Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Ja steph, ik ga nog even gaan kijken, want er zitten er veel in. Niet alles staat mij aan maar er zal wel iets tussen zitten :-) Als iemand voorkeuren heeft voor iets, laat het weten, dan kan ik eens kijken. Er is zeker 1 bak met alleen maar kaarten met Maria en Jezus (niet dat ik die ga kopen ) Maar veel cityviews ook, dus daar ga ik nog even in kijken. het zijn allemaal oude kaarten, verzamelkaarten vooral :-)
jeetje, wat een boel mensen blijken er hier aan postcrossing te doen :O Vorig jaar ben ik er mee begonnen en heb de laatste twee maanden even een dipje.. Ik had hele leuke kerstkaarten verstuurd, maar van geen 1 een leuke reactie terug Dat is natuurlijk ook niet verplicht, maar had even geen zin meer om moeite te doen

Als ik jullie leuke verhalen nu weer hoor, ga ik zo ook maar even een kaartje versturen! Jullie hebben het trouwens een paar keer over idrukker ofzo gehad, wat is dat precies? want de beschrijvingen van de kaarten zijn erg leuk
Maricken, idrukker-kaarten zijn kaarten die je eens in de 30 dagen gratis kunt krijgen. Je kan ze bestellen op www.gratisansichtkaarten.nl . Daar zie je dan onder de kaarten die je gratis kunt krijgen, gratis staan en dan krijg je er 20 van opgestuurd. Zeker eens bekijken, de kwaliteit is ook goed vind ik!
Oooh! VrouwLimburg, nóg gemener. Wrijf het er maar in.

Maar er is goed nieuws, ik had vandaag 7 nieuwe mailtjes van Postcrossing.. waarvan 2 Hurrays! En ik doe voor het eerst een swap, of hoe zeg je dat.

Wauw Stefanie, wat een mooie postdag voor jou.

Zal ik weer 2 kaartjes aanvragen? Wat vinden jullie?
Haha doen juuf!

Ik ben nog ingeschreven voor een RR, maar er moet nog 1 Belg bijkomen en dat duurt nogal lang :P Ik zou wel nog willen meedoen aan meerdere RR's of tags maar het kost me te veel haha Even wachten tot ik wat meer kaartjes heb :-)
Hebben jullie ook gezien dat er nu nog maar 1000 kaarten op de postcard gallery van PC staan? Ik vond het juist zo leuk om kaarten van de beginperiode te bekijken
Wie moet er nog voetbalplaatjes om z'n boek compleet te maken? En welke dan? Ik heb er nog!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Neferisis, ik zag het ook ja! Het zal wel te maken hebben met het laden van de pagina's op de site ofzo.

Mijn statistieken:

Days your mailbox was happy: 7

Country ranking by sent: 738th

Country ranking by distance: 936th

Wat een verschil eigenlijk met sent en distance.....

Steph, ik zal het even op Hyves zetten!

Welkom nieuwelingen.....

Ik ga douchen, het was weer een heftige sportles!
ow dat was ik vergeten te zeggen! Juuf, tof dat je die winkel hebt gevonden, een aardige walhalla he :D
Hey meissies,

ff heel kort berichtje, vanavond 2 hurays in de bus, die maken de dag nog een beetje vrolijk. Komende dagen zal ik niet veel aanwezig zijn. Dinnetje is gisteravond helaas overleden. Dus als ik niet reageer.... is wel duidelijk he
Och Miertje, ontzettend veel sterkte! Gecondoleerd..
Ehj Miertje, dat is echt kut, heel veel sterkte de komende tijd!
Ik hou me in, Stefanie.. tot nu toe lukt het nog aardig.

Chayuz, geweldig die winkel. Eerst stond ik in de verkeerde, hahaha! Aan de andere kant van de Euroshop (of hoe heet het) zit namelijk ook zo'n winkel. Maar dan een grote zooi én geen kaarten. Mijn vriend maar lachen..

Heb me nog aardig in kunnen houden, was niet lekker te pas en heb dus snel een paar kaarten uitgezocht die me direct aanspraken. De rest haal ik de volgende keer wel op
MIertje, heel heel veel sterkte de komende tijd.

Kom je wel hier van je af kletsen als je het even nodig hebt?

Voor nu in elk geval een , die kan je nu zeker weten gebruiken.
Sterkte miertje met het verlies van je vriendin! Ik hoop dat je steun krijgt van vrienden.
Haha juuf, ik wou me ook inhouden tot ik ze alle 6 kon versturen en heb toch weer 4 adressen aangevraagd
Stefanie, de eerste stap is gezet...

Ik zit alweer op de site.

Beetje rondsnuffelen.

Aaaaargh! Ik wil een adres aanvragen. Maar ben zo bang dat het weer China, Duitsland of USA is
Miertje Heel veel sterkte toegewenst voor de komende tijd....
Miertje, een hele dikke knuffel en veel sterkte de komende tijd!!

*baalt dat er geen hurrays en geen kaartjes waren vandaag*
Sterkte Miertje,

en je mag hier ook altijd van je af schrijven, wat c-estelle gisteren al zei; het hoeft niet altijd over pc te gaan!
Sterkte met het verlies van je vriendin Miertje. Je zult het nodig hebben de komende tijd!

Vandaag geen Hurray voor mij maar wel twee kaartjes, een uit Taiwan (na 7 dagen!!) en een uit Duitsland. Beide leuke kaarten met een verhaal achterop, werd ik wel blij van .
goedemorgen meissies.

Ik heb een vraag en jullie weten vast het antwoord wel. Ik moet een kaart sturen naar Lithuania. Waar ligt dat in vredesnaam en moet er een europese postzegel op of 1 voor buiten europa?

Groet Miertje
Hoi Miertje: allereerst gecondoleerd en . Heel veel sterkte de komende tijd.

Lithuania is Litouwen (daar bij Estland en Letland). Dat valt gewoon onder europa.
Snjókorn falla, á allt og alla
Miertje heel veel sterkte en een dikke

Vriendin van mij heeft van de week een kaartje ontvangen, kijkt ze in het profiel heeft diegene alleen maar die kaartjes verstuurd ( wel over de 1000)

Of je daar nou blij van word?
Mijn kaartje in de USA is ook aangekomen, vanavond nog een adres aanvragen.

Moskou (Rusland) is dit trouwens Europa of niet? Ik heb het opgezocht en Rusland is blijkbaar deels Europa, deels Azië dus wat plakken jullie er dan op van postzegel? Ik heb er nu een van buiten Europa op gehangen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven