Kat ineens heel ziek..wat te doen?

28-02-2010 14:06 466 berichten
Is dit acuut? Mijn kat van bijna 14 huppelde vrijdag overdag nog vrolijk rond, maar 'savonds werd ze ineens lusteloos en wilde ze niet eten. Sinsdien eet en drinkt ze helemaal niets meer en ligt ze continu nogal lusteloos op een plek te slapen.Als ze een keer opstaat loopt ze wat wankel. Ze heeft erge traanogen en het ziet er af en toe uit alsof ze wat moeite heeft met slikken.

Poes is dus duidelijk ziek. Ik ga morgen sowieso langs de DA maar ik vraag me af hoe ernstig het is en of ik nog wel een dag kan wachten?

Ze is 14 jaar lang kerngezond en heel erg actief geweest, nog nooit iets gehad, vind het echt zo naar om haar zo te zien...
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je bent geweest, DeKenau. En nu maar hopen dat het een luchtweginfectie is, die door de antibiotica geneest.

En ook fijn dat de dierenarts rekening houdt met jouw portemonnee.

Veel beterschap voor de poes.
Ja, ze mocht gelukkig gewoon mee naar huis, ze was verder gezond, alleen vooral erg verslapt door de koorts.

Nu hopen dat de kuur aanslaat en ze weer gaat eten.

Ik ben er nog niet helemaal gerust op, omdat ze nogal veel op een nieuw aangeschafte plant heeft zitten kauwen de laatste tijd...dus ben bang dat die theorie van 'het restje gras/plant' wel eens kan kloppen. DA heeft geadviseerd het 2 a 3 dagen aan te kijken, maar het lijkt niet dat poes nog zo lang zonder eten kan. Dat zijn dan weer van die vragen waar ik thuis pas aan denk..nog maar even bellen dus.
.
Ik heb nooit getwijfeld of er reden was voor een bezoek aan DA. Ik twijfelde alleen aan de ernst van de situatie ivm het bellen van de weekenddienst.
quote:DeKenau schreef op 28 februari 2010 @ 19:16:

Ik heb nooit getwijfeld of er reden was voor een bezoek aan DA. Ik twijfelde alleen aan de ernst van de situatie ivm het bellen van de weekenddienst.bij katten is het bij twijfel DOEN. Je ziet hier maar aan dat poes inderdaad ziek is. Ze laten dit pas zien als ze zich heel slecht voelen.
Fijn dat je bij de dierenarts bent geweest.

Probeer er vanavond nog wel wat eten in te krijgen, hopelijk gaat ze nog uit zichzelf eten.
quote:DeKenau schreef op 28 februari 2010 @ 19:09:

Ja, ze mocht gelukkig gewoon mee naar huis, ze was verder gezond, alleen vooral erg verslapt door de koorts.

Nu hopen dat de kuur aanslaat en ze weer gaat eten.

Ik ben er nog niet helemaal gerust op, omdat ze nogal veel op een nieuw aangeschafte plant heeft zitten kauwen de laatste tijd...dus ben bang dat die theorie van 'het restje gras/plant' wel eens kan kloppen. DA heeft geadviseerd het 2 a 3 dagen aan te kijken, maar het lijkt niet dat poes nog zo lang zonder eten kan. Dat zijn dan weer van die vragen waar ik thuis pas aan denk..nog maar even bellen dus.check ook even giftigheid van de plant. Veel kamerplanten zijn giftig voor katten
Goed van je dat je geweest bent. Ik hoop dat je kat nu snel opknapt. Het is inderdaad verstandig om nog even te checken hoe je het nu met eten moet doen.
.
Fijn dat je toch geweest bent en hopelijk knapt je kat nu snel op.

Toch vind ik het (wederom) vreemd dat je DA zegt dat je het een paar dagen moet aanzien qua eten, want dat is gewoonweg niet waar. Deze dierenarts heeft hoognodig een opfriscursus nodig!
Goed van je , dat je geweest bent, meis.

Ik hoop dat poes gauw opknapt.

Met een beetje geluk, maakt ze je morgen wakker.

Ik hoop er het beste van.

Dikke voor jou en Poes.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Goed dat je bent gegaan en je een betalingsregeling hebt kunnen treffen. Ik hoop dat ze snel opknapt. En wb giftigheid plant: je hebt sites met overzichten zoals deze: giftig of deze giftig
quote:Kletsmajoor schreef op 28 februari 2010 @ 17:59:

[...]

Eh moet hier niet minstens 100 euro staan?

Zeker in het weekend kost het volgens mij echt een bak met geld.

Lekker makkelijk zeggen toch dat je zeker als je weinig geld hebt een potje moet hebben. Ik heb nu net een bak met geld uitgegeven aan mijn katten bij de dierenarts dus potje is beetje leeg. Ik hoop gewoon op weinig noodzaak de komende tijd

Ook als je geen geld hebt is er meestal wel een betalingsregeling mogelijk toch?

Ja sorry, moest 100 zijn

En lekker makkelijk zeggen..tja...als je geen geld hebt moet je gewoon geen dieren nemen en geen kinderen trouwens ook, maar dat terzijde.

Wat je in huis neemt moet je voor zorgen..
Sterkte met de kat Kenau
Goed dat je bent geweest en fijn dat je niet alles in 1 keer hoefde af te rekenen..... Hopelijk springt men voor je bij....

Heeft DA ook nog verteld dat en hoe je de kat weer aan het eten moest krijgen?

Want dat is nog steeds belangrijk.....
Ik las 'een restje grasparkiet' maar dat terzijde..

Fijn dat je geweest bent en ik hoop dat het snel beter zal gaan!
DeKenau, ik ben heel benieuwd hoe het met je kat gaat!
Ik ook!
Gister leek ze iets op te knappen na de koortsverlagende injectie. Vanochtend leek het zowaar een stukje beter te gaan ( mauwen, rondlopen, kopje geven).Gisteravond laat heeft ze zelfs een stukje vlees gegeten. Helaas gaf ze enige tijd daarna over. Nu zit ze onder de bank en wil er niet onder vandaan komen...Ik heb haar er net onder vandaan moeten halen om de antibiotica te geven. Ik ga nu weer proberen haar ( dwingen?) tot iets eten en bel even de DA.

Wat ik ook niet begrijp is dat er bij de theorie van de DA ( stuk gras) last moet zijn neusverkoudheid/slijm. En dat heeft ze niet. Nu is dat misschien zelfdokteren, maar mijn onrust begint toe te nemen..
Fijn dat poes vanmorgen wat beter was, en jammer dat dat nu weer teniet gedaan lijkt. Hopen dat de da iets zinnigs te zeggen heeft.

Dank je wel dat je ons op de hoogte houdt, en veel beterschap voor de poes.
ow, dát is vervelend!

Ik lees sinds gisteravond dit topic mee, en het klinkt niet alsof het beter met haar gaat. Snel de DA bellen maar en vertellen hoe het er nu voorstaat. Veel sterkte!
Wat geef je haar voor vlees? Bel de da en vraag of Brinta misschien niet beter is. Of iets anders.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
DeKenau, hoe gaat het ermee vandaag?

Is Poes opgeknapt?
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
ze kotst nu zelfs haar antibiotica uit...ze houd dus helemaal niets binnen. Dit is niet goed.

DA is in gesprek.
Okee, dan zal ze wsl een antibraakmiddel moeten? Hopen dat DA snel opneemt. Sterkte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven