Kat ineens heel ziek..wat te doen?

28-02-2010 14:06 466 berichten
Is dit acuut? Mijn kat van bijna 14 huppelde vrijdag overdag nog vrolijk rond, maar 'savonds werd ze ineens lusteloos en wilde ze niet eten. Sinsdien eet en drinkt ze helemaal niets meer en ligt ze continu nogal lusteloos op een plek te slapen.Als ze een keer opstaat loopt ze wat wankel. Ze heeft erge traanogen en het ziet er af en toe uit alsof ze wat moeite heeft met slikken.

Poes is dus duidelijk ziek. Ik ga morgen sowieso langs de DA maar ik vraag me af hoe ernstig het is en of ik nog wel een dag kan wachten?

Ze is 14 jaar lang kerngezond en heel erg actief geweest, nog nooit iets gehad, vind het echt zo naar om haar zo te zien...
Alle reacties Link kopieren
Welk voer heb je meegenomen van de dierenarts trouwens? A/d of recovery denk ik? Dat kan je nog een beetje warm maken in de magnetron, warm eten ruikt sterker. Maar als haar neus zo verstopt zit is het zaak om die eerst open te krijgen want, zoals gezegd, een kat die niet kan ruiken eet niet.
Lieve Dekenau, laat je wat van je horen, we zijn bezorgd om je arme kat!

Nog even over dat misselijk zijn: je poes is nu maagzuur aan het spugen, omdat het misselijk en er geen voedsel meer in de darmen zit. Hier wordt ze weer misselijk van en zo is het circeltje rond. Jij moet dit dus doorbreken door haar neus leeg te maken en haar te dwangvoeren.
even aan de telefoon kom zo reageren
Heeft ze het wel warm genoeg?

De kat van mijn moeder kwam bijna niet uit zn narcose (en kwam in shock) omdat mijn moeder het wel best vond dat hij onder de bank bij lag te komen..

Kreeg het veel te koud en dan duurt het (te) lang voor het narcosemiddel goed is uitgewerkt.
@ Iris en petra: heel erg bedankt voor jullie medeleven en steun, doet me goed nu.

Ze lag net zo apatisch onder de bank dat ik even in een split second dacht dat ze dood was. Ik was even in totale paniek en heb flink wat tranen gelaten. Gelukkig was dit niet het geval, ze is gewoon nog steeds erg versuft. Ze is nu wel onder de bank vandaan gekomen en ligt weer in het zicht.

Haar neus heeft de DA vrijgemaakt, ze zou nu weer moeten kunnen ruiken.

Ik vraag me nu vooral af wat normaal gedrag is na een roesje, misschien is het wel normaal dat ze een tijdje versuft blijft ( ze zwalkt er ook nog van) en maak ik voor niks zorgen. Ik heb gewoon geen idee.

Vind wel dat de DA/assistent me wat meer info had kunnen geven, over het niet-eten reppen de steeds ook met geen woord, dat vind ik ook vreemd. Het voer wat ik nu heb is recovery van Royal Canin.
Kan je haar temp opmeten? Gewoon met een humane thermometer in de anus, voor de aardigheid kan je er wat vaseline oid op doen.

Als ze zo versuft is moet je haar nog geen eten geven, maar als ze wat wakkerder wordt vanavond zou ik haar zeker wel wat geven. Recovery is prima spul, probeer het eerst even op te warmen misschien dat ze het dan wel eet. En anders in het spuitje doen en dwangvoeren.
Ik wil niet zeuren hoor, maar wil je haar alsjeblieft nu gaan dwangvoeren, toe doe het voor mij (en voor je kat)!

Ze moet nu echt van die misselijkheid af.
Oh, als ze nog zwalkt moet je even wachten, sorry niet gelezen.
Dat ze nog een beetje suf is is wel normaal, ligt ook aan het soort narcose dat ze heeft gehad. Ze is natuurlijk al verzwakt daardoor komt het roesje ook harder aan. Maar ze moet wel binnen afzienbare tijd op gaan knappen. Als ze zo suf blijft, aan de bel trekken bij de da. Al is het om 1 uur in de nacht.
moet ik nu wel of niet gaan dwangvoeren? Ze is idd nog erg versuft.

Temperaturen wordt lastig, heb daar momenteel niets voor in huis helaas.
Als ze nog erg suf is, niet dwangvoeren. De slikreflex werkt dan niet genoeg.
Het is ook een goed idee om haar lekker bij de kachel te leggen, want van en narcose kan ze makkelijk onderkoeld raken (wat Biebelie ook zegt)
Hoe voelt ze aan? Is ze erg warm of koud of normaal? Hoe voelen haar oortjes en voetzooltjes?

Ik mag hier zeker niet linken naar een topic op een ander forum?
Had ze koorts trouwens bij de dierenarts?
Gewoon doen Petra, haal je het zo weer weg.

Ik zit nu trouwens aan beginnende niesziekte te denken. Is het zoiets?
Toevallig zit ik een beetje met hetzelfde met mijn oude kat van 19 jaar. Heb ook vrijdag die recovery van Royal Canin meegekregen, maak het met niet teveel water aan. Dat had ik gedaan en het was een waterige zooi geworden wat poes niet lustte.

Leg een warme kruik bij haar (of een colefles met warm water en omwikkeld in een handdoek). Verder laat ik 's avonds de verwarming aanstaan.'

Wat mijn dierenarts vertelde was dat ik Otravin druppels voor baby's moest kopen en dat haar neusje in druppelen. Maar dat is volgens mij een simpele zoutoplossing die je kan namaken.

Het is inderdaad heel naar om je beestje zo ziek te zien.

Hier de link;

http://www.kattenplaza.nl ... iewtopic.php?f=23&t=90337

Er staan nog een aantal topics over dit virus.

Geef je even een seintje als je de link hebt gelezen? Haal ik hem weer weg.

Je kan je trouwens ook aanmelden op het forum. Allemaal hele behulpzame mensen met jarenlang ervaring op allerlei vlakken.
Och wat sneu, heel veel sterkte DeKenau, ik hoop dat ze snel weer opknapt.

En Petra, volgens mij mag je hier gewoon linken hoor, als het geen reclame betreft maar informatie.
Oh, misschien is de laatste zin van mij dan wel wat reclame achtig
@ Petra: dat lijkt inderdaad best veel op de kwalen van de kat van De Kenau. Koorts én misselijk.

Iedereen zegt daar dat die misselijkheid echt als eerste weg moet, dus ik ben echt perplex dat de DA hier gisteren niet al iets aan gedaan heeft d.m.v. een misselijkheidsremmende injectie.
ik ga nu even lezen.

Kat voelt niet heel warm aan. Heb de huiskamer nu warm, helaas zit er hier een timer op de verwarming, dus vanaf 11 uur koelt het af. Ik heb wel een elektrisch kacheltje, maar als ze steeds onder de bank verdwijnt haalt dat weinig uit..
quote:petra1985 schreef op 01 maart 2010 @ 22:27:

Oh, misschien is de laatste zin van mij dan wel wat reclame achtig Maar je hebt wel gelijk hoor, net als het forum van de Kattensite, dat is ook een hele goed forum.
Pffff.... DeKenau, wat een stress en zorgen over je lieve kat.

Ik leef erg mee en hoop op een goede afloop! Hou haar warm en hou haar goed in de gaten vannacht. En meteen de dierenarts bellen als je ziet/merkt dat het slechter gaat met haar.

Nogmaals sterkte!

Ook voor Earthshrine: veel sterkte met je kat

Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
oh jee ik lees dit...

'wel of niet overgeven

wel of geen koorts

wel of geen vieze ogen

niet meer deelnemen aan het gebeuren om hun heen

echter 1 overeenkomst en dat is dat ze allen weigeren te eten.'

het wel of niet is wel erg onduidelijk, maar dit zijn precies de symptomen die poes heeft....
DeKenau, misschien heb je een lege (frisdrank)fles? Die vullen met warm water, handdoek of theedoek erom heen en tegen de rug van je kat aanleggen.
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven