Kat ineens heel ziek..wat te doen?

zondag 28 februari 2010 om 14:06
Is dit acuut? Mijn kat van bijna 14 huppelde vrijdag overdag nog vrolijk rond, maar 'savonds werd ze ineens lusteloos en wilde ze niet eten. Sinsdien eet en drinkt ze helemaal niets meer en ligt ze continu nogal lusteloos op een plek te slapen.Als ze een keer opstaat loopt ze wat wankel. Ze heeft erge traanogen en het ziet er af en toe uit alsof ze wat moeite heeft met slikken.
Poes is dus duidelijk ziek. Ik ga morgen sowieso langs de DA maar ik vraag me af hoe ernstig het is en of ik nog wel een dag kan wachten?
Ze is 14 jaar lang kerngezond en heel erg actief geweest, nog nooit iets gehad, vind het echt zo naar om haar zo te zien...
Poes is dus duidelijk ziek. Ik ga morgen sowieso langs de DA maar ik vraag me af hoe ernstig het is en of ik nog wel een dag kan wachten?
Ze is 14 jaar lang kerngezond en heel erg actief geweest, nog nooit iets gehad, vind het echt zo naar om haar zo te zien...

dinsdag 2 maart 2010 om 21:59
Ik word er behoorlijk moedeloos van..poes is hele dag niet onder de bank vandaan gekomen. Ik heb haar net weer wat eten gegeven met het spuitje. Op dit moment ziet het er weer niet goed uit. Ze heeft nu al 5 dagen niets uit zichzelf gegeten.. en trekt zich dus weer terug.
Ik weet gewoon niet meer wat ik ermee aanmoet...
Ik weet gewoon niet meer wat ik ermee aanmoet...

dinsdag 2 maart 2010 om 23:25

dinsdag 2 maart 2010 om 23:33
Ik ben allang blij dat ik nu een voorbeeld heb! heb wel wat tips gekregen over dwangvoeren van de DA en Iris, maar het wil nog niet echt vlotten. Nu is Poes sowieso al niet happig op wat-dan-ook met het woord 'dwang'...
Ze heeft trouwens ook al een paar dagen niet gepoept, maar dat lijkt me hopelijk logisch aangezien ze niet of nauwelijks eten binnenkrijgt?
Ze heeft trouwens ook al een paar dagen niet gepoept, maar dat lijkt me hopelijk logisch aangezien ze niet of nauwelijks eten binnenkrijgt?
dinsdag 2 maart 2010 om 23:35
Vraag morgen aan de DA anders idd even een eetlust opwekker. Heeft onze kat ook eens gehad en ging daarna eten als een dokwerker! Goed, het is wel weer medicatie erbij maar dit gaat ook niet echt lekker zo. Het dwangvoeren was hier toen ook een ramp hoor, alles zat onder!
Succes er weer mee en voor jou en poes!
Succes er weer mee en voor jou en poes!
Ik ben mijn eigen bananenschil
dinsdag 2 maart 2010 om 23:37
*knip*
Geef even een seintje als je de link hebt haal ik hem weer weg.
Het belangrijkste bij dwangvoeren is niet twijfelen! Als de kat merkt dat je twijfelt gaat hij tegen stribbelen, gewoon resoluut die kop pakken. Het is een kat, geen muis. Je kan de kop nog wat verder naar achter houden dan kan ze niet met haar poten bij je handen.
Enne... Verder ben ik heel lief hoor voor mijn katten
Geef even een seintje als je de link hebt haal ik hem weer weg.
Het belangrijkste bij dwangvoeren is niet twijfelen! Als de kat merkt dat je twijfelt gaat hij tegen stribbelen, gewoon resoluut die kop pakken. Het is een kat, geen muis. Je kan de kop nog wat verder naar achter houden dan kan ze niet met haar poten bij je handen.
Enne... Verder ben ik heel lief hoor voor mijn katten

woensdag 3 maart 2010 om 02:21
quote:DeKenau schreef op 02 maart 2010 @ 23:52:
Ik haar al meerdere malen gedwongen gevoerd nu, maar ze toont helaas nog steeds nul interesse in eten. Ik vermoed dat haar neus weer dicht is gaan zitten, zal even kijken.
Ze zwalkt ook nog steeds wat, is dat normaal? Mischien omdat ze verzwakt is?
Welterusten!als ze echt snotterig is dan kan het zijn dat het snot haar evenwichtsorgaan heeft aangetast. Komt wel goed als ze beter is
Ik haar al meerdere malen gedwongen gevoerd nu, maar ze toont helaas nog steeds nul interesse in eten. Ik vermoed dat haar neus weer dicht is gaan zitten, zal even kijken.
Ze zwalkt ook nog steeds wat, is dat normaal? Mischien omdat ze verzwakt is?
Welterusten!als ze echt snotterig is dan kan het zijn dat het snot haar evenwichtsorgaan heeft aangetast. Komt wel goed als ze beter is