lijnzaadolie

24-04-2008 21:42 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een fles aangebroken lijnzaadolie en weet niet goed wat ik er mee moet; Ik vind het niet lekker. Het mengen met yoghurt of een salade besprenkelen had geen effect. Is er iemand die een manier weet om de lijnzaadolie wel weg te krijgen?
je kunt er je -schoongemmaakte- verfkwasten in bewaren. Blijven ze mooi soepel van!!!!!!!
.
Ik gooi inderdaad een lepel gebroken lijnzaad door mijn muesli, proef je niets van en schijnt heel gezond te zijn.
Ik gaf die olie een tijdlang elke dag aan de hond voor een mooie gezonde vacht....
.
Je kersenhouten meubels lekker in de olie zetten.

Je roestvrijstalen magnetron, vuilnisbak, oven etc. vingervrij poetsen.

Verder weet ik het ook niet.
Ik denk dat ik het het dan idd maar voor interieurdoeleinden ga gebruiken. Ik kan het nog proberen om het aan mijn katten te geven, maar die zijn erg kieskeurig, dus of het lukt. Gelukkig schijnt er dus nog een alternatief te zijn in de vorm van zaadjes. Goede tip!
ik gaf het gewoon altijd aan mijn paarden

Krijgen ze een mooie vacht van
Maar er zijn dus ook zaden te krijgen? In een reformzaak? Die wel makkelijker weg te krijgen zijn? Ik wil graag lijnzaad gaan gebruiken voor m'n huid, maar die olie krijg ik echt niet weg.
Ja, in reformzaak/natuurvoedingswinkel enzo. Het schijnt het beste te zijn de zaden te malen, omdat je ze dan het beste opneemt (en anders de meeste onverteerd 'doorvoert'). Ik doe ze altijd even in de hakmolen (zat bij de staafmixer) en dan door het deeg om brood te bakken of door de yoghurt. Er zitten ook nog eens heel veel vezels in, dus enorm gezond allemaal. Je kunt ze ook gehakt/gebroken kopen, maar dan worden ze sneller muffig.
Ok, dankje voor je reactie! Is dat uiteindelijk net zo gezond als lijnzaadolie, of laatste toch beter voor je huid? Kan ik die zaden ook vermalen met een vijzel?
Bij de AH verkopen ze gebroken lijnzaad van Zonnatura. Dus dat zal ook wel in de andere supermarkten verkrijgbaar zijn.
...
quote:LaLotta schreef op 22 februari 2010 @ 16:20:

Is dat uiteindelijk net zo gezond als lijnzaadolie, of laatste toch beter voor je huid?

Die olie zit in de zaden, maar misschien is de olie wat geconcentreerder. De zaden hebben tot voordeel dat er veel vezels inzitten, waardoor je stoelgang kan verbeteren, wat indirect ook weer positief is voor je huid. Ik merk met de zaden wel verschil in huid en haar.

quote:LaLotta schreef op 22 februari 2010 @ 16:20:

Kan ik die zaden ook vermalen met een vijzel?Geen vijzel hier, heb het even met twee lepels geprobeerd, maar dat lukte niet Denk dat je goed moet stampen, de zaden zijn hard en glad, maar het is het proberen waard.
Bedankt! Ik ga het gewoon proberen!
Je hebt ook lijnzaad in capsules, zag ik in het foldertje van de Tuinen.

(niet voor in de yoghurt ofzo, maar ik wilde het toch even melden)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Dat zal net zoiets zijn als visolie in capsules? Volgens mij moet je dan relatief veel pillen nemen om aan dezelfde hoeveelheid te komen als bv een lepel pure lijnzaadolie. Misschien dat ik toch die olie naar binnen ga proberen te werken, op de één of andere manier.
Je didgeridoo in de olie zetten.
Even off-topic, maar helpen die zaadjes/capsules/olie echt voor je haar en je huid? Wat merken jullie dan? Ik hoorde laatst dat het inderdaad heel goed schijnt te zijn, maar ben nog wat sceptisch.

Ik las ergens dat je van die visolie capsules uit je mond gaat ruiken, lijkt me minder.
Toen ik een broodbakmachine kreeg, ben ik allerlei dingen aan mijn brood gaan toevoegen, en omdat ik lijnzaadbrood altijd heel lekker vond ben ik begonnen met lijnzaad.

Ik merkte toen dat mijn haar glanzender werd en dat mijn huid er gezonder uitziet. Later las ik dat lijnzaad o.a. voor dit doel wordt gebruikt, vanwege de omega 3. Geen wetenschappelijk bewijs, maar vond het wel opvallend. Geen idee wat de hoeveelheden zijn die je nodig hebt voor bewezen resultaat.

Ik gebruik de zaden vooral ook vanwege de vezels, vult mij ochtend-yoghurtje lekker.
ik gebruik lijnzaadolie ook regelmatig.

probeer 1eetlepel per dag.

gewoon hup in 1 keer slikken daarna een glas limo.
Ik krijg al braakneigingen als ik het glas aan m'n mond zet
Je drinkt toch geen glas olie?

Ik giet het op een lepel en heb er geen enkele moeite mee gewoon die lepel in mijn mond te doen en t spul door te slikken. Ben vrij makkelijk wat dat betreft, denk ik.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Heb het uiteindelijk geprobeerd, gewoon 2 eetlepels doorslikken terwijl ik m'n neus dichthoud. Daarna een glas jus d'orange er achteraan, klaar. Dit moet wel lukken
quote:Moonlight82 schreef op 26 februari 2010 @ 14:09:

Je drinkt toch geen glas olie?

Ik giet het op een lepel en heb er geen enkele moeite mee gewoon die lepel in mijn mond te doen en t spul door te slikken. Ben vrij makkelijk wat dat betreft, denk ik.Proef je dan ook echt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven