Krolse kat..

27-02-2010 17:34 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kat van nu ruim 1,5 jaar. Altijd zo naïef geweest te denken dat haar krolsheid nog wel even op zich zou laten wachten (ze is een main coon). Maar niets blijkt minder waar. Ze is krols, en niet zo'n beetje ook! Schreeuwen, 'prrrt-en', zoeken, heel veel ronddolen, wachten bij het raam (?). Ze gaat niet naar buiten, maar ik ben bang dat ze er nu ineens tussenuit gaat glippen, oppassen dus.

Maar wat ik me echt afvraag: kan ik nu een afspraak maken om haar te laten steriliseren? Of moet ik wachten tot haar krolsheid over is? Hoe gaat dat zo'n krolsheid aanval? (of blijft het vanaf nu gewoon haar hele leven doorgaan ?) Wat kan ik voor haar doen? Ik vind het zo sneu voor haar, dat ik niet eerder een afspraak heb gemaakt voor haar.. Waar heeft ze nu wat aan?
Je kan de poezenpil halen, maar meestal is het na een paar dagen weer over hoor, de krolsheid..

Maar steriliseren is wel veel beter dan de poezenpil natuurlijk..

Veel krols zijn achter mekaar is ook heel vermoeiend voor de poes zelf, en dat is natuurlijk heel zielig..en als je geen fokplannen hebt waarom zou je het haar dan aandoen steeds krols te worden..

Hier ook een krolse kat (pers..)
gewoon DA bellen en afspraakje maken, als je toch geen nestje wilt is dat echt het beste!
oh gelukkig dat het niet zo lang duurt. Dat had ik inmiddels op internet ook gevonden. Ik zit het weekend wel even uit en dan bel ik maandag gelijk voor een afspraak voor sterilisatie!

Ga jij ook laten steriliseren of heb je wel fokplannen?
Mijn pers was pas met ruim 3 jaar voor het eerst krols. en nu heel af en toe maar, ik hoop een keer een nestje met haar te kunnen krijgen (maar heb zelf geen beschikbare kater ervoor)
Bij mijn kat duurt t een paar dagen tot een week en het is niet zo leuk voor poes zelf. Het schijnt wel steds vaker voor te komen, de frequentie neemt toe als je dr niet laat helpen en a, dat vind ik ook zielig. Je kunt dr alleen laten steriliseren als ze niet meer krols is. Tja en wat je nu kunt doen? Ramen/deuren dichtlaten, maar ook lekker aandacht geven. Die van mij zijn geholpen en eigenlijk ging dat heel goed. Beetj sfjes bij thuiskomst nog, maar senl weer opgeknapt (lees: dezelfde dag klimmen we met veel plezier weer in de kast, op t aanrecht en doen we alles wat éigelijk niet mag ;))
Steeds weer krols worden is voor Poes ook geen pretje, ze blijven toch zoeken naar iets wat ze ( voor jou ) hopelijk niet zullen vinden,

De frequentie zal ook toenemen.

Wat erger is : Een poes die steeds maar krols is zonder gedekt te worden kan hier een baarmoederontsteking van krijgen. En die kan echt ernstig zijn! Zelfs levensbedreigend.

Je kunt de krolsheid een aantal keren onderdrukken door de poezenpil te geven maar dit moet je als een noodoplosing zien.

Als je niet met haar wil foken kan ik sterrilisatie alleen maar aanraden. En dan moet je wachten tot de krolsheid weer over is, door de verhoogde hormoonspiegel in haar bloed kán er een verhoogd risico op nabloedingen zijn.
Niet het weekend afwachten, das zielig voor de poes (en voor jezelf). Katten kunnen echt naar in de kop worden als er niets aan de krolsheid kan worden gedaan. het kan soms wel een week, of in uitzonderingen zelfs langer, duren voor het vanzelf over gaat.

Haal bij de dienstdoende DA even de poezenpil.
oh that purrrrrrrrrfect feeling

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven