Poepprobleem
maandag 1 maart 2010 om 19:05
Zou het misschien helpen als je juist heel enthousiast word als hij zegt dat hij moet poepen? Dat je dan zegt dat ie een grote jongen word en dat als hij eenmaal goed op de wc kan dat hij dan een ...vul maar in... krijgt? Hier werkten de stickers als een tierelier.
Dochter maakte een tekening om 5 rondjes die ik op papier had gezet. Elke keer bij een bezoek aan het toilet mocht ze een sticker plakken. Als ze de 5 vol had mocht ze iets lekkers. Dat werd al vrij snel aangepast want 5 ging wel heel erg snel op een gegeven moment
Succes!
Dochter maakte een tekening om 5 rondjes die ik op papier had gezet. Elke keer bij een bezoek aan het toilet mocht ze een sticker plakken. Als ze de 5 vol had mocht ze iets lekkers. Dat werd al vrij snel aangepast want 5 ging wel heel erg snel op een gegeven moment
Succes!
maandag 1 maart 2010 om 19:44
quote:prulletje schreef op 01 maart 2010 @ 19:11:
Hier ook.
Mijn kleine broertje wilde niet op de wc poepen/plassen.
Dus 3 autootjes (cadeautjes) op de kast gezet en gezegd: als jij laar zien dat je op de wc kunt poepen/plassen, mag je ze hebben. En tadaa, hij kon het meteen
Ha zo simpel is het helaas niet hoor! Ik had wel 1000 kadootjes op de kast, maar voordat mijn oudste op de wc ging poepen....
TO, lastig en idd om gek van te worden. Vriendin van me is jeugdarts en heeft hetzelfde met haar zoon van bijna 5. Goed om even aan de bel te trekken bij de ha, maar zoals je hierboven kan lezen weet zelfs iemand die jeugdarts is en er bovenop zit niet altijd raad. En zolang het er wel uitkomt en niet verstopt is het op zich geen last voor het kind zelf.
Sterkte!!!
Hier ook.
Mijn kleine broertje wilde niet op de wc poepen/plassen.
Dus 3 autootjes (cadeautjes) op de kast gezet en gezegd: als jij laar zien dat je op de wc kunt poepen/plassen, mag je ze hebben. En tadaa, hij kon het meteen
Ha zo simpel is het helaas niet hoor! Ik had wel 1000 kadootjes op de kast, maar voordat mijn oudste op de wc ging poepen....
TO, lastig en idd om gek van te worden. Vriendin van me is jeugdarts en heeft hetzelfde met haar zoon van bijna 5. Goed om even aan de bel te trekken bij de ha, maar zoals je hierboven kan lezen weet zelfs iemand die jeugdarts is en er bovenop zit niet altijd raad. En zolang het er wel uitkomt en niet verstopt is het op zich geen last voor het kind zelf.
Sterkte!!!
maandag 1 maart 2010 om 19:59
Herkenbaar, ik heb laatst ook een topic geopend over ontlasting problemen bij mijn zoon. Die is ondertussen 7 maar begon ook rond zn 3e....
Ik snap je frustratie dus helemaal.
Vergis je niet, ook zachte ontlasting kan op verstopping duiden. Zijn de luiers die je per dag verschoont wel redelijk vol of steeds kleine beetjes???? Het zou toch zo kunnen zijn dat je mannetje verstopt zit.
Ik zou idd bij je huisarts langsgaan. Heb ik toen ook gedaan, en dat was voor mij een oplossing. Iedere dag een zakje movicolon door zijn drinken en het probleem was opgelost. Het blijft bij mijn zoon een terugkerend probleem helaas. En af en toe moet ik weer met die movicolon starten. Sinds vorige week weer maar nu gaat het weer goed gelukkig.
Ga bij de huisarts langs, er zijn zoveel kids met ontlastingsproblemen, die neemt je echt serieus.
Succes
Ik snap je frustratie dus helemaal.
Vergis je niet, ook zachte ontlasting kan op verstopping duiden. Zijn de luiers die je per dag verschoont wel redelijk vol of steeds kleine beetjes???? Het zou toch zo kunnen zijn dat je mannetje verstopt zit.
Ik zou idd bij je huisarts langsgaan. Heb ik toen ook gedaan, en dat was voor mij een oplossing. Iedere dag een zakje movicolon door zijn drinken en het probleem was opgelost. Het blijft bij mijn zoon een terugkerend probleem helaas. En af en toe moet ik weer met die movicolon starten. Sinds vorige week weer maar nu gaat het weer goed gelukkig.
Ga bij de huisarts langs, er zijn zoveel kids met ontlastingsproblemen, die neemt je echt serieus.
Succes
Wie wind zaait zal storm oogsten
maandag 1 maart 2010 om 20:14
Als een kind zijn ontlasting te lang ophoudt, dan krijgt hij last van verstopping. Het overgrote deel van de ontlasting blijft hard in de darmen zitten en nieuwe ontlasting is zachter en "lekt" langs de verstopping wat kan verklaren dat zoonlief zeven tot acht keer per dag poept. Echt even naar laten kijken dus
maandag 1 maart 2010 om 23:48
Goed dat je een afspraak hebt staan !! Dit is een copie van de problemen van mijn zoon. Even kort door de bocht, met zindelijk worden ontstonden de problemen exact jij ze omschrijft. Ergens in het gedrag zit iets wat het poepen blokkeert. Of wel pijn, angst of dan dan ook. Ik merkte langzaamaan verandering in het gedrag van mijn zoontje. Zeg maar onhandelbare woedeuitbarstingen. Daarnaast at hij steeds minder en ben ik bij de ha aan de bel gaan trekken omdat ik het niet meer wist. Uiteindelijk werd ik op mijn verzoek doorverwezen naar de kinderarts. Ik opperde een verstopping al wel maar volgens de ha kon dat niet. De kinderarts had foto's laten maken en Timo bleek een ontzettende verstopping te hebben. Zat helemaal vol. Die dunnen poep tig keer per dag was aandrang maar niks kon er uit dus. Het was zoveel ontlasting dat wij als volwassene er al moeite mee zouden hebben om dat te verwerken laat staan zo'n mannetje......
Eerst hebben we eerst oraal geprobeert het op te lossen met movicolon (steeds meer opvoeren) en een kleine clisma thuis, microlax. Dit werkte allemaal niet en uiteindelijk heeft hij 3 clisma's in het zh nodig gehad voor het er uit was. Arm ding, een slang van 15 cm !!!! Maaaaaarrrrr wat een ander kind was het daarna !!!! Zo super relaxt !!
Sinsdien modder ik nog aan met die zakjes movicolon. Eerst 1 zakje pd, toen 2 pd en na de acupuncturist gebruiken we er zo 2 per week !!
Dit is even kort want het bestrijkt een tijdsbestek van een jaar ongeveer.
Hoop dat je wat heb aan mijn verhaal en heeeel veel succes !!
Eerst hebben we eerst oraal geprobeert het op te lossen met movicolon (steeds meer opvoeren) en een kleine clisma thuis, microlax. Dit werkte allemaal niet en uiteindelijk heeft hij 3 clisma's in het zh nodig gehad voor het er uit was. Arm ding, een slang van 15 cm !!!! Maaaaaarrrrr wat een ander kind was het daarna !!!! Zo super relaxt !!
Sinsdien modder ik nog aan met die zakjes movicolon. Eerst 1 zakje pd, toen 2 pd en na de acupuncturist gebruiken we er zo 2 per week !!
Dit is even kort want het bestrijkt een tijdsbestek van een jaar ongeveer.
Hoop dat je wat heb aan mijn verhaal en heeeel veel succes !!
donderdag 4 maart 2010 om 20:01