HELP! Ik woon al drie jaar bij mijn schoonmoeder !!

26-02-2010 11:40 194 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon al drie jaar bij mijn schoonmoeder , de reden? Mijn vriend van 30 jaar kan volgens mij zijn moeder niet loslaten!!! Ben een tijdje alleen gaan wonen maar toen zag ik hem bena nooit meer, Toen was ik zwanger en ben ik terug daar gaan wonen omdat ik dat financieel niet alleen kon. nu ondertussen is mijn zoontje 9maanden oud en ik ga door een levende hel!!

Zei moeit haar met alles

ze doet precies of het haar eigen kind is!

ze heeft zelf geen leven( ze heeft geen vriend, ze is elke dag thuis)

Ik zou zogezegt voor haar zoon moeten zorgen zoals haar ( bokes smeren, huishouden alles alleen doen, zen koffie klaar zetten dat hij maar juist op knopke moet duwen en koffie ingieten etc .... )

ik kan zoveeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vertellen maar ga het kort houden ...

Ik heb er met men man al een jaar over dat ik niet meer samen wil wonen dat ik mijn eigen leven wil ... maar hij zei altijd dat ik niet moeilijk moest doen...

nu sinds kort ben ik omploft tegen zijn moeder ( ik en vriend serieuze ruzie want ik moest meer respect tonen tegenover zijn moeder)

nu ben ik terug naar mijn vader gaan wonen (nu 1,5 maand) en ga enkel nog in het weekend daar slapen ( maar dat is mij al heeeeeel erg te veel) zei gaat nu zogezegt een appartementje zoeken voor haar zodat wij in haar huis kunnen wonen( IK WOU ZELF ALLEEN GAAN WONEN ERGENS ANDERS) maar schoonmoeder heeft mijn vriend zo omgepraat van ja ik wil ni dat mijn kleinzoon in een huurhuis moet gaan zitten dit dat dusja mijn vriend ziet het al helemaal niet meer zitten om iets t egaan huren met mij)

maar denk ge dat schoonmoeder iets aan het zoeken is ???? BE HARE MOND JA ze is al aan het verhuizen van toen mijn vriend nog samen was met zijn vorige vrindin , die is ook gaan lopen van mizerie ....

Wat moet ik doen ???? pfffffffffffffffffff .... ik kan die vrouw niet meer horen rieken of zien !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! maar ik wil ook niet verder gaan zonder mijn vriend hij is tenslotte de vader van mijn kind ... maar ik zie hier gewoon geen einde aan komen ....

HELP
Stop nou eens met naar anderen te luisteren, ben je er al gelukiger van geworden dan?
..popcorn?
Trotsemamsietje, heb je geen vriendinnen waar je 's avonds naar toe kunt? Of ga bijvoorbeeld sporten. Pak je eigen dingen op, wees niet zo afhankelijk van je vriend. Neem initiatieven om te voorkomen dat je 's avonds "verplicht" bij je schoonmoeder aan tafel moet zitten.

Ben jezelf onzeker? Houd je wel van jezelf?

Waarom is deze man zo leuk? Waarom is samenleven met deze man zo leuk?

Ik vind dat je de schuld veel bij je schoonmoeder legt, maar mijns inziens dien je die bij je vriend neer te leggen. Hij laat het zover komen.

Wij maken je geen verwijten, wij willen je helpen. Dit was ook je vraag gezien topictitel. Wij kunnen je alleen adviseren, je zult de rest zelf moeten doen.
quote:trotsemamsietje schreef op 26 februari 2010 @ 12:29:

Ik wil gewoon niet te snel opgeven ( mijn schoonmoeder doet niets anders dan zeggen dat ze tegenwoordig voor het minste een relatie beeindigen, da als ge voor een persoon kiest da ge u hele leven be die persoon moet blijven enz .. ) mischien heb ik dit wat overgenomen omdat zei dit altijd zegtKunnen we afspreken dat de derde persoon enkelvoud vrouwelijk wordt gespeld als zij en dus niet als zei? Dit is echt geen doen zo. "Zei" kan enkel gebruikt worden als verleden tijd van het werkwoord zeggen.
quote:trotsemamsietje schreef op 26 februari 2010 @ 12:29:

.Ik wil gewoon niet te snel opgeven ( mijn schoonmoeder doet niets anders dan zeggen dat ze tegenwoordig voor het minste een relatie beeindigen, da als ge voor een persoon kiest da ge u hele leven be die persoon moet blijven enz .. ) mischien heb ik dit wat overgenomen omdat zei dit altijd zegtDit heeft niets met opgeven te maken, jij wil een gezinnetje maar ik ben bang dat je daarin de enige bent. Vraag me zelfs af of jouw vriend wel van je houdt En het boeit me geen moer wat jouw schoonmoeder zegt en dat zou jij ook moeten doen.
Mijn zoontje was niet gepland , het was dus een ongelukje

Ik wist goed genoeg dat dit geen gezonde situatie was voor een kindje !!!!

En daarom was ik dus ook alleen gaan wonen , omdat ik het beter vond dat ik en mijn vriend er gewoon mee zouden kappen want ik wou dat ongeboren kindje zo geen leven geven!

Maar uiteindelijk heeft mijn vriend mij kunnen overtuigen dat alles ging beteren ....

zo naief dus
quote:Dahlia74 schreef op 26 februari 2010 @ 12:32:

Ik vind dat je de schuld veel bij je schoonmoeder legt, maar mijns inziens dien je die bij je vriend neer te leggen. Hij laat het zover komen.Eens met de rest van je post, maar de schuld hoort ook bij haarzelf. Zij laat het net zo goed gebeuren.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
quote:trotsemamsietje schreef op 26 februari 2010 @ 12:34:

En daarom was ik dus ook alleen gaan wonen , omdat ik het beter vond dat ik en mijn vriend er gewoon mee zouden kappen want ik wou dat ongeboren kindje zo geen leven geven!

Maar uiteindelijk heeft mijn vriend mij kunnen overtuigen dat alles ging beteren ....

zo naief dusOke en het is niet veranderd, wat nu?
Misschien zou het een aardig idee zijn als je eens zou reageren op de berichten van mensen die je willen wakker schudden en je melden dat je hier een eigen verantwoordelijkheid hebt. Je blijft maar doorreutelen over huurhuizen, vriend en schoonmoeder, maar jij bent degene die moet veranderen. Niet zij.

Ga op jezelf wonen. Neem je kind mee en zorg ervoor dat je jezelf ontwikkelt en volwassen wordt.
Hoe wil je dat je leven eruit ziet over een of twee jaar en wat kan je er zelf aan doen om die droom waar te maken?
quote:trotsemamsietje schreef op 26 februari 2010 @ 12:34:

zo naief dusJe weet dat dit een ongezonde situatie is en geeft je vriend de schuld omdat hij jou zou hebben overgehaald. Treurig dat je de verantwoordelijkheid voor een geschikt opvoedingsklimaat zo eenzijdig bij de vader legt. Je zult echt hogere eisen aan jezelf moeten stellen.
Waarom ik niets anders ga doen dan bij mijn schoonmoeder aan tafel zitten ?

Mijn vriend is ook heel dominant en jaloers
quote:xDoortjex schreef op 26 februari 2010 @ 12:34:

[...]

Eens met de rest van je post, maar de schuld hoort ook bij haarzelf. Zij laat het net zo goed gebeuren.

Sterker nog: de grootste verantwoordelijkheid ligt bij haarzelf. Zij heeft zelf verschillende keuzes gemaakt:

- een kind krijgen met een onvolwassen joch

- samenwonen bij schoonmoeder

- blijven hangen bij schoonmoeder

Zij is de enige die deze situatie kan veranderen:

- zo snel mogelijk weg uit dat huis

- een eigen woning zoeken

- voor zichzelf en haar kind gaan zorgen
God meid, het wordt steeds erger.

Ga weg daar. Eerst tijdelijk naar je vader zodat je voor je eigen woonruimte kan zorgen.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
quote:trotsemamsietje schreef op 26 februari 2010 @ 12:37:

Mijn vriend is ook heel dominant en jaloersNee dat is pas een goede reden om daar te blijven.
[quote]trotsemamsietje schreef op 26 februari 2010 @ 12:37:

Mijn vriend is ook heel dominant en jaloers[/quote

Nog meer redenen om snel te vertrekken...
Ik ben nu bij mijn vader terug gaan wonen VOORLOPIG omdat ik mijn vriend voor keuzen wil zetten ofwel alleen wonen ofwel is het gedaan ( en daarna ga ik dan alleen wonen als hij niet wilt) maar ik kon toch moeilijk al direkt iets gaan huren en daar zoveel waarborg gaan geven en het dan mischien kwijt zijn omdat men vriend en ik dan zouden gaan samen wonen?

Ik was dus al zelf van plan om alleen te gaan wonen als hij niet alleen verder wou met ons

Mijn vriend is ook heel dominant en jaloersIk zie het verband even niet.

ja en ik ben de paashaas....

Hij heeft geen tijd om dominant en jaloers te zijn, want hij klust de hele dag aan het huis.
Nou en!

Lekker boeiend wat jouw vriend is en hoe jouw schoonmoeder doet.

Het gaat erom hoe jij bent en wat jij doet.

Welk slap voorbeeld wil jij zijn voor je kind?

Dat is de vraag.

Wordt je al wakker?
..popcorn?
Wil je schoonmoeder misschien niet weg omdat ze haar dominante en jaloerse zoon in de gaten wil blijven houden?
Kan iemand het even uitleggen, want ik begrijp echt niet wat die twee zinnen met elkaar te maken hebben.

"Waarom ik niets anders ga doen dan bij mijn schoonmoeder aan tafel zitten ?

Mijn vriend is ook heel dominant en jaloers"
Ik hoop dat dit een topic van een Noorse mythologische figuur is.

Zo niet: TO, ik sluit me aan bij de vele voorgaande reacties. Neem de regie over je eigen leven en zorg als de bliksem dat je een eigen huis krijgt en je eigen leven gaat leiden. Dan mag je vriend kiezen of hij kind wil zijn bij zijn moeder of man bij zijn eigen gezin.

Succes!
quote:xDoortjex schreef op 26 februari 2010 @ 12:42:

Kan iemand het even uitleggen, want ik begrijp echt niet wat die twee zinnen met elkaar te maken hebben.

"Waarom ik niets anders ga doen dan bij mijn schoonmoeder aan tafel zitten ?

Mijn vriend is ook heel dominant en jaloers"Nee sorry Door. Maar ik wil wel iets verzinnen. Misschien moet ze van haar vriend aan die tafel zitten (dominant) want anders gaat ze misschien ergens heen waar hij haar niet in de gaten kan houden (jaloers).
Ik ga de popcorn even halen....meer liefhebbers?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven