Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Bedankt allemaal!

Hier zijn er 5 kaarten onderweg, ben benieuwd welke er als eerst daarvan aankomt.

Taiwan

Griekenland

USA

Australie

Japan.
Hoi meiden,

Even snel tussen door, heb een lange en drukke dag gehad en sta op het moment om mn bed in te duiken.

Voor de nieuwe onder ons: Welkom! Amanthis leuk dat je bent komen kijken!

Hier vandaag een hurray!!! Jaja en wel van.... Amanthis! Nieuwe kaartje mag naar Duisland.

Vandaag in bus twee rr kaarten, eentje die afgelopen zaterdag geschreven is! En jaja onze JJ staat er ook op!! Verder weinig nieuws ben als een wilde aant leren! Duits wordt nooit mijn taal...

Morgen ga ik weer uitgebreid reageren, nu ga ik eerst eens even lekker slapen! Welterusten!
Slaap lekker Tine! Balen dat je zoveel moet leren voor Duits.

Bah ik ben ook zo druk voor school, was het maar zomervakantie.
quote:juuf schreef op 01 maart 2010 @ 22:30:

VrouwLimburg wat gemeeeeeen! Ik wacht nog steeds op Hurray's uit China..

En mijn kaart naar Rusland is 33 dagen onderweg, zij is al 4 dagen niet online geweest. Al duurt Rusland altijd lang..

Ja, gemeen he van China en nog gemener, Rusland was bij mij 13 dagen onderweg, hoezo altijd lang onderweg (maar ik besef dat mijn tijd ook nog wel komt hoor)
Rusland verschilt inderdaad erg per keer. De ene keer gaat het erg snel daar en de andere keer doet de kaart er weken over.... Zelfde geld voor China

Baal altijd een beetje als ik die landen krijg want dan zie ik ze al bijna niet aankomen (alhoewel mijn enige expired kaart naar Engeland is, doet er al 201 dagen over).

Ik ga snel naar bed... morgen weer een dag!
Neferisis en Amanthis (jee, wat een moeilijke namen! ) Welkom hier, leuk dat jullie mee komen kletsen!!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Oh, als er nog mensen belangstelling hebben voor voetbalplaatjes...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Vanochtend vroeg kreeg ik een mail met een februari-overzicht. Hebben jullie vast ook allemaal gehad, kennelijk een nieuwe service! Op zich wel grappig om even te lezen.

Country ranking by sent: 113th

Country ranking by distance: 114th

Toch leuk om te weten
Ik dacht vanmorgen dus Joepie!!!! er is een kaart geregistreerd, hahaha

Niet dus, maar wel leuk zo'n overzichtje.

Hier is het Sent 3421-th en Distance 3695-th.

Nu maar hopen dat mijn lang onderweg kaarten eens aan gaan komen.

Zelfs Duitsland doet er onderhand al 9 dagen over ofzo.

Tine, succes met leren he!
haha goedemorgen deze morgen!

ik had dit keer en een Hurray (amerika) binnen en inderdaad zo'n overzichtje.

Sent 2944th and Distance 2724

Mijn nieuwe kaart gaat naar jawel.. China
[quote]Anita1973 schreef op 02 maart 2010 @ 08:15:

Ik dacht vanmorgen dus Joepie!!!! er is een kaart geregistreerd, hahaha

/quote]

yup, ik dacht hetzelfde.......... helemaal blij............ Maar nee... t was een overzicht...... dikke tegenvallerrrrrrrr
Goedemorgen,

Raadsel van de dag:

"I am sorry that the card is not to your liking CAN '

succedere.Fa part of a series of 8 postcards and many others

loved it, so many put it a favorite. if you get

Orenda

THEN EVER WORN"

Wie kan dit vertalen?

StefanieV: Ik had dat laatst ook dat er ineens een kaart was geregistreerd zonder dat er een hurray was geweest, de volgende dag had ik die in mn mailbox.

Tine: Heb ik gewoon een handtekening op een kaart gezet terwijl ik niet wist dattie naar jou ging???? Vertel, wat was het voor kaart en van wie!

Mijn kaart naar Rusland is na 33 dagen aangekomen, joepie! Nu mijn kaarten naar USA en China nog (36 dagen) nog.
Trouwens dit staat er op het forum:

Emails are taking some time to be delivered currently. There are delays but none of the emails will be lost and all will be delivered. This includes new address emails.
Raadsel van de dag:

Orenda

THEN EVER WORN"

Nou, mijn engels is ook niet je van het, maar ik denk dat ze bedoelt:

Sorry als je deze kaart niet mooi vind. Er waren 8 postcards in deze serie, en vele anderen vonden ze mooi. Veel mensen hebben ze als favoriet "bestempeld"

Hoop dat ie aankomt, Orenda
haha nou had verwacht dat als iemand meedeed aan postcrossing toch wel wat beter engels kon schrijven!!

Ik heb geen mailtje gehad...

Trouwens hebben jullie yahoo? Ik merk dat ik regelmatig een vertraging door yahoo heb. dan krijg ik opeens een mailtje binnen dat volgens de tijd echt uren eerder verstuurd is!

Groetjes Lotte

ps ik wacht vol vertrouwen op mijn mailtje van PC, ben wel benieuwd nou!
Lotte, ik heb gewoon Ziggo (niet vaak problemen mee). Maar de hurray uit Rusland is gelukkig aangekomen, net als die van Italië.

Dadelijk weer adressen aanvragen.

Ik kreeg laatst een raar mailtje. In your profile says animals from your country and on the bottem says no animals?

Dus ik mail: sorry my mistake i meant no dogs/cats. But why are you watching my profile. Zij weer: because I have to sent you a postcard.

Fiijn nu weet ik dus al dat ik een kaart uit Belarus krijg.......

JJ, rare mail kreeg jij.
Haha, nou jah, Steph, ze is in ieder geval van plan je een kaart te sturen die goed bij je profiel past! Ze leest goed

Lotte: Vorige week had ik ook wat mailtjes die om 3 uur s middags verstuurd waren, maar pas om 9 uur 's avonds bij mij aankwamen... bij live.nl ... beetje vreemd
Vandaag 2 kaartjes, eentje van een RR en een official uit Helsinki welke tijdens een meeting geschreven is met verschillende namen ondertekend in verschillende kleuren. Ik zag niet zo wat daar leuk aan zou zijn om tijdens een meeting kaartjes te schrijven, nu zie ik dat dus wel

Hihi, denk dat wel allemaal wel dachten een hurray te hebben gekregen ipv die overzichtmail. Wel leuk om die info te zien. Mijn stats;

Country ranking by sent: 4440th

Country ranking by distance: 5118th

Dus hoor duidelijk nog aan het staartje thuis.....ben benieuwd of het volgende maand een beetje op is geklommen.
quote:Jokejacket schreef op 02 maart 2010 @ 08:42:

Raadsel van de dag:

Orenda

THEN EVER WORN"

Handig hoor als mensen google translate gebruiken. Dan krijg je dus dit soort vage teksten.

Leuk die overzicht mail! Ik zie dat m'n mailbox maar 4 dagen "happy" is geweest de afgelopen maand, dat moet natuurlijk beter in maart!
Ik sta al op plaats 136 van de verzonden.....Gaat snel, alleen de afstanden is dan weer anders 166ste! En mijn brievenbus was 20dagen happy, de rest was zeker op een zondag!

Zojuist nog bij PMK weer een setje van alles besteld.

VrouwuitLimburg, kaarten komen vroeg bij jouw. Hier komen ze ook meestal rond deze tijd. Wonen wij in dezelfde plaats/wijk?
He, de viva pagina doet inderdaad raar wat betreft aantal pagina's hier.

Stefanie, raar hoor geen hurrays maar wel ontvangen. Misschien in je spam terecht gekomen. Leuke nieuwe avatar trouwens. Past bij de lente.

Leuk he die nieuwe statistieken. Ik sta ergens in de 1500 geloof ik.

Nog een hurray uit Brazilie. Nieuwe kaartjes mogen naar Wit Rusland en Rusland.
Hm.... ik heb nog geen overzichtje in mijn mailbox gezien...

Verder ook nog geen hurrays, wel allemaal al vrij lang onderweg!
Steph, gelukkig is die kaart naar Rusland toch aangekomen. Na 40 dagen ben je toch weer bang voor een verlopen kaart.

Beide verstuurde kaartjes waren trouwens naar mensen die pas lid waren. Makkelijk uit te kiezen kaartjes.
Twee adressen aangevraagd: Belarus en Thailand.

Nog geen post.
Zie ik alweer Belarus voorbijkomen, heb eens opgezocht waar dat land lag, had er nog nooit van gehoord.

Heb ik wel weer een argument te pakken, van postcrossing wordt je topografische kennis opgekrikt

Mijn man vind het nog altijd erg vreemd dat ik het zo leuk vind, wat is daar nou leuk aan, aan wildvreemde een kaartje sturen. Het is pure TNT-sponsering volgens hem, achja, laat hem maar..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven