Postcrossing 3
maandag 11 januari 2010 om 18:49
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?
Wie niet weet wat het inhoudt:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Wie niet weet wat het inhoudt:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
maandag 1 maart 2010 om 22:50
Hoi meiden,
Even snel tussen door, heb een lange en drukke dag gehad en sta op het moment om mn bed in te duiken.
Voor de nieuwe onder ons: Welkom! Amanthis leuk dat je bent komen kijken!
Hier vandaag een hurray!!! Jaja en wel van.... Amanthis! Nieuwe kaartje mag naar Duisland.
Vandaag in bus twee rr kaarten, eentje die afgelopen zaterdag geschreven is! En jaja onze JJ staat er ook op!! Verder weinig nieuws ben als een wilde aant leren! Duits wordt nooit mijn taal...
Morgen ga ik weer uitgebreid reageren, nu ga ik eerst eens even lekker slapen! Welterusten!
Even snel tussen door, heb een lange en drukke dag gehad en sta op het moment om mn bed in te duiken.
Voor de nieuwe onder ons: Welkom! Amanthis leuk dat je bent komen kijken!
Hier vandaag een hurray!!! Jaja en wel van.... Amanthis! Nieuwe kaartje mag naar Duisland.
Vandaag in bus twee rr kaarten, eentje die afgelopen zaterdag geschreven is! En jaja onze JJ staat er ook op!! Verder weinig nieuws ben als een wilde aant leren! Duits wordt nooit mijn taal...
Morgen ga ik weer uitgebreid reageren, nu ga ik eerst eens even lekker slapen! Welterusten!
maandag 1 maart 2010 om 23:32
quote:juuf schreef op 01 maart 2010 @ 22:30:
VrouwLimburg wat gemeeeeeen! Ik wacht nog steeds op Hurray's uit China..
En mijn kaart naar Rusland is 33 dagen onderweg, zij is al 4 dagen niet online geweest. Al duurt Rusland altijd lang..
Ja, gemeen he van China en nog gemener, Rusland was bij mij 13 dagen onderweg, hoezo altijd lang onderweg (maar ik besef dat mijn tijd ook nog wel komt hoor)
VrouwLimburg wat gemeeeeeen! Ik wacht nog steeds op Hurray's uit China..
En mijn kaart naar Rusland is 33 dagen onderweg, zij is al 4 dagen niet online geweest. Al duurt Rusland altijd lang..
Ja, gemeen he van China en nog gemener, Rusland was bij mij 13 dagen onderweg, hoezo altijd lang onderweg (maar ik besef dat mijn tijd ook nog wel komt hoor)
maandag 1 maart 2010 om 23:40
Rusland verschilt inderdaad erg per keer. De ene keer gaat het erg snel daar en de andere keer doet de kaart er weken over.... Zelfde geld voor China
Baal altijd een beetje als ik die landen krijg want dan zie ik ze al bijna niet aankomen (alhoewel mijn enige expired kaart naar Engeland is, doet er al 201 dagen over).
Ik ga snel naar bed... morgen weer een dag!
Baal altijd een beetje als ik die landen krijg want dan zie ik ze al bijna niet aankomen (alhoewel mijn enige expired kaart naar Engeland is, doet er al 201 dagen over).
Ik ga snel naar bed... morgen weer een dag!
dinsdag 2 maart 2010 om 08:15
Ik dacht vanmorgen dus Joepie!!!! er is een kaart geregistreerd, hahaha
Niet dus, maar wel leuk zo'n overzichtje.
Hier is het Sent 3421-th en Distance 3695-th.
Nu maar hopen dat mijn lang onderweg kaarten eens aan gaan komen.
Zelfs Duitsland doet er onderhand al 9 dagen over ofzo.
Tine, succes met leren he!
Niet dus, maar wel leuk zo'n overzichtje.
Hier is het Sent 3421-th en Distance 3695-th.
Nu maar hopen dat mijn lang onderweg kaarten eens aan gaan komen.
Zelfs Duitsland doet er onderhand al 9 dagen over ofzo.
Tine, succes met leren he!
dinsdag 2 maart 2010 om 08:40
dinsdag 2 maart 2010 om 08:42
Goedemorgen,
Raadsel van de dag:
"I am sorry that the card is not to your liking CAN '
succedere.Fa part of a series of 8 postcards and many others
loved it, so many put it a favorite. if you get
Orenda
THEN EVER WORN"
Wie kan dit vertalen?
StefanieV: Ik had dat laatst ook dat er ineens een kaart was geregistreerd zonder dat er een hurray was geweest, de volgende dag had ik die in mn mailbox.
Tine: Heb ik gewoon een handtekening op een kaart gezet terwijl ik niet wist dattie naar jou ging???? Vertel, wat was het voor kaart en van wie!
Mijn kaart naar Rusland is na 33 dagen aangekomen, joepie! Nu mijn kaarten naar USA en China nog (36 dagen) nog.
Raadsel van de dag:
Orenda
THEN EVER WORN"
Wie kan dit vertalen?
StefanieV: Ik had dat laatst ook dat er ineens een kaart was geregistreerd zonder dat er een hurray was geweest, de volgende dag had ik die in mn mailbox.
Tine: Heb ik gewoon een handtekening op een kaart gezet terwijl ik niet wist dattie naar jou ging???? Vertel, wat was het voor kaart en van wie!
Mijn kaart naar Rusland is na 33 dagen aangekomen, joepie! Nu mijn kaarten naar USA en China nog (36 dagen) nog.
dinsdag 2 maart 2010 om 09:11
Raadsel van de dag:
Orenda
THEN EVER WORN"
Nou, mijn engels is ook niet je van het, maar ik denk dat ze bedoelt:
Sorry als je deze kaart niet mooi vind. Er waren 8 postcards in deze serie, en vele anderen vonden ze mooi. Veel mensen hebben ze als favoriet "bestempeld"
Hoop dat ie aankomt, Orenda
Orenda
THEN EVER WORN"
Nou, mijn engels is ook niet je van het, maar ik denk dat ze bedoelt:
Sorry als je deze kaart niet mooi vind. Er waren 8 postcards in deze serie, en vele anderen vonden ze mooi. Veel mensen hebben ze als favoriet "bestempeld"
Hoop dat ie aankomt, Orenda
dinsdag 2 maart 2010 om 09:42
haha nou had verwacht dat als iemand meedeed aan postcrossing toch wel wat beter engels kon schrijven!!
Ik heb geen mailtje gehad...
Trouwens hebben jullie yahoo? Ik merk dat ik regelmatig een vertraging door yahoo heb. dan krijg ik opeens een mailtje binnen dat volgens de tijd echt uren eerder verstuurd is!
Groetjes Lotte
ps ik wacht vol vertrouwen op mijn mailtje van PC, ben wel benieuwd nou!
Ik heb geen mailtje gehad...
Trouwens hebben jullie yahoo? Ik merk dat ik regelmatig een vertraging door yahoo heb. dan krijg ik opeens een mailtje binnen dat volgens de tijd echt uren eerder verstuurd is!
Groetjes Lotte
ps ik wacht vol vertrouwen op mijn mailtje van PC, ben wel benieuwd nou!
dinsdag 2 maart 2010 om 09:58
Lotte, ik heb gewoon Ziggo (niet vaak problemen mee). Maar de hurray uit Rusland is gelukkig aangekomen, net als die van Italië.
Dadelijk weer adressen aanvragen.
Ik kreeg laatst een raar mailtje. In your profile says animals from your country and on the bottem says no animals?
Dus ik mail: sorry my mistake i meant no dogs/cats. But why are you watching my profile. Zij weer: because I have to sent you a postcard.
Fiijn nu weet ik dus al dat ik een kaart uit Belarus krijg.......
JJ, rare mail kreeg jij.
Dadelijk weer adressen aanvragen.
Ik kreeg laatst een raar mailtje. In your profile says animals from your country and on the bottem says no animals?
Dus ik mail: sorry my mistake i meant no dogs/cats. But why are you watching my profile. Zij weer: because I have to sent you a postcard.
Fiijn nu weet ik dus al dat ik een kaart uit Belarus krijg.......
JJ, rare mail kreeg jij.
dinsdag 2 maart 2010 om 10:42
dinsdag 2 maart 2010 om 10:45
Vandaag 2 kaartjes, eentje van een RR en een official uit Helsinki welke tijdens een meeting geschreven is met verschillende namen ondertekend in verschillende kleuren. Ik zag niet zo wat daar leuk aan zou zijn om tijdens een meeting kaartjes te schrijven, nu zie ik dat dus wel
Hihi, denk dat wel allemaal wel dachten een hurray te hebben gekregen ipv die overzichtmail. Wel leuk om die info te zien. Mijn stats;
Country ranking by sent: 4440th
Country ranking by distance: 5118th
Dus hoor duidelijk nog aan het staartje thuis.....ben benieuwd of het volgende maand een beetje op is geklommen.
Hihi, denk dat wel allemaal wel dachten een hurray te hebben gekregen ipv die overzichtmail. Wel leuk om die info te zien. Mijn stats;
Country ranking by sent: 4440th
Country ranking by distance: 5118th
Dus hoor duidelijk nog aan het staartje thuis.....ben benieuwd of het volgende maand een beetje op is geklommen.
dinsdag 2 maart 2010 om 10:51
quote:Jokejacket schreef op 02 maart 2010 @ 08:42:
Raadsel van de dag:
Orenda
THEN EVER WORN"
Handig hoor als mensen google translate gebruiken. Dan krijg je dus dit soort vage teksten.
Leuk die overzicht mail! Ik zie dat m'n mailbox maar 4 dagen "happy" is geweest de afgelopen maand, dat moet natuurlijk beter in maart!
Raadsel van de dag:
Orenda
THEN EVER WORN"
Handig hoor als mensen google translate gebruiken. Dan krijg je dus dit soort vage teksten.
Leuk die overzicht mail! Ik zie dat m'n mailbox maar 4 dagen "happy" is geweest de afgelopen maand, dat moet natuurlijk beter in maart!
dinsdag 2 maart 2010 om 10:54
Ik sta al op plaats 136 van de verzonden.....Gaat snel, alleen de afstanden is dan weer anders 166ste! En mijn brievenbus was 20dagen happy, de rest was zeker op een zondag!
Zojuist nog bij PMK weer een setje van alles besteld.
VrouwuitLimburg, kaarten komen vroeg bij jouw. Hier komen ze ook meestal rond deze tijd. Wonen wij in dezelfde plaats/wijk?
Zojuist nog bij PMK weer een setje van alles besteld.
VrouwuitLimburg, kaarten komen vroeg bij jouw. Hier komen ze ook meestal rond deze tijd. Wonen wij in dezelfde plaats/wijk?
dinsdag 2 maart 2010 om 11:20
He, de viva pagina doet inderdaad raar wat betreft aantal pagina's hier.
Stefanie, raar hoor geen hurrays maar wel ontvangen. Misschien in je spam terecht gekomen. Leuke nieuwe avatar trouwens. Past bij de lente.
Leuk he die nieuwe statistieken. Ik sta ergens in de 1500 geloof ik.
Nog een hurray uit Brazilie. Nieuwe kaartjes mogen naar Wit Rusland en Rusland.
Stefanie, raar hoor geen hurrays maar wel ontvangen. Misschien in je spam terecht gekomen. Leuke nieuwe avatar trouwens. Past bij de lente.
Leuk he die nieuwe statistieken. Ik sta ergens in de 1500 geloof ik.
Nog een hurray uit Brazilie. Nieuwe kaartjes mogen naar Wit Rusland en Rusland.
dinsdag 2 maart 2010 om 13:18
Zie ik alweer Belarus voorbijkomen, heb eens opgezocht waar dat land lag, had er nog nooit van gehoord.
Heb ik wel weer een argument te pakken, van postcrossing wordt je topografische kennis opgekrikt
Mijn man vind het nog altijd erg vreemd dat ik het zo leuk vind, wat is daar nou leuk aan, aan wildvreemde een kaartje sturen. Het is pure TNT-sponsering volgens hem, achja, laat hem maar..
Heb ik wel weer een argument te pakken, van postcrossing wordt je topografische kennis opgekrikt
Mijn man vind het nog altijd erg vreemd dat ik het zo leuk vind, wat is daar nou leuk aan, aan wildvreemde een kaartje sturen. Het is pure TNT-sponsering volgens hem, achja, laat hem maar..