lijnzaadolie
donderdag 24 april 2008 om 21:42

vrijdag 25 april 2008 om 09:43

maandag 22 februari 2010 om 15:44
Ja, in reformzaak/natuurvoedingswinkel enzo. Het schijnt het beste te zijn de zaden te malen, omdat je ze dan het beste opneemt (en anders de meeste onverteerd 'doorvoert'). Ik doe ze altijd even in de hakmolen (zat bij de staafmixer) en dan door het deeg om brood te bakken of door de yoghurt. Er zitten ook nog eens heel veel vezels in, dus enorm gezond allemaal. Je kunt ze ook gehakt/gebroken kopen, maar dan worden ze sneller muffig.

maandag 22 februari 2010 om 17:52
quote:LaLotta schreef op 22 februari 2010 @ 16:20:
Is dat uiteindelijk net zo gezond als lijnzaadolie, of laatste toch beter voor je huid?
Die olie zit in de zaden, maar misschien is de olie wat geconcentreerder. De zaden hebben tot voordeel dat er veel vezels inzitten, waardoor je stoelgang kan verbeteren, wat indirect ook weer positief is voor je huid. Ik merk met de zaden wel verschil in huid en haar.
Kan ik die zaden ook vermalen met een vijzel?Geen vijzel hier, heb het even met twee lepels geprobeerd, maar dat lukte niet Denk dat je goed moet stampen, de zaden zijn hard en glad, maar het is het proberen waard.
Is dat uiteindelijk net zo gezond als lijnzaadolie, of laatste toch beter voor je huid?
Die olie zit in de zaden, maar misschien is de olie wat geconcentreerder. De zaden hebben tot voordeel dat er veel vezels inzitten, waardoor je stoelgang kan verbeteren, wat indirect ook weer positief is voor je huid. Ik merk met de zaden wel verschil in huid en haar.
Kan ik die zaden ook vermalen met een vijzel?Geen vijzel hier, heb het even met twee lepels geprobeerd, maar dat lukte niet Denk dat je goed moet stampen, de zaden zijn hard en glad, maar het is het proberen waard.
dinsdag 23 februari 2010 om 21:21
woensdag 24 februari 2010 om 19:04

donderdag 25 februari 2010 om 17:01
Toen ik een broodbakmachine kreeg, ben ik allerlei dingen aan mijn brood gaan toevoegen, en omdat ik lijnzaadbrood altijd heel lekker vond ben ik begonnen met lijnzaad.
Ik merkte toen dat mijn haar glanzender werd en dat mijn huid er gezonder uitziet. Later las ik dat lijnzaad o.a. voor dit doel wordt gebruikt, vanwege de omega 3. Geen wetenschappelijk bewijs, maar vond het wel opvallend. Geen idee wat de hoeveelheden zijn die je nodig hebt voor bewezen resultaat.
Ik gebruik de zaden vooral ook vanwege de vezels, vult mij ochtend-yoghurtje lekker.
Ik merkte toen dat mijn haar glanzender werd en dat mijn huid er gezonder uitziet. Later las ik dat lijnzaad o.a. voor dit doel wordt gebruikt, vanwege de omega 3. Geen wetenschappelijk bewijs, maar vond het wel opvallend. Geen idee wat de hoeveelheden zijn die je nodig hebt voor bewezen resultaat.
Ik gebruik de zaden vooral ook vanwege de vezels, vult mij ochtend-yoghurtje lekker.
vrijdag 26 februari 2010 om 14:09
vrijdag 19 maart 2010 om 07:50