wat moet ik nou???

02-03-2010 10:40 142 berichten
Ik heb een half jaar geleden een jongen leren kennen, in eerste instantie konden we goed praten en hadden we het heel gezellig.

Ik wist via via dat hij me leuk vond.

Vanaf half december hebben we elkaar bijna elke dag gezien, en we bellen en smsen elke dag. En doen ook veel leuke dingen samen.

Ik vind hem heel lief,leuk en aardig, en dat vind hij van mij ook. In de afgelopen maanden hebben we ook een sterke band opgebouwd, en zijn we veel van elkaar gaan houden. Alleen zijn we niet super verliefd. Het lijkt wel of we dat hebben overgeslagen.

We weten wel dat er meer is dan vriendschap alleen want we kunnen niet meer zonder elkaar.

Maar nu een aantal weken geleden gaf hij aan te twijfelen of hij wel een vaste relatie wilde. Hij vond het een erg moeilijke beslissing om te nemen, want ik was het perfecte meisje voor hem, maar hij wist nog niet zeker wat hij met zijn leven verder wilde. Hij is 28 jr, woont nog bij zijn ouders, wil waarschijnlijk van baan veranderen of een paar maanden naar het buitenland. En wil toch eerst een jaar alleen wonen voor hij wil gaan samenwonen.

Ik ben 26 jr, en wil graag een vaste relatie en als we verder zouden gaan wil ik over 1 a 1,5 jr wel samenwonen en voor mijn 29e kinderen.

Hij ziet dat nu allemaal nog niet zitten, en zegt zelf dat we elkaar beter 2 jr later hadden leren kennen, want dan had hij zeker met mij verder gewild, want hij vind dat we heel erg goed bij elkaar passen.

Hij wil wel gewoon als vrienden met mij om blijven gaan, en hij kan niet zonder mij zegt ie. En hij zegt ook dat het hem heel erg spijt dat hij mij op dit moment niet kan geven wat ik wil. En hij zegt misschien dat dat in de toekomst nog kan veranderen.

Ik vind zijn gedachte zo raar, en kan het niet begrijpen.

Ik denk dat hij bindingsangst heeft(ook nog nooit een vaste relatie gehad langer als 2 mnd). Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
quote:marcaro schreef op 02 maart 2010 @ 15:34:

Ik ben echt heel blij dat wat dat betreft die jongen en ik op 1 lijn zitten, en als hij dit leest dat hij zich ook af gaat vragen waar halen ze het vandaan

wat wat betreft zitten jullie op een lijn dan?

Carriere en reizen e.d. zijn dingen die je zelf in de hand hebt, tot op bepaalde hoogte. Liefde en kinderen krijgen.. dat laat zich niet plannen. Echt niet. Dat gebeurt. En dat gebeurt alleen als je er allebei voor wil gaan. Je kan best ideeen hebben over hoe je graag zou willen dat je toekomst eruit gaat zien. Maar of het zo uit komt als jij in gedachten hebt..?
het is niet zo dat je "niet goed bij je pepernoot bent"OMDAT je weet dat je graag snel een gezinnetje wil stichten. Als dat jouw levensdoel is, dan is dat zo. helaas zul je wel merken dat niet alles zo goed vast te leggenen te plannen is. Want wat als deze man aangeeft dat hij pas over 5 jaar een vaste relatie wil. En geen kinderen voor zijn 35e? Of wat, als je nu zo doorgaat als je doet en hij pas over 2 jaar aangeeft dat ie geen kinderen wil? Dan ga jij het niet meer redden om voor je 29e moeder te worden en samen te wonen. En dan?...

Ik vind het vreemd dat je zo graag een gezinnetje lijkt te willen stichten met DEZE MAN

a) je bent niet verliefd en hebt geen vaste relatie

b) deze meneer geeft aan helemaal niet toe te zijn aan kinderen en een relatie, maar de komende jaren nog een beetje te willen freewheelen

waardoor

c) De komende 10 jaar in ieder geval zijn levensdoel heel anders is dan dat van jou, en jullie beiden inzien dat het teveel gevraagd is aan de ander om levensdoel aan te passen.

Dus: waarom zou je onder deze omstandigheden met deze man een vaste relatie willen?

Kun je niet beter onderkennen dat meer dan een hechte vriendschap er niet in zit?
quote:marcaro schreef op 02 maart 2010 @ 10:40:

Hij is 28 jr, woont nog bij zijn ouders, wil waarschijnlijk van baan veranderen of een paar maanden naar het buitenland. En wil toch eerst een jaar alleen wonen voor hij wil gaan samenwonen.

Ik ben 26 jr, en wil graag een vaste relatie en als we verder zouden gaan wil ik over 1 a 1,5 jr wel samenwonen en voor mijn 29e kinderen.

Hij ziet dat nu allemaal nog niet zitten, en zegt zelf dat we elkaar beter 2 jr later hadden leren kennen, want dan had hij zeker met mij verder gewild, want hij vind dat we heel erg goed bij elkaar passen.

Euh... waarmee zitten jullie op een lijn???
Wakker, Tenzij er ineens weer een ander is???

Waar slaat dit op als ik vragen mag?
quote:marcaro schreef op 02 maart 2010 @ 15:42:

Wakker, Tenzij er ineens weer een ander is???

Waar slaat dit op als ik vragen mag?

Dat slaat op het feit dat je dingen zegt en denkt die er niet zijn. Je zit namelijk niet op één lijn met degene die je genoemd hebt in je berichten. Integendeel. Dus wie weet heb je ondertussen een ander ontmoet waarmee je wèl op één lijn zit.

Het kan snel gaan immers, maar daar weet je alles van.
liselore, het enige waar we niet mee op 1 lijn zitten is onze toekomsvisie.

Verder overal mee,hobby's,we vinden dezelfde dingen belangrijk in een relatie, we hebben dezelfde humor.

En hij geeft ook zelf aan dat we een perfect stel kunnen zijn samen,en dat hij het jammer vind dat iets zijn gevoelens tegen houd.En dat iets houd in dat hij nu nog 2 jr zou willen doen wat hij wil doen,en daarna een vaste relatie wil.

En dat hij het jammer vind dat we elkaar niet 2 jr later zijn tegen gekomen, en dat hij bang is dat als hij mij laat gaan hij achteraf spijt krijgt, maar voor nu geeft zijn verstand aan dat hij het nu niet wil dat overheerst meer. En dat is voor hem ook verwarrend, zijn verstand zegt wat anders als zijn gevoel.
Marcaro, jullie zijn niet verliefd op elkaar, dus de kans bestaat natuurlijk dat een van jullie wel op een ander verliefd worden. En dan houdt jullie 'relatie' natuurlijk wel een beetje op.
Marcaro,

Waarom wil je niet inzien dat jullie niet op 1 lijn zitten? Oké, misschien wel op heel veel vlakken zoals je dat vaker ziet bij hele goede vriendschappen, maar niet op "relatiegebied". Als jij al aangeeft dat jullie beiden niet verliefd zijn en hij een totaal ander toekomstbeeld heeft (de komende jaren), dan zitten jullie toch niet geheel op 1 lijn?

"Houden van" kan op veel manieren hoor! Ik hou ook heel veel van mijn vrienden, maar er zit niemand tussen waarmee ik een relatie wil, al zou ik het vreselijk vinden als ze niet meer in mijn leven zouden zijn!!

Daarnaast heb je gezegd dat jullie ook zoenen, maar er geen sex is voordat hij aangeeft dat hij een relatie met je wilt. Gezien hij het dus bij zoenen houdt, dan is het toch duidelijk dat hij dit voldoende vindt en geen relatie met je wilt?

Wat Wakker bedoelt is (denk ik) dat er zomaar iemand zijn pad kan kruisen, waarop hij stapelverliefd wordt en daar wel een relatie mee wilt en jullie vriendschap op een lager pitje (zonder zoenen) komt te staan.

Je reageert alsof je hier aangevallen wordt, maar in mijn ogen is het erg duidelijk en hebben jullie gewoon een erg goede vriendschap. Probeer dit te waarderen en te koesteren, want een partner verlies je tegenwoordig sneller dan een goede vriend(in)!
quote:marcaro schreef op 02 maart 2010 @ 15:50:

liselore, het enige waar we niet mee op 1 lijn zitten is onze toekomsvisie.Laat dat nou net het belangrijkste zijn. Wake up.

Verder overal mee,hobby's,we vinden dezelfde dingen belangrijk in een relatie, we hebben dezelfde humor.

En hij geeft ook zelf aan dat we een perfect stel kunnen zijn samen,en dat hij het jammer vind dat iets zijn gevoelens tegen houd.En dat iets houd in dat hij nu nog 2 jr zou willen doen wat hij wil doen,en daarna een vaste relatie wil.

En dat hij het jammer vind dat we elkaar niet 2 jr later zijn tegen gekomen, en dat hij bang is dat als hij mij laat gaan hij achteraf spijt krijgt, maar voor nu geeft zijn verstand aan dat hij het nu niet wil dat overheerst meer. En dat is voor hem ook verwarrend, zijn verstand zegt wat anders als zijn gevoel.En wat zijn de gevolgen hiervan voor jou?

Maar is het niet veel belangrijker om qua toekomstvisie op 1 lijn te zitten dan al het andere waar je het over hebt?
quote:loisnvt schreef op 02 maart 2010 @ 15:52:

Wat Wakker bedoelt is (denk ik) dat er zomaar iemand zijn pad kan kruisen, waarop hij stapelverliefd wordt en daar wel een relatie mee wilt en jullie vriendschap op een lager pitje (zonder zoenen) komt te staan.Het was eigenlijk alleen maar een sneer. Sorry ;)
Wakker,

Pardon ik heb een ex waar ik 8 jr mee ben geweest en deze jongen waar ik het nu over heb.

Over welke ander heb jij het nog meer?

Blijkbaar denk jij mij beter te kennen als ik zelf
Zou ik m toch loslaten, contact verbreken en m over twee jaar nog eens bellen, als je dan nog steeds die behoefte hebt.

Gedeelde toekomstvisie is namelijk wel een hele belangrijke pijler in je relatie. Ookal pas je verder nog zo goed bijelkaar, uiteindelijk zal iemand een concessie moeten doen die zo groot is, dat die persoon of zichzelf kwijtraakt, of in een later stadium dit de ander gaat verwijten.

( Ik heb een paar jaar geleden een relatie verbroken wegens verschil in toekomstvisie, en dat is inderdaad een van de moelijkste beslissingen ooit geweest, omdat je inderdaad je verstand boven je gevoel zet. Inmiddels hebben we allebei weer een nieuwe relatie, met iemand die dezelfde toekomstvisie heeft, en juist omdat we op tijd hebben onderkend dat we elkaar uiteindelijk ongelukkig zouden maken, hebben we nu nog een goed en warm contact, respeteren we elkaar en hoeven we geen verwijten of spijt te hebben). Bij ons was het gevoel en de verliefdheid juist heel sterk, anders was ik er ws niet eens aan begonnen, net als jouw viend nu twijfelt.
quote:marcaro schreef op 02 maart 2010 @ 15:56:

Wakker,

Pardon ik heb een ex waar ik 8 jr mee ben geweest en deze jongen waar ik het nu over heb.

Blijkbaar denk jij mij beter te kennen als ik zelfOeps, ik lees kennelijk ook niet goed
Maar als jullie vrienden zijn is er toch helemaal niets aan de hand?

Dan blijven jullie gewoon vrienden en ga jij op zoek naar de man met wie je een gezin kunt stichten....

Wordt de vriend een ontzettend leuke peetoom of zo.

Is dat een oplossing?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ja hoor Sum, als het zo makkelijk was!
quote:marcaro schreef op 02 maart 2010 @ 15:56:

Wakker,

Blijkbaar denk jij mij beter te kennen als ik zelfZaag eens niet zo door over iets onzinnigs. Ga liever inhoudelijk in op wat hier gezegd wordt door meerdere mensen in plaats van dat je er één zinnetje uitpakt waarmee je even makkelijk denkt te kunnen scoren.
Dan zit er niets anders op dan te wachten op deze man.
quote:Chardonnay schreef op 02 maart 2010 @ 16:06:

Ja hoor Sum, als het zo makkelijk was!

Nah ja....misschien komt het omdat ik blond ben en zo...maar zo simpel denk ik echt.....

Ze zijn beide niet verliefd, er is niet gesekst, er is geen relatie, ze hebben alletwee een compleet ander toekomst perspectief maar zijn wel goeie vrienden...

Klinkt precies als mij en mijn beste vriend.....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Marcaro, je kunt zijn reactie misschien niet begrijpen maar hij meent het natuurlijk wel. Dus neem hem serieus!

Ik denk dat afstand nemen en kijken wat er gebeurt wanneer jullie relatie (of, gezien de seksloosheid, aanloop naar een vaste relatie) voorbij is je beste optie is. Misschien ontmoet je zelf iemand waar je wel 100% verliefd op bent en die jouw toekomstvisie deelt, misschien komen jullie weer bij elkaar. Misschien ontmoet hij een ander en wil hij dan plots wel een relatie (auww, maar it happens). Je wéét het niet en ook daarom is het misschien verstandig om iets minder aan je planning des levens te richten en iets meer te kijken hoe het voelt&hoe het gaat.

Ik vraag me wel af: wonen jullie samen?
Marcaro,

Waarom zo negatief op de reacties hier? Wat je schrijft zit vol tegenstrijdigheden, zoals de meeste reacties wel duidelijk maken,

Hoe kun je in godsnaam over een familie denken met iemand op wie je niet eens verliefd bent, en met wie je nog niet eens de liefde bedreven hebt?
Wakker, zeg jij dan geen onzinnige dingen waar ik niks aan heb. En mij een sneer te geven, waar is dat goed voor?

Heb ik daar wat aan denk je?
En mensen hebben het over niet verliefd, ik heb al duidelijk gezegd we zijn wel verliefd, maar niet super verliefd zoals ik dat gewend ben. En hij is nog niet zoveel gewend, want hij heeft nog nooit echt een serieuze relatie gehad
Ok dan: hierbij een oplossing die wel in je straatje past.

Als hij nú een baan in het buitenland zoekt en daar een jaar alleen gaat wonen, kan hij over een jaar terug zijn om jou zwanger te maken en kun je dan keurig op tijd met hem gaan samenwonen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven