Kat ineens heel ziek..wat te doen?

28-02-2010 14:06 466 berichten
Is dit acuut? Mijn kat van bijna 14 huppelde vrijdag overdag nog vrolijk rond, maar 'savonds werd ze ineens lusteloos en wilde ze niet eten. Sinsdien eet en drinkt ze helemaal niets meer en ligt ze continu nogal lusteloos op een plek te slapen.Als ze een keer opstaat loopt ze wat wankel. Ze heeft erge traanogen en het ziet er af en toe uit alsof ze wat moeite heeft met slikken.

Poes is dus duidelijk ziek. Ik ga morgen sowieso langs de DA maar ik vraag me af hoe ernstig het is en of ik nog wel een dag kan wachten?

Ze is 14 jaar lang kerngezond en heel erg actief geweest, nog nooit iets gehad, vind het echt zo naar om haar zo te zien...
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zo mijn bedje op zoeken. Ik hoop dat ik morgen betere berichten lees.

Wat ik je nog op het hart wil drukken is: gaat het niet, bel de dierenarts! Al is het midden in de nacht, daar zijn dierenartsen ook voor. Bellen kan altijd en kost niets. Wees niet bang dat je overdrijft, dat doe je niet.

Waar gebeurd verhaal: mevr belt baas op 's nachts op 3 uur. Kat had 3 keer geniest achter elkaar, mevr wilde langskomen want was bang voor niesziekte. Baas: 'mevrouw, als u 3 keer niest heeft u toch ook geen niesziekte?'
Oh, DK, ik ben aan het duimen voor poes en jou. Hopelijk kan Iris je helpen. Super, Iris, dat je dat aanbiedt!

Heel veel sterkte!
Jongens ik ga nu naar bed toe, ik ben bekaf . DeKenau is nu met haar kat bezig en geeft daarna nog een update. Weltrusten iedereen.

DeKenau, nogmaals sterkte en ben me als het nodig is.
heb haar net spuitje water gegeven. Dat ging redelijk en het blijft tot nu toe binnen.

Daarna 1e poging tot dwangvoeren. dit gaat heel moeilijk, ze gaat onwijs spartelen en heb er nauwelijks iets in gekregen.

Ga me zo klaarmaken voor de nacht, ben kapot.

iedereen bedankt voor alle tips steun en advies.

Welterusten Iris, bedankt voor je steun!
Slaap lekker. Hopelijk trekt poes een beetje bij.
Ik kwam toch nog even kijken voor een update. Wikkel haar maar even helemaal in een handdoek tijdens het dwangvoeren, zodat haar pootjes niet kunnen spartelen en zet haar dan tussen je knieën en ga er bijna op zitten, dan gaat het een stuk makkelijker.

nu ga ik echt slapen.....

Truste.
Dank je iris dat ga ik nog even proberen.

Als ik google op katten die niet meer willen eten en wankel lopen kom ik ook vaak 'nierfalen' tegen...ik hoop maar dat DA dat heeft uitgesloten..
Ik kwam ook nog even kijken :-)

Nierfalen kan je alleen met bloedonderzoek uitsluiten helaas.

Ik hoop dat het voeren een beetje gelukt is en dat jullie de nacht goed doorkomen. En morgen gelijk opbellen voor de primperid.
Goedemorgen DK, hoe gaat het met Poes?

Hebben jullie vannacht kunnen slapen?

Vind het heel erg voor je dat je kat zo ziek is, hopelijk vandaag goed nieuws?
Ik hoop dat jullie, naar omstandigheden, de nacht goed zijn doorgekomen. Hoe gaat het nu met je kat?
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Ook ik kom even kijken hoe het is met jullie twee. Hoe is het gegaan vanacht? gaat het nu iets beter?
Ja, hoe is het nu?
En ik kom ook even om de hoek kijken?

Hoe is het nu? Is het gelukt met het voer?
Poes heeft sinds gister niet meer overgegeven! Water en voer heeft ze dus binnengehouden. Ze kwam gister uit zichzelf bij me op bed liggen. Vanochtend ging ze uit zichzelf drinken en op de bak. Eten doet ze nog niet, drinken wel weer normale hoeveelheden. Geen snot meer in ogen.

Bijvoeren gaat moeizaam, ze vind het echt vreselijk en sputtert enorm. ( zelfs in een handdoek)
Fijn dat Poes beter gaat! Drinken is echt het belangrijkste hoor, dus het is goed dat ze dat iig zelf alweer doet.

Pfff, wat een opluchting zeg na het drama van gisteren. Ze knapt nu vast snel op!
Ik ben mijn eigen bananenschil
DeKenau, veel sterkte met je kat! Ik was een beetje aan het surfen op andere dierentopics (kom van de tetteraars) en las net de laatste pagina's, wat een ellende zeg. Maar wat fijn dat ze nu in ieder geval voer en water binnen houdt en zelf ook weer drinkt en naar de bak gaat. Wat Olijfje ook zegt dus

Dwangvoederen is vreselijk maar er staan al veel goeie tips hier en hopelijk hoef je dat niet meer zo lang te doen.

Hopelijk later meer goed nieuws en voor nu sterkte!

En ik ga even bijlezen over dat virus, hoe ze het krijgen enzo.
geeft antibiotica eigenlijk ook bijwerkingen bij katten?
De meest voorkomende bijwerkingen zijn misselijkheid, braken en diarree, volgens deze site: http://www.whgdierenartsen.nl/html/docdb.asp?id=53.

(kon geen stuk tekst selecteren en kopiëren, daarom maar even zo).

Dat zou in dit geval wel heel zuur zijn, als jouw kat daar nou net op reageert.
Wat naar dat je kat zo ziek is DeKenau. En die dierenarts klinkt niet zo heel, eh, capabel eigenlijk.

Ik hoop dat de verbetering doorzet en dat de kat snel weer uit zichzelf gaat eten.
Wat fijn dat ze niet meer misselijk is! Misschien kan ze zelf het dwangvoer al van een lepeltje aflikken.
Ik moest de hele dag aan je arme katje denken, maar dit klinkt gelukkig al een heel stuk beter!

Wel blijven dwangvoeren hoor en dan neemt ze het hopelijk snel zelf weer van je over. Vergeet ook niet de AB te geven en als ze het prettiger vindt kun je dit ook direct als pil in de bek doen. Wel goed opletten dat ze het niet spiekem weer uitspuugt .
Iris, super van je dat je gister DeKenau zo hebt willen helpen. Heel fijn om te lezen
Fijn te lezen dat ze zelf weer drinkt. Nou nog zelf eten! Ik blijf duimen voor jullie.
Nee, de ab wordt niet vergeten hoor! Die heeft ze keurig binnengehouden en het beetje voer en water ook. Ziet er naar uit dat het spugen echt over is.

Wel verdween ze na het geven van ab weer onder de bank, en daar zit ze nu al weer de hele dag apatisch te zijn. Ik hoop dat ze net als gister vanavond weer tevoorschijn komt.

Ze is duidelijk nog ziek dus, maar dat lijkt me logisch,aangezien die onsteking er gewoon nog zit..
Fijn dat het de goede kant opgaat. Ik vind het al heel wat dat ze de AB binnenhoudt.

Hoop dat ze snel weer gezond is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven