegen half vijf komen ze binnen en dan blijven ze binnen.
Foto's!
De laatste 6 zijn nieuw!
donderdag 25 februari 2010 om 10:58
SunnyC, even een te lang verhaal om op te schrijven dus maar even een site erbij gepakt waar ik zelf heel erg achter sta. Hier alle voor en nadelen.
Ik heb 3 poezen in mijn leven gehad. De eerste 2 meteen laten helpen en met die andere nog nestjes gehad (tussendoor aan de pil) en daarna laten helpen. Hier is het s'ochtends brengen en eind van de dag terug.
Het hoe en wat van Poes laten helpen.
En ja, spam maar een foto hoor, leuk.
Wat een plaatjes he Sarah -smelt- .
Gefeliciteerd lieve tante Lé. Geniet er maar van, tot laters.
Loki is leuk en mooi zeg, heerlijk zo'n kitten.
Ik heb 3 poezen in mijn leven gehad. De eerste 2 meteen laten helpen en met die andere nog nestjes gehad (tussendoor aan de pil) en daarna laten helpen. Hier is het s'ochtends brengen en eind van de dag terug.
Het hoe en wat van Poes laten helpen.
En ja, spam maar een foto hoor, leuk.
Wat een plaatjes he Sarah -smelt- .
Gefeliciteerd lieve tante Lé. Geniet er maar van, tot laters.
Loki is leuk en mooi zeg, heerlijk zo'n kitten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
donderdag 25 februari 2010 om 11:56
Marels, komt Billy al buiten? Want dan zouden z´n nageltjes vanzelf moeten slijten. En misschien is het dan niet handig om ze te knippen, omdat hij er dan buiten minder grip mee heeft en zichzelf minder goed kan verdedigen.
En als hij binnen blijft, dan hangt het er vanaf of je er last van hebt (of hijzelf natuurlijk). Waarom zou je het doen?
Leo, geniet ervan! En gefeliciteerd natuurlijk!
Zoebie, jij aait Siep in slaap?? Jaja, zo kun je het ook noemen natuurlijk!
Sarah, mooie flinke knullen zijn het al. Hoe hou je ze uit elkaar??
En als hij binnen blijft, dan hangt het er vanaf of je er last van hebt (of hijzelf natuurlijk). Waarom zou je het doen?
Leo, geniet ervan! En gefeliciteerd natuurlijk!
Zoebie, jij aait Siep in slaap?? Jaja, zo kun je het ook noemen natuurlijk!
Sarah, mooie flinke knullen zijn het al. Hoe hou je ze uit elkaar??
donderdag 25 februari 2010 om 13:08
Ha dames!
Allereerst, Leo: gefeliciflapperd met de geboorte van de mensenbaby!!
Pff, er is zoveel getetterd de laatste dagen, weet even niet waar ik moet beginnen met reageren eigenlijk...
Nou ja, dan haak ik vanaf hier maar weer in. Loki is een schatje trouwens (en lekker scheel ).
Marels, is Billy nou ook een Oosters ras (ben het ff kwijt hoor), omdat je zoveel met hem kan doen? Hier idem dito met Puk (met Fido ook als 'ie wat minder zou wegen ) , het maakt niet uit wat je met hem doet, Puk vindt alles ok en knort vrolijk door.
De krabpaal staat hier trouwens, het opzetten duurde wat langer dan gepland (veel onderdelen en vage tekening). Puk zat er met zijn neus bovenop en Fido volgde de werkzaamheden vanaf een afstandje. Ze hebben er al lekker in gespeeld en Puk is er ook al vanaf gekukeld omdat de afmetingen iets anders zijn dan de oude. Maar het is een prachtig, stevig ding dus goed bestand tegen die 2 lomperds van hier. Op dit moment hebben ze trouwens veel lol met de enorme doos waar dat ding inzat.
Allereerst, Leo: gefeliciflapperd met de geboorte van de mensenbaby!!
Pff, er is zoveel getetterd de laatste dagen, weet even niet waar ik moet beginnen met reageren eigenlijk...
Nou ja, dan haak ik vanaf hier maar weer in. Loki is een schatje trouwens (en lekker scheel ).
Marels, is Billy nou ook een Oosters ras (ben het ff kwijt hoor), omdat je zoveel met hem kan doen? Hier idem dito met Puk (met Fido ook als 'ie wat minder zou wegen ) , het maakt niet uit wat je met hem doet, Puk vindt alles ok en knort vrolijk door.
De krabpaal staat hier trouwens, het opzetten duurde wat langer dan gepland (veel onderdelen en vage tekening). Puk zat er met zijn neus bovenop en Fido volgde de werkzaamheden vanaf een afstandje. Ze hebben er al lekker in gespeeld en Puk is er ook al vanaf gekukeld omdat de afmetingen iets anders zijn dan de oude. Maar het is een prachtig, stevig ding dus goed bestand tegen die 2 lomperds van hier. Op dit moment hebben ze trouwens veel lol met de enorme doos waar dat ding inzat.
Ik ben mijn eigen bananenschil

donderdag 25 februari 2010 om 13:22
Wauw Olijfje, wat een ding! Dat is geen krabpaal meer maar een heel klimtoestel, geweldig! Oh, als ik weer eens kittens heb (ooit over een paar jaar) wil ik er ook zo één!
Kost denk ik wel kapitalen of niet? Maar daar zullen je katten ook wel heel veel plezier aanbeleven denk ik.
En hoe is het nu met slapen? Merk je al wat van je pilletjes?
@Sarah, mooie foto's. En mooie poezen. Toch handig he? gekleurde bandjes op een grote en kleine poes
Kost denk ik wel kapitalen of niet? Maar daar zullen je katten ook wel heel veel plezier aanbeleven denk ik.
En hoe is het nu met slapen? Merk je al wat van je pilletjes?
@Sarah, mooie foto's. En mooie poezen. Toch handig he? gekleurde bandjes op een grote en kleine poes
donderdag 25 februari 2010 om 13:34
Ja, wat een gevaarte hè. De Poekels komen verder alleen op het balkon dus dit hebben ze echt nodig om zich lekker op uit te leven (wat ze dus ook met grote overgave doen - paaldansen is een grote hobby van ze). Deze kostte trouwens ¤ 75, vond ik nog meevallen eigenlijk.
Qua slapen nog steeds mwaaah. Nou ja, misschien moet ik iets meer geduld hebben of misschien moet de dosering aangepast worden. Volgende week moet ik even bellen over hoe en wat.
Sarah, ik kon daarstraks jouw link niet openen helaas! Zo nog maar even proberen.
Qua slapen nog steeds mwaaah. Nou ja, misschien moet ik iets meer geduld hebben of misschien moet de dosering aangepast worden. Volgende week moet ik even bellen over hoe en wat.
Sarah, ik kon daarstraks jouw link niet openen helaas! Zo nog maar even proberen.

donderdag 25 februari 2010 om 14:07
Deze zit klem tussen plafond en vloer. Omdat de onderste plank breed is en er 4 palen op staan, heeft 'ie al veel stevigheid en bovenin zit een soort lange schroef (met daarop weer een soort houten kapje met stof eromheen) die je op je juiste lengte kan draaien zodat 'ie klem tegen het plafond komt. (de oude krabpaal was veel smaller en dus onstabieler en daarbij moesten we de schroef een klein stukje in het plafond boren en met een vleugelmoer extra vast zetten maar dat is bij deze dus niet nodig)
olijfje_ wijzigde dit bericht op 25-02-2010 14:08
Reden: plank...geen plak
Reden: plank...geen plak
% gewijzigd
donderdag 25 februari 2010 om 14:50
Mooi Olijfje, wat een ding zeg! En 75 euro valt inderdaad behoorlijk mee voor zo'n gevaarte.
Wij hebben er eentje met 1 paal (zo´n smalle dus) en die moet je echt inderdaad regelmatig opnieuw vastklemmen, anders wordt ie hastikke instabiel. Niet zo handig, want de paal staat in een hoek met aan beide zijden balkondeuren met glas. Soms hou je je hart vast, als poes er met volle vaart in vliegt.
Ik vind de bovenkant trouwens erg grappig. Die ´sok´, hoort die niet gewoon recht te zitten? Nu lijkt het een beetje op een ingezakte muts!
Wij hebben er eentje met 1 paal (zo´n smalle dus) en die moet je echt inderdaad regelmatig opnieuw vastklemmen, anders wordt ie hastikke instabiel. Niet zo handig, want de paal staat in een hoek met aan beide zijden balkondeuren met glas. Soms hou je je hart vast, als poes er met volle vaart in vliegt.
Ik vind de bovenkant trouwens erg grappig. Die ´sok´, hoort die niet gewoon recht te zitten? Nu lijkt het een beetje op een ingezakte muts!
donderdag 25 februari 2010 om 15:07