onzeker

27-02-2010 22:28 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week ben ik bevallen van onze prachtige jongste zoon. Oudste zoon is 24 maanden. Ik ben alleen zo onzeker over de nachten omdat hij een deel van de nacht bij mij op mijn borst slaapt. Hij gooit de dag en nacht een beetje door elkaar. Ik heb een keizersnee met complicatie gehad dus heb ook nog veel pijn. Heeft iemand bemoedigende woorden?

Doei
Oh, dat dag- en nachtritme door elkaar gooien is heel normaal hoor. Komt vanzelf goed, en als je mazzel hebt binnen 3 maanden

En natuurlijk nog gefeliciteerd!!

Kun je eigenlijk zelf wel slapen als de kleine bij jou ligt? Kun je niet beter een wiegje naast je bed zetten zodat je hem om kunt leggen als hij slaapt. Dan kun je zelf ook nog een paar uurtjes meepikken.
wonderlijk genoeg slaap ik wel maar wel gespannen helaas of ik die kleine niet stoor oid. Ik maak me gewoon te zenuwachtig voor de nacht hij slaapt overdag heel veel tot nu toe....heb je zelf ook kinderen?

wiegje op de kamer vind ik te onrustig.
nu ga ik slapen tot later.....
Ik heb de eerste week in ieder geval vaker zo geslapen, misschien daarna nog een paar keer dat weet ik niet zeker meer. Maar ik had haar wel in het wiegje op de kamer staan, dat vond ikzelf fijn. Ik heb nooit geluisterd naar CB en mooie adviezen mbt dag en nacht ritme ( krijg je met eigenwijze mensen) maar dat ontwikkelde zich echt vanzelf. (Mijn bemoedigende woorden)
quote:mamalelie schreef op 27 februari 2010 @ 22:34:

Oh, dat dag- en nachtritme door elkaar gooien is heel normaal hoor. Komt vanzelf goed, en als je mazzel hebt binnen 3 maanden

En natuurlijk nog gefeliciteerd!!

Kun je eigenlijk zelf wel slapen als de kleine bij jou ligt? Kun je niet beter een wiegje naast je bed zetten zodat je hem om kunt leggen als hij slaapt. Dan kun je zelf ook nog een paar uurtjes meepikken.

Dat betekent toch iets heel anders??

Verder niks nuttigs toe te voegen overigens.
Ach Lieverd! Ben jaloers op je. Ben nu 42 en mijn dochter wordt dit jaar 21 en mijn zoon is 13. Mijn kinderen sliepen altijd bij me, op me, tegen me toen ze zo klein waren. Volgens mij hebben mijn kinderen zo'n enorm veel zelfvertrouwen omdat ze toen ze nog van die feuten waren gerustgesteld werden vanwege het feit dat ze helemaal opgekruld tegen mij aan mochten slapen! Ben echt geen alto of zo maar zo'n pasgeboren kindje moet toch niet in een designwieg? Gewoon lekker bij je laten slapen. Jij bent de moeder. Alleen jij snapt de behoefte van je kindje. En Dees? Deze periode is gewoon zwaar maar geloof mij aub??? Het is de meest wonderbaarlijke mooiste periode die je kunt hebben met je kindjes. (Alhoewel? Vanavond chinees lopen te fondue'en met die rare kiddos van me en heb alleen maar met en om ze gelachen!)

Maak je gewoon geen zorgen joh. Ze zijn gezond. Het wordt alleen maar leuker!!!

(Mijn zoon kruipt nog regelmatig bij me in bed en wil dan gewoon weer baby zijn. En wat zegt die pukkelsmurf van dertien dan? 'Mam? Ik sliep toch als baby bij je? Stonk je toen ook al zo uit je mond??? ARGH!)
wiegje op de kamer vind je te onrustig maar bij jou op je borst slapen met alle risico's vandien moet kunnen? En ja kom er maar in met de argumenten: maar ik slaap niet diep, ik rol niet op hem etc. Het is gewoon gevaarlijk, sorry. Wat wij deden de eerste weken was dat degene die de kleine op de borst had liggen wakker bleef tot zoon goed diep sliep. En dan rolde we hem zo zn bedje in.

Hij is nog zo jong het is heel normaal hoor dat hij veel wakker is. een kwestie van taken verdelen met je man, de oudste af en toe even uit besteden en elk moment dat je baby slaapt zelf ook rust pakken.
Wonderlijk hoor. Er zijn heel wat kinderen overleden door deze acties. Tuurlijk is het ook goed gegaan, maar de adviezen zijn niet opgesteld zonder reden.

Er is werkelijk niets zieligs aan een kindje in een designwieg of welke wieg dan ook. Een kindje heeft recht op een veilige slaapplek. Dat je kinderen extra zelfvertrouwen krijgen door bij moeders opgekruld te liggen lijkt me werkelijk kolder hoor.

Maar goed... verder heb je gelijk. Dit is een rottijd. Dag en nachtritme omgedraaid is vreselijk. Samen met je man de "diensten" oplossen. Jij niet alleen...zeker niet met een kindje van 2 erbij. Het komt vanzelf goed met het ritme het kan echter wel even duren. Volgens mij heeft bij onze jongste zeker wel een maand geduurd. Je kunt wel proberen om dingetjes om te draaien, maar dan nog duur het even: Licht in de kamer bij slapen overdag, 's nachts in het donker voeden. Later in badje enz.
Dees, bij jou op de borst is toch ook bij jou in de kamer? Dat is toch alleen maar onrustiger dan bij jou op de kamer in een wieg? Je zou ook nog kunnen proberen om een voedingskussen in u-vorm naast je eigen kussen te leggen en hem daarop te laten slapen onder zijn eigen lakentje en dekentje. Dan ligt hij welbij jou in bed, maar kun je niet op hem rollen omdat hij zo hoog ligt.
dank voor jullie reacties! vanacht heeft hij de hele nacht bij me geslapen. om 7.00 flesje en nu tukt hij prinsheerlijk in zijn eigen bed met gordijnen open. hij slaapt zowiezo heel veel. en dan heb ik nog 100 miljoen hormonen en een vriend met eigen zaak die keihard werkt en ieder vrij minuutje achter de compu zit....
Dan geef je je man onder het mom van 100 miljoen hormonen een mega schop onder zn reet. Hij was er bij om het kind te maken, dan kan hij nu ook prima helpen eigen zaak of niet.

Ik wil je wel op het hart drukken om het kleintje niet bij je in bed te nemen op de borst / tussen jullie in op het matras terwijl je zelf ook slaapt. Misschien moet je eens googelen op de risico's daarvan.
na een weekje is het natuurlijk normaal dat hij geen dag/cnacht kent, maar dat zulk je wel weten van je oudste (waarom die 24 maanden, gewoon 2 jaar toch?)

ik raad je toch aan , zoals bijna iedereen, het baby'tje vlak naast je maar wel in een apart wiegje te leggen. Dat geeft jou veel meer rust. Lekker inslapen op jou bijvoorbeeld, en overdag veel bij je laten liggen, maar tijdens echte nachtrust toch apart. Verder zou ik je man gewoon alles laten doen, jij hebt een zware operatie gehad een WEEK geleden. Je zou je bed niet uit moeten komen! Op die manier kun je overdag met de baby meeslapen.

Alleen borstvoeden kan hij niet overnemen, maar verder wel alles!

Ik had gewone bevallingen en ben daarna standaard 10 dagen m'n bed niet uitgekomen behalve om m'n klaargezette eten op te eten en te douchen. Die paar keer in je leven... dit is een tijd waarvan jij zou moeten genieten, ondanks het feit dat je ook nog patient bent.

Werk is hier altijd ondergeschikt aan, dat kan wel een paar weken wachten als je net een kind hebt gekregen, denk ik.zo.

Succes!!
10 dagen in je bed blijven liggen?? Ik had een hele meelevende man, maar 10 dagen in bed is in mijn ogen ietwat overdreven maar goed. Ik heb ook een ks gehad en dan moet je juist niet alleen in je bed blijven liggen, maar ook wat bewegen om zo snel mogelijk weer op de been te zijn. Dat is veel beter voor je herstel. Je hoeft niet het hele huishouden op je te nemen, maar op de been zijn is helemaal niet slecht.

Je kunt natuurlijk niet gemakkelijk zeggen dat het werk wel een paar weken kan wachten. Als je een eigen zaak hebt is dat niet zo makkelijk. Lijkt me dat inkomen ook prettig is. Zeker als man geen personeel heeft. Het moet natuurlijk niet alleen om het werk draaien want je partner kan wel meehelpen natuurlijk.

Mijn man ging ook weer snel aan het werk en dan verwacht ik niet dat hij me alles uit handen neemt. Zodra de kraam weg was heeft hij ook 2 weken vrijgenomen. Dus we hebben het wel samen gedaan. Je hebt een kind gekregen maar je bent niet volledig afhankelijk van je partner hoor. Je bent er zelf ook bijgeweest.
mijn vriend werkt nu wel veel vanuit huis gelukkig en brengt en haalt de oudste naar de creche. Geen idee wanneer ik dat zelf weer kan denk over een week of 3 misschien. We doen het ook zeker wel veel samen maar ik heb misschien ook wel een romantischer beeld van na een bevalling? Ik geef de fles maar dat doen we in de nacht ook om en om en hij gaat heel braaf altijd het flesje maken. De pijn is nu gewoon nog te hoog aanwezig waardoor alles snel zwaarder aanvoelt letterlijk zeg maar. Had helaas een extra complicatie bij de KS waardoor ze mijn baarmoeder extra strak moesten hechten.....dus extra pijn helaas !
Vind het wel prettig jullie reacties te lezen........voel me gewoon nog beetje onzeker wil graag weer wat meer kunnen doen....
dan doen jullie het samen toch prima? Voor de rest moet je je lichaam de tijd geven om te herstellen zeker als het zo'n pijn doet. Beweging lijkt me juist wel even prettig. Anders wordt je zo stijf en dan doet het nog zeerder om op gang te komen.

Verder is het vooral loslaten. Dan is het huis maar niet zo schoon of de koffie wat later of het bezoek zet het zelf even. Maar dat slapen in je bed vind ik nog steeds zorgelijk. Ik lees ook nergens een reactie terug hoe je daar naar kijkt.
Je kan trouwens het beste even zoeken op tips voor veilig samen slapen: dan kun je je kindje veilig bij jullie in bed leggen.

Nu kan het zijn dat jij toch in slaap valt, en dat je dan bovenop je kind rolt. Niet prettig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven