En we tetteren door over onze dieren

15-02-2010 22:16 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.

Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!

Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen

Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):

De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen

Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
Veel gezegd hier, ben eigenlijk te ziek om heel uitgebreid te reageren dus even snel wat ik onthouden heb (geheugen is normaal al niet denderend, nu is hetr echt een vergiet met geen kleine gaatjes maar een groot gat)

MV, echt naar van je schoenen, is me ook weleens gebeurd, dan baal ik ook wel heel erh hoor....

Olijf, wat een mega gave krabpaal zeg, ik wil ook nog een keer zo een constructie bouwen voor onze poezen.

Met Loki alles nog steeds goed. Hij krijgt steeds meer lef, begint de andere katten al aan te vallen omdat ie door heefty dat ze hem niets aandoen (toen ie bv tegen tijger aan viel tijdens een speelbui met balletje) en sprong toenstraks bovenop Luna, die er nog helemaal niet te veel van wilt weten. Ze loopt in de tussentijd wel weer lekker rond, alleen blaast nog als Loki te dichtbij komt....

nu ga ik eten en slapen, en als ik me van het weekend beter voel update met foto's.....*snif snotter, hoest nies*
I can do anything i want, and so can you....
Ratteke, het was fantastisch met het mensenkind. Wat een plaatje....

Lief dat je het vraagt, ik vind jou altijd zó attent in die dingen, valt me op.

Sarah, ja, ze zijn bijna 1 alweer, 26 maart, geweldig. Het is een heerlijk nest poezenbeesten.

Ik ben blij dat ze bij je wonen.
Trouwens, allemaal bedankt voor de lieve woorden en interese!

Jullie zijn lieverds.

MV, wat waardeloos! Ik kan me voorstellen dat je heel erg baalt, vooral omdat je zooltjes ook net in die laarzen zaten. Daarom eerst een en nog een andere tip voor het verwijdederen van geurtjes: Gejo Lavendelfris, te koop bij Gejoma. Op hun webshop (www.gejoma.nl) staat dat het alleen per 12 flessen verkocht wordt, wij hebben gewoon 1 fles los gekocht bij het bedrijf zelf. Je doet er heel lang mee, want je maakt er een 1 - 5% oplossing van. En het helpt, das ook niet onbelangrijk. De lavendelgeur ruik je even als je het gesprayd hebt maar dat vervliegt snel. Sterkte ermee!

Splinter, ik ben uiteindelijk (met ongeharste benen ) op de roeitrainer gestapt, hebben we sinds kort in bruikleen. Moet er erg aan wennen en na afloop heb ik best zere armen. Ik ben er nog niet uit of ik nou meer voldoening voel na cross- of roeitrainer. En het is uiteindelijk allemaal bedoeld als aanloop naar weer gaan hardlopen. Ooit . Ik geloof dat ik in jouw geval lekker even was gaan bijkomen van dat harsen. IS erg offtopic natuurlijk maar ieks, dat lijkt me pijnlijk.

Miek, beterschap!
Hoi allemaal,

Bedankt voor alle antwoorden op mijn dierenarts vraag, heel lief van jullie! Ga toch maar eens rondbellen hier en op zoek naar een ander. Ik was wel blij met haar tot nu toe omdat ze goed Engels spreekt, maar ja, dit is echt een beetje te zot. Ik ben bang dat ze gewoon te ouderwetse technieken gebruikt en dat wil ik mijn kleine niet aan doen.

groetjes en nogmaals bedankt!
anoniem_91746 wijzigde dit bericht op 26-02-2010 07:57
Reden: foto komt niet door
% gewijzigd
quote:Sarah Scott schreef op 25 februari 2010 @ 21:33:

[...]

En ze zijn bijna 1! Alvast een lekkere taart voor jouw poezels en die van Lé. Help ons anders nog even onthouden wanneer ze echt jarig zijn.

(oh kunnen we ook veranderen in de lijst, ipv het lege vakje de verjaardagsdatum)

Lé tuuk mis je ze nog, dat is logisch. Die 2 kittens die ik van ex niet meer terug kreeg mis ik ook nog. Denk je dat je in de toekomst nog een nestje neemt Lé?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
MV, wat ruk zeg van die schoenen!

Hoe lief ik mijn beesten ook vind, daar zou ik ook als een stekker van balen!

Miek, arme jij, beterschap he.....

Bieb, heb je het nog steeds zo druk?

Olijf, mooie kattenkrabpaal!

Ik zit bij mijn oudste (langste, meest lange, hoe heet dat eigenlijk?) vriendin thuis, dus opeen vreemde laptop. Wat een pokkending. Elke toets moet je keihard inrukken!

Wel heeft ze een werkelijk prrrrachtige grote hond, Dirk (ook wel Henk of Hendrik genoemd als hij stout is) die mij gezelschap houdt, want mijn vriendin is theaterdirecteur en ze bouwt nu een nieuw theater. Nou ja, zij niet zelf maar dat laat ze doen in opdracht van de gemeente.

In ieder geval loopt zij nu op de bouw en pas ik op de hond. Hij komt om de haverklap langs om een poot te geven of zijn kop op mijn schoot te leggen, bijvoorkeur als hij net gedronken heeft. Ik heb een fijne vochtige schoot inmiddels en ik moet zo nog op verjaarsvisite maar ik kan hem niet afwijzen, te lief......

Hij weegt iets van 40 kilo of zo en die 40 kilo legt hij graag op schoot. 40 kilo lieve aanhankelijkheid is Dirk, ik vind hem een tophond, al word ik gek bij het idee van 4 keer per dag uitlaten waarvan 2 lange wandelingen van 3 kwartier.

Kijk, zo een is Dirk.....

Ik ken zijn vrouwtje nu 33 jaar en ik ken haar niet zonder hond maar dit is wel de favoriet van mij, Dirk dus. Je zou 'm zo op een toastje smeren!
Oh, ik dacht dat bij poezen ook de baarmoeder wordt verwijderd in NL maar meestal niet dus.

Als ik een medisch dierenvraag heb kijk ik meestal op de site van het Wilhelminapark.

http://www.dierenkliniekw ... nfo/kat/sterilisatie.html

MV: las ik nou dat je 10 minuten bij Amsterdam vandaan woont? Dan had ik de verkeerde locatie bij jouw foto gegoogled

Jammer van je laarzen! Ik hoop dat het nog met een middeltje op te lossen is. Begon jij nou over die hond uit het topic op actueel? Brrrrr ik heb het op mn telefoon heel even geopend omdat ik dan zeker weet dat ik geen foto's te zien krijg maar zulke dingen wil ik echt niet zien.

Ik vind ook dat kinderen met dieren op zouden moeten groeien maar alleen als de ouders er de verantwoordelijkheid voor nemen met schoonmaken hokken en goed uitlaten/verzorgen.

Er was toch ook zoiets als dat dierenartsen ook verantwoordelijkheid kregen en als er dierenmishandeling/verwaarlozing was dat er dan ook sprake kon zijn van andere vormen van mishandeling?

Sarah: Wat leuk dat je kinderen zo goed omgaan met de dieren. Hoe oud zijn ze? Mijn dochter van 3 moet echt wel in de gaten gehouden worden in combinatie met dieren. Soms goedbedoeld voer willen geven en een halve kilo konijnenvoer in het bakje mikken en een hele dikke knuffel te willen geven en kat veel te stevig vasthouden en soms wat minder goedbedoeld met aan staarten trekken etc.
quote:mylenevalerie schreef op 26 februari 2010 @ 09:56:

[...]

Alvast een lekkere taart voor jouw poezels en die van Lé. Help ons anders nog even onthouden wanneer ze echt jarig zijn.

[afbeelding]

(oh kunnen we ook veranderen in de lijst, ipv het lege vakje de verjaardagsdatum)

Lé tuuk mis je ze nog, dat is logisch. Die 2 kittens die ik van ex niet meer terug kreeg mis ik ook nog. Denk je dat je in de toekomst nog een nestje neemt Lé?

Ha, geweldige taart MV!

Ze zijn 26 maart jarig, ja, dat zou natuurlijk in het schema kunnen...

Een nest zit er niet meer in bij de katten die ik nu heb want ze zijn allemaal geholpen inmiddels.

Ik had het op zich wel heel leuk gevonden, om met Lena nog een nest te krijgen maar ze is nog zo jong en komt buiten, dat lijkt me gedoe met voorbehoedsmiddelen en zo.

Het is wel goed zo, al heb ik echt genóten van het nest van vorig jaar en dat zijn ook allemaal geweldige katten geworden. Gelukkig vindt Sarah dat ook.

Het is heerlijk om over ze te lezen en ik kan me veel voorstellen bij wat ze schrijft want ik heb nog twee broers hier en dat zijn ook zulke ongelooflijke schatten van jongens.
Je zou hem zo op een toastje smeren

Wat een leuke hond! En wat een leuke baan heb je/je vriendin ook trouwens.

Ik las ook iets over iemand met een nieuwe bank? Leuk!

Mijn moeder had ook een nieuwe bank gekocht en daar mag de hond niet meer op. De hond heeft nu haar oude stoel van het oude bankstel. Kwam ze toch naast me liggen op de nieuwe bank en ik stuur haar van de bank af piest ze zo over mij en de bank heen. Brrrrr. Ik zei het juist heel aardig omdat ze heel onderdanig is maar nog steeds angstaanjagend genoeg voor haar.
Ik hoef pas 11 mei weer een taart voor de BOys te maken. Bo wordt dan al 3 tssssssss.

Heerlijke hond om te zien hihihi. Op een toastje smeren moest ik aan onderstaande foto denken. Ik vind dat ik wel lekkere zelfgemaakte zalmsalade kan maken. Vinden de katten ook hahahahahah. Hier had ik nog niet het fototoestel wat ik nu heb dat je kan inzoemen dus moest mijn toastjesvoer even op de grond staan. Nou ze waren er als de kippen bij. Ik heb er ook nog een dat een van hun zo een hap nam. Dat ging mij alleen echt te ver want het was voor kerstmiddag bij de hapjes. Dus even de nette foto plaatsen dat ze er nog niet aanzitten;

je ziet het niet goed maar de zalmsalade is in de vorm van een vis.

Wat grappig MV dat je altijd zo met koken bezig bent.

Hoeveel voer gaat er trouwens bij jullie doorheen? Ik las op dat goede kattenbrokjes topic dat er echt heel wat kilo's doorheen gaan. Mijn katten doen al sinds 22 december of zo met een 7 kilozak Orijen...

Wel in combinatie met vers/natvoer maar toch. Dat is wel heel lang toch? Ik denk dat ze nu ongeveer op de helft zitten.

En de poep ziet er soms uit als hele grote konijnenkeutels. Is dat normaal?
Wat een mooie hond Leo. Prachtig. Het is dan wel niet dezelfde maar mooi beestje!

Ik heb nu van Hills een 2 kilozak. Deze brokjes voeden meer of ze vinden er geen zak aan. Ik ga hier wel lang mee doen. Ik heb het zaterdag gekocht en ik heb nu nog maar één keer hoeven bijvullen. (ik heb 3 voerbakken) Met de One van de supermarkt deed ik bijna 2 weken? Zoiets.
Leeee is de hond van vriendin een Border Collie? Hij heeft er wel heel veel van weg. Mooie hond zeg. Ik heb een Border Collie driekleur. Zwart wit en beige/bruin. Maar die vind ik helemaal geweldig. Aan de manieren van de hond te lezen is het echt een Border.

Sedi legt ook graag haar kop op mijn schoot. En als ik knuffelen zeg, springt ze op schoot.Ik hoef haar maar aan te kijken en ze zit met een bal of een speeltje voor me. Dan hoef ik nog niet eens wat te zeggen. Ik heb geen kinderen meer thuis, maar de kamer ligt vol hondenspeeltjes. Absurd wat ze eigenlijk allemaal heeft.
MV Het is een vis. Duidelijk te zien. Wat erg leuk gemaakt zeg.
Zoebie, het is een Australische herder. En een prachtbeest. Hele aparte tekening.

MV, en de asperges zijn de vinnen, zalm is de staart en het eitje de luchtbubbels? Ik krijg er spontaan zin in.
Ik vind het een erge mooie hond. Zo een wil ik ook wel.

Er nog bij. Want ik kan natuurlijk mijn knuffelmonster niet missen.
Even op internet verder gezocht. Hij heeft toch wel dezelfde karaktereigenschappen van een Border Collie. Ook getraind voor het schapen drijven. En ook een hond die je niet op moet sluiten.

Net als onze Border heeft hij veel beweging nodig.

Sedi vind het strand helemaal geweldig. Lekker de ruimte. En water in de buurt. Alles wat ze nodig heeft.

Eigenlijk snap ik niet dat ze onze boot geweldig vind. Het is toch een minimale plek om te lopen. Maar ze gaat in de punt staan en dan haar kop in de wind. Dan zie je haar genieten.

En ze heeft een vaste plek aan boord.

Wat een mooie honden zeg! En ik ben helemaal niet zo'n hondenfan eigenlijk, maar je zou het zo worden!

Grappig dat Sedi de boot zo leuk vindt, Zoebie. Misschien werkt dat wel net als bij mensen: wij hebben op zo'n boot ook vrij weinig bewegingsruimte, maar het water en de wind en de vrijheid maken het juist zo leuk.

MV: hoe is het met je laarzen?? Hoop dat het uiteindelijk toch nog meevalt!

Ik kwam trouwens even inloggen vanaf m'n werk, omdat ik dit was tegengekomen op internet. Het is echt HEEL ERG! Zooooo zielig voor dat katje, bah bah bah.

dierenwasmachine

Overigens kun je de link veilig openen hoor, pas als je het filmpje aanklikt klickt clickt (wat is het nou??) krijg je die zielige beelden te zien.
quote:Splinter02 schreef op 26 februari 2010 @ 12:53:

MV: hoe is het met je laarzen?? Hoop dat het uiteindelijk toch nog meevalt!

Oh de stank is zooo erg. Ondanks neusverkouden ruik ik het. Dit weekend even jullie linken bekijken en iets ervoor kopen.

Lé, wanneer komt je film uit? Ladies, gaan we dan nog een middag met zijn allen naar de bios? Lijkt me echt heel leuk. Ervoor of erna wat drinken? Of beide .
Wat een leuk topic, zat even te lezen, zie ik je laatste reactie Splinter, jee wat zielig!! En dat liedje erbij! Die kat is totaal in paniek, echt erg! Mensen zijn wreed. Heb zelf ook twee poezen en kan me niet voorstellen dat ik ze zoiets zou aandoen.
Ik kijk niet. Ik kijk niet.

Nee hoor doe ik echt niet. Ben ik weer de hele dag van slag.
quote:mylenevalerie schreef op 26 februari 2010 @ 12:59:

[...]

Oh de stank is zooo erg. Ondanks neusverkouden ruik ik het. Dit weekend even jullie linken bekijken en iets ervoor kopen.

Lé, wanneer komt je film uit? Ladies, gaan we dan nog een middag met zijn allen naar de bios? Lijkt me echt heel leuk. Ervoor of erna wat drinken? Of beide .

Ik ga graag mee naar de film met de tetteraars. Lijkt me super om jullie allemaal te ontmoeten. En een drankje vóór en na de film, daar ben ik wel voor te porren. Eerst om elkaar wat te leren kennen en de echte namen te onthouden en daarna om lekker de film na te praten en de acteerprestaties van ons aller Leo te bespreken en de hemel in te prijzen.

De plaats is natuurlijk ook van belang. Ik heb het vermoeden dat veel mensen in het westen wonen. Biebelie niet, die woont in het oosten des lands. Utrecht? Rotterdam? Amsterdam? Amersfoort?
quote:Zoebie schreef op 26 februari 2010 @ 13:06:

Ik kijk niet. Ik kijk niet.

Nee hoor doe ik echt niet. Ben ik weer de hele dag van slag.ik ook niet. Ik ben nog van slag van die hond van gisteren.
quote:ambrosia9 schreef op 26 februari 2010 @ 13:04:

Wat een leuk topic, zat even te lezen, zie ik je laatste reactie Splinter, jee wat zielig!! En dat liedje erbij! Die kat is totaal in paniek, echt erg! Mensen zijn wreed. Heb zelf ook twee poezen en kan me niet voorstellen dat ik ze zoiets zou aandoen.He Ambrosia, wat leuk je weer te zien. Hoe is het met jou? En hoe is het uiteindelijk afgelopen met die kat van de vriend van jouw vriendin (hihi, ik hoor iedereen al denken ................ waar je toen een topic over had en we elkaar gesproken hebben).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven