HELP! Ik woon al drie jaar bij mijn schoonmoeder !!

26-02-2010 11:40 194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon al drie jaar bij mijn schoonmoeder , de reden? Mijn vriend van 30 jaar kan volgens mij zijn moeder niet loslaten!!! Ben een tijdje alleen gaan wonen maar toen zag ik hem bena nooit meer, Toen was ik zwanger en ben ik terug daar gaan wonen omdat ik dat financieel niet alleen kon. nu ondertussen is mijn zoontje 9maanden oud en ik ga door een levende hel!!

Zei moeit haar met alles

ze doet precies of het haar eigen kind is!

ze heeft zelf geen leven( ze heeft geen vriend, ze is elke dag thuis)

Ik zou zogezegt voor haar zoon moeten zorgen zoals haar ( bokes smeren, huishouden alles alleen doen, zen koffie klaar zetten dat hij maar juist op knopke moet duwen en koffie ingieten etc .... )

ik kan zoveeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vertellen maar ga het kort houden ...

Ik heb er met men man al een jaar over dat ik niet meer samen wil wonen dat ik mijn eigen leven wil ... maar hij zei altijd dat ik niet moeilijk moest doen...

nu sinds kort ben ik omploft tegen zijn moeder ( ik en vriend serieuze ruzie want ik moest meer respect tonen tegenover zijn moeder)

nu ben ik terug naar mijn vader gaan wonen (nu 1,5 maand) en ga enkel nog in het weekend daar slapen ( maar dat is mij al heeeeeel erg te veel) zei gaat nu zogezegt een appartementje zoeken voor haar zodat wij in haar huis kunnen wonen( IK WOU ZELF ALLEEN GAAN WONEN ERGENS ANDERS) maar schoonmoeder heeft mijn vriend zo omgepraat van ja ik wil ni dat mijn kleinzoon in een huurhuis moet gaan zitten dit dat dusja mijn vriend ziet het al helemaal niet meer zitten om iets t egaan huren met mij)

maar denk ge dat schoonmoeder iets aan het zoeken is ???? BE HARE MOND JA ze is al aan het verhuizen van toen mijn vriend nog samen was met zijn vorige vrindin , die is ook gaan lopen van mizerie ....

Wat moet ik doen ???? pfffffffffffffffffff .... ik kan die vrouw niet meer horen rieken of zien !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! maar ik wil ook niet verder gaan zonder mijn vriend hij is tenslotte de vader van mijn kind ... maar ik zie hier gewoon geen einde aan komen ....

HELP
quote:trotsemamsietje schreef op 26 februari 2010 @ 12:17:

kijk mensen ik ben hier niet om onterechte verwijten te krijgen , ik vertel maar een deel van het verhaal omdat er zoveel over te zeggen valt

als jullie zaken verkeert interpreteren moeten jullie nog altijd geen verwijten geven

het is toch niet zo moeilijk om op een menselijke manier om te gaan met elkaar ?

als je dit niet kan ga dan op een ander deel zitten waar je mensen kan afbreken he

Oh dit is niet helemaal wat je wilt horen? Ga werken, ga je leven opbouwen en kom achter die tafel vandaan?

Wil je een dooske Cleenex zodat ge uw tranen kunt deppen?
ja ik denk ook dat ik terug moet gaan leven ...

en het laten voor wat het is
Of een LOI toalkurzus...............
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.

kijk mensen ik ben hier niet om onterechte verwijten te krijgen , ik vertel maar een deel van het verhaal omdat er zoveel over te zeggen valt

als jullie zaken verkeert interpreteren moeten jullie nog altijd geen verwijten geven

het is toch niet zo moeilijk om op een menselijke manier om te gaan met elkaar ?

als je dit niet kan ga dan op een ander deel zitten waar je mensen kan afbreken heIk wil je helemaal niet afbreken of kwetsen, maar WAKKERschudden. Echt, je bent nog zo jong. Neem je eigen beslissingen enzet de belangen van jou en je kindje voorop. Als je man van je houdt, dan volgt hij je vroeger of later. Maar zoek een plekje voor jou en je kindje, je verdient het.
trotsemamsietje, je zegt:

kijk mensen ik ben hier niet om onterechte verwijten te krijgen , ik vertel maar een deel van het verhaal omdat er zoveel over te zeggen valt.

Dan moet je toch het hele verhaal eens uit de doeken doen want we kunnen geen oordeel geven over iets wat totaal niet compleet is.Sorry.

Zoals ik het kan bekijken wil je idd niet in een huurhuis.

Nou, ik kan je melden dat er heeeeeel veel mensen zijn die heeeeeel graag een huurhuis zouden krijgen .

Betalen moet je toch,of het nu huur is of hypotheek.

Dat jij je te goed voelt (is mijn idee idd ook) is jouw zaak.

Maar dat je voor jezelf moet gaan kiezen is wel duidelijk hier.

Dat je vriend/man niet mee wil zegt ALLES over hem.(en over zijn moeder)

Je moet wel van elkaar houden om samen te kunnen zijn en dat hoor ik in heel jouw verhaal niet.

Ik denk dat het hoog tijd is om je relatie eens helemaal te relativeren.

Wat er dan uit komt ........ik vrees met grote vreze

Succes.

als je dit niet kan ga dan op een ander deel zitten waar je mensen kan afbreken he

Meisje, je breekt jezelf af door in deze situatie te blijven zitten.

Maar ja, als je daar mee kunt leven, be my guest. Ik hoef niet om die tafel te zitten...
Ja, dat vind ik echt.
Had je dat niet zelf kunnen bedenken?
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Zoek een baan!
quote:trotsemamsietje schreef op 26 februari 2010 @ 12:18:

ja ik denk ook dat ik terug moet gaan leven ...Ik denk dat je juist vooruit moet met je leven.
Wat wil je dan horen? Tips voor leuke gezelschapsspelletjeswaarmee je het aan tafel gezellig kan houden?

Kom op Trotsemamsietje, je laat je levensgeluk wel heel erg van anderen afhangen. Is het in het leven niet altijd zo dat degene die een probleem heeft, de aangewezen persoon is om daar iets aan te veranderen?
nogmaals ik voel me niet te goed voor een huurhuis! Mijn vader woont zelf in 1 en ik heb zelf ook in een huur appartement gewoond en ben natuurlijk ook van plan om op mijn eigen iets te gaan HUREN als ik de knoop kan doorhakken
quote:trotsemamsietje schreef op 26 februari 2010 @ 12:08:

ja inderdaad dat kan kloppen

Tegen mij heeft hij gezegt ik heb alle luxe wat ik moet hebben en dan zou ik dat moeten achterlaten om in een huurhuis te kruipenDus hieruit blijkt dat het koophuis meer voor hem betekend dat jij en de kleine. Ik heb alle luxe in het verleden achter me gelaten en ben nu zeer gelukkig in mijn huurhuisje en kind. Geen moment spijt en mis mijn grote koopwoning geen moment. Wat een verwend exemplaar is dat
En ik heb werk, als mijn vriend aan het werken is in het huis dan zit ik met mijn schoonmoeder vaak aan tafel omdat het dan AVOND is
Tja meid, blijkbaar is het nog niet erg genoeg.

Wat wil je dan nou van ons horen?
Ja, dat vind ik echt.
quote:trotsemamsietje schreef op 26 februari 2010 @ 12:22:

nogmaals ik voel me niet te goed voor een huurhuis! Mijn vader woont zelf in 1 en ik heb zelf ook in een huur appartement gewoond en ben natuurlijk ook van plan om op mijn eigen iets te gaan HUREN als ik de knoop kan doorhakken

Nou kijk es....

Succes!
We weten inmiddels wel dat je je niet te goed voelt voor een huurhuis. Ik zou het prettig vinden als je zou reageren op de berichten die gaan over eigen verantwoordelijkheid, keuzes maken en actie ondernemen. Dat is m.i. wat je onder ogen moet zien. Met blijven klagen schiet je niets op.
quote:misschicken schreef op 26 februari 2010 @ 12:24:

[...]

Nou kijk es....

[afbeelding]

Succes!Is dat voor het schoonloeder of voor de knoop?
Ja, dat vind ik echt.
quote:Mamasaar schreef op 26 februari 2010 @ 12:25:

[...]

Is dat voor het schoonloeder of voor de knoop? Multifunctioneel!
quote:trotsemamsietje schreef op 26 februari 2010 @ 11:46:

Ik wil heel graag mijn eigen leven , zonder een schoonmoeder als hoofdpersoon. Maar ik wil dit samen met mijn vriend en ons zoontje ...

maarja als mijn vriend op 30jarige leeftijd nog niet zonder zijn moeder kan ... dan gaat dit er nooit van komen denk ik...En het heeft je slechts drie jaar gekost om dat te ontdekken. Nouja, beter laat dan nooit.
Je komt uit Belgie he, daar is het huursysteem anders dan in NL dus ik begrijp iets beter waarom je dat geen grote zekerheid vind. MAAR je komt vreselijk onzelfstandig over en ook niet als iemand die zelf verantwoording neemt voor haar leven. En er zijn zat mensen die WEL gewoon huren en dat prima regelen met de huisbaas. Dat kan jij ook gewoon hoor. Dus praat jezelf geen angsten aan zodat je lekker kan blijven zitten. En laat je ook geen angsten aanpraten die niet reeel zijn door anderen. Het is jouw leven pak de verantwoordelijkheid daarvoor en stap uit je slachtofferrol.

Leven is geen kwestie van zitten en denken maar een kwestie van doen.

Wil je verandering? Ga het zelf regelen.

Hou je van je vriend? Prima, en hij blijft de vader van jullie kindje. dat veranderd echt niet als jij je eigen leven eens onder de loep neemt en daar actief wat veranderingen in aanbrengt.

En hoeveel houdt hij van jou?

dat zit m niet in woorden maar in daden.

Op zn Rotterdams; Geen woorden maar daden. en dat geldt ook voor jou en je eigen verantwoording voor de situatie waar je nu in zit.

En als ik jou was zou ik beginnen met hulp te zoeken van een sociaal werker of psychologe in de buurt want je zelfvertrouwen is echt bar zoals jij je oren naar anderen laat hangen is ongezond.
..popcorn?
nee ik weet het ondertussen heb ik wel door dat ik de knoop moet doorhakken en akties ondernemen

mischien had ik gewoon nog eens de bevestiging nodig van andere mensen ...

Ik wil gewoon niet te snel opgeven ( mijn schoonmoeder doet niets anders dan zeggen dat ze tegenwoordig voor het minste een relatie beeindigen, da als ge voor een persoon kiest da ge u hele leven be die persoon moet blijven enz .. ) mischien heb ik dit wat overgenomen omdat zei dit altijd zegt
Trotsmamsietje ik wil best geloven dat de oorzaak van dit probleem bij je moeder en je vriend ligt. Maar jij hebt zelf de keuze om weg te gaan, je leven op te pakken en er iets moois van te maken. Je wilt niet verder zonder je vriend, heb je het idee dat je nu met je vriend bent dan?
Waarom hebben jullie een kind gekregen als je relatie zo beroerd verloopt en jullie zelfs je huisvesting niet geregeld krijgen? Dat is toch geen situatie waarin een kind zou moeten opgroeien?
Je hebt een heleboel tips gekregen en iedereen zegt hetzelfde. Ben je op korte termijn van plan ook iets met deze adviezen te gaan doen?

In je topictitel staat HELP!, maar weet je? De enige dat jou kan helpen ben je zelf!
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Ik ben inderdaad van belgie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven