Oktober 2010

24-01-2010 12:57 2477 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik trek gewoon de stoute schoenen aan en open een nieuw topic! Wie heeft ook net ontdekt zwanger te zijn en is uitgerekend in oktober 2010?

Ik heb in oktober een miskraam gehad en vind het nu natuurlijk weer heel spannend om zwanger te zijn!

Dit wordt ons tweede kindje en ik ben uitgerekend op 4 oktober 2010!

Klik hier voor het topic: Vanaf 12 oktober 2010 uitgerekend

Wie sluit zich aan?

anoniem_89239 wijzigde dit bericht op 07-06-2010 20:16
Reden: Even T uit de tabel gehaald
% gewijzigd
Goed nieuws allemaal! Gefeliciteerd droom!

Ik ben vanmiddag naar de verloskundige geweest. Ik ga nog 1 keer naar de verloskundige en daarna word ik over gedragen naar de gyn. Dit omdat mijn vorige zwangerschap zo´n drama was en kindje groot was (met 38 weken geboren en 3875 gram, zoals de vk zei, er is maar 5 % groter bij die termijn) ik ben toen ook ingeleid omdat de klachten te erg waren en het risico er was dat kindje te groot werd.

Ik vind het niet zo erg, mooi extra echo´s en goede controle. Heb al een afspraak gemaakt. En bovendien, het romantische idee van zwanger zijn heb ik toch niet. En in huis bevallen wil ik toch niet.

Dit was ff mijn ego-verhaaltje, ik zoek mijn bedje op, vanavond is een briendin geweest, gezellig spelletjes gedaan.

Truste.
Hartjesmelding!

Gisteren naar het ziekenhuis geweest voor de termijnecho.

Werd inwendig gedaan, want door te veel gas in mijn darmen was er niets te zien...

Alles wat er hoort te zijn, is er. Het hartje klopt, het bloed stroomt door de navelstreng. Wij zijn blij!

En de echoscopiste kwam uit op 9w2d, wat de uitgerekende datum dus nog precies 3 oktober laat zijn.
Geweldig Jiminy! Gefeliciteerd!
Pffff ik voel me zooo beroerd vandaag... Vanochtend flink overgeven en nu zit ik op werk... Misselijk, duizelig (bij staan) en beroerd te wezen... Het ging zo goed. Hoop dat dit niet t begin is van hoe mijn vorige zwangersch tot 18 wk verliep (incl ziekenhuisopname)....

Jiminy, Jippie!!! goed zeg! Heerlijk gevoel... Geniet ervan.

Caro, prima toch als je je bij de gyn op je plaats voelt zou ik dat zeker zo doen. Ik hoop wel wat langer bij de vk te blijven omdat ik dat leuk/prettig vond maar zal uiteindelijk ook naar de gyn moeten. Waarsch wordt het een keizersnede (idd ook een erg groot kind, dat helaas tot 41+4 bleef zitten en niemand die t had voorzien...) en een sterrenkijkertje, plus mijn (smalle) bouw... De bevalling was een ramp. Na drie uur persen (kreperen en 6x de vacuum erop) geeindigd onder totale narcose op de ok....) en thiis bevallen heb ik nooit gewild maar is na een keirzersnee zowieso niet meer toegestaan....
Droom, balen dat je je zo beroerd voelt! Hopen dat het niet weer zo erg wordt als de vorige keer!

Ik heb gelijk al een afspraak gemaakt met de gyn die ik de vorige keer het fijnst vond (ook meerdere keren bij de gyn geweest, eerst ivm de miskramen en later voor groeiecho's en de inleiding) zodat ik zeker weet dat ik bij hem onder behandeling kan. Dat is gelukt gelukkig. De anderen zijn ook prima maar deze man is gewoon heel begripvol en heeft echt belangstelling en leeft mee. Dat zei de verloskundige ook nog, dat als het kon ik met hem een afspraak moest maken.

De verloskundige waar ik de vorige zwangerschap vaak een afspraak mee had was echt een naar mens, had steeds aan de stok met haar omdat ik niet aankwam. Dat was een invalster dus die kon ik niet weer krijgen maar dat heeft mijn zwangerschapscontroles er niet echt leuker op gemaakt.

Wat een drama bevalling zeg! De grootste angst, dat je eerst echt alles geeft om gewoon te bevallen end an toch nog een keizersnede moeten. Laten we hopen dat de komende bevalling soepeler gaat! Mijn bevalling was prima, ik beval liever nog 4 keer op dezelfde manier dan nog een keer zwanger zijn maar ja, zonder zwanger zijn krijg je geen kindje dus ik probeer ook te genieten. Gister zowaar de hele dag niet over gegeven dus mijn hoop is een beetje terug dat ik niet de hele zwangerschap zo beroerd blijf (nu een jongetje? )

Jiminy, gefeliciteerd!

Mijn moeder komt straks gezellig hier.
Jiminy, gefeliciteerd!

Droom, veel sterkte er mee. Hoop dat je je snel wat beter voelt, en caro: een gezellige middag, ik hoop voor je mee dat je je zoals gister blijft voelen!!

Net intake gehad bij vlk, alles lijkt goed. Al een paar vragen kunnen stellen en zodoende wat onzekerheden weg kunnen nemen!

1 april weer echo, dan is het 13 weken. Die week ervoor hadden ze nog maar één gaatje en dan kan mn vriend niet. Helaas dus een weekje langer wachten.
Agnez, leuk dat je bij de vk bent geweest!

Caro, ik weet nog niet wat ik kies; toch weer natuurlijk proberen met de enorme angst voor weer die onmenselijk lijdensweg of meteen een keizersnede met als grootste nadeel het langdurige herstel en die 4 dg ziekenhuis. Helemaal met een peutertje v bijna 3 lijkt me dat lastig....

Maar goed, tijd zat om na te denken. Ben benieuwd wat de vk morgen zegt. Hopelijk heb ik de ''mijne'' die weet mijn bevalling nog al te goed!!!!
Hi meiden,

Hier een heerlijke lazy day met op de koop toe vanavond weer een heerlijk etentje Hier is alles rustig aan het front en in den buik dus we kabbelen lekker door

Agnez, heerlijk dat je al zoveel leuke spulletjes hebt gevonden. Hiep hiep voor bewarende mensen

Cato Lekker dat je zo'n goede dag had! Vandaag hoplijk weer!

droom fijn dat je klaar bent bij fert. maar shit dat de misselijkheid nu toch is toegeslagen. Hopelijk is het even een dagje geweest en gaat het morgen weer een stuk beter.

Jiminy joehoe! Weer een hartje erbij! me loves
Hallo dames,

Even balen hier. Zoals jullie misschien nog wel kunnen herinneren, woon ik in het buitenland. Het systeem is hier ietsjes anders, en ik mag pas over 2.5 week mijn eerste echo hebben (moet tussen 12 en 14 weken zwangerschap, dan is het precies 12 weken). Mijn tweede echo is met 20 weken en dat is het, behalve als er afwijkingen te zien zijn of in het geval van een tweeling. Dat betekent dat ik nog tot 19 maart moet wachten voor mijn eerste echo!

Het is ontzettend fijn voor de dames die al kloppende hartjes gezien hebben, maar ik baal werkelijk dat het hier zo achtelijk lang duurt! Je kunt wel een extra echo maken (prive), maar dat kost je een extra ~250 euro.

Ik heb nog steeds pijnlijke borsten en geen bloedverlies, dus ik neem aan dat ik nog steeds zwanger ben, maar het zou zo fijn zijn als ik ook nog een kloppend hartje als bewijs zou zien. Nu is het zo moeilijk om voor te stellen dat er echt een kindje in mij groeit.

Sorry voor het gemieser, maar ik ben gewoon een beetje in een baalbui.

Groetjes!
Nog 1 uurtje, dan weet ik of ik ook een kloppend hartje heb... Gelukkig ging de dag lekker snel voorbij en heb ik er niet te veel bij na kunnen denken.. Ik ga zo maar eens naar huis rijden.

Aansluitend heb ik een gesprek met de gyn. Dus ik hoop vanavond nog wat te kunnen berichten... We moeten namelijk ook nog naar de schouwburg en ik weet niet of we naderhand gelijk even langs mijn ouders rijden om het te vertellen...

Dus hier nog even geduld allemaal voor het kloppend hartje (hopelijk)
Rammie, succes! We wachten op goed nieuws!

Wereldvrouw, jeetje wat duurt dat lang en wat is een extra echo duuuur.... Kan me voorstellen dat je baalt, zeker als je al die berichtjes hier leest. Hou je taai meid, het gaat vast heel goed bij daarbinnen (zo klinkt het in elk geval)!
Overigens is de misselijkheid en t beroerde gevoel in de loop van de ochtend verdwenen! Heerlijk! Ben benieuwd of ik morgen ochtend weer boven het toilet hang...
Wereldvrouw logisch toch dat je baalt! Hopelijk vliegen de dagen een beetje voorbij! Je hebt in ieder geval allemaal goede tekenen.

Droom super dat je je beter voelt meis!

Rammie, rammie! Ik zit hier compleet met pompoms! You go girl! Enne natuurlijk hoop ik dat je ons snel gaat berichten!
Dames, het is niet goed. Helaas hier geen kloppend hartje. Waarschijnlijk is het vruchtje gestopt met groeien rond de 5 weken.

Volgende week woensdag de curretage. En dan kunnen we weer van voren af aan beginnen maar kan nu niet zeggen dat ik daar echt zin in heb.

Ik wens jullie allemaal veel succes en hoop dat er veel mooie babies in Oktober geboren zullen worden. Voor mij zit 2010 er in ieder geval niet meer in.
Oh Rammie wat een verschrikkelijk nieuws. Heel veel sterkte meid, het leven is niet eerlijk
Rammie Het was jullie zo gegund! Ik weet gewoon niet wat ik ervan zeggen moet behalve dat ik jullie heeel veel sterkte toewens! Ik zit hiet echt te vloeken op mijn stoel met tegelijkertijd de tranen in mijn ogen. Meis een hele dikke knuffel!
O Rammie, wat ontzettend sneu voor je, ik gunde het je zo. Een dikke knuffel van mij!!!
Oh nee Rammie wat verdrietig! Hele dikke knuffel! Tranen in mijn ogen!!
Kwam even kijken of er al nieuws van Rammie was. Dat is er dus. Maar niet het nieuws waar we met zijn allen zo op hoopten. Zit hier met tranen in mijn ogen en wil wel vloeken. Wat ontzettend k*t voor jullie. Dikke knuffel
Lieve Rammie, wat ontzettend naar en verdrietig zeg Ik had je ook zo graag een kloppend hartje gegund! Echt kl*te! Ik wens je veel sterkte en een dikke knuffel voor jou. En ik duim voor betere tijden!
Och lieve Rammie

Echt klote zeg!
Lieve Rammie, wat een enorm grote teleurstelling, wat verdrietig. Je leeft zo naar die echo toe en hoort hier al die goede berichten en dan dit.... Ik had t niet verwacht! Jeetje meid, ik kan alleen maar zeggen heeeeeeeel veel sterkte zowel met t emotionele gedeelte als met de curretage (is er ook n kans dat dat niet nodig is? dat t vanzelf op gang komt?)

Dikke knuf.
oh lieve Rammie, wat een verdrietig nieuws. Ik had het je ook zo gegund....... Ik wens je heel veel sterkte toe bij het verwerken van deze grote teleurstelling. Dikke knuffel.
Hey hoi, Ik kom mss net op een minder prettig moment, Rammie wat klote voor je dat het vruchtje gestopt is met groeien. Veel sterkte.

Ik kom me later bij jullie voegen als dat mag?! groetjes Ster
Jeetje....wat een k*tnieuws Rammie....

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, heel veel sterkte en ik hoop dat je veel steun krijgt van lieve mensen om je heen.

Dikke knuffel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven