En we tetteren door over onze dieren
maandag 15 februari 2010 om 22:16
Voortgekomen uit 'Tetter hier over je dier' dat weer voortkwam uit 'Kootje de Beer is weg' is dit een plek waar je kunt kletsen over alle vreugde, vrolijkheid, gezelligheid die je harige (of kale) huisgenoten je brengen. Maar ook als er verdriet of narigheid is, ben je hier van harte welkom, voor harten onder riemen van de andere dierenliefhebbers.
Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!
Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen
Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):
De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen
Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
Plak foto's, vraag raad, blaas stoom af!
Dit is het tetter-deel waarin Lotje, Siepie en Tunya weg waren en weer thuiskwamen
Een ereportret van de oorspronkelijke aanleiding van het topic, Kootje (van Leo):
De tabel met vaste posters in dit topic en hun dieren is te vinden in de eerste post van het topic: biebelie in "En we tetteren door over onze dieren". De tabel is zo groot, dat je een muisvinger krijgt van het scrollen
Oorspronkelijke topic: Tetter hier over je dier
zondag 28 februari 2010 om 13:45
Dank voor het meeleven meiden!
Hij weet zelf niet eens meer wie hij is dus dat stadium is hij gelukkig voorbij.
Ik heb het er vooral in het begin heel moeilijk mee gehad.
Mijn vader,de man die alles wist en bij de hele familie kwam met vragen..
Hij was een hele creatieve man (relame ontwerper en kunstenaar)
Nu kan hij niet eens meer een poppetje tekenen..
Hij voelt zich bij mij gelukkig op zijn gemak en dan gaan we lekker even de afdeling af...kopje koffie of een borrel drinken in het restaurant en vaak nog even naar de geitjes en de kippen om oud brood te geven.
Hij is ook dol op dieren...behalve de pauw,vind ie standaard een rotbeest
Vroeger gingen de meest schuwe katten altijd naar hem toe en ook de jonge katjes die we hadden sliepe in zijn nek
Hij weet zelf niet eens meer wie hij is dus dat stadium is hij gelukkig voorbij.
Ik heb het er vooral in het begin heel moeilijk mee gehad.
Mijn vader,de man die alles wist en bij de hele familie kwam met vragen..
Hij was een hele creatieve man (relame ontwerper en kunstenaar)
Nu kan hij niet eens meer een poppetje tekenen..
Hij voelt zich bij mij gelukkig op zijn gemak en dan gaan we lekker even de afdeling af...kopje koffie of een borrel drinken in het restaurant en vaak nog even naar de geitjes en de kippen om oud brood te geven.
Hij is ook dol op dieren...behalve de pauw,vind ie standaard een rotbeest
Vroeger gingen de meest schuwe katten altijd naar hem toe en ook de jonge katjes die we hadden sliepe in zijn nek
zondag 28 februari 2010 om 14:01
Hey Biebelie, toen ik mijn eerdere berichtje schreef had ik geen idee dat je vader al zo achteruit was gegaan . Fijn dat hij zich bij jou zo op zijn gemak voelt en dat de liefde voor dieren er nog steeds is. Mooi verhaal over die katten, ik zie dat zo voor me.
Geniet van je bakkie leut met caffeine!
En die snoepjes noteer voor als we nog eens op route naar vakantie door Duitsland rijden .
Geniet van je bakkie leut met caffeine!
En die snoepjes noteer voor als we nog eens op route naar vakantie door Duitsland rijden .
zondag 28 februari 2010 om 14:14
Jeetje Bieb, ik heb er geen ervaring mee maar wat lijkt het mij moeilijk. Je vader is er nog en toch ook weer niet. Niet meer de man iig die jij kende. Ik heb wel meegemaakt met mijn broertje die 10 jaar in coma heeft gelegen. Je kan het niet vergelijken maar ik had een broertje en toch niet. Maar nogmaals, niet hetzelfde maar wel verdrietig. Fijn dat je dingen nog met hem kan doen zoals de dieren voeren en ergens wat drinken. Ook al herkent hij je niet, hij is niet alleen en wellicht zal hij het als prettig ervaren? En ook al herkent hij jou niet, je weet wel dat je nog mooie momenten samen hebt. Ervaar je dat zelf ook zo? Kan je er een beetje mee omgaan, steun van je omgeving?
Over die snoepjes, dan heb ik toch die van de Lidl gehad, ik heb hier nog 1 stengel liggen en er staat echt Cachet op. Maar zal wel hetzelfde zijn hoor, hier idem, al scheur ik het heel zachtjes 1 stengel vanaf, dan staan er 6 oogjes opeens naast me te kijken van "en wat ga jij doen".
Over die snoepjes, dan heb ik toch die van de Lidl gehad, ik heb hier nog 1 stengel liggen en er staat echt Cachet op. Maar zal wel hetzelfde zijn hoor, hier idem, al scheur ik het heel zachtjes 1 stengel vanaf, dan staan er 6 oogjes opeens naast me te kijken van "en wat ga jij doen".
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zondag 28 februari 2010 om 14:21
En kan er best goed mee omgaan hoor (met mijn vader dan)
Hij is redelijk tevreden daar in het verpleeghuis en heeft een mooie kamer met uitzicht op een paar koetjes en 2 pony's en het bos.
Lieve mensen van de verpleging ook.
Ik heb natuurlijk ook jaren de tijd gehad om aan het idee te wennen.
Vriend weet alleen soms niet zo goed hoe ik me voel,denkt dat alles oké is terwijl ik wel eens even een knuffel wil als ik er geweest ben of even van me af praten/huilen.
Dan zegt ie: het gaat toch goed daar.....?
Hij is redelijk tevreden daar in het verpleeghuis en heeft een mooie kamer met uitzicht op een paar koetjes en 2 pony's en het bos.
Lieve mensen van de verpleging ook.
Ik heb natuurlijk ook jaren de tijd gehad om aan het idee te wennen.
Vriend weet alleen soms niet zo goed hoe ik me voel,denkt dat alles oké is terwijl ik wel eens even een knuffel wil als ik er geweest ben of even van me af praten/huilen.
Dan zegt ie: het gaat toch goed daar.....?
zondag 28 februari 2010 om 14:27
Sarah, fijn dat poes weer in orde is! En lief dat je MV de stengels op wilt sturen. Fijn dat je er nu toch aan kan komen MV!
Biebelie wat ontzettend verdrietig dat je vader er zo aan toe is
Hier hebben de katten vannacht en vanmorgen enorm genoten van de afwezigheid van Kitty (die is op wintersport met haar vader) en Tom (een weekend op stap met de Tommetjes), ik had een bed vol katten. Héél knus en gezellig!
Met de brandwond op mijn arm gaat het goed. Hij is nog gevoelig maar de pijn is er uit. Er zit een vurig rode plek, maar niet meer zo groot als gister. 2 bij 7 cm nu. Dat wondermiddeltje uit de VS helpt goed dus! Ik heb al op internet gezocht, maar kon het zo niet vinden, alleen een site in het chinees
Ben wel een beetje grieperig, dus ik denk dat ik zo met een asperientje nog een uurtje onder de wol ga. Even de poezen roepen
Biebelie wat ontzettend verdrietig dat je vader er zo aan toe is
Hier hebben de katten vannacht en vanmorgen enorm genoten van de afwezigheid van Kitty (die is op wintersport met haar vader) en Tom (een weekend op stap met de Tommetjes), ik had een bed vol katten. Héél knus en gezellig!
Met de brandwond op mijn arm gaat het goed. Hij is nog gevoelig maar de pijn is er uit. Er zit een vurig rode plek, maar niet meer zo groot als gister. 2 bij 7 cm nu. Dat wondermiddeltje uit de VS helpt goed dus! Ik heb al op internet gezocht, maar kon het zo niet vinden, alleen een site in het chinees
Ben wel een beetje grieperig, dus ik denk dat ik zo met een asperientje nog een uurtje onder de wol ga. Even de poezen roepen
oh that purrrrrrrrrfect feeling
zondag 28 februari 2010 om 15:39
Jemig Bieb dan was je vader nog wel heel erg jong toen hij het kreeg. Wat lijkt me dat moeilijk. Als het oude mensen zijn dan heb je er wat meer vrede mee. Schoonmoeder was 88 toen ze dement werd. Dat is al een hele leeftijd. En ik heb al lang beslist dat ik zo niet wil worden. Het was vaak echt moeilijk, omdat ze de laatste maanden ook nog erg agressief werd.
Daar ben ik erg van geschrokken. Zo'n oud klein grijs mensje die opeens een oerkracht ergens vandaan haalde. Onvoorstelbaar.
Siep vind de storm en regen niets. Hij steekt zijn kop naar buiten en draait zich om weer naar binnen. Gekke kat.
Daar ben ik erg van geschrokken. Zo'n oud klein grijs mensje die opeens een oerkracht ergens vandaan haalde. Onvoorstelbaar.
Siep vind de storm en regen niets. Hij steekt zijn kop naar buiten en draait zich om weer naar binnen. Gekke kat.
zondag 28 februari 2010 om 15:56
Sarah, wat fijn dat Lucas weer ok is! Kan het ook zijn dat 'ie buikkrampen ofzo had (had Zwart Monster van Bieb laatst toch ook een dagje?) ?
Bieb, wat triest van je vader zeg, je had er wel eerder eens wat over verteld, maar ik wist eigenlijk niet dat het zo erg (sorry) was. Wel fijn dat 'ie zelf toch redelijk tevreden is maar hij is eigenlijk toch veel te jong voor dit soort dingen. Moeilijk hoor. Dikke
Poez, fijn dat je arm weer beter is en dat je met je katten zo'n lekker rustig weekendje hebt. Wel shit van je grieperigheid (het heerst enorm hè op het moment), hopelijk knap je een beetje op van je dutje en het aspirientje (ik vind zelf antigrippine in zulke gevallen trouwens erg goed werken!)
Kat75, veel plezier op de show vandaag! Ben benieuwd hoe ze Bailey vinden en hoe hij het zelf allemaal vindt!
Trouwens bedankt voor al het meeleven qua slapen. Dit weekend heb ik geen extra melatonine genomen omdat ik dan toch later ga slapen (de neurloog zei al: de meeste mensen nemen het van zo t/m do omdat het in het weekend toch altijd later wordt en dan heeft extra melatonine geen zin). Dus ik ga het vanaf vanavond weer nemen en dan ga ik donderdag even bellen naar de slaappoli voor een update. Ik hou nog steeds goede moed hoor met af en toe een (flinke) dip.
Bieb, wat triest van je vader zeg, je had er wel eerder eens wat over verteld, maar ik wist eigenlijk niet dat het zo erg (sorry) was. Wel fijn dat 'ie zelf toch redelijk tevreden is maar hij is eigenlijk toch veel te jong voor dit soort dingen. Moeilijk hoor. Dikke
Poez, fijn dat je arm weer beter is en dat je met je katten zo'n lekker rustig weekendje hebt. Wel shit van je grieperigheid (het heerst enorm hè op het moment), hopelijk knap je een beetje op van je dutje en het aspirientje (ik vind zelf antigrippine in zulke gevallen trouwens erg goed werken!)
Kat75, veel plezier op de show vandaag! Ben benieuwd hoe ze Bailey vinden en hoe hij het zelf allemaal vindt!
Trouwens bedankt voor al het meeleven qua slapen. Dit weekend heb ik geen extra melatonine genomen omdat ik dan toch later ga slapen (de neurloog zei al: de meeste mensen nemen het van zo t/m do omdat het in het weekend toch altijd later wordt en dan heeft extra melatonine geen zin). Dus ik ga het vanaf vanavond weer nemen en dan ga ik donderdag even bellen naar de slaappoli voor een update. Ik hou nog steeds goede moed hoor met af en toe een (flinke) dip.
Ik ben mijn eigen bananenschil
zondag 28 februari 2010 om 15:58

zondag 28 februari 2010 om 16:26
quote:Zoebie schreef op 28 februari 2010 @ 16:23:
Oh stormt het in Limburg het hardst dan? Het gaat echt te keer. Er vliegt van alles door de tuin. Zal eens even kijken bij het AD.
Meestal is het dan aan zee nog een beetje erger.Ik heb hier wel regen maar geen storm. Echt hard waaien doet het ook nog niet.
Oh stormt het in Limburg het hardst dan? Het gaat echt te keer. Er vliegt van alles door de tuin. Zal eens even kijken bij het AD.
Meestal is het dan aan zee nog een beetje erger.Ik heb hier wel regen maar geen storm. Echt hard waaien doet het ook nog niet.
zondag 28 februari 2010 om 17:23
Ik had net mijn moeder aan de lijn (mijn ouders wonen in België sinds mijn vader is gestopt met werken) en daar was het ook flink raak!
Hier is het vrij rustig nu maar ik geloof dat Gelderland vanavond nog een staartje meekrijgt.
Wat je zegt Zoeb, lekker binnenzit-weer!
Hier is het vrij rustig nu maar ik geloof dat Gelderland vanavond nog een staartje meekrijgt.
Wat je zegt Zoeb, lekker binnenzit-weer!
zondag 28 februari 2010 om 18:01
zondag 28 februari 2010 om 18:08
IK wil niet zeggen dat ik zelf de deur platloop..
Zoals dat ik me een klein beetje zorgen maakte over Isabel die dunner leek te worden...die weeg ik nu iedere week en ze is stabiel.
En Dimitris die laatst een dagje wat klagerig en zeurderig was..
Maar als ik zelf twijfel of het acuut is of niet...dan is het gewoon acuut.
Bij twijfel ga ik naar de DA.
Niet een topic openen...3 uur discuseren en dan uiteindelijk toch maar gaan..
Pffff,vermoeiend als je niet zelf een beslising kunt/durft te nemen.
Zoals dat ik me een klein beetje zorgen maakte over Isabel die dunner leek te worden...die weeg ik nu iedere week en ze is stabiel.
En Dimitris die laatst een dagje wat klagerig en zeurderig was..
Maar als ik zelf twijfel of het acuut is of niet...dan is het gewoon acuut.
Bij twijfel ga ik naar de DA.
Niet een topic openen...3 uur discuseren en dan uiteindelijk toch maar gaan..
Pffff,vermoeiend als je niet zelf een beslising kunt/durft te nemen.

zondag 28 februari 2010 om 18:10
quote:biebelie schreef op 28 februari 2010 @ 17:31:
Zooo,wat een gezeur voor iemand nou zelf eens kan beslissen of er met een zieke kat naar de dierenarts gegaan moet worden.
Toch never nooit dat ik daar een topic voor zou openen..
Ik heb het gevolgd en ik snap het ook niet. Hoe kan je nou zo stom zijn? En dan geirriteerd raken door de reacties. Ok, Lindy kan hard uit de hoek komen maar ze is wel voor de kat. Ik heb in de tussentijd ff een spelletje gespeeld (Dinner Dash) en ik ga het zo nog ff verder lezen.
Als ik naar de da zou moeten voor de katten zou ik eerst gaan en het daarna hier melden en alle knuffels in ontvangst nemen. Echt niert dat ik eerst hier ga melden dat Duus ziek is en wat moet ik toch doen? Zucht....Haha, jullie zien me aankomen zeg! Dan krijg ik heel wat virtuele trappen onder mijn bevallige derriere richting da.
Zooo,wat een gezeur voor iemand nou zelf eens kan beslissen of er met een zieke kat naar de dierenarts gegaan moet worden.
Toch never nooit dat ik daar een topic voor zou openen..
Ik heb het gevolgd en ik snap het ook niet. Hoe kan je nou zo stom zijn? En dan geirriteerd raken door de reacties. Ok, Lindy kan hard uit de hoek komen maar ze is wel voor de kat. Ik heb in de tussentijd ff een spelletje gespeeld (Dinner Dash) en ik ga het zo nog ff verder lezen.
Als ik naar de da zou moeten voor de katten zou ik eerst gaan en het daarna hier melden en alle knuffels in ontvangst nemen. Echt niert dat ik eerst hier ga melden dat Duus ziek is en wat moet ik toch doen? Zucht....Haha, jullie zien me aankomen zeg! Dan krijg ik heel wat virtuele trappen onder mijn bevallige derriere richting da.

zondag 28 februari 2010 om 18:13
Ik snap ook best dat het lastig is als je geen geld hebt.
Ik heb makkelijk praten want heb het niet zo moeilijk..
Maar toen ik bij ex weg was gegaan (en een poosje arm was) en Isa werd ziek heb ik daar geen seconde over nagedacht en laten opereren.
Mijn moeder was zo lief om de operatie te betalen (zo'n 700 gulden was het geloof ik) maar daar had ik niet om gevraagd en anders had de DA gewoon wat langer op zn centen moeten wachten....
Ik heb makkelijk praten want heb het niet zo moeilijk..
Maar toen ik bij ex weg was gegaan (en een poosje arm was) en Isa werd ziek heb ik daar geen seconde over nagedacht en laten opereren.
Mijn moeder was zo lief om de operatie te betalen (zo'n 700 gulden was het geloof ik) maar daar had ik niet om gevraagd en anders had de DA gewoon wat langer op zn centen moeten wachten....
zondag 28 februari 2010 om 18:15
quote:Ratteke schreef op 28 februari 2010 @ 18:11:
Zou Kat al terug zijn van de show? Ik ben heel benieuwd hoe het is gegaan. Maar ik heb geen idee hoe lang zo'n show/dag duurt.
Ligt er natuurlijk ook aan hoever ze moet rijden..
heb ook wel eens zo'n dagje gedaan en was toen om een uur of 8 savonds bekaf thuis...
Zou Kat al terug zijn van de show? Ik ben heel benieuwd hoe het is gegaan. Maar ik heb geen idee hoe lang zo'n show/dag duurt.
Ligt er natuurlijk ook aan hoever ze moet rijden..
heb ook wel eens zo'n dagje gedaan en was toen om een uur of 8 savonds bekaf thuis...
zondag 28 februari 2010 om 18:16
Precies Bieb, ik hang ook niet bij alles aan de telefoon bij de DA hoor. Maar als je katten hebt, merk je gauw genoeg of er meer aan de hand is dan een klein kwaaltje. En zeker als het bij TO al sinds vrijdag duurt, dan zou ik bellen en niet eerst een topic openen!
Grrr, kan iemand mij trouwens verlossen van mijn 'bijzonder prettig' (Not!) gehumeurde onderbuurmeisje? Ze heeft weer een drift/gilhuilbui dag en ze zit nu al een uur met kleine tussenpozen te krijsen. Ze gooit altijd gelijk alle registers open en heeft het volume van een operazangeres, dus... MV, heb jij nog een rol behang over van laatst?? Dan wil ik die graag lenen
Grrr, kan iemand mij trouwens verlossen van mijn 'bijzonder prettig' (Not!) gehumeurde onderbuurmeisje? Ze heeft weer een drift/gilhuilbui dag en ze zit nu al een uur met kleine tussenpozen te krijsen. Ze gooit altijd gelijk alle registers open en heeft het volume van een operazangeres, dus... MV, heb jij nog een rol behang over van laatst?? Dan wil ik die graag lenen