Bezemtopic deel 6
dinsdag 2 maart 2010 om 12:53
Bedrijfsarts gaat me met rust laten (en al weet ik dat het een zacht mens is, zo te zien, en vermoed ik dat hij degene is die ex ook na alleen maar naar hem te kijken afkeurde, doet dat toch pijn... het is ook nooit goed )
Ik ga Boro om tips vragen: wat doe je als zoon vies plast, of op andere plekken dan de wc plast? Gouden tips? Muis doet het nu ook bij zijn pleegje, dus het is nogal urgent zou wel heel fijn zijn dat hij daarmee stopt. Op de wc kun je meegaan, weet ik, maar buiten de wc weet ik natuurlijk niet altijd wat hij doet.
Ik ga Boro om tips vragen: wat doe je als zoon vies plast, of op andere plekken dan de wc plast? Gouden tips? Muis doet het nu ook bij zijn pleegje, dus het is nogal urgent zou wel heel fijn zijn dat hij daarmee stopt. Op de wc kun je meegaan, weet ik, maar buiten de wc weet ik natuurlijk niet altijd wat hij doet.
dinsdag 2 maart 2010 om 13:01
Ooi mamz,
Lastig. dwz, lastig omdat bij A niets hielp.
wbt het vies plassen, van mij moet hij gewoon op de wc zitten. Geen gemaar en gemekker. Zittend kan je prima plassen.
Op andere plekken in huis is lastig, omdat je daar vaak pas achterkomt als het begint te stinken. En dan ligt het al een tijdje.
iig heel duielijk vertellen dat hij een grote vent is en dat grote mannen gewoon gaan zitten op de wc en niet in de gang gaan plassen.
( Met wat humor wil ook nog wel werken, "Mamma gaat toch ook niet in jouw speelgoedkist plassen omdat ik daar toevallig naast sta )
Wat ik ook wel heb gedaan was hem zakgeld afnemen \ in houden nadat hij een stapelhanddoeken had ondergeplast en verstopt op zolder achter de schotten ( daar kom je dus pas laat achter ) En die handdoekken zo stonken dat het na 2x wassen nog ranzig rook.
Voor elke nieuwe activiteit naar de wc sturen. Voor het eten, voor het drinken, voor het bovenspelen, voor het buitenspelen, voor het naar schoolgaan, voor het tv kijken enz. Bij A is het ook luiigheid, geen zin om "helemaal" naar beneden te lopen terwijl je ook gewoon even onder je bed kan piesen.
En de keren dat hij uitzichzelf naar de wc gaat , en gaat zitten , uitgebreid complimenteren.
"Hey grote vent ! Wat maak je mij toch trots dat jij gewoon zelf naar de wc gaat, en ook nog netjes gaat zitten !!"
Daar zie je ze ook wel vaak van groeien.
Lastig. dwz, lastig omdat bij A niets hielp.
wbt het vies plassen, van mij moet hij gewoon op de wc zitten. Geen gemaar en gemekker. Zittend kan je prima plassen.
Op andere plekken in huis is lastig, omdat je daar vaak pas achterkomt als het begint te stinken. En dan ligt het al een tijdje.
iig heel duielijk vertellen dat hij een grote vent is en dat grote mannen gewoon gaan zitten op de wc en niet in de gang gaan plassen.
( Met wat humor wil ook nog wel werken, "Mamma gaat toch ook niet in jouw speelgoedkist plassen omdat ik daar toevallig naast sta )
Wat ik ook wel heb gedaan was hem zakgeld afnemen \ in houden nadat hij een stapelhanddoeken had ondergeplast en verstopt op zolder achter de schotten ( daar kom je dus pas laat achter ) En die handdoekken zo stonken dat het na 2x wassen nog ranzig rook.
Voor elke nieuwe activiteit naar de wc sturen. Voor het eten, voor het drinken, voor het bovenspelen, voor het buitenspelen, voor het naar schoolgaan, voor het tv kijken enz. Bij A is het ook luiigheid, geen zin om "helemaal" naar beneden te lopen terwijl je ook gewoon even onder je bed kan piesen.
En de keren dat hij uitzichzelf naar de wc gaat , en gaat zitten , uitgebreid complimenteren.
"Hey grote vent ! Wat maak je mij toch trots dat jij gewoon zelf naar de wc gaat, en ook nog netjes gaat zitten !!"
Daar zie je ze ook wel vaak van groeien.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
dinsdag 2 maart 2010 om 13:48
Goed bezig Marels!!Ook af en toe een pauze met een bakkie he!Anders is het niet vol te houden
Bor,goed dat je erachteraan gebeld hebt.Waar je recht op heb moet ie gewoon betalen(zegt zij die niks krijgt)Maar kan me voorstellen dat je toch weer loopt te stuiteren na zulke berichten.
Mamz,middelste hier heeft een tijd lang in zijn kamer geplast(en ik maar denken,wat stinkt hier zo)Toen ik hem daarom overdag als ie thuis kwam uit school een luierbroekje aan deed, was het zo over.Hij was gewoon te lui om naar beneden te lopen.Heeft nog wel een paar weken geduurd eer de stank weg was...bahbah!Mannen moeten bij mij zittend plassen,zoniet maken ze zelf de wc schoon!
Ukkie is niet zichzelf,lip is erg dik en blauw.Het bloeden is ondertussen wel gestopt.Hij ligt nu lekker te slapen op de bank.Wat mij dus een goed excuus geeft om vandaag niet te stofzuigen
Klein lijstje:
vaatwasser in en uitruimen
lege flessen naar de schuur
wassen
Bor,goed dat je erachteraan gebeld hebt.Waar je recht op heb moet ie gewoon betalen(zegt zij die niks krijgt)Maar kan me voorstellen dat je toch weer loopt te stuiteren na zulke berichten.
Mamz,middelste hier heeft een tijd lang in zijn kamer geplast(en ik maar denken,wat stinkt hier zo)Toen ik hem daarom overdag als ie thuis kwam uit school een luierbroekje aan deed, was het zo over.Hij was gewoon te lui om naar beneden te lopen.Heeft nog wel een paar weken geduurd eer de stank weg was...bahbah!Mannen moeten bij mij zittend plassen,zoniet maken ze zelf de wc schoon!
Ukkie is niet zichzelf,lip is erg dik en blauw.Het bloeden is ondertussen wel gestopt.Hij ligt nu lekker te slapen op de bank.Wat mij dus een goed excuus geeft om vandaag niet te stofzuigen
Klein lijstje:
vaatwasser in en uitruimen
lege flessen naar de schuur
wassen
dinsdag 2 maart 2010 om 14:23
dinsdag 2 maart 2010 om 14:27
Coe knuffel voor je grote kleine man.
Hier is de tuin gedaan, zoweliswaar een uurtje zon meegepakt.
Heerlijk weer hier.
Stofzuigen gedaan, morgen mag de schoonmaakster de rest doen.
Jeetje Mamz, das vervelend idd, hoe oud is ie?
Hier wat dat betreft enorme mazzel gehad, twee jongens beide met 2 jaar en wat maanden zindelijk dag en nacht.
Maar doet hij het thuis ook of alleen bij de pleeg?
Hier is de tuin gedaan, zoweliswaar een uurtje zon meegepakt.
Heerlijk weer hier.
Stofzuigen gedaan, morgen mag de schoonmaakster de rest doen.
Jeetje Mamz, das vervelend idd, hoe oud is ie?
Hier wat dat betreft enorme mazzel gehad, twee jongens beide met 2 jaar en wat maanden zindelijk dag en nacht.
Maar doet hij het thuis ook of alleen bij de pleeg?
dinsdag 2 maart 2010 om 14:29
Bij meerdere aktiviteiten laten plassen is mss een idee. Ik moet er niet teveel bovenop zitten (en pleegje ook niet) want als 'ie ergens bokkig op kan doen zal'ie het zeker niet nalaten.
Luiigheid zou het ook kunnen zijn. Of zelfs angst in het donker (maar dat dan weer niet overdag). Toestemming geven om dan maar in de douche te piesen is ook weer zo wat en heb ik dus maar niet gedaan.
Pffff, mannen
Die andere twee hebben dat gelukkig niet gedaan.
Wat zielig voor Ukkie dat 'ie er zo'n last van heeft. Zullen die groten ook niet leuk vinden. Ik kan me nog wel eens heel beteuterde gezichtjes herinneren van zelf veroorzaakte ongelukjes.
Luiigheid zou het ook kunnen zijn. Of zelfs angst in het donker (maar dat dan weer niet overdag). Toestemming geven om dan maar in de douche te piesen is ook weer zo wat en heb ik dus maar niet gedaan.
Pffff, mannen
Die andere twee hebben dat gelukkig niet gedaan.
Wat zielig voor Ukkie dat 'ie er zo'n last van heeft. Zullen die groten ook niet leuk vinden. Ik kan me nog wel eens heel beteuterde gezichtjes herinneren van zelf veroorzaakte ongelukjes.
dinsdag 2 maart 2010 om 14:30
Wat een ellende zeg, met piesende kids! Ik heb zelf geen kinders, alleen een kat die aan het puberen is en alles doet wat ik niet wil, maar gelukkig nog niet overal pist...
Was opgehangen boodschappen gedaan, nu aan het opruimen en dan stofzuigen. Lentekriebels
Marelsman komt zo al thuis trouwens, gezellig!
Onze cv ketel is kaduuk (da's dan weer minder) en daar komt straks een repareerman voor. Marelsman wilde daar bij zijn dus dan is ie lekker vroeg thuis.
Was opgehangen boodschappen gedaan, nu aan het opruimen en dan stofzuigen. Lentekriebels
Marelsman komt zo al thuis trouwens, gezellig!
Onze cv ketel is kaduuk (da's dan weer minder) en daar komt straks een repareerman voor. Marelsman wilde daar bij zijn dus dan is ie lekker vroeg thuis.
668, the neighbour of the Beast
dinsdag 2 maart 2010 om 14:31
Oke, Pfffffffft ik kom even uitpuffen.
Net heel het bankstel gestofzuigd.
Dwz: Alle kussens eruit, allemaal helemaal gestofzuigd en van plaats verwisseld. (schijnt de levensduur te bevorderen omdat ze zo allemaal tegelijk slijten)
Ter informatie: Ik heb een GROOT bankstel.
Daarna heb ik heel de benedenverdieping gedweild.
Wat wél heel leuk was:
Ik heb kunnen bezemen met de schuifpui open!!!
Ik geloof dat onze kat nu wel achteruit gaat.
Het gezwel op zijn neus was net een stukje opengegaan en er kwam etter uit. Ieuw!
Maar ik mocht er aan komen om het een beetje schoon te maken en hij heeft er duidelijk geen pijn aan, dus nog geen paniek.
Net heel het bankstel gestofzuigd.
Dwz: Alle kussens eruit, allemaal helemaal gestofzuigd en van plaats verwisseld. (schijnt de levensduur te bevorderen omdat ze zo allemaal tegelijk slijten)
Ter informatie: Ik heb een GROOT bankstel.
Daarna heb ik heel de benedenverdieping gedweild.
Wat wél heel leuk was:
Ik heb kunnen bezemen met de schuifpui open!!!
Ik geloof dat onze kat nu wel achteruit gaat.
Het gezwel op zijn neus was net een stukje opengegaan en er kwam etter uit. Ieuw!
Maar ik mocht er aan komen om het een beetje schoon te maken en hij heeft er duidelijk geen pijn aan, dus nog geen paniek.
dinsdag 2 maart 2010 om 14:33
dinsdag 2 maart 2010 om 14:34
zo ik was even actief en ik mag nu even de laatste cake opeten van mezelf (en dus even zitten)
wat heb ik al gedaan
- boodschappen voor vanavond en morgen (geen spruitjes maar wel spitskool voor vanavond)
- woonkamer opgeruimd, gesopt, en gedweild
- slaapkamer idem
- wassen gedraaid
- klerenkast opgeruimd
- telefoontjes gepleegd
- met itsman de laatste aanpassingen op de trouwkaart gedaan
En nu zo verder
Coe, een knuffel voor je ukkie
Mamz, de tips van boro zijn heel goed en vooral blijven belonen als hij het op de wc doet. Ik kan me nog goed herinneren hoe wij bij mijn neefje hebben staan dansen in de kamer toen hij op de wc plaste.
wat heb ik al gedaan
- boodschappen voor vanavond en morgen (geen spruitjes maar wel spitskool voor vanavond)
- woonkamer opgeruimd, gesopt, en gedweild
- slaapkamer idem
- wassen gedraaid
- klerenkast opgeruimd
- telefoontjes gepleegd
- met itsman de laatste aanpassingen op de trouwkaart gedaan
En nu zo verder
Coe, een knuffel voor je ukkie
Mamz, de tips van boro zijn heel goed en vooral blijven belonen als hij het op de wc doet. Ik kan me nog goed herinneren hoe wij bij mijn neefje hebben staan dansen in de kamer toen hij op de wc plaste.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
dinsdag 2 maart 2010 om 14:42
Ben middag vrij en zit met laptop in t zonnetje (achter het raam hoor ), helemaal niet vervelend...
Coe, knuf voor ukkie.. wat een narigheid zeg!
Marels, leuk dat je meeschrijft en gefeliciteerd met je baan!!
Zus, leuk dat je er weer bent.
Fus, hoe gaat ie met jou? en met Skippy?
En die Piet... kan mn rug op met zn sneeuw!! Ik doe er gewoon niet aan mee
Coe, knuf voor ukkie.. wat een narigheid zeg!
Marels, leuk dat je meeschrijft en gefeliciteerd met je baan!!
Zus, leuk dat je er weer bent.
Fus, hoe gaat ie met jou? en met Skippy?
En die Piet... kan mn rug op met zn sneeuw!! Ik doe er gewoon niet aan mee
dinsdag 2 maart 2010 om 14:42
Bij ons is het momenteel geen feest.
Mmetje was gisteren thuis met mijn ouders, en had het overdag prima gedaan.
Maar toen ik 's avonds thuis was en hij wakker werd en hij me zag heeft hij een half uur aan een stuk gehuild en gekrijst
Gelukkig was het na een half uur en een flesje weer over en lag hij weer te lachen en te babbelen, maar voor mij was het wat minder.
Vandaag is hij naar het kinderdagverblijf. Ik heb vanmorgen al een keer gebeld, en hij wil niet slapen. Hij huilde niet (tot dan toe in ieder geval) en lag wat voor zich uit te kijken. Ik ben dus benieuwd hoe ik hem straks aan tref. Ik bereid me vast voor op weer een huil/schreeuw sessie vanavond. Ik vind het zo zielig voor het manneke
Ik zit helemaal niet lekker op mijn werk nu.
Mmetje was gisteren thuis met mijn ouders, en had het overdag prima gedaan.
Maar toen ik 's avonds thuis was en hij wakker werd en hij me zag heeft hij een half uur aan een stuk gehuild en gekrijst
Gelukkig was het na een half uur en een flesje weer over en lag hij weer te lachen en te babbelen, maar voor mij was het wat minder.
Vandaag is hij naar het kinderdagverblijf. Ik heb vanmorgen al een keer gebeld, en hij wil niet slapen. Hij huilde niet (tot dan toe in ieder geval) en lag wat voor zich uit te kijken. Ik ben dus benieuwd hoe ik hem straks aan tref. Ik bereid me vast voor op weer een huil/schreeuw sessie vanavond. Ik vind het zo zielig voor het manneke
Ik zit helemaal niet lekker op mijn werk nu.
dinsdag 2 maart 2010 om 14:59
MissM
Probeer dit te zien als de eerste weken die je met mannetje had. Dat is goedgekomen. Nog maar een keer een tijd in de overlevingsstand (magnetronmaaltijden, makkelijke maaltijden, 's avonds samen met moppie in bad?) en dan ineens gaat het weer vanzelf.
En dan is het te hopen dat het een hele tijd duurt voordat er weer een verandering voor jullie aan zit te komen.
Probeer dit te zien als de eerste weken die je met mannetje had. Dat is goedgekomen. Nog maar een keer een tijd in de overlevingsstand (magnetronmaaltijden, makkelijke maaltijden, 's avonds samen met moppie in bad?) en dan ineens gaat het weer vanzelf.
En dan is het te hopen dat het een hele tijd duurt voordat er weer een verandering voor jullie aan zit te komen.
dinsdag 2 maart 2010 om 15:00
oh wat naar MissM
Ik weet dat kinderen die borstvoeding krijgen vaak gaan "clusteren" 's avonds, als mama overdags is weggeweest.
Dus heel veel aan de borst, 's avonds en 's nachts.
Mss is het een soort van clusteren bij hem? Wil hij heel graag heel dicht bij jullie (jou) zijn.
Terror nam ik vaak op mijn ontbloote bovenlijf als hij zo aan het schreeuwen en krijsen was. En meestal werd hij daar rustig van.
Weet niet of je er iets aan hebt hoor , het fijnst zou natuurlijk zijn als hij vanavond gewoon gezellig is
Ik weet dat kinderen die borstvoeding krijgen vaak gaan "clusteren" 's avonds, als mama overdags is weggeweest.
Dus heel veel aan de borst, 's avonds en 's nachts.
Mss is het een soort van clusteren bij hem? Wil hij heel graag heel dicht bij jullie (jou) zijn.
Terror nam ik vaak op mijn ontbloote bovenlijf als hij zo aan het schreeuwen en krijsen was. En meestal werd hij daar rustig van.
Weet niet of je er iets aan hebt hoor , het fijnst zou natuurlijk zijn als hij vanavond gewoon gezellig is
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
dinsdag 2 maart 2010 om 15:01
dinsdag 2 maart 2010 om 16:15
Wat naar MM! Ik hoop dat het gauw beter gaat zeg! Het zal wel een fase zijn en gewoon wennen enzo, maar toch is het rot!
Ik was net van plan om heel druk te gaan soppen en ramen lappen toen ik er achter kwam dat de cv het natuurlijk nog niet doet....
Dus ik heb geen warm water om mee te soppen.
Wel gedaan vandaag;
- slaapkamer opruimen poetsen stofzuigen
- verder boven poetsen en stofzuigen
- was draaien en ophangen
- heleboel was opruimen
- beneden alles opruimen
- beneden alles stofzuigen
En dat was het wel zo ongeveer.
Nu wachten op de cv monteur en maar even cake bakken.
Ik was net van plan om heel druk te gaan soppen en ramen lappen toen ik er achter kwam dat de cv het natuurlijk nog niet doet....
Dus ik heb geen warm water om mee te soppen.
Wel gedaan vandaag;
- slaapkamer opruimen poetsen stofzuigen
- verder boven poetsen en stofzuigen
- was draaien en ophangen
- heleboel was opruimen
- beneden alles opruimen
- beneden alles stofzuigen
En dat was het wel zo ongeveer.
Nu wachten op de cv monteur en maar even cake bakken.
668, the neighbour of the Beast