Marktplaats belevenissen

20-12-2009 12:45 643 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik verkoop en koop regelmatig op Marktplaats.

Over het algemeen gaat dat prima maar soms... krijg je mailtjes waarvan je orenogen gaan klapperen.

Leek me leuk een algemeen topic te openen waar je je marktplaats ervaringen kunt dumpen.

Oke... laat ik van start gaan.

Ik bied op kleding. Alles gaat goed totdat het onderwerp op verzenden komt. Verkoper wil pas verzenden als de sneeuw weg is. Waarop ik mail dat ik graag wil dat ze het verzend als het geld binnen is, sneeuw of geen sneeuw. Een kort "waar slaat dat nou weer op en succes met het vinden van andere truitjes" kwam terug. Ze zou wel eens een ongeluk kunnen krijgen als ze de pakketjes weg brengt met haar auto.

Tja, ik breng verkochte objecten ook gewoon weg door de sneeuw, en op mijn fietsje zelfs!

Zucht.
Ja, in eerste instantie was ie leuk. Maar later toch maar niet. Was me iets te druk.
Haha Kym, leuk verhaal! Wij zelf hadden ook eens wat verkocht via Marktplaats. Het stel zou langs komen en ik had van te voren gezegd tegen mijn vriend: laten we het kort houden, geen koffie aanbieden en snel afhandelen. (Ik was niet in the mood.) Maar het bleek wel gezellig, koffie gezet, en inmiddels ook al eens bij hen op bezoek geweest!
Heb laatst een lamp gekocht via MP.

Ik wilde hem ophalen, maar de verkoper kon steeds niet.

Op een gegeven moment zei hij, "weet je wat, ik zet de lamp achter het huis, dan kun je 'm pakken, en gooi het geld dan maar door de brievenbus".

Vond ik erg leuk
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
quote:binkie14 schreef op 27 februari 2010 @ 21:48:

Heb laatst een lamp gekocht via MP.

Ik wilde hem ophalen, maar de verkoper kon steeds niet.

Op een gegeven moment zei hij, "weet je wat, ik zet de lamp achter het huis, dan kun je 'm pakken, en gooi het geld dan maar door de brievenbus".

Vond ik erg leuk

Dat vind ik nou een leuk verhaal Echt mooi dat dat nog kan! Het is fijn als mensen nog vertrouwen hebben in de ander.

Ik koop best veel via marktplaats, en verkoop ook zo nu en dan, maar eigenlijk het enige wat me stoort het wantrouwen wat bij veel mensen er meteen in de eerste mail er dik bovenop ligt. Ik vind dat jammer.

Ik heb eigenlijk met kopen alleen positieve ervaringen, met het verkopen kom je af en toe figuren tegen die de echt belachelijk ver onder de prijs gaan zitten, en niet willen onderhandelen.

Als ik iets heb gekocht, en het is aangekomen, dan stuur ik ook altijd een mailtje wanneer het is aangekomen en als het er mooi uit ziet geef ik nog een complimentje. Ik vind het ook leuk als mensen dat andersom doen, dat maakt het handelen nog best leuk ook

Ik heb de afgelopen weken trouwens de meest prachtige creaties ontvangen: pakketjes van zelfgemaakte dozen, boodschappenlijstjes in de dozen, dozen die volledig zijn dichtgetaped met duct tape vond het wel grappig
Ik heb afgelopen week spelletjes voor de DS verkocht, ik vind het dan ook leuk om ze als een kadootje in te pakken en als ik dan mail terug krijg dat het aangekomen is krijg ik altijd erg leuke reacties.

wAT IK WEL IRRITANT VIND IS DAT DE MENSEN ALTIJD PROBEREN NOG GOEDKOPER TE KUNNEN. sTAAT ER IN DE ADVERTENTIE VERZ. KOSTEN VOOR VERKOPER, KRIJG IK VAAK EEN BIEDPRIJS EN DAN WILLEN ZE INCL. VERZENDKOSTEN.

tUURLIJK MAG JE PROBEREN AF TE DINGEN, MAAR BV DIE (k*t caps) DS spellen zijn gewoon zo'n 75% goedkoper als dat ze nieuw kopen, dan moeten ze niet zeuren over 1,76 aan verzendkosten...

Ik heb ooit eens ergens op geboden, ik dacht een kledingpatroon. Mevrouw ging accoord, mailde haar rekeninggegevens, ik geld overgemaakt, kreeg ik aantal dagen erna een mail dat ze het geld terug had gestort want er was iemand die hoger had geboden... NIET NETJES!!!
quote:Dino2306 schreef op 27 februari 2010 @ 22:30:

Ik heb ooit eens ergens op geboden, ik dacht een kledingpatroon. Mevrouw ging accoord, mailde haar rekeninggegevens, ik geld overgemaakt, kreeg ik aantal dagen erna een mail dat ze het geld terug had gestort want er was iemand die hoger had geboden... NIET NETJES!!!Maar wel een slimme zet
Een keer op zoek naar een steekwagentje. Ik in plaats A, verkoper in plaats B. Afspraak gemaakt wanneer ik zou langskomen en dat ik via plaats C zou reizen (om te vragen of 9292 goed adviseerde). Besloot meneer naar plaats C te komen met steekwagen en al.

(bij de kringloop ook een keer de opmerking gehad: ben niet met de fiets, maar met de steekwagen)
Ik verkoop regelmatig spulletjes via marktplaats. Ik vind het vaak lastig met wat voor bedragen ik akkoord moet gaan. Is daar een soort marge voor of is het juist veel persoonlijker?

Vooral bij boeken en kleding vind ik het lastig. Ik heb nu bijvoorbeeld een jurk van Steps. 2 keer gedragen, in het najaar van 2009 gekocht voor bijna 90 euro. Ik heb nu een bod gekregen van 28 euro + verzendkosten voor koper. Dat is dan een derde van het aankoopbedrag. Is dat te weinig?
Helse Heidi: Als je het al gedragen hebt is het minder waard. Maar als jij niet met 28 euro kan leven, dan verkoop je het toch niet. Dan zet je een vaste prijs neer van bijvoorbeeld 50 euro. En dan rustig afwachten..

Ik heb nu zelf een jurk te koop staan, wel nieuw, voor een vaste prijs (55euro), maar ik krijg steeds mail van een vrouw die vraagt "en wil je hem al kwijt voor 30, want ik zie dat ie er nog steeds op staat". En dat 3x per week. Zelf heb ik geen haast met de verkoop; er is op de lange duur altijd wel iemand die 'm voor de vraagprijs overneemt.
quote:Kate1980 schreef op 19 januari 2010 @ 22:47:

Mensen die niets meer laten horen zijn ook irritant. Ik had 3 merkshirtjes erop gezet en iemand wilde ze alle 3 hebben voor 25 euro. Prima. Dus ik had gemaild dat dat dan wel exclusief verzendkosten was. Als hij 30 euro over zou maken dat we het dan op zouden sturen. Nooit meer iets van gehoord. Als je het er niet mee eens bent moet je gewoon wat laten weten maar niks meer is echt asociaal.Of andersom mensen die een communicatiestoornis hebben. Had iets te koop staan, vraagprijs vanaf 10 euro, wordt er na een week of 3 zonder dat er geboden werd een mailtje gestuurd met vraag wat ik ervoor wou hebben. Degene had deze mail 's avonds gestuurd en voor ik kon antwoorden al 40 euro geboden. Gemaild dat bod ok was, hij nog terugmailen dat als het artikel echt in orde was dat ik het naar zijn adres kon verzenden. Mijn rekeningnummer teruggemaild en gevraagd het bedrag over te boeken waarna ik tot verzending zou overgaan. Geen reactie meer terug, tot ik toevallig bij het nakijken van mijn rekening zijn betaling aantrof, Produkt verstuurd en mail gestuurd met traceergegevens van TNT, ook nooit meer iets van gehoord.
heb eens een bakfiets verkocht via MP beste man kwam hem ophalen met zijn twee kindjes en hij ging er mee naar huis fietsen +/- 45 km

ik heb m tig keer gevraagd of hij dat zéker wist....

uiteindelijk heb ik lunchpakketjes gemaakt voor de kindjes broodjes, evergreens en pakjes drinken...

want pappa zou nog wel even peddelen
Tja, je moet wat als je geen ander middel van vervoer hebt.
quote:Starshine schreef op 04 maart 2010 @ 12:21:

Tja, je moet wat als je geen ander middel van vervoer hebt.

ze werden met de auto gebracht door zijn vader

Ik had m telefonisch al geadviseerd om een aanhanger mee te nemen.

maar ja bok eigenwijs ... hij zal wel spiepijn hebben gehad de dag erna
tss, ja dan ben je eigenwijs. Arme kindjes ook.... 45 km op een hardhouten bankje zitten in de kou.
.
t was van de zomer dus de kou viel wel mee.
.
Ik heb eens een vrouw gehad die GRATIS tijdschriften kwam ophalen. (ja daar verdien ik niks aan maar vond het leuk als iemand er nog iets aan had).

Eerst via e-mail mekkeren omdat ik geen complete jaargangen bood. Vervolgens hoorde ik niks meer van haar en ging er al vanuit dat ze er vanaf zag.

Geloof dat ze ook nog vanuit het niets belde (n.a.v. naam en woonplaats was ze brutaal genoeg er vanuit te gaan dat ze mijn nummer wel mocht opzoeken en me mocht bellen) en toen ik er na een tijd vanuit ging dat ze niet meer kwam en de tijdschriften al bijna naar iemand anders gegaan waren stond madame onaangekondigd op de stoep 'om de tijdschriften te halen'.

Ik was er zo overdonderd van dat ik ze nog meegegeven heb ook. Raar mens.
Oh, ik zie dat er al voldoende Marktplaatstopics zijn, zowel positief als negatief

Dan kan ik hier mijn relaas kwijt.

Eerst maar de shit en dan de leuke dingen.

Wilde van de week een kattenbak scoren. Gewoon een simpele dichte. Zag er eentje met een vraagprijs van 10 euro en die heb ik gewoon geboden. Kreeg een mailje dat het bod goed was en met de vraag wanneer ik hem kwam ophalen.Ik een vriendelijke mail teruggestuurd of ze weleens op Utrecht cs kwam. Werk, studie, bezoek oid. Dan konden we misschien meeten en hoefden we beiden niet te reizen. Nadrukkelijk heb ik gezegd als dat haar zo zou uitkomen. Had in de mail gezegd dat ik Maarssen een beetje te ver weg vond.

Kreeg mail terug dat ze echt niet in de trein zou gaan zitten 2x en gaat betalen ervoor voor 10 euro. En dat ik dan beter had moeten nadenken voordat ik een bod uitbracht

Netjes op terug verwezen dat ik beleefd gevraagd had of het haar zou uitkomen en ik had iets in de trant gezegd dat kopers en verkopers soms elkaar tegemoet komen met ontmoetingsplek.

Mail terug met dat ik niet zo'n onzin moet mailen, dat ik last heb van grootheidswaanzin en uiteindelijk succes gewenst met met het vinden van mijn realiteitszin

Dusssss.....

Mijn bod werd verwijderd (logisch) met als voetnoot: koper doet onbeschoft in e-mail.

Ik heb via Mp allegiewerende hoezen gekocht van een dame die 2 matrashoezen 80x200, dekbedhoes van 240x200 en 2 hoezen voor kussens voor 25 euro (!!!) Ik hoefde alleen 1 kussenhoes en dekbedhoes (maat stond er niet bij, had ik gevraagd of ze wilde opmeten en zij heeft netjes doorgemaild) Uiteindelijk de hele set gekocht en vandaag netjes gekregen

Een andere vrouw die wilde voor haar set er minimaal 50 euro voor hebben (had alleen dekbed in de goede maat, een grotere matrashoes en een kussenhoes) Via mail contact gezocht en gevraagd of 35 euro (exc verzndkosten) ook goed was. Zei ze dat 35 euro te laag was omdat de set in de winkel meer dan 250 euro waard was.Ik denk, zeg gewoon dat je 15 euro erbij wilt

Auto verkocht via Mp. Eerste serieuze koper kwam kijken en met onderhandelen 200 euro onder de vraagprijs, prima. Ze zouden gaan kijken naar een anderen auto en zouden mij diezelfde avond laten weten of ze de auto morgen kwamen ophalen. Niet gebeld die avond en ik moest ze zelf de volgende dag om 16.00 bellen met de vraag of ze nog kwamen (niet dus) Zei de vrouw doodleuk dat ze een andere auto gekocht hebben. Bellen was netjes (!!!) geweest, maar smsje was ook goed geweest.

Volgende " serieuze" koper. Die belde op vrijdag om 1.00 (!!!) Welk mens met normale waarden belt zo laat nog, maar goed ik nam op. Beetje vreemd en kort gesprek, maar ze wilde de auto kopen voor 100 euro onder de vraagprijs en gelijk de volgende dag om 15.00. Ze kwam niet opdagen....

Laatste serieuze koper was een schat van een man met een leuk gezinnetje. Kopje thee gekregen, lekker gekletst. En met 200 euro onder de vraagprijs heb ik met liefde de auto aan hem verkocht Ik was blijkbaar mijn envelop met geld vergeten (teveel geld om op te noemen...) had hem op de eettafel laten liggen. Kopie eigendomsbewijs had ie al....Maar eerlijk dat hij was, kwam hij met een kwartier heen en een kwartier terug rijden het geld brengen. Wauw Mijn beste Mpervaring!!!

Oke, ben nu mijn ei kwijt
Moonlight, ik heb ook eens gratis tijdschriften aangeboden. Gingen over een onderwerp waar ik veel interesse voor heb. Had ze dubbel en wilde inderdaad iemand anders blij mee maken. Dat was juist heel leuk. Een ouder echtpaar uit een andere provincie ( meer daan een uur rijden) kwam de doos ophalen. Ze maakten er een dagje uit van, hadden ook nog voor mij een grote plant meegenomen als bedankje. We hebben een tijd koffie zitten drinken. 's avonds mailde ze nog. Zij en haar man zaten helemaal verdiept in de tijdschriften en waren er zo blij mee. Dat zijn nou de leuke dingen.
[quote]Lovestar schreef op 05 maart 2010 @ 00:51:

Oh, ik zie dat er al voldoende Marktplaatstopics zijn, zowel positief als negatief

Dan kan ik hier mijn relaas kwijt.

Eerst maar de shit en dan de leuke dingen.

Wilde van de week een kattenbak scoren. Gewoon een simpele dichte. Zag er eentje met een vraagprijs van 10 euro en die heb ik gewoon geboden. Kreeg een mailje dat het bod goed was en met de vraag wanneer ik hem kwam ophalen.Ik een vriendelijke mail teruggestuurd of ze weleens op Utrecht cs kwam. Werk, studie, bezoek oid. Dan konden we misschien meeten en hoefden we beiden niet te reizen. Nadrukkelijk heb ik gezegd als dat haar zo zou uitkomen. Had in de mail gezegd dat ik Maarssen een beetje te ver weg vond.

Kreeg mail terug dat ze echt niet in de trein zou gaan zitten 2x en gaat betalen ervoor voor 10 euro. En dat ik dan beter had moeten nadenken voordat ik een bod uitbracht

Netjes op terug verwezen dat ik beleefd gevraagd had of het haar zou uitkomen en ik had iets in de trant gezegd dat kopers en verkopers soms elkaar tegemoet komen met ontmoetingsplek.

Mail terug met dat ik niet zo'n onzin moet mailen, dat ik last heb van grootheidswaanzin en uiteindelijk succes gewenst met met het vinden van mijn realiteitszin

Dusssss.....

Mijn bod werd verwijderd (logisch) met als voetnoot: koper doet onbeschoft in e-mail.

Je vindt zelf Maarsen te ver maar vindt het wel normaal dat iemand met een kattebak gaat slepen?? Net of iedereen regelmatig op Utrecht CS komt. Vreemd. Vind de reactie helemaal niet zo raar van de verkoper. Dan moet je bieden in je eigen woonplaats.

I
quote:Lovestar schreef op 05 maart 2010 @ 00:51:

Had in de mail gezegd dat ik Maarssen een beetje te ver weg vond.

Ik had hetzelfde gereageerd denk ik. Graag of niet. Ik was in elk geval niet in de trein gaan zitten om hem af te leveren.

Je had ook aan kunnen bieden haar treinkaartje te betalen
anoniem_57018 wijzigde dit bericht op 05-03-2010 23:13
Reden: hele tekst is dan ook weer niet nodig
% gewijzigd
Hallo,

Ik koop en verkoop ook regelmatig op marktplaats.

Bij het verkopen heb ik altijd goede ervaringen omdat ik eerst het geld op mijn rekening wil zien of bij het ophalen contant.

Als ik iets koop, kijk ik eerst op internet of in de winkel wat de nieuwprijs is en maak de overweging nieuw of gebruikt.

Nu heb ik van de week zelf iets gekocht, wat ik zo ontzettend graag wilde hebben.

Er werd druk op geboden en uiteindelijk heb ik er 500,00 euro voor betaald. (de nieuwprijs was 1200,00 had ik opgezocht)

Bij grote bedragen haal ik het zelf op en controleer of het product goed is. Ik heb 57 km gereden met de auto om het op te halen.

De dame waar ik product kocht, had aanverwante artikelen liggen en vroeg of ik die erbij wilde kopen. Dit heb ik gedaan, maar het was het dik waard.
Ik heb een probleempje:

Ik heb op MP een stapelbed voor mijn dochters gezocht, gevonden en de verkoper gemaild. We zijn 100 euro overeen gekomen. Dat is ook echt wel mijn budget eigenlijk. We hebben ook al gebeld en afgesproken dat ik het bed zondag zou komen ophalen. (aardige vrouw, gezellig gekletst. Komt uit het gooi en bed is alleen gebruikt voor het vakantiehuis, tevens in gooi...., gooische matrassen erbij etc. )

Nu mailt ze me net dat ze een nieuw bod heeft gehad van 150 euro en dat ze het verschil dermate hoog vind dat ze me vraagt of ik er 125 euro voor wil betalen.

Wat zouden jullie doen? Ik zie echt alleen maar het bod staan in de advertentie van 150 euro, ze heeft volgens mij nog niet eens contact met die bieder gehad. Ze had het bed ook niet op "gereserveerd" gezet wat ik niet zo netjes vind.

Baal d'r van.
UP

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven